liljebo schreef:Hoorde her en der slechts nieuws. Altijd erg triest om te horen als het niet meer gaat. Sterkte voor die mensen.
Heb vandaag met de d.a. besproken of ze toch cushing gaan testen bij mijn zevenjarige shet. Hij knapt niet echt op. Aan de andere kant heeft hij slechts een keer bevangenheid gehad en heeft hij vooral luchtwegproblemen. Maar ook z.e. en jeuk aan zijn hele huid. Verhaard slecht. Vet in de kuiltjes boven de ogen. Buikje, maar verder afgevallen.
Ik weet het ook niet. De test gaat gepaard met cortisonen spuit, wat weer een risico vormt voor de bevangenheid. D.a. gaan het iig bespreken en voor en nadelen tegen elkaar opwegen.
Kans dat hij cushing heeft is klein, gezien de jonge leeftijd. Maar we weten het dus niet
Gevoeligheid voor luchtwegproblemen is wel een van de symptomen van cushings.. De dingen die je noemt zijn wel echt herkenbaar als symptomen. Ik zou niet met cortisonen aan de gang gaan, maar bloed en urine testen want hij is al een keer bevangen geweest. Er zijn jammer genoeg echt wel gevallen van 7 jarigen met cushings bekend en het is een shet dus een sober ras waardoor je meer risico loopt op cushings.
Er is onlangs een onderzoek geproduceerd dat er bij HB veel sneller aan cushings/hormonale problemen zou moeten worden gedacht dan er nu gedaan wordt!