@opisop; ben benieuwd!

mijn ivanhoe begint op een gatenkaas te lijken.. enige pre is dat de equitheme scheuren kreeg, en de ivanhoe gewoon mini-gaatjes..
ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Naaltje schreef:balen dat de gladiatorplus niet werkt!
@opisop; ben benieuwd!gaaf dat je mee mag doen!
mijn ivanhoe begint op een gatenkaas te lijken.. enige pre is dat de equitheme scheuren kreeg, en de ivanhoe gewoon mini-gaatjes..
ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelenook heeft ponylief er aan 1 kant een kale plek van gekregen.. ma een stukje fleece erin laten zetten komende week
Anne77 schreef:Hoi, ik smeer af en toe babyolie op de plek, maar haar manen zijn verder niet stug ofzo en ze heeft ook geen last van schilvers. Ik zal morgen even een foto maken van de kale plek, ik heb ook het idee dat de manen misschien een beetje stikken omdat de andere manen erover heen vallen. Ik heb nu namelijk de manen aan de andere kant op gevlochten zodat de manen die normaal aan de onderkant zitten nu boven liggen, hoop dat jullie het nog snappen. Hier een foto hoe de deken op mijn haf ligt, ze heeft nu maat 175 en neem niet aan dat ik nog een maat groter kan nemen want dan wordt hij echt veels te groot voor haar. Bij de hals zit hij misschien wel een beetje strak maar vind het dan nog steeds raar dat er alleen op een bepaalde plek het haar uitvalt. Ik maak trouwens allemaal losse vlechtjes geen hengstenvlecht.
marietje schreef:Anne77 schreef:Hoi, ik smeer af en toe babyolie op de plek, maar haar manen zijn verder niet stug ofzo en ze heeft ook geen last van schilvers. Ik zal morgen even een foto maken van de kale plek, ik heb ook het idee dat de manen misschien een beetje stikken omdat de andere manen erover heen vallen. Ik heb nu namelijk de manen aan de andere kant op gevlochten zodat de manen die normaal aan de onderkant zitten nu boven liggen, hoop dat jullie het nog snappen. Hier een foto hoe de deken op mijn haf ligt, ze heeft nu maat 175 en neem niet aan dat ik nog een maat groter kan nemen want dan wordt hij echt veels te groot voor haar. Bij de hals zit hij misschien wel een beetje strak maar vind het dan nog steeds raar dat er alleen op een bepaalde plek het haar uitvalt. Ik maak trouwens allemaal losse vlechtjes geen hengstenvlecht.
Ik heb ook de Rambo deken en bij mijn paardje 'verstikken' de manen ook op 1 bepaalde plek. Net voorbij de schoft.
Het is niet geschuurd omdat de huid er namelijk kaal uit ziet, het lijkt echt ofdat het uitval is.
Myour schreef:Ik heb trouwens nog even een dringende vraag, misschien al wel vaker gesteld, maar wat voeren jullie je eczeempaard? Omdat mijn 3-jarige nu onder het zadel is, heeft hij toch meer energie nodig, maar ik heb het idee dat hij nu meer jeuk heeft dan zonder (ik voer hem nu Equine Sensitive van Dodson&Horrell). Wat is nou het beste om te voeren met zo laag mogelijk suiker/eiwit?
ellepel schreef:Myour schreef:Ik heb trouwens nog even een dringende vraag, misschien al wel vaker gesteld, maar wat voeren jullie je eczeempaard? Omdat mijn 3-jarige nu onder het zadel is, heeft hij toch meer energie nodig, maar ik heb het idee dat hij nu meer jeuk heeft dan zonder (ik voer hem nu Equine Sensitive van Dodson&Horrell). Wat is nou het beste om te voeren met zo laag mogelijk suiker/eiwit?
ik voer nu een 3/4x per week een driekwart voer schep structuurmuesli van eQuiral daarin gaat dan een schep vitaminepoeder( Opkikker van de paardendrogist)
appie staat gewoon buiten,smorgens in het gras en smiddags kaal met een pluk hooi, en er hangt een liksteen