[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:01

Heb de paarden vandaag maar in het "bos" gezet zodat ze lekker in de schaduw konden lopen want de rest van het weiland staan geen bomen en dat leek me met deze temperatuur geen doen....
Storm begon wel even te schuren en Wisse daarna ook heel even maar daarna gingen ze weer verder eten en later waren ze weer gewoon de wei ingelopen.

Best maf eigenlijk; aangezien wij + de paarden komende week gaan verhuizen heb ik de binnenomheining er al uit liggen en kunnen de paarden nu dus ook rond de poetsplaats scharrelen, maar ik heb tot nu toe nog niemand zien schuren of schuurplekken op lijf of deken gezien.
Misschien is een boom uitnodigender (?) dan een paal ;)

Onze poetsplaats;
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UCXCGTDK.jpg

Vandaag of morgen komt mijn pakket binnen voor de "eczeemproducttest", ben heel erg benieuwd!
Hier de link naar het topic waarin de ervaringen besproken zullen worden;
[MD] Mijn paard 'testpaard' van Horse Care lijn(jeuk)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:24

Heb foto's gemaakt van Shadow's hoodje, zet ze er vanavond wel op. Rond de ogen is het helemaal kapot, en haar neusje is toch wel wat minder dan gister (gelukkig).
Mijn pony gaat overigens pas naar buiten, dan is het gras al wel droog volgens mij, tenzij ze drinkt dan word het ook nat. Overigens is het niet alleen op de plek waar haar neus de grond raakt, maar ook hogerop, en het gras staat niet dusdanig hoog dat dat zo hoog komt bij d'r. Ga zo even een zonnecreme factor 30 ofzo zoeken voor d'r.

Opisop_Shop: Ben benieuwd of dat pakket wat is! Wel goed gelukt dat je erbij zit joh! haha

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:44

Hou ons op de hoogte opisop :)

Hier lijkt het allemaal rustig. Aan haar manen is ze niet meer aangeweest. Ik ben nu in de 2e week MTG smeren dus netjes om de dag. Scheeld al wat in de plekmanen ;) Tot nu toe dus nog erg tevreden. Of het nou ineens kei hard groeit kan ik nog niet zeggen hoor :))

De staart en voorpluk doe ik nu een goede week met Wiener Pfledge oil en die zijn beide aan het vervellen (schilfers) erger dan haar manen met MTG.
Beide was ze het siezoen nog niet aangeweest, is vooral een test of ze minder graag aan haar staart gekrabt wil worden dadelijk (=minder jeuk) en of ze niet in juli/aug/sept nog last krijgt van haat voorpluk (dat was vorig jaar zo). Dus dat moet ik nog even afwachten :).

Maandag komt mijn Rambo SIH, ik begin toch steeds meer te twijfelen nu, omdat er ineens wel veel verhalen komen van uitvallende/afschurende manen.... *Grumble*

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:50

CS, misschien een neusnetje aanschaffen dan?

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:02

CS zou maar factor 50 nemen!!! Ik heb een vliegenkap met neus (gekocht bij opisop ;) ) en mijn dame heeft een mooi gaaf neusje. Wat je ook kan doen is gewoon een lapje stof aan haar bestaande vliegenkap vastnaaien of aan de neusriem van haar halster (als ze met halster staat).

Mijn paard staat trouwens onder een eczeemdeken van welkoop (vergelijkbaar met de pagony) en heeft nog geen schuurplekken van de deken of maanuitval. Van haar vliegendeken met hals kreeg ze dit wel.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:33

Dat is het punt dus nou juist, madam wil niets, maar dan ook niets aan haar hoofd hebben, *grmbl*
Heb net factor 30 gehaald, staat toch niet continue met neusje in de zon. Heb er vanmorgen trouwens zonneblaasjesgel op gedaan, had even niets anders zo bij de hand, voor de wondjes e.d. Kan toch geen kwaad hoop ik?
Madam wil nooit iets aan haar hoofd hebben, dus het is een ramp de hele week al om de wondjes e.d. te kunnen behandelen.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:21

mmm dat maakt het wel lastig idd. Denk niet dat die zonneblaasjesgel kwaad kan, het klinkt als iets wat verzacht :)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:28

Ja, was van mij nog toen ik zonneallergie kreeg, al die blaasjes.
Aangezien zij ook iets van blaasjes heeft, heb ik dat er maar opgesmeerd, had het ook bij de hand dus. Maar morgen wordt er gesmeerd met factor 30!

M'n moeder zegt nog:' dat ga je er toch niet opsmeren bij een paard'? Enige verklaring van mij was:'ze is een kneusje'.
En dat is ze echt, denk dat als ik haar op de kliniek zou zetten en helemaal zou laten nakijken, dat eigenlijk niets goed is.

horsePicasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:09

Ik ben op zoek naar een witte eczeemdeken. Weet iemand waar deze verkrijgbaar zijn? En als je er een hebt, wat is je ervaring ermee?
Ik zag al dat ze bij agradi in het blauw zijn, maar ik ben specifiek op zoek naar eentje in wit/zilver. Ik ben niet opzoek naar een Rambo deken.
Graag ergens in midden-brabant, of online te bestellen.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:28

horsePicasso schreef:
Ik ben op zoek naar een witte eczeemdeken. Weet iemand waar deze verkrijgbaar zijn? En als je er een hebt, wat is je ervaring ermee?
Ik zag al dat ze bij agradi in het blauw zijn, maar ik ben specifiek op zoek naar eentje in wit/zilver. Ik ben niet opzoek naar een Rambo deken.

de boett is ook in hte wit gekrijgbaar

www.atorka.nl

waarom wil je een witte als ik vragen mag?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:47

Ik kan je wel een zilverkleurige leveren, zijn wel prijzig maar WOW wat een goede eigenschappen :oo

Eczeemdeken SeaCell

Revolutionaire eczeemdeken met een goede pasvorm en vele uitzonderlijke eigenschappen!
Deze deken zorgt er niet alleen voor dat het paard niet geprikt kan worden onder de deken, maar is gemaakt van een stof met vele helende eigenschappen op basis van algen en zilver.
Deze stoffen werken huidverzorgend, hebben een antibacteriele werking en verminderen de geur van het paard, waardoor er minder mugjes aangetrokken zullen worden. Door correct gebruik van de deken is deze uitstekend inzetbaar voor vele vormen van eczeem en zal verdere huidirritatie voorkomen. De geintegreerde mineralen, vitaalstoffen en vitaminen geven de paardenhuid een optimale verzorging. De zilverionen beletten de ontwikkeling van microben. Deze deken werkt zowel preventief als helend!

Materiaal: 69 % Polyamide, 21 % Polyester, 10 % SeaCell® active.

Verkrijgbaar in de maten 175 en 185 voor een introductieprijs van E170! (ipv E195)

Afbeelding

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:54

Bevat de deken die goede eigenschappen ook nog na een wasbeurt? Heb even in haar profiel gekeken, en daar stond een foto in van een schimmel, misschien dat ze daarom een witte zoekt, i.p.v. iets bruins ofzo

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 18:06

opishop, wat mij hier opvalt is de hele korte buikflap, is dat geen probleem? Er is dan, lijkt mij nog genoeg ruimte voor die vervelende beestjes.

frysk27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:12

op de equiday een nieuw bedrijf gesproken; phytotreat, komen binnenkort met middel voor zomereczeem! was getest door faculteit diergeneeskunde en klonk erg goed!! zou binnenkort bij de dierenarts zijn. tot die tijd toch maar een mummy in de wei.. :-(

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:17

horsePicasso schreef:

Ivanhoe heeft een lichte zandkleurige deken. Echt wit/zilver is moeilijker, misschien snuggy hoods (engeland). Wil je vanwege je schimmel een lichte deken (acceptatie in de kudde) dan hoeft die niet meteen ook schimmelkleur te zijn. Gewoon licht en natuurlijk van kleur is dan genoeg. Ik heb zelf een witte buckskin, en heb graag lichte dekens ivm warmte en dichterbij eigen kleur, maar precies hetzelfde is niet nodig voor de acceptatie.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:18

frysk27 schreef:
op de equiday een nieuw bedrijf gesproken; phytotreat, komen binnenkort met middel voor zomereczeem! was getest door faculteit diergeneeskunde en klonk erg goed!! zou binnenkort bij de dierenarts zijn. tot die tijd toch maar een mummy in de wei.. :-(

wat ik begrijp wordt het weer alleen een middel om de kwaal te behandelen, niet om te voorkomen. http://www.phytotreat.nl/Webdocuments/Persbericht%20vakmedia.pdf

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:07

Pff mijn mutsie is ineens beginnen te schuren door de deken heen, gelukkig is de schade redelijk, en ben gelijk weer begonnen met smeren van de week ziet er nu alweer beter uit gelukkig

zelfs een deken helpt niet altijd

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:20

Zow weer even 2 bladzijdes bijgelezen....

Ik heb ook een Rambo deken en inderdaad de manen worden wat dunner bij de schoft. Gelukkig is dat het enigste, mijn paard heeft de deken alleen maar op met de paar uurtjes wei. (kan niet te lang op gras, gasvorming) Heb een foto in mn profiel staan van paard met deken, toen was de deken nog wit....

Ondertussen smeer ik al een kleine maand MTG op de manen en vind ze nu toch wel zichtbaar dikker en langer geworden, ineens lijkt het door te schieten :)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:49

wat is MTG?

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:22

vraagje, mijn haf heeft zondag een fotoshoot, nu wil ik haar manen gaan wassen (maar ben dan weer bang voor extra jeuk) normaal was ik het met zilvershampoo. Ik heb van een stalgenoot Eufrata shamppo gekregen op basis van dodezeezout en teatree. Zou dit kwaad kunnen????

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:20

zilvershampoo kan best, als je maar niet "op" de manenkam ermee komt,de bovenlaag net boven de manenkam alleen met schuim doen en goed met de slang uitspoelen.
veel plezier met de foto"s, enne...we willen die wel zien natuurlijk ;)

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:31

Winnylando:
Hoe vaak smeer jij MTG/Hoe heb je het gedaan de afgelopen maand? :)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:33

happytime schreef:
zilvershampoo kan best, als je maar niet "op" de manenkam ermee komt,de bovenlaag net boven de manenkam alleen met schuim doen en goed met de slang uitspoelen.
veel plezier met de foto"s, enne...we willen die wel zien natuurlijk ;)

uiteraard!!!!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:37

Ik hoorde laatst iets moois over shampoos, van een hele goede hondentrimmer, jaja overal altijd advies inwinnen hé.
Indien je shampoos gebruikt die niet voor dat doeleinde zijn bedoeld kunnen dieren daar heel erg op reageren door veel jeuk te hebben. Honden met een ruwharige vacht krijgen gigantisch jeuk, wanneer je ze wast met een shampoo die de haren teveel aantast en te zacht maakt. Dit geldt net zo paarden en alle andere dieren. Paarden hebben net als veel honden een veel stuggere haarstructuur. Dus met mensen shampoo is helemaal uit den boze (heeeeele andere structuur), verder de shampoo zoveel mogelijk aanpassen aan datgene wat je wast!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:45

wast manen en staart wassen betreft: met refrexshampoo wassen kan geen kwaad, zolang je de manen en staart ermee wast en geen huid ermee raakt (vooral niet met eczeempaarden)
op de vieze plekken op de kont kan ook, als je maar eerst de vieze plekken met spons afneemt ermee ,even intrekken en daarna nawassen met paardenshampoo.zeer goed uitspoelen.