[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 20:55

ja klopt dat dacht ik ook. 6 weken toch?
Misschien valt allemaal wel mee!
K vind het wel erg jammer |(

Stal_Fiore

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:04

Balen Petra!

Mijn pony hoeft ook niet "ingepakt" te worden. Die redt het prima met een vliegendeken zoals de bucas buzz off.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:09

Die van mij moet hellemaal ingepakt worden. Anders schuurt ze zich hellemaal kaal...

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:31

petra85 schreef:

ik snap het niet, is hij nou wel of niet goed gekeurd ? (positieve test)
ik weet niet hoe zoiets gaat :P

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:50

Biies schreef:
petra85 schreef:

ik snap het niet, is hij nou wel of niet goed gekeurd ? (positieve test)
ik weet niet hoe zoiets gaat :P

positief is niet goed ;(

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:43

10tje2 schreef:
De mate waarin er eczeem is scheelt zeker per plek in Nederland, weet ik uit ervaring.
Mijn 2 eczemers hebben ook in Portugal gestaan in 2007 en eentje had daar geen last en de ernstige eczemer (die is begonnen op anderhalf jaar!)stukken minder. Binnenkort verhuizen ze weer naar Portugal, dus ben benieuwd of het eczeem daar toch eindelijk verdwijnt. Cullicoides zijn er zeker weten wel! Maar de grondsoort is heel anders, hooi komt van onbemest land en het water is uit de beek.

Een paar km verderop heb je die mugjes hier ook. Verschilt enorm met hoogte. meen dat ze boven de 4 of 500 m niet voorkomen en wij zitten dan net goed. ook hebben wij eigenlijk altijd wel wat wind op de quinta. Dat is ook weer een +

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 08:16

Petra: Als jij je paard gekocht hebt en daarna pas laat keuren, dan is dat jammer voor jou. Een koper heeft onderzoeksplicht wat inhoud dat je VOOR koop onderzoek doet. Jij hebt dus geen poot om op te staan en bent gewoon niet zo slim geweest (je moest eens weten hoevaak zoiets gebeurd) Ik vind het echt heel erg jammer voor je, maar alsjeblieft, keur de volgende keer bij de verkoper thuis voordat je geld overgemaakt hebt!

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 08:35

Mijn paardje heeft ook hele erge zomereczeem we doen altijd een eczeemdeken op maar weet iemand wanneer de vliegjes weer komen? een beetje inschatten? want vorig jaar waren we iets te laat......

xx

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 08:55

Citaat:
Het is juist egoïstisch als je hem een deken ontneemt, als andere producten niet werken!

zucht, niemand begrijpt mij ^)
ik hou erover op :(

cortana als je vorig jaar te laat was, doe dan straks gewoon de deken al op zodra het niet meer vriest. Te vroeg is niet erg, te laat wel!

Petra wat balen zeg, je wilt het paard nu sowieso terugbrengen zeker?

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 09:02

ik ga aanstand weekend al haar deken op doen (met haar regendeken er over heen )
en dan begin ik ook gelijk met haar medicijnen.
wand het word op sommige dagen al weer een graad of 10

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 09:29

Annetje schreef:
Petra: Als jij je paard gekocht hebt en daarna pas laat keuren, dan is dat jammer voor jou. Een koper heeft onderzoeksplicht wat inhoud dat je VOOR koop onderzoek doet. Jij hebt dus geen poot om op te staan en bent gewoon niet zo slim geweest (je moest eens weten hoevaak zoiets gebeurd) Ik vind het echt heel erg jammer voor je, maar alsjeblieft, keur de volgende keer bij de verkoper thuis voordat je geld overgemaakt hebt!

we hebben afgesproken dat ik haar bij mij tghuis laat keuren, en als t niet goed was dat hij haar dan terug zou nemen

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:32

opisop_shop schreef:
Citaat:
Het is juist egoïstisch als je hem een deken ontneemt, als andere producten niet werken!

zucht, niemand begrijpt mij ^)
ik hou erover op :(

cortana als je vorig jaar te laat was, doe dan straks gewoon de deken al op zodra het niet meer vriest. Te vroeg is niet erg, te laat wel!

Petra wat balen zeg, je wilt het paard nu sowieso terugbrengen zeker?

Ik snap je hoor en ben het met je eens :(:)

Chico_2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 11:36

Misschien een TIP voor zomerexeem:

Antiklitwortel van het kruitvat.

Een aantal jaar geleden hadden we 2 pony's met zomerexeem, ik heb de manen dagelijks goed ingesmeerd met antiklitwortel en het was over. Deze pony's hebben weer een mooie bos met manen en hebben er geen last meer van.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:38

Citaat:
[Een paar km verderop heb je die mugjes hier ook. Verschilt enorm met hoogte. meen dat ze boven de 4 of 500 m niet voorkomen en wij zitten dan net goed. ook hebben wij eigenlijk altijd wel wat wind op de quinta. Dat is ook weer een +
[/quote]

Meestal lees je dat boven de 800 meter geen culicoides zijn, maar van wind houden ze niet zo. Ik heb wel een Garrano bij een paardenverhuurbedrijf gezien met eczeem! En die woonde toch echt op zo'n 800 meter! Wel heel fijn voor jullie dat paardmans verlost is van zijn eczeem.
Waarschijnlijk heb je dan ook geen stilstaand water bij de paarden? Want dat is ook zo'n fijne broedplaats voor dat vliegend gespuis....

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:03

Annetje schreef:

Als de eigenaar zegt dat het paard gezond is en niets mankeerd, dan zijn dat verborgen gebreken hoor, je mag je paard gewoon terugbrengen!
Het is alleen handiger als je eerst keurt, omdat je dan nog niet hebt betaald en nu misschien heel lang moet wachten voordat je je geld terugkrijgt.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:54

Petra: dat is zeker alleen een mondelinge afspraak en staat nergens op papier?

Op=op: ik snap jou reactie wel hoor.
In de zin van, als derfen helpt dan kun je beter alleen derfen doen en geen deken.
Ik ben het zeker met je eens dat ook een deken toch wel weer nadelig is, zeker weten.
Ik zei alleen dat als derfen (of allerlei andere middelen) niet helpen, het wel egoïstisch is om zonder deken te laten staan.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:15

_CS_ schreef:
Petra: dat is zeker alleen een mondelinge afspraak en staat nergens op papier?.

Dan is het evengoed geldig!
Niemand koopt een paard als hij van tevoren weet dat het paard afgekeurd word, dat is logisch!
Dan hoef je de keuring niet eens te doen...
Ik zou er wel gelijk werk van maken, Petra, info aanvragen en zorgen dat je alles goed weet, zodat je sterk in je schoenen staat bij evt. moeilijkheden!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:19

ja, maar dan moet je wel getuigen hebben.
Mondeling is zo kwetsbaar, want als jij ja zegt en hij nee, dan kun je geen kant op.
Tenzij je dus getuigen hebt die erbij waren.
Dan sta je sterker.
Tuurlijk is mondeling ook geldig, maja hoe bewijs je het hé ;)

Maja, misschien neemt ie het paard gewoon terug, je weet het niet hé.
Niet alle mensen zijn kwaaie pieren :P

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:20

Het gaat wel érg offtopic nu, maar er zijn genoeg mensen die een afgekeurd dier kopen als het gewoon goed loopt. Een mondelinge afspraak hoeft niet bindend te zijn als er geen getuigen bij geweest zijn. Er moeten genoeg mensen zijn die het kunnen bewijzen, anders is het jouw woord tegen de zijne.
Ik heb in elk geval vaak genoeg gezien dat kopers zo de fout ingingen en met een zwaar afgekeurd dier stonden die ze niet terug konden brengen. Wellicht dat je het dan nog hogerop kunt gaan zoeken en een advocaat in kunt schakelen, maar dat weet ik niet.

Maar! Terug naar de eczemers maar? :D Hier nog altijd geen jeuk bij de paardjes. Bij geen enkele gelukkig, maar het is ook wel errug koud hier.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:28

Ja, met deze temperatuur zijn er geen mugjes nog, gelukkig!
Er ligt een dikke laag ijs op de waterbak!
Ze zijn wel al lekker aan het verharen, maar dat heeft ook vooral met de langere dagen te maken.
Ik vraag me altijd af, hoe was het vorig jaar ook weer rond deze tijd?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:34

ik zzek dan altijd even weer terug in mijn berichten.
volgens mij was het vorig jaar om deze tijd ook koud en heb ik de eczeemdeken er op 8 maart op gedaan :j

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:36

Hier ook geen jeuk tekenen nog... gelukkig.
Is ook te koud nu.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:40

Ik heb hem vorig jaar op 27 feb. erop gelegd, heb het namelijk in mijn telefoon gezet als reminder.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:00

Ja, ik dacht al, rond deze tijd was het niet zo vriezerig meer!
Maar het kan heel snel omslaan natuurlijk!
Maar al mijn berichten nagaan pfffff das wel veel werk hoor!
Ik moet de deken nog wassen mag mezelf wel even een schop onder de kont geven.. ~~}>

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:43

Chico_2004 schreef:
Misschien een TIP voor zomerexeem:

Antiklitwortel van het kruitvat.

Een aantal jaar geleden hadden we 2 pony's met zomerexeem, ik heb de manen dagelijks goed ingesmeerd met antiklitwortel en het was over. Deze pony's hebben weer een mooie bos met manen en hebben er geen last meer van.

Kan jij daar eens een fotootje van tonen? Ik heb me al gek gezocht hier in België :o