[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 20:36

ual_95 schreef:
[ [url=m/puAIqZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand nog tips voor een fijne deken voor een rondgeribt paard van 1,54? :') Probleem is vaak dat hij goed ligt, maar dat de buiksingels/klittenband niet goed dichtgaan. Deze deken was een tussenoplossing en heeft het 2 dagen volgehouden.

Ik heb voor mijn merens tankje van 1.55 de bucas light, bevalt goed, past goed en is niet zo warm, de Rambo past ook goed.
Afbeelding

alice0cullen

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 19:28

Ben opzoek naar een nieuwe eczeemdeken, heb een tijd lang de horsegear gehad, maar is nu al de tweede keer dat de staartflap er binnen een seizoen afligt terwijl ze niet eens schuurt aan haar staart.
Kwam tijdens mijn zoektocht deze tegen LeMieux Kudos Shower Pro vliegendeken, ene keer geadverteerd als vliegendeken dan weer als eczeemdeken.

Hoe is de pasvorm, hij moet komen op een fries.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 15:30

Oke ik kom momenteel even binnenvallen maar ik heb heel mijn pony met zomereczeem onder controle op een deel na.

Liezen
Buik
Oksel

Wat kan ik er nou het beste opsmeren om alles te minimaliseren

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 20:30

Wat smeren jullie op wondjes? Ik had een fantastische crème, maar die is helaas niet meer te krijgen...
Ik ben me nu een slag in de rondte aan het zoeken op internet, maar heb nog geen 1 zalf/crème gevonden waar ik direct enthousiast over ben :=

Het gaat voor mij echt om wondjes op de huid (hoofd, borst, koker) en niet om de manen/staart!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 20:47

Wondjes doe ik met groene klei icm zwarte komijnzaadolie. Als het niet meer jeukt doe ik ballistol of zinkzalf.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 20:52

Ik gebruik laurierzalf van Grand National of L mesitran honingzalf.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 20:59

Groene klei, goedkoop en niets werkt 100% bij ons.
Als het echt erg wordt, honingzalf, daarover sudocreme, daarover groene klei.
Dat werkt het beste maar doe ik alleen in nood gevallen..

Heel soms nog een corticospray erover, zodat ze stopt met jeuken en bijten daar ook.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 21:45

Honingzalf op open wondjes, met daaroverheen groene klei. Op dichte plekjes groene klei.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 22:40

Super!

Ik ga dit is proberen!
Dankjewel

wonanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 18:37

Ik had dezelde vraag. Werken de hierboven genoemde dingen zowel jeukstillend als helend voor de wondjes? Ze heeft het iets in haar manen, maar vooral haar maantop en oren zijn ineens heel slecht

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 20:31

Ik ben fan van zinkzalf, die van zwitsal :j

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 21:21

wonanda schreef:
Ik had dezelde vraag. Werken de hierboven genoemde dingen zowel jeukstillend als helend voor de wondjes? Ze heeft het iets in haar manen, maar vooral haar maantop en oren zijn ineens heel slecht

De groene klei met zwarte komijnzaadolie heelt en houdt de vliegen weg. Blijft ook wat vochtig zodat de wond niet uitdroogt.

Ik vind van zwitsal de zinkzalf ook het fijnste. Zitten meer ingredienten in die jeukstillen en de huid kalmeren.

VixillHedinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 11:04

GabberGill schreef:
Oke ik kom momenteel even binnenvallen maar ik heb heel mijn pony met zomereczeem onder controle op een deel na.

Liezen
Buik
Oksel

Heb je een uierflap of koker beschermer? Die beschermt dat gedeelte goed.
Buik, heb je daar een buikflap? En als je die wel hebt zou ik een extra laag stof erop naaien zodat hij beter beschermt.

En oksels zijn kleine pijpjes voor te bestellen, zijn ongeveer 20 cm lang en dan zijn die ook beschermt, en eventueel nog iets van de voorkant van de buikflap tussen de benen door naar voren maken qua stof.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 13:42

VixillHedinn schreef:
GabberGill schreef:

Liezen
Buik
Oksel

Heb je een uierflap of koker beschermer? Die beschermt dat gedeelte goed.
Buik, heb je daar een buikflap? En als je die wel hebt zou ik een extra laag stof erop naaien zodat hij beter beschermt.

En oksels zijn kleine pijpjes voor te bestellen, zijn ongeveer 20 cm lang en dan zijn die ook beschermt, en eventueel nog iets van de voorkant van de buikflap tussen de benen door naar voren maken qua stof.

Ik heb de bakplaat
Het stuk naar voren tussen de voorbenen ook. Ik heb er nu een omheen voor een shetlander en deze blijkt beter aan te sluiten dus ze is wel al een stuk rustiger op der huid.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 08:28

wonanda schreef:

Hier fan van sudocrem. Blijft lang zitten ook. Echter de andere tips klinken ook erg goed! Beetje afwisseling kan ook wel eens hsndig zijn vandaar mijn tip er ook bij

esc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 16:07

VixillHedinn schreef:
esc schreef:
hebben jullie paarden ook last van een dikke koker en opgezwollen buiknaad? Heb sinds gisteren de snuggyhood op. Ziet er comfortabel uit! Maar bedenkt uiteraard niet zijn edele delen. Iemand ervaring met dat extra deel wat ze bij snuggy hood hebben? Lijkt me zo snel vies worden...

Mijn paard draagt al 3 of 4 jaar een koker beschermer, mega fantastisch blij mee!

Hij is net binnen, maar als ik zo kijk dan bedekt hij niet de liezen of wel? Moet het klitteband nog op de deken naaien dus kan me nog niet helemaal inbeelden hoe het zit

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 12:27

Is er iemand die m'n Tectonik tegen een prijsje wil overnemen? Er mist ca 60ml uit. Nu 2wk open.
Mijn ene paard lijkt er niet goed tegen te kunnen. De andere geen probleem, maar lijkt weinig invloed te hebben op insecten en kriebels.
Stuur maar een Pb :)

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 16:50

Zijn er hier ervaringen met de puur druppels en suiker regulatie?

Ik heb 3 maanden de puur druppels (culico en apis) gegeven nu, sinds een paar dagen gestopt, en merk dat zijn hals harder wordt nu, terwijl er verder niets veranderd is.

Toeval? Want de druppels werken volgens de omschrijving niet op de suikerbalans in het lichaam.

VixillHedinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 10:17

esc schreef:
Hij is net binnen, maar als ik zo kijk dan bedekt hij niet de liezen of wel? Moet het klitteband nog op de deken naaien dus kan me nog niet helemaal inbeelden hoe het zit

Is het gelukt?
Ik kijkt niet zovaak op bokt, dus ben wat laat met reageren.
Ik kan je fotos sturen, maar hopelijk heb je het al voor elkaar!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:20

Iemand wie dit herkent? Ik zie het vandaag opeens bij mijn paard. Lijkt kaal geschuurd maar echt tot op de huid. Niet rood of geen korstjes. Begint ook iets op zijn hoofd. Gewassen met Betadine voor de zekerheid
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast ook een bult bij zijn keel/kaak die je kunt bewegen en de bult is hard. Lijkt bij de lymfeklieren te zitten. Hij heeft het daar al eens eerder gehad maar onder die 'verdikking' zit echt een hele harde bult. Pony is 20 trouwens

Afbeelding

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:22

Iemand nog een idee en tips. Mijn paard schuurt zodra ik hem op stal zet om even zijn hapje te eten. Hij staat gelukkig dag en nacht op de wei dus daar kan hij zich niet open schuren maar vervelend is het wel, ook voor hem

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 19:58

Ik gebruik Sme lotion van puur als ze geen deken op heeft, werkt bij haar goed tegen de jeuk.
En ik heb schuurmatten in de deuropening, kan ze aan schuren zonder zich te beschadigen.

Daatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:02

Ik heb een paar liter 100% pure Argan Olie uit Marokko meegenomen. In eerste instantie voor eczeem bij mensen (en huid en haar). Maar werkt ook super om jeuk en schilfers bij paarden met eczeem te verlichten! Mega goede ervaringen al

Ik vul zelf nu kleine pipetflesjes van 100 ml om ook anderen te laten ervaren. Niet commercieel of grootschalig, ik heb gewoon meer meegenomen dan ik nog nodig zal hebben. Het is rechtstreeks van de boer en absoluut geen toevoegingen. Meerdere goede ervaringen bij mens en paard.
Pm me gerust voor de prijs ik heb nog een kleine voorraad

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 20:14

veertje99 schreef:
Iemand wie dit herkent? Ik zie het vandaag opeens bij mijn paard. Lijkt kaal geschuurd maar echt tot op de huid. Niet rood of geen korstjes. Begint ook iets op zijn hoofd. Gewassen met Betadine voor de zekerheid
[ [url=m/ExyG54.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CWiTrk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/muyqx2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarnaast ook een bult bij zijn keel/kaak die je kunt bewegen en de bult is hard. Lijkt bij de lymfeklieren te zitten. Hij heeft het daar al eens eerder gehad maar onder die 'verdikking' zit echt een hele harde bult. Pony is 20 trouwens

[ [url=m/dmkigy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ziet eruit als een schimmel. Misschien even kweekje doen?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 22:08

Assiebassie: krijgen ze bij zo'n schuurmat geen playborstelstaart?