Marigo schreef:Hier heeft de benauwdheid helaas een vervelende oorzaak. Gisteren uitslag van bloedtest dat mijn paard in contact is geweest met een Lyme infectie. Zijn klachten begonnen ook na een tekenbeet. Maandag naar de kliniek voor 5-7 dagen antibiotica infuus en daarna nog orale kuur van paar weken. Pfff….
De vraag is, heeft hij door Lyme nu ook een stofallergie ontwikkeld. Of zullen die klachten straks na de behandeling van Lyme verdwijnen. Het zal afwachten zijn. Het management wordt er niet makkelijker op. Lyme, stofallergie, hooikoorts, IR-gevoelig, gevoelige darmen (voordroog uit den boze), pssm verdacht (al kan dat dus de Lyme zijn geweest). Als ik hem thuis had staan was er geen punt, maar dit op een pensionstal regelen is geen makkelijke taak. Ik heb m’n paardje pas 1 jaar en wordt er niet leuker op zo. Ik doe alles voor hem, maar ontspannen genieten zit er niet in helaas. Pech gehad.
Ik hem helemaal geen ervaring met lyme.
Maar eigenlijk hoop ik voor je dat hierna het qua longklachten klaar is.
Dat gun ik gewoon een ieder paard
@daphne
Hoe introduceer je dan normaal nieuwe dingen?
Is t nog een jong ding van 2 jaar dat het echt zo extreem is?
Dat niet elk paard iets acepteerd oke... Maar na een tijdje moet je toch ergens wel handvaten hebben kunnen ontwikkelen om dingen toch te doen lijkt mij?
En hoezo verdenk je longproblemen?