Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hij staat nog bloot .. Misschien dat dat spul wat ik smeer wel helpt om de jeuk niet te laten doorbreken, denk dat ik dat wel ga blijven doen om de paar dagen ... en dan kijken we wel verder...
jennCarin schreef:Is het verstandig om meteen vam winterdeken 300gr nu oer te gaab op eczeemdeken of nog deken extra boven eczeemdeken opdoen en hoeveel grams of 0gram??
HelmerG schreef:Als ze eenmaal jeuk krijgen gaan ze ook gewoon overal weer schuren ook als je de deken op hebt.
Met de deken dan op zal de staart inderdaad niet zo erg aangetast worden als zonder, maar ik denk dat de staart dan nog steeds de dupe is.. Ook Met deken kunnen ze echt wel goed schuren aan staart en manen, spreek uit ervaring.. Heb de mijne vorig seizoen paar maanden jeukloos bloot gehad staan in het seizoen, tot hij plots weer ging jeuken en toen meteen deken op(en ook dan lijden manen/staart eronder).. Heeft de rest vh seizoen nog gejeukt met deken op.. Als de jeuk er eenmaal is, blijft hij ook met deken helaas.. Dus hier ga ik het echt niet meer proberen, heb me erbij neergelegd.. Gewoon altijd deken op, is niet anders
Zou fijn zijn voor je paard
.. Is nu weer heel netjes aan't bijgroeien, dus ik heb de deken nu op liggen sinds vrijdag en ik durf echt niet meer hihi
Ik vond het bij mij ook raar.. Paardlief heeft een paar maanden buiten gestaan zonder jeuk, en terwijl het toen echt vol zomer was en ineens begon het schuren weer(en er was Niks veranderd qua omstandigheden van voer of gras of wat dan ook).. Vorig seizoen heeft mijn paard sowieso heel erg lang last ervan gehad, echt tot november nog, drama..
Sneu die dieren met jeuk. Ik vind het ook enorm spannend wat ik vanavond aan ga treffen, omdat hij alleen op derfen staat met regendeken
Maar ik heb vorig seizoen dus even geprobeerd zonder deken en dan smeren met spul en dat ging een paar maanden goed tot hij dus weer Ineens begon te schuren.. Toen hebben we meteen de deken weer opgedaan, maar goed toen was de jeuk er dus alweer en dan blijft hij ook jeuken met de deken. weliswaar minder als zonder, maar omdat de jeuk dan al getriggerd is zeg maar, blijft hij dat doen.. Als ik dus op tijd deken op gooi en niet af haal, geen probleem. Dus ik ga daarom ook niks meer proberen
.. Gewoon deken op het hele seizoen en zijn muesli van Marstall en dan vind ik t goed.. Dat werkt wel, en dan is het helaas maar gewoon altijd deken op en niet meer bloot
Maar ik wilde het dus ook eens testen inderdaad.. Helaas gaat het dus niet bij mijn paard.. Daarom ga ik ook geen geld meer uitgeven aan allemaal smeersels.. De muesli het hele jaar door en dan de deken en dat werkt voor hem dan goed
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik derfen nog niet geprobeerd heb, maar ik heb besloten dat ik geen smeersels meer ga gebruiken. Deken en muesli werkt, dus dan houd ik het daar maar bij