Cushing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:03

Die 2 onderste prijzen geld dat ook voor paarden of zijn dat alleen de bovenste prijzen? Ik betaal nu 43 euro voor 100 pillen!
Kan de regering hier niet wat aan doen!
Ik vind het belachelijk duur. Voor mensen moeten de goedkoopste merken voor geschreven worden en voor dieren moet dan het duurste? Hoe reageren de paarden verzekeringen hierop?

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:30

geerke schreef:
cynthiar schreef:
Prancend is toch hetzelfde als Pergolide?
Waarom moet dat dan getest worden, het wordt toch al lang gebruikt?
Of zitten er toch ook andere stoffen in?

is exact hetzelfde alleen met een ander prijskaartje.
Het is dus echt onzin om dit te testen.Dat moet de da ook weten.

ik zal het melden in utrecht :o

cynthiar

Re: Cushing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:29

Ben benieuwd wat ze dan zeggen in utrecht. Kan je misschien ook naar de prijs vragen. En of ze het ook niet raar vinden dat het dik 5 x zo duur gaat worden?

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:26

Het "moet" zo duur worden omdat de registratie van een nieuw diergeneesmiddel zo duur is.........
Bullshit dus, gewoon even lekker verdienen aan iets dat al lang zijn waarde heeft bewezen. Ik vind het schandalig. Zeer waarschijnlijk zal binnnenkort dan wel de humane Pergolide uit de handel gaan, anders hadden we nog via een omweg daar onze pillen kunnen inslaan. Ik ben ook voor een vorm van protest.
Idioot ook dat er nog "testen"gedaan worden met het "nieuwe"middel Prascend, als je googled op die naam en dan afbeeldingen van verpakkingen bekijkt zie je dat het werkzame bestanddeel gewoon Pergolide is, EXACT gelijk aan de medicijnen van nu. Het zal wel een camouflage zijn om de indruk te wekken dat er nog onderzoek naar gedaan wordt,. of anders zal het wel een of ander voorschrift zijn dat bij de registratie van dit middel in Nederland hoort.
Een grote poppenkast, we worden gewoon bedrogen. En niemand die er tot nu toe tegen in opstand komt...Overigens heb ik ook Emmeloord gevraagd of ze niet als branche-organisatie hier iets tegen wilden ondernemen. Ze waren echter al blij dat er nog en middel bleef om te behandelen.........

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 12:58

Waardeloos inderdaad, als wij Willy nog hadden gehad, dan waren we 4 eur per dag kwijt geweest. We gaan weer terug in de tijd, dat het weer duur wordt om je paard een behandeling te geven, net als jaren en jaren terug. Belachelijk!!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 13:05

waarschijnlijk heeft BI wel de hulpstoffen aangepast om zogezegd betere opname of langere stabiliteit of iets dergelijks te garanderen, vandaar dat er waarschijnlijk terug een testfase is.

Maar da's toch zowat hetzelfde als voor maagzweren, gastrogard is toch ook DE omeprazole verkrijgbaar voor paarden. Mijn DA zegt altijd dat ik een gat in de lucht mag springen dat ik het zelf terugbetaald heb en eigenlijk niet altijd nodig heb. Dus mijn paard krijgt mijn pillen.

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:24

Beste mensen, ik heb contact gehad met de firma Boehringer Ingelsheim.
Ik heb ze uitgelegd dat veel paardeneigenaren met Cushingpatienten hun Pergolide nu via de humane apotheek betrekken voor 0,40 cent per mg. De persoon in kwestie was hierover zeer verbaasd. Zij hadden hele andere bedragen waardoor ze er van uitgingen dat de prijsverhoging relatief gezien veel lager zou uitvallen.
Hij kon eigenlijk niet geloven dat er mensen waren die al 6 jaar hun Pergolide konden kopen voor zo weinig geld. Ik heb hem verzekerd dat e.a.a. wel het geval is. Het zou kunnen helpen als meer mensen telefonisch hun probleem gaan neerleggen bij deze firma. Daarvoor kun je bellen met nr. 072-5662424, vragen naar Dhr. Ton Peters.
Ook heeft hij gezegd contact te willen opnemen met de grondstoffenleverancier van Pergolide om zijn verbazing uit te spreken over het feit dat Pergolide voor een degelijke lage prijs blijkbaar ingekocht, geproduceerd en gedistribueerd kan worden.
Op dit moment mag een dierenarts nog een recept voorschrijven voor de humane apotheek, omdat de introductie nog niet helemaal officieel is. Maar dit zal geen dagen meer gaan duren!!!
Advies is dus om zo mogelijk nog een recept te vragen en daarmee bij de humane apotheek een voorraad Pergolide in te slaan.
Dit in afwachting van een oplossing voor de prijsverhoging die voor de meesten van ons 300-500% zal zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 14:39

JP@ zou jij Antoinette Hertsenberg(van Tros Radar) niet eens kunnen schrijven over dit probleem?
En dan gewoon met zijn allen in de studio gaan zitten daar.En ook de directeur van BI natuurlijk. ;)

Google maar eens op alibaba.com en dan zoeken op pergolide....daar halen ze het vandaan.
En vervolgens verdiende ze er al gigantisch op en in de toekomst helemaal.
Alle grondstofen van medicijnen komen uit Azie....en hier ligt de pharmaceutische industrie in een deuk.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:04

Eiber... als dat nou maar niet tegen gaat werken! Als meneer Peters gaat uitzoeken waarom de 'humane' pergolide zo goedkoop is, dan zal het nog wel eens heel anders kunnen uitpakken.. Volgens mij houdt hij zich toch een beetje van de domme want dit probleem speelt niet alleen in Nederland en het is hun heus wel bekend hoe weinig de grondstof kost. Overal ter wereld waar men pergolide gebruikt voor paarden en BI een goedkeuring heeft gekregen, zijn de prijzen verdrie- of verviervoudigd. De grondstof in Pracend is exact hetzelfde als de 'gewone' pergolide en het spul kost geen ruk. Wat BI waarschijnlijk doet is hun kosten doorberekenen voor het verkrijgen van de goedkeuring. Het is echt niet zo dat BI zélf bedacht heeft dat pergolidemesylaat wel 's zou kunnen werken bij Cushingpaarden - ik denk dat in verband met het afkeuren van pergolide voor de humane markt, wetende dat het ook in de paardenwereld gebruikt wordt en het toenemen van Cushing nog altijd groeit, ze een gat in de markt gezien hebben. En wij kunnen dokken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:08

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:37

Jannepauli schreef:
Eiber... als dat nou maar niet tegen gaat werken! Als meneer Peters gaat uitzoeken waarom de 'humane' pergolide zo goedkoop is, dan zal het nog wel eens heel anders kunnen uitpakken.. Volgens mij houdt hij zich toch een beetje van de domme want dit probleem speelt niet alleen in Nederland en het is hun heus wel bekend hoe weinig de grondstof kost. Overal ter wereld waar men pergolide gebruikt voor paarden en BI een goedkeuring heeft gekregen, zijn de prijzen verdrie- of verviervoudigd. De grondstof in Pracend is exact hetzelfde als de 'gewone' pergolide en het spul kost geen ruk. Wat BI waarschijnlijk doet is hun kosten doorberekenen voor het verkrijgen van de goedkeuring. Het is echt niet zo dat BI zélf bedacht heeft dat pergolidemesylaat wel 's zou kunnen werken bij Cushingpaarden - ik denk dat in verband met het afkeuren van pergolide voor de humane markt, wetende dat het ook in de paardenwereld gebruikt wordt en het toenemen van Cushing nog altijd groeit, ze een gat in de markt gezien hebben. En wij kunnen dokken.

Ja, dat dacht ik ook allemaal. Hij verklaarde de prijsverhoging aanvankelijk door het feit dat het geneesmiddel geregistreerd moet worden (in Nederland) met alle gevolgen van dien: onderzoek, bewijs etc, alsof het nog niet wereldwijd zijn nut heeft bewezen. DAt is gewoon blijkbaar onontkoombaar. Maar dat verklaarde ook weer niet de 500 % verhoging, dus hij begon ook over de monopoliepositie van de makers van Pergolide. Die zien hun markt instorten en willen nu door verhoging van de grondstof nog winst kunnen maken.
Dat mag en kan natuurlijk niet. DAT zou dan ook aangepakt kunnen worden.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 18:36

Jeetje, jullie zijn flinkt bezig! Goede dat je contact hebt gehad met die man.
Laat hij nog iets van zich horen of verschaftte hij je alleen info?

Ik heb van een insider ook begrepen dat het voornamelijk te maken heeft met patenten e.d.
Maar goed, daar heb ik dus niks mee te schaften.
Het gaat hier om mijn paard (en die van jullie) en als het zo door gaat heb ik straks geen paard meer.
Gisterochtend heb ik met mijn eigen DA gebeld en daar hoor ik nog van wat het ons gaat kosten.

Gaan jullie ook je beklag doen bij deze man, of zien jullie dit niet zitten?

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:55

@Nefertarie: duidelijk is dat het patenteren van een dergelijk geneesmiddel geld kost voor de ondernemer die dat doet. Het schijnt een niet te vermijden serie van onderzoeken en daarbij behorende bewijzen te vereisen, ook al betreft het een middel als Pergolide, dat al minstens 10 jaar met succes voorgeschreven wordt. Maar daarmee is de absurde prijsverhoging niet verklaard. B.I. heeft gewoon zijn prijzen vastgesteld n.a.v prijsgegevens die veel hoger lagen dan in werkelijkheid. Of dit B.I. dit laatste verzint nu er klachten binnen komen of niet, dat doet er niet toe. De prijsverhoging van 300 tot 500 % kon hij niet daarmee voor mij en alle andere mensen niet goedpraten.
Het is belangrijk dat wij, als eigenaren van Cushingpaarden, hierover aan de bel blijven trekken!
Meldt daarom telefonisch je klacht bij B.I.! Ze moeten weten dat we serieus van plan zijn om hier niet akkoord mee te gaan. Er mag geld verdient worden, maar deze prijsverhoging betekent de onmiddelijke dood voor een aantal nieuwe Cushingpatiënten en de dood op termijn voor paarden die nu al behandeld moeten worden, maar waarvan de eigenaar straks het medicijn niet meer kan betalen.

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:59

Jeetje, ik ben echt geschokt door deze prijsverhoging.
Ik zal als ik mijn dosis van 0,75 mg aanhoud in ene 50,- per maand kwijt zijn ipv nu 12,-

En ik ben heel eerlijk dat ik niet weet of ik dit kan betalen......
Ga dus nog even snel een recept bij de DA regelen om pergolide via de apotheek in te slaan.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:58

Ben net met Dennis op de kliniek geweest. Ik belde tijdens het telefonisch spreekuur en kon meteen komen, dus trailer aangekoppeld, Dennis uit het land gevist en heen gereden. Overlegt met een VA en er zijn 2 buisjes bloed afgenomen om het cortisolgehalte te testen.
Bij pony's was dit vrij betrouwbaar zei hij. Er kom zeker geen, twijfel of zeker wel cushing uit komen en aan de hand daarvan gaan we verder kijken wat we gaan doen.
Hij had het ook over de Pergolide wat in zijn ogen enkel symptoombestrijding was (tja, volgens mij kan je niet meer doen bij cushing toch?).

Vrijdag de uitslag :).

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:09

Pergolide stopt inderdaad het feit niet dat er een tumor op de hypofyse zit, maar zorgt er wel voor dat de hormoonbalans en conditie en alles wat daar mee samen hangt (en DAT is veel) weer op orde komt en dat kan voor jaren zijn!! Je paard wordt weer vrolijk en fit en vaak weer jaren jonger. Tja dat kan dan symptoombestrijding zijn maar betekent ineens wel een leefbaar leven voor een paard met cushings ipv in slechtste geval een depressief leven, misselijk en onzeker en gedesorienteerd, niet fit, dikke vacht, veel drinken en plassen, ontstekingen aan huid en/of hoeven, suikerziekte achtige verschijnselen, makkelijk hoefbevangen.... Nou dan weet ik het wel ;-) :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:25

Misschien bedoelde de arts dat pergolide het probleem niet geneest.. maar wel de symptomen kan bestrijden.

Hanke_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:43

Dankzij jullie info vandaag ook de veearts maar gebeld, die besteld voor mij nog een doosje pergolide dus ik kan weer een extra jaar vooruit straks.
Belachelijk de invoering van dit nieuwe medicijn en vooral de daarbij behorende kostenverhoging. Voor veel mensen zijn de medicijnen straks niet meer te betalen met als resultaat dat veel cushing paarden een kwalitatief minder leven zullen lijden.... heel erg jammer, vooral als je je bedenkt dat het niet zo hoeft te gaan....

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:44

Hallo allemaal,

Jeetje, wat een prijsverhogingen zeg... :\
Op die manier wordt het onbetaalbaar, vreemd verhaal ook van die firma..

Even een update over Bounty:
Het gaat vrij goed met hem, hij heeft de laatste tijd wel meer last van zijn longen.
Ik hou hem dus zo stofvrij als mogelijk is en als het erger wordt, krijgt hij een kuurtje van de DA.
Hij ziet er verder super goed uit, netjes op gewicht en een mooie glimmende vacht.
Deze foto is van 2 weken geleden :)
Afbeelding

Ik heb wat teruggelezen en ik kwam het ea tegen over MSM.
Nu vond ik op internet het volgende product en ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?
http://glucosamine-centrum.nl/glucosami ... flex-paard

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:52

Jannepauli schreef:
Misschien bedoelde de arts dat pergolide het probleem niet geneest.. maar wel de symptomen kan bestrijden.

Dat klopt .. maar juist de symptomen zijn zo vervelend .. niet waar?

@Lauwsie, je kunt msm met glucosamine bijzonder goed en voordelig bestellen bij Van Gorp Diervoeders. Goede kwaliteit en voordeliger dan bij vele anderen. Ik heb het jaren lang besteld en gegeven, eerder bestelde ik via Paardendrogist (waar ik ook veel koop) maar kwam voor de MSM via via bij deze leverancier terecht. 3 kg voor ongeveer 115 eur, ze verkopen het geloof ik ook per kg. Elders bijna altijd veel duurder uit!
Mooie foto!!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:04

Alle apothekers in NL vragen zich nu af waarom er zo'n run op Pergolide door paardenhouder is op het moment :+.

Mijn ventje is afgelopen jaar 5 jaar ouder geworden. Hij is niet 'ziek', maar ook gewoon niet zo als hij hoort te zijn.
Ik ben benieuwd wat er uit komt en wat de volgende stappen gaan worden.

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:08

Dankjewel Fargo, ga het gelijk even opzoeken!
Wat is jouw ervaring met dit product?
Bounty loopt namelijk vaak stijf, dus ik hoop dat dit product helpt.

Dankjewel :D Ik vind deze foto ook zo gaaf!

Lauwsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:15

Helaas heeft de leverancier hier in de buurt geen supplementen.
Van de week dus maar even een autoritje plannen ;-)

Ja, idd Dennis :))

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:19

Lauwsiej schreef:
Helaas heeft de leverancier hier in de buurt geen supplementen.
Van de week dus maar even een autoritje plannen ;-)

Ja, idd Dennis :))

Deze leverancier stuurt het ook op naar je huis en evt naar een verkooppunt/winkel bij jou in de buurt. Dus dat is geen probleem! Telefoon nummer 041 - 6315770 en daar aangeven dat je MSM (met glucosamine) wilt bestellen anders heb ik ook nog wel een mailadres voor je! Scheelt echt heel veel geld. En ik heb er zeker goede ervaringen mee!