Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:14

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:14

En dan overleeft het ook nog eens niet zo heel lang buiten het paarden lichaam.... Dus het "rhino"bos zal wel meevallen. (Krijgt visioen van een bos met groene mist, waar elk paard ziek uitkomt....)

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:15

manishdra schreef:
En dan overleeft het ook nog eens niet zo heel lang buiten het paarden lichaam.... Dus het "rhino"bos zal wel meevallen. (Krijgt visioen van een bos met groene mist, waar elk paard ziek uitkomt....)

_O- _O- _O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:17

bello2005 schreef:
ik ben alles zo langzaam aan het lezen,, en ik kom veel verhalen tegen dat het niet door de lucht aanstekend kan zijn.
mijn dierenarts vertelde dat het wel kon, de kans is stukke kleiner.
maar het kan dus wel degelijk door de lucht 'vliegen'..

en ik heb ook al horen zeggen dat het ergens ( ik weet even niet meer waar) het virus in het bos 'zweeft'
en dat het verstandig is niet meer in het bos te rijden.

dus dat komt bij mij weer over dat het dus wel in de lucht kan zitten..

ik hou in ieder geval mijn ponys uit het bos.. al gaat dat moeilijk als het weiland zich aan de rand van het bos bevind

ik ga weer verder lezen

Het kan over korte afstand in de lucht verspreid worden, maar dus niet zomaar over kilometers ver weg waaien.
Als je vlak langs ander paard rijdt en die proest hoest jouw paard aan, dan kan het wel deglijk door de lucht verplaatst worden,
maar dat is dus over een korte afstand.
Het zweeft niet als mysterieuw iets in het bos, loerend op het volgende langskomende paard.

Zou zeggen lees de link van de gd of uu even.

Bloodymary

The Fog!

BullyCotton

frangelica schreef:
BullyCotton schreef:
Ik ben naar een voorlichting van een dierenarts over het virus geweest op mijn club. 1 plaats in dat kaartje die rond gaat is NIET CORRECT! EN NIET VASTGESTELD! Dat is dus het vervelende van al die mensen die zomaar wat gaan roepen. Als je wil weten welke plaats, pb maar aangezien ik het niet mag zeggen hier. En meerdere vragen kun je ook stellen, al kan ik niet garanderen dat ik alles weet, maar best veel nou.

Dan roep ik al een paar dagen maar dat mag je idd niet zeggen en zei ook al dat bokt beetje meer info moet gaan halen. Ze lopend achter idd.

Klopt! Er is 1 plaats waar gewoon door al die geruchten, op een site komt te staan dat het vast is gesteld, ontzettend vervelend voor die mensen.. Mensen moeten toch maar eens iets langer gaan nadenken voor ze wat roepen.. En ze lopen inderdaad wat achter..

frangelica

[/quote]
Het kan wel degelijk door de lucht... alleen wat minder goed door buitenlucht of geventileerde lucht. Maar het kan wel in stilstaande stallucht hangen. :j[/quote]

Lees jij het bovenstaande artikel niet of zo??? Daar staat toch duidelijk in dat het alleen in vocht kan overleven?? En dat het niet door de lucht "zweeft", dus ook niet in de stal. Overdracht alleen door snot, briezen of via kleding contactpersoon, maar alleen als het nog vochtig is!!! En al zeker niet in het bos! Bovendien kan het virus maar enkele uren overleven..[/quote]
Raar dat waar het is vast gesteld...dat 4weken duurt voor je met zekerheid kan zeggen dat het weg is.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:18

Ik haak af in dit topic.
Alle medische uitleggen en de variaties hebben we nu wel gezien.
Alle zorgen en suggesties dat Rhino in de buurt is heb ik ook al in vele versies en gradaties voorbij zien komen.
En dan lukt het toch weer om dagelijks tientallen bladzijden vol te bokken met deze replica's. Teruglezen is blijkbaar niet de moeite (of men geeft het wellicht begrijpelijk op door de vele bladvulling).
En ik kan nu nog proberen om te zeggen, laat je niet gek maken, gebruik je gezond verstand maar dan doe ik ook mee aan deze hype.
:evaw:
(en terwel ik dit type, al weer zo'n 7 nieuwe berichten)
gvd ik krijg hem amper gepost, al weer een bericht voor mij.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:21

Je hebt ook te maken met incubatietijd, waarbij paarden wel andere paarden kunnen besmetten....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:22

nynke1122 schreef:
Stef: Het is gewoon fijn om te weten of het in de buurt is

Want? Wat is er fijn aan? Wat veranderd er dan? Als je nu je maatregelen nog niet getroffen hebt ben je niet handig bezig. En jezelf informeren kan je ook zelf, via Google, je DA, whatever. Niet door hier te gaan roepen: weet iemand of het daar en daar is??

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:23

Als ik alle berichten hier zo lees muteert het virus zo snel dat het binnen een week onbeperkt buiten het paard kan overleven en dat het over 2 a 3 weken vast ook op mensen kan overspringen. Supervirus....

Laris92

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:24

Ik heb ook geen tijd om alles door te lezen, maar is het al in drenthe of groningen?

lmjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:25

[***] schreef:
Kan die uitleg van De Watermolen niet in het groot op de startpagina ofzo? Met rode letters "LEES EERST DIT VOORDAT JE IN PANIEK RAAKT". Natuurlijk is iedereen ongerust en neem je voorzorgen, maar ik heb bv. niet meteen schrik dat die van mij het gaan krijgen, zou niet weten waarom .. Zeg nooit nooit, maar toch ...

@ lmjansen : ik kijk gewoon op bokt, maar verder waait er heel veel op stal zeg maar ;)
Ik wil best wel de uitleg doen waarom, maar dan breng ik weer speculaties op gang waarschijnlijk en dat was nu ook niet de bedoeling :+ Wilde alleen even aangeven dat het echt niet aan de grens stopt ... ;)

Ik moet eerlijk zeggen, ben ook niet zo panniekerig. Maar op dit moment wil ik ook geen vreemde paarden op het erf en onze dieren verlaten het erf ook niet voor rijlessen ofzo. Word ook nog wel een buitenrit gemaakt maar niet in de buurt van paarden!
Was wel benieuwd naar de duitse forums.

Ik hou ook de updates via google in de gaten en de updates van bokt over het virus. Maar ga niet praten over de andere stallen want vandaag hoest er een paard en morgen is de hele stal uitgeroeid!!

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:26

Sjolvir:

ik ben even alles aan het lezen.. en veel dubbele 'verhalen' en de links lees ik ook.

och ja ik heb nog 231 pagina's te gaan haha

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:27

Ik heb overguns me Google aangemeld Om me te mailen een keer per dag op het rhino virus lekker handig tanks Google. Het is maar een tip voor de mensen hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:28

lmjansen schreef:
[***] schreef:
Kan die uitleg van De Watermolen niet in het groot op de startpagina ofzo? Met rode letters "LEES EERST DIT VOORDAT JE IN PANIEK RAAKT". Natuurlijk is iedereen ongerust en neem je voorzorgen, maar ik heb bv. niet meteen schrik dat die van mij het gaan krijgen, zou niet weten waarom .. Zeg nooit nooit, maar toch ...

@ lmjansen : ik kijk gewoon op bokt, maar verder waait er heel veel op stal zeg maar ;)
Ik wil best wel de uitleg doen waarom, maar dan breng ik weer speculaties op gang waarschijnlijk en dat was nu ook niet de bedoeling :+ Wilde alleen even aangeven dat het echt niet aan de grens stopt ... ;)

Ik moet eerlijk zeggen, ben ook niet zo panniekerig. Maar op dit moment wil ik ook geen vreemde paarden op het erf en onze dieren verlaten het erf ook niet voor rijlessen ofzo. Word ook nog wel een buitenrit gemaakt maar niet in de buurt van paarden!
Was wel benieuwd naar de duitse forums.

Ik hou ook de updates via google in de gaten en de updates van bokt over het virus. Maar ga niet praten over de andere stallen want vandaag hoest er een paard en morgen is de hele stal uitgeroeid!!

Neen, inderdaad, zoals ik al zei is het logisch dat mensen hun voorzorgen nemen en er min of meer mee bezig zijn. Alleen slaan sommigen beetje door :+

Ik bedoelde met de laatste zin in mijn post trouwens ook niet het virus ("dat het echt niet aan de grens stopt") maar het speculeren/twijfelen/actie ondernemen .. Voordat ik daar ook weer op gepakt word :Y)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:30

Gezien zijn naam.. zou hij ook besmet kunnen raken?
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... CdU9b8x6KA
(edit, vergeten erbij te zetten, grapje!! Anders denken sommigen het echt!)

Mijn paard hoest ook, maar heeft echt geen rhino... zijn nou eenmaal vele oorzaken voor.
En op stal is ook niemand bang voor mijn paard.
Overigens zie ik het probleem niet van op dit moment maatregelen nemen en voorzichtigheid in acht nemen
en niet gezellig met je paard tussen andere paarden gaan staan waar ze normaal niet mee in contact komen.
En een keertje je kleren wisselen en wassen als je als persoon van de ene stal naar de andere gaat, ga je ook niet dood aan.
Kleine moeite groot plezier!
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 06-03-12 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:30

Laris92 schreef:
Ik heb ook geen tijd om alles door te lezen, maar is het al in drenthe of groningen?

Nee oke om alles door te lezen is ook echt een klus, maar als je eens kijkt op de voorpagina van bokt of bij nieuws op de voorpagina, ben je ingelezen ;)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:31

manishdra schreef:
Ariebren schreef:
[***] schreef:
Nou, ik zit over de grens en ik kan je echt wel andere dingen vertellen :+

Weer zo'n speculerende opmerking.
Meldt het aan de Bokt redactie, kunnen ze het natrekken.

Alsof bokt naar duitse stallen gaat bellen. Maar ik denk dat ze bedoeld dat de duitsers er ook erg mee bezig zijn en dat ik ook zo. De discussies zijn volop bezig op duitse fora.

Indien nodig bellen we ook naar duitse stallen hoor. Als er duidelijke aanwijzingen zijn, laat het de nieuwsredactie dan weten :j

Anoniem

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:32

Zijn er ook richtlijnen voor wat duidelijke aanwijzingen zijn? :+
"Ik heb gehoord van x dat op stal y x aantal paarden gestorven zijn".. Aanwijzing genoeg? :+

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:33

jury schreef:
Ik haak af in dit topic.
Alle medische uitleggen en de variaties hebben we nu wel gezien.
Alle zorgen en suggesties dat Rhino in de buurt is heb ik ook al in vele versies en gradaties voorbij zien komen.
En dan lukt het toch weer om dagelijks tientallen bladzijden vol te bokken met deze replica's. Teruglezen is blijkbaar niet de moeite (of men geeft het wellicht begrijpelijk op door de vele bladvulling).
En ik kan nu nog proberen om te zeggen, laat je niet gek maken, gebruik je gezond verstand maar dan doe ik ook mee aan deze hype.
:evaw:
(en terwel ik dit type, al weer zo'n 7 nieuwe berichten)
gvd ik krijg hem amper gepost, al weer een bericht voor mij.

Same here...

lmjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:34

Indien nodig bellen we ook naar duitse stallen hoor. Als er duidelijke aanwijzingen zijn, laat het de nieuwsredactie dan weten :j[/quote]

Petje af voor jullie!!!
Vind het wel fijn om te weten dat jullie zo actief zijn!!!
Ga zo door!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:35

Inderdaad super werk van de nieuwsredactie :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:35

Misschien een domme vraag of een vraag die al op een van deze 242 pagina's heeft gestaan maar....

Kan een paard meerdere keren in z'n leven het Rhino virus krijgen?

Ik begrijp dat als hij heet 1x heeft gehad, hij drager is. Voor mij als simpele ziel is dat dus net al de koortslip (aka herpes virus) bij de mens.

Maar bv Pfeiffer bij mensen is ook nog jaren later in het bloed van iemand te zien. Is dat bv. dan ook zoiets bij paarden?

MIjn excuus als dat al ergens gevraagd is. Heb in grote delen het topic gevolgd maar heb niet alles gelezen :o

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 22:38

Hier over de grens in duitsland is niets aan de hand met rhino.