Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eleeke schreef:@Laux Volledig met je eens.
Ik heb inmiddels mijn diagnose. zweren maar heel oppervlakkig. De oorzaak is in dit geval ook duidelijk : een fiks virus gehad in November en toen enkele dagen niet gegeten en amper gedronken.
De behandeling is ook een maand omeprazol en sulcrafate.
Een week volledig, en dan afbouwen. Zou genoeg moeten zijn, en uiteraard op onbeperkt ruwvoer ( dus we gaan van strakke sport haf , naar rollende skippybal ... slowfeeders heb ik besteld ) .
Over een maand weer controle.
marijkiiii schreef:Ik ga vanaf vandaag Mastic Horse Treatment voeren i.v.m. duidelijke maar nog redelijk milde symptomen van maagzweren. Ervaring zal ik delen!
Omeprazol ga ik alsnog op over als dit niet voldoende resultaat geeft.
Hoeveelheid ruwvoer gaat ook omhoog, dus ze zal wel aan de ronde knt gaan worden![]()
Wat doen jullie qua training als de klachten nog niet zo ernstig zijn? Ik merk met rijden eigenlijk weinig problemen, paard toont wel stress met opzadelen.
hayka schreef:Geef je dan levenslang abler of hoe weet je nu dat een kuur voldoende is? Hoelang is een kuur... Ik zit met mijn handen in het haar...
Of dat het niet iets anders is...
hiphopje schreef:Ik kom even binnenvallen. Mijn paard werd ook verdacht van maagzweren. Veel gapen. Gestrekt gaan staan met een pijnlijke uitdrukking. Niet meer stilstaan met zadelen en poetsen.
Dierenarts gaf me een kuur van omeprazol maar dat deed helemaal niks. En omdat ik het best wel een heftig medicijn vind heb ik een holistisch dierenarts ingeschakeld en die adviseerde een inwendige kuur met groene leem. 2 weken. 1 stopweek. En nu weer 2 weken en dan komt ze terug. Maar het gapen is al voorbij. Evenals het gestrekt gaan staan en meneer staat weer keurig stil met zadelen en poetsen.
Wilde dit toch even laten weten ter info.
hiphopje schreef:Ik kom even binnenvallen. Mijn paard werd ook verdacht van maagzweren. Veel gapen. Gestrekt gaan staan met een pijnlijke uitdrukking. Niet meer stilstaan met zadelen en poetsen.
Dierenarts gaf me een kuur van omeprazol maar dat deed helemaal niks. En omdat ik het best wel een heftig medicijn vind heb ik een holistisch dierenarts ingeschakeld en die adviseerde een inwendige kuur met groene leem. 2 weken. 1 stopweek. En nu weer 2 weken en dan komt ze terug. Maar het gapen is al voorbij. Evenals het gestrekt gaan staan en meneer staat weer keurig stil met zadelen en poetsen.
Wilde dit toch even laten weten ter info.
cupido1996 schreef:Dit klinkt interessant!
Zou je hier meer over willen vertellen? Welke groene leem heb je gebruikt, hoeveel heb je gegeven en hoe vaak per dag? En gewoon met een beetje voer gegeven?