[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:03

petra ik zou een paard met eczeem wat niet verteld was meteen terugbrengen, of onderhandelen over de prijs. Het kost nogal wat geld voordat je erachter bent wat de beste behandelmethode is voor je paard.
Ik zou dan ook op zijn minst E200 van de prijs afhalen voor een goede deken en wat smeerseltjes.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:11

petra85 schreef:
:wow:
Pardon ?
ik bedoel alleen dat ik van de prijs niks af kan krijgen omdat ze al niet duur was.
en nee ik zie een paard niet als een ding, k heb dr niet voor niets 3 op stal staan, waarvan 2 ongeschikt als rijpaard
Pennyzieltje weer gerust gesteld ja :j Ik vond het gewoon een mega lompe opmerking, maar erg fijn dat je dat er niet mee bedoelt. :)

Hoe oud is het dier? En in hoeverre heeft hij eczeem?

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:12

opisop_shop schreef:
petra ik zou een paard met eczeem wat niet verteld was meteen terugbrengen, of onderhandelen over de prijs. Het kost nogal wat geld voordat je erachter bent wat de beste behandelmethode is voor je paard.
Ik zou dan ook op zijn minst E200 van de prijs afhalen voor een goede deken en wat smeerseltjes.

ja daar zat ik zelf ook aan te denken geld voor deken en middeltjes
en terug brengen, wil k eigenlijk niet. tis wel een paard wat k al n poos zoek
k heb een hartoperatie achter de rug. dus moet heel rustig doen
Ik zocht dus een bomproef paard heel rustig en vriendelijk, dat is ze wel.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:14

Annetje schreef:
petra85 schreef:
:wow:
Pardon ?
ik bedoel alleen dat ik van de prijs niks af kan krijgen omdat ze al niet duur was.
en nee ik zie een paard niet als een ding, k heb dr niet voor niets 3 op stal staan, waarvan 2 ongeschikt als rijpaard
Pennyzieltje weer gerust gesteld ja :j Ik vond het gewoon een mega lompe opmerking, maar erg fijn dat je dat er niet mee bedoelt. :)

Hoe oud is het dier? En in hoeverre heeft hij eczeem?

Ze is nu nog 10, naar wat ik van die meisjes begreep heeft ze t niet erg je ziet nu nog niks aan dr alleen korte manen
eigenaar zei dat hij die geknipt had omdat lange manen zo'n werk is

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:16

tja je moet het voor jezelf weten wat je ervoor over hebt.
Dit is mijn 3e eczemer dus ik schrik niet terug voor een eczemer.
Ben echt niet van plan de volle mep ervoor te gaan betalen aangezien het eerst nog uitzoeken is wat helpt, en mocht je haar zelf ooit weer wegdoen krijg jij er ook niet de volle mep voor ivm het eczeem.
Moet zeggen dat de beide eczemers die ik heb verkocht, wel voor de volle mep weg zijn gegaan maar bij hen was ik al jaren aan het aanmodderen geweest en wist ik al precies wat wel en niet hielp en deed ik de eczeemdekens/spullen erbij. Bij mijn huidige paard heb ik een stuk minder dan de vraagprijs betaald, daarmee moest het hele traject nog begonnen worden namelijk qua proberen en ontdekken. Heb er in het eerste jaar 3 dekens voor gekocht en veel smeersels/shampoos dus was het verschil wel kwijt!

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:22

opisop_shop schreef:
tja je moet het voor jezelf weten wat je ervoor over hebt.
Dit is mijn 3e eczemer dus ik schrik niet terug voor een eczemer.
Ben echt niet van plan de volle mep ervoor te gaan betalen aangezien het eerst nog uitzoeken is wat helpt, en mocht je haar zelf ooit weer wegdoen krijg jij er ook niet de volle mep voor ivm het eczeem.
Moet zeggen dat de beide eczemers die ik heb verkocht, wel voor de volle mep weg zijn gegaan maar bij hen was ik al jaren aan het aanmodderen geweest en wist ik al precies wat wel en niet hielp en deed ik de eczeemdekens/spullen erbij. Bij mijn huidige paard heb ik een stuk minder dan de vraagprijs betaald, daarmee moest het hele traject nog begonnen worden namelijk qua proberen en ontdekken. Heb er in het eerste jaar 3 dekens voor gekocht en veel smeersels/shampoos dus was het verschil wel kwijt!

ik vindt t moeilijk, morgen komt de dierenarts eens even dr over babbelen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:44

Ik lees nog steeds zo af en toe mee en had beloofd om te laten weten wat er gebeurt met het geven van maagcompositum. Tot nu toe gaat het heel erg goed. De paardjes komen wat aan en schuren is (nog) niet aan de orde. Tot nu toe is hij ook nog niet gevoelig bij manen of staart en zit alles er nog aan. Ik hoop dat het zo blijft gaan. De eerste plukken van de manen hebben namelijk net de onderzijde van de hals bereikt. :) Hij glimt mooi en zit goed in zijn vacht. Ik houd jullie op de hoogte.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:47

petra85 schreef:
ik vindt t moeilijk, morgen komt de dierenarts eens even dr over babbelen
Als je denkt dat dit echt het dier is dat bij je past en je hem helemaal geweldig vindt, dan zou ik hem voor dit 'gebrek' niet laten staan. Zeker als je zegt dat het meevalt, dan zal het qua moeite doen om de jeuk te voorkomen ook wel meevallen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:12

Je kunt nu nog niet goed zien of het meevalt, hier lijkt nu ook geen eczeempaard te staan, de ellende gaat allemaal nog beginnen.
Dus daar kun je niet al te zeker van zijn.
En die opmerking van 'geknipt' , tja, wie knipt er nu de manen van een fries?
Das dus in ieder geval een vette smoes! :')
Maar een lekker middagritje door het bos hoef je in ieder geval met die van mij niet te doen, die staat-en loopt echt niet rustig haar rondje want die mugjes daar word ze heel erg onrustig van, je loopt dus constant met dekens te klooien en is dus eigenlijk ook niet echt een fijn rijpaard...
En je hebt er gewoon véél meer werk aan, dat moet je je wel van tevoren beseffen.
Want nu kun je je nog bedenken, dat is waar ik je voor wil waarschuwen!
Dan weet je tenminste wel waar je aan begint ;)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:44

Precies zoals miranda zegt, ik weet niet wat je doelen zijn met dit paard?
Een rustig ritje zomerdag is vaak ellende, of je moet het dier helemaal inpakken.
Uiteraard kun je nu niet nagaan in welke mate ze het heeft, maar toch.

Ik zou zelf een eczemer ook niet laten staan, maar dat is omdat ik weet wat het inhoudt.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:57

Wanneer gaan bij jullie de dekens weer op?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:07

Wanneer de mugjes komen, heb nog geen duidelijke afspraak staan, ze zeiden 'ergens van het voorjaar' weer langs te komen! :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:09

bij mijn stalgenoot ligt de deken sinds vorige week weer op, die van haar begon al te schuren.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:09

:') :') :') :')

Even serieus: volgende maand ergens, ligt geheel aan mijn poowniej :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:16

Het vriest hier keihard dus de mugjes gaan dooood! *\o/*
En de wind is ook nog flink hard, wat vreemd dat er al paarden last hebben...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:20

Inderdaad vreemd dat er bij sommige al last is...
Bij die van mij nog niet.
Was gewoon een beetje benieuwd of jullie een grens kwa temperatuur aan houden...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:31

Neehoor, let niet persé op de temp., maar meestal al het een paar dagen mooi is komen de mugjes wel.
Maar hier vriest het telkens weer en als er veel wind staat hebben we ook geen last, ik probeer het wel zo lang mogelijk uit te stellen.
Anders is de deken alweer gesloopt voordat het zover is...zucht...kijk maar.... :roll:
Afbeelding

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:34

Hier is nog niks aan de hand behalve een iets verdikte manenkam. Paar dagen boven 10gr geweest, was alweer genoeg om de mugjes te activeren. Winterdeken ligt nog op. Sinds een paar dagen wel weer Marstall Eczem aan het voeren en vanaf later deze week ook weer elke dag MSM erbij.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:36

Sorry voor het binnenvallen

opisop_shop schreef:
bij mijn stalgenoot ligt de deken sinds vorige week weer op, die van haar begon al te schuren.

:oo Is dat dan wel eczeem? Want die vliegjes kunnen echt nog niet in leven blijven met deze temperaturen toch??

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:38

MSM, is dat zuiverend?

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:43

Dit staat op de verpakking:
"Een tekort aan zwavel kan zich uiten in een verminderde algehele conditie, een slechte hoornkwaliteit bij de hoeven, huid- en vachtproblemen, een slecht herstel na inspanning of ziekte, luchtwegaandoeningen, allergische reacties van de huid en de luchtwegen en in pees- of gewrichtsproblemen."
Ik had vorig jaar sterk de indruk dat de klachten iets verminderden met MSM, maar er waren meerdere factoren die mee konden spelen dus ik weet het niet zeker. Het kan in elk geval geen kwaad. En ik heb het toch in huis voor mijn oudere merrie met slechte hoeven.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:44

Stal_Fiore schreef:
Inderdaad vreemd dat er bij sommige al last is...
Bij die van mij nog niet.
Was gewoon een beetje benieuwd of jullie een grens kwa temperatuur aan houden...

Tja, het volle broertje van mijn excemer is sinds een week ook alweer aan het schuren. Ik had nog geopperd dat het misschien van de rui kwam of dat ze hem maar eens extra moest wassen maar volgens buurmeisje was hij toch echt weer aan het 'exceem-schuren'.
Terwijl Dunla dus absoluut nog geen jeuk heeft.
Ik ben wel benieuwd hoe lang Dunla jeukvrij zal blijven mede omdat ik haar nu gemiddeld 4 keer per week of ohz rij of longeer met bijzet. Ik heb het idee dat regelmatig werken bij haar ook goed werkt tegen de jeuk (d.w.z. door o.a. het zweten een goede en snelle afvoer van de afvalstoffen).

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:51

Stal_Fiore schreef:
MSM, is dat zuiverend?

Er zijn iig wel goede resultaten tegen mok mee bereikt!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:53

Oke, klinkt belovend

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:56

Het ligt toch een klein beetje in hetzelfde straatje, Derfen is ook tegen mok en is voor eczeem toch ook een goed middel!
Ik was zelf nl net ook een beetje aan het uitzoeken wat MSM precies is..