[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:35

_Mellow_ @ kun je de link eens sturen van die deken wat jij bedoeld op piaffe? Ik kan hem niet zo snel vinden.

En over dat naakt met derfen of deken. Ik vind zelf een deken voor het paard fijner dan als die naakt staat met derfen, vind het toch zo'n vies spul en zoveel baat had mijn fjord er niet bij behalve dat hij vieze zwarte manen kreeg

Mellow

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:18

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:23

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:33

xTesske schreef:
ow zoiets. ik dacht een echte eczeem deken.

Hier een fijne: http://www.paardenboulevard.nl/shop/art ... f37645d408

Ik heb zelf 1 gemaakt met echte eczeemdeken ;-) alleen ik dacht iets nieuws te hebben gemaakt :-p -O-

Gister stapritje met de deken op gemaakt en werkt echt super, geen geïrriteerd paard meer. _/-\o_

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:41

Haha, nou het is best nieuw, de meeste zijn van gewoon vliegenstof.

Ben wel eens benieuwd, miss een foto? :P

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:46

Ik heb de bevestiging van de buikflap afgeknipt. Dus die laat ik achterwege, zadel opgelegd en zo een ovaalvorm eruit geknipt dat het net onder de flapjes zit waar je stijgbeugel begint. Zelfde principe als die deken van piaffe dus alleen dan met een echte eczeemdeken ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:49

Er bestaan ook eczeem rijdekens :)

120941

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:40

Hallo allemaal,
Ik ga het topic ook eens volgen hier ook een eigenaar met paard met zomerexceemm. Heb vanaf zondag de exceemdeken weer op heb nu 1 van pagony maar wil een ander bestellen want deze heeft ze alweer deels gescheurd.... Weten jullie verder nog goede eczeemdekens ......? Ben benieuwd

Mvg

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:25

Ik vind de RSIH super fijn, kost wel wat maar dan heb je ook iets.

Ik vind zelf de Boet modellen niet fijn.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:32

Ik vind de RSIH ook heel fijn, maar gebruik momenteel de EJ variant van de RSIH..
Die is ook super en nagenoeg gelijk! alleen de helft goedkoper.. Helaas is deze weer eens uitverkocht op het moment. Moest zelf nog een reserve hebben, maar die van EJ is dus niet te krijgen nu :(.. De RSIH is vorig jaar kapot gegaan bij mij vrij snel nadat ik hem gekocht had en om geld te besparen heb ik dus die van EJ besteld om te proberen en deze past bij mijn paard evengoed en werkt ook super :) Dus zodra deze weer te bestellen zijn, sla ik meteen weer eentje in.. aangezien je nu eentje nodig hebt, zou ik je dan ook de RSIH adviseren. Kost €139 en Epplejeck heeft momenteel 20% korting op eczeem- en vliegendekens, dus dan krijg je m iets goedkoper :)
Die modellen dekens wat Boett en de meeste andere dekens hebben vind ik ook niet fijn. Het feit dat je telkens de deken over het hoofd moet aantrekken vond ik erg vervelend en het halsstuk zakte bij mijn paard constant af waardoor hij nog de hals grotendeels bloot had. Heb vanalles geprobeerd en het bleef gewoon niet zitten helaas. Bij de RSIH geen last meer van en de EJ, die blijven super zitten rondom de hals ook als de oorgaten wel eens van de oren zijn (wat bij de mijne vaker gebeurd omdat hij veel rolt)

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:38

Zit net even op de site van EJ te kijken de look a like RSIH van de EJ zelf staat er nu helemaal niet meer op. Wordt nu helemaal uit de handel genomen dan?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:48

Mij lijkt de rsih ook superfijn. Vorig jaar geprobeerd, alleen helaas is mijn paard te breed. Heb daarna alleen een hals gehad van boett. Die was ook fijn, alleen had mijn paard em kapot geschuurd. Nu heb ik de pagony exceem opliggen sinds gisteravond. Weet nog niet of die bevalt, even afwachten. Eerste dag dat hij erop ligt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:49

Ik hoop het niet Barbara88, dan wordt ik gek!!
Vind deze deken zo fijn en scheelt gewoon de helft van de RSIH.. Zou echt ongelooflijk balen zijn..
Snap sowieso niet dat hij al uitverkocht is terwijl het seizoen nu begint.. ze lopen zoveel omzet mis hierdoor, zo raar...

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:56

Ja ik vind het ook raar maar als ik nu op de site kijken staat hij er echt helemaal niet meer op. Of ik kijk er over heen...

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:00

ojee, heb m net besteld, hoop dat er nog eentje mijn kant uit komt voor het eind van april

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:55

@ Amalarab, jij bedoelt de 'gewone' eczeem van epplejeck, die staat gewoon op de site en is bestelbaar.. We bedoelen de 'nieuwe' eczeemdeken van epplejeck, de look-a-like van de RSIH..

@ barbara88, hij staat er inderdaad niet bij, je hebt er niet overheen gekeken..
Vind dat wel zowat belachelijks he pff.. Snap echt niet dat ze hem niet hebben, vorig jaar was dat ook zo'n drama, toen heb ik nog met Geluk eentje kunnen krijgen! ze lopen hier ontzettend veel omzet door mis lijkt mij toch? Want er is volgens mij genoeg vraag naar die specifieke deken, heel raar...

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:38

De eppeljeck variant van de Rsih is waarschijnlijk gewoon uitverkocht door de kortingen op de dekenss :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:44

Hij is naar mijn mening wel Heel vaak uitverkocht.. Heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad, en toen waren er geen aanbiedingen.. Was opeens alles uitverkocht terwijl ik de bestelling wel al geplaatst had.. Hadden ze gelukkig nog in een van de filialen een deken liggen die ik alsnog toegestuurd kreeg, was ook de laatste toen, pff..

jjustangela

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:52

Hier boven in overijssel zijn de vliegjes sinds vandaag ook gesignaleerd :j
op moment staat mijn merrie met een eczeem deken en een dun
regendekentje op.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:43

Hier ook de eerste dag jeuk!
Kwam ik met mijn frisgewassen deken afgelopen en zag dat er nog mega scheuren inzaten van vorig jaar :j ik weet dus wat te doen vanavond :o?

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:46

Ik heb vanochtend m'n merrie wel ingesmeerd met derfen, nog geen tekenen van jeuk gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:26

Hier is ook nog alles rustig ... staat wel te zwiepen met zijn staart in de weide dus er vliegt wel vanalles, maar hij heeft nog niks geschuurd en heeft ook totaal geen behoefte om gekrabd of dergelijke te worden. Dus dat is een goed teken denk ik :) Wel weer ingesmeerd vandaag, gewoon voor de zekerheid :+ Misschien dat het wel helpt om de jeuk niet te laten doorbreken..

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:06

Jones stond vanavond te schuren, ik heb snel de RSIH opgedaan. Zelf kreeg ik buiten ook jeuk op mijn hoofd, dus ik ben bang dat het knuttenseizoen hier is begonnen :(

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:14

Hier zijn de kriebels weer lekker aan de gang. Staartzwiepen, maar ook haar weidemaatje dwingen bij haar te kriebelen, dus dat is wel echt een duidelijk teken. Ben blij dat ik de deken weer om heb gedaan gisteren!

weet iemand van jullie toevallig hoe de Belly Guard om moet? Het lukt me echt niet -_-

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 07:51

Hier gelukkig nog geen jeuk (stond onder regendeken, hals met derfen). Tijdens poetsen we staart gezwiep, dus ook de staart behandeld met derfen (werkt naar mijn idee nog beter dan vliegenspray) en het zwiepen was klaar. Na mijn rijles (ong. 20 uur) nog bloot in de paddock gezet om te laten rollen en ook daar geen irritatie (lang leve Derfen). Vervolgens ervoor gekozen om alleen een vliegendeken op te doen. Dit wil ik doen i.c.m. derfen en nu ben ik dus aan het testen of dit goed blijft gaan.
Spannend :)