[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 21:17

Haha dat heb ik ookal gedaan Tamary. Vond het wel een beetje zuur van mezelf maarja, alle beetjes helpen..

Hoe de Rambo SIH hier gaat werken weet ik nog niet, krijg hem volgende week, maar ik heb met de gewone exceemdeken helaas hetzelfde Anne77. Ik heb het idee dat de haren gewoon uitvallen, niet eens echt breken of schuren...

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:30

Hoi,
Mijn pony schuurde lichtelijk aan zijn staart, billen en manenaanzet... Deze zones heb ik heel goed gewassen met betadine en door staart en manenkam heb ik een luizenkam heen gehaald ... Nu masseer ik 2 maal daags, eczema balsem van brugman, in... Ik doe het nu al een week en vanaf dat ik het heb gebruikt schuurt hij dus helemaal niet meer!!!

Mijn verzorg hafje (van xkimmx) heeft eczeem zelfs zo erg dat ze haar manen eraf had geschuurd!!! Die heeft een injectie tegen eczeem van de DA gehad... We waren begonnen met een eczeemdeken (tevens tegen de vliegjes)... Dagelijks 1 schep knoflook voeren ( het zijn juist de bepaalde vliegjes waar het paard door gestoken wordt en jeuk van krijgt)... Nu onderhand is de eczeemdeken eraf, ze schuurt weinig tot zelden, wanneer ik haar zie schuren doe ik er klitwortel op, dit kan je bij de kruitvat voor iets van 4 euro kopen... (De klitwortel werkte trouwens bij mijn verzorgpony perfect en bij mijn eigen paard absoluut niet!)

Ik zie bij pink horizon staan dat de haren er gewoon uitvallen!!! Je kan misschien is proberen om die plekken in te smeren met eczema balsem het ondersteunt het herstellend vermogen van de huid en het kalmeert... Voordat je het insmeert zou ik het goed ontsmetten met betadine (goed uitspoelen)... En daarbij dan nog de eczeemdeken gebruiken...

Groetjes

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:50

Ik gebruik nu een week of 2 Shapley's MTG en het werkt echt super ze schuurt niet meer en het haar groeit als kool!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:53

Heb je het idee dat het écht ligt aan de MTG, of groeit het haar op normaal tempo en schuurt ze het gewoon niet meer af?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:06

Is het al gegroeid na 2 weken ja? Ik gebruik het nu bijna 2 weken maar kan niet echt zeggen dat het langer wordt. (Moet eigenlijk gewoon meten, anders is het ook zo moeilijk beoordelen..)

Alves:
Ik gebruik al MTG, en dat is beter om dat niet in combinatie met andere spullen te gebruiken... Ik heb het gevoel dat de haarzakjes wat open gaan staan door bijvoorbeeld verstikking. Vreemd vind ik wel dat het voornamelijk de exceem plaats is, maar haren die er met wortel en al uitkomen duiden imo niet echt op schuren...

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:15

Anne77 schreef:
Hoi, ik zit met een probleem, mijn haf heeft een rambo sweet itch deken op maar nu zijn de manen halverwege de hals afgeschuurd/afgebroken van ongeveer 10 cm, er zit nog wel wat haar maar ongeveer de helft is eraf. Ik maak al altijd vlechtjes onder de deken zodat ze niet zo erg afschuren. Maar hoe kan ik dit nou nog beter voorkomen. Hoop dat jullie iets weten!

ik heb deze deken ook en loop tegen het zelfde probleem aan vannaf de schoft zo'n 10 cm bijna kaal, breekt af, valt uit.
Nu is dit inmiddels erger geworden en 1/4e deel van de manenkam vannaf de schoft.
Wat is jullie oplossing hiervoor?

iemand verder ervaringen met de auriplak?

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:49

moniekk schreef:
Anne77 schreef:
Hoi, ik zit met een probleem, mijn haf heeft een rambo sweet itch deken op maar nu zijn de manen halverwege de hals afgeschuurd/afgebroken van ongeveer 10 cm, er zit nog wel wat haar maar ongeveer de helft is eraf. Ik maak al altijd vlechtjes onder de deken zodat ze niet zo erg afschuren. Maar hoe kan ik dit nou nog beter voorkomen. Hoop dat jullie iets weten!

ik heb deze deken ook en loop tegen het zelfde probleem aan vannaf de schoft zo'n 10 cm bijna kaal, breekt af, valt uit.
Nu is dit inmiddels erger geworden en 1/4e deel van de manenkam vannaf de schoft.
Wat is jullie oplossing hiervoor?

Zit de deken dan misschien te krap? En smeren jullie verder nog wat in de manen?

Ik heb er 3 of 4 met Rambo lopen...en allemaal prachtige manen...en lang...mijn shet heeft manen van 1meter ofzo... *D Daar doe ik de deken juist op op de manen te beschermen...en anders blijft hij echt niet wit.. :o

Ik was de manen vaak met liberate (befex) shampoo, daardoor heb je hele zachte en soepele manen, daarnaast smeer ik af en toe de manenkam in met Befix (liberate) of spuit ik er wat babyolie in...zodat de manenkam heel soepel blijft en ze geen schilfers hebben..ook zijn de manen dan heel zacht en flexibel....heb nog nooit wat gemerkt van manen die breken...heb vaak ook een lekkere ruime maat qua deken... Met vlechten ben ik gestopt...want hierdoor raakte je wel vaak manen kwijt....alleen bij de 1 meter manen doe ik een hengstenvlecht. *D

Anne77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:01

Hoi, ik smeer af en toe babyolie op de plek, maar haar manen zijn verder niet stug ofzo en ze heeft ook geen last van schilvers. Ik zal morgen even een foto maken van de kale plek, ik heb ook het idee dat de manen misschien een beetje stikken omdat de andere manen erover heen vallen. Ik heb nu namelijk de manen aan de andere kant op gevlochten zodat de manen die normaal aan de onderkant zitten nu boven liggen, hoop dat jullie het nog snappen. Hier een foto hoe de deken op mijn haf ligt, ze heeft nu maat 175 en neem niet aan dat ik nog een maat groter kan nemen want dan wordt hij echt veels te groot voor haar. Bij de hals zit hij misschien wel een beetje strak maar vind het dan nog steeds raar dat er alleen op een bepaalde plek het haar uitvalt. Ik maak trouwens allemaal losse vlechtjes geen hengstenvlecht.
Afbeelding
Afbeelding

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 16:09

Heb je misschien een foto van hoe de Rambo SIH bij jou zit Cuubje?

Ik heb nu een (Everline) exceemdeken en die zit alles behalve te strak, de hals heeft gewoon overlappingen zo lekker los. Dus afschuren kan het imo echt niet zijn.

Ik ga vanaf volgende week de Rambo SIH gebruiken, ben benieuwd...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:52

een paard beweegt ook, continue heen en weer levert schuring op, drukt daar een deken op, dan breekt het veel sneller.
Ik denk dat er maar weinig aan te doen is.
Een deken EN iets smeren waar de boel van verstopt raakt, is helemaal hardnekkig.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 17:53

Solleke_Noah schreef:
Heb je het idee dat het écht ligt aan de MTG, of groeit het haar op normaal tempo en schuurt ze het gewoon niet meer af?

Nee heb echt wel het idee dat het harder groeit!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:46

ohw dat spul wil ik ook!!!!!!!!!!

maar dan smeer ik het wel op mijn eigen hoofd!!! whaha heb ik binnen no time lang haar! *\o/* *\o/*

dan zou je daar een flink wondermiddel hebben hoor....
dat kan haast niet,haar groeit een cm per 4 weken, ietsje meer,maar nooit zodanig dat je ziet dat het harder groeit.

dat wil er bij mij niet in :n

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:59

Prima toch? maakt mij niet zoveel uit wat jij vind bij mij werkt het in ieder geval.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:02

ik ben wel benieuwd of je voor en na foto's hebt?
is wel mooi om dan te vergelijken :j

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:03

Had ik dan mijn regendeken laatst uit de kast gehaald voor een creatie met hals te maken. Is dat ding pleite, kan hem nergens weer vinden. Op stal alles overhoop gehaald, thuis alles, auto's helemaal. Vind zoooooooo banketstaaf, hij is gewoon weg.
Een splinternieuwe deken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:12

he???

wat ontzettend flauw zeg!
hoe kan dat nou dan?
waar had je em liggen dan?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:13

Had hem een jaar lang in de kast liggen, toen heb ik hem laatst eruit gehaald en mee naar huis genomen. Om een creatie te maken met een hals. En toen heb ik hem hoogstwaarschijnlijk in de schuur gelegd. En nu is die pleite, ben bang dat die bij de folders in is terecht gekomen (al zweert m'n vader van niet)
Snap het niet, voel me zo klote, gewoon even 50/60 euro zo weg.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:17

ohw thuis dus kwijtgeraakt
gelukkig niet op stal zeg,was ook flauw geweest dan.

tja als je pa em heeft weggemaakt moet ie ook maar zorgen voor een nieuwe toch? ;)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:20

Ja, maar hij zegt dan dat ik niet alles overal moet laten slingeren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 20:26

oeh!!!! en...is dat ook zo?
tja anders word het toch een nieuwe kopen denk ik?

we gaan trouwens erg off topic nu. ;)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:49

aan de eczeem kenners hier wil ik graag mijn probleem voorleggen, ik twijfel nl of mijn paard eczeem heeft of dat het wat anders is.

Ze heeft altijd wel een probleemhuidje eigenlijk, afgelopen winter had ze allemaal bultjes, dit bleek achteraf verstikking van haar talgklieren te zijn door de winter/ regendeken.

Momenteel heeft ze veel last van jeuk, op haar hoofdje (gezicht) heeft ze wat bultjes zitten die zwart kleuren, ze zijn helemaal droog, maar jeuken wel. Tussen haar manen heeft ze veel last van roos en soms zitten er ook echt puistjes (zomer en winter)

Toen ik haar net had (winter) had ze zulke jeuk dat ze zich helemaal kaal schuurde, ze heeft toen een injectie met corticosteriode gehad van de DA. Dit hielp heel goed, de zomer die erop volgde, kreeg ze ook van die bultjes in haar gezicht en door de jeuk heeft ze erg staan schuren aan staart en manen.
De winter daarop dus die bultjes en nu heb ik haar voor de zekerheid maar onder een eczeemdeken gezet.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:47

chips Bobo heeft ondanks zijn deken zo'n 5 centimeter manenkam tot bloedens toe open geschuurd.

Ik hoop dat het van het weekend weer wat rustiger is want we hebben zaterdag en zondag wedstrijd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 08:19

Yeeaaahhhh.... ik mag ook een keer wat testen :D
Was er als eerste bij, dikke mazzel!
[EA-CO] 5 Serieuze Testers Gezocht

Ik krijg de volgende testproducten in huis voor 1 paard, van Re-Mint Horse & Dog Care Products ;

- 3x Vliegenspray 500ml
- Shampoo 500ml
- AntiKlit spray 500ml
- Staart en manengel 500ml

Ik moet als eerste flink goed wassen, daarna iedere ochtend een week lang helemaal insprayen met vliegenspray.
De antiklit kan in de manen en staart en de gel op de plekjes.
Na 1 week alleen de zweetplekken insprayen met de vliegenspray in minimaal 1x per week het hele lichaam.

Ik ben heel benieuwd hoe dit product bevalt!
Heb gevraagd op welk paard ik het beste kan testen;

Storm
Heeft zichtbaar geen jeuk, kan af met een vliegendeken met hals, heeft op zijn manenkam wel een grote strook waarvan de helft mist (waar ik Darren van verdenk ;) ) en op zijn staartwortel ook schilfers want daar had hij laatst dus duidelijk wel jeuk.

Wisse
Heeft een eczeemhals, met van die strepen erin zeg maar. Heeft 1 plekje bij zijn voorpluk en loopt normaliter in burka rond.
Wordt ook gek van vliegen, staat vaak te stampen met zijn achterbenen.

Hhmmm nu ik dit typ denk ik dat ik het maar bij Wisse ga proberen.
Hij heeft al eens eerder zonder deken gestaan, kreeg toen wel erg jeuk maar was na een paar dagen weer kalm, dus ik durf het risico wel te lopen dat het niet werkt; dan is het even een weekje doorbijten voor hem maar dat zou wel te overzien zijn.

Ik zal uiteraard verslag doen en hier de link plakken!

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:01

Ik ben onwijs tevreden over re-mint, ik gebruik het nu al aar ongeveer (alleen eczeem periode)
en smeer ook alleen als de plekjes weer opkomen enz..
de vliegenspray heb ik niet

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:03

hier alles z'n gangetje :D

Moet eerdaags beginnen met 3e fles Gladiator Plus. En helaas...bij die van mij werkt het niet |(

De Rambo Sweet Itch is (ook helaas) niet echt een supersucces voor Shathu. Zit bij de borst enorm strak (als ik nog een grotere maat koop struikelt ie ws over de deken, omdat ie dan over z'n voeten valt zo'n beetje ben ik bang hihi) en binnen een paar dagen had hij er verdorie wel gaten in op z'n kont. Snap ik niets van, want tis helemaal niet zo'n sloper. Misschien dat een ander paard er z'n tanden in heeft gezet!?
De oren van de deken passen voor hem ook niet, te dicht bij elkaar en te klein.
Nou ja...geeft niets, kan m misschien eens wat laten verstellen al met al etc.
Voor nu maar gewoon weer z'n stretchie Pagony jurk aan. :D ;)
Gaat verder prima. Doe de hoofdkap nu onder de hals en rijg een halster door hals EN hoofdkap heen. Zo blijft het nu gelukkig allemaal goed zitten.

Ik denk dat ik de deken EN hoofdkap van Equifashion voor 55 euro maar bestel. Is niet gekke duur natuurlijk en ik hou ervan om een (paar) goede dekens op reserve te hebben ;)

Hebben jullie overigens ervaring met deze??
http://www.equifashion.nl/website/files ... 0horze.JPG
http://www.equifashion.nl/website/?744, ... merk-horze

Ziet er wel "fijn" uit vind ik. Behalve bij kont misschien?!?! Zal dit wel ver genoeg doorlopen????

Ow PS wat voor mij erg goed werkt als vliegenmiddeltje als ik met Shathu wat wil doen ZONDER deken...een klein spuitflesje van Kruidvat eigen merk!!!! Tevens heb ik daar ook zo'n stick van, voor op z'n hoofd en rond ogen enzo!
Aanrader hoor!! En stinkt niet gigantisch!