Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lies schreef:Heb me ook verdiept in Z itch.
Op tektonic zit een wachttijd van 3 dagen, is gewoon online verkrijgbaar. Op z-itch een levenslange aantekening in het paspoort en alleen via de da verkrijgbaar, klopt dat? Das toch vreemd, of begrijp ik die aantekening niet goed?
Werkzame stof is hetzelfde, alleen iets meer mg per liter (36/1 om 40/1).
pluklief schreef:lies schreef:Heb me ook verdiept in Z itch.
Op tektonic zit een wachttijd van 3 dagen, is gewoon online verkrijgbaar. Op z-itch een levenslange aantekening in het paspoort en alleen via de da verkrijgbaar, klopt dat? Das toch vreemd, of begrijp ik die aantekening niet goed?
Werkzame stof is hetzelfde, alleen iets meer mg per liter (36/1 om 40/1).
Die wachttijd is voor runderen toch? Volgens mij is tectonik niet geregistreerd voor paarden en is er daarom geen wachttijd bekend voor paarden. Z-itch is wel geregisteerd voor paarden volgens mij en dan word de wachttijd bepaald na wat er uit onderzoek kwam of wat er is onderzocht voor de registratie.
wendy1987 schreef:T is beide gewoon prijzig. Lastig, want tectonik werkt wel fijn, maar 20 ml per 4 weken, ja, dan doe je er zo lang mee... Moet nog eens iemand vinden die dit ok gebruikt, als je het met een persoon of 3 kan delen, is dat veel fijner![]()
Immonutherapie nav huidtesten deed bij mijne ook niet voldoende helaas. Bij honden wel echt hele mooie resultaten gezien na bloedtesten. Maar bij mijn paard is het combi van vanalles en dat deed gewoon niet genoeg, daarbij werd ze echt letterlijk zo hels van die spuit onder de huid, dat ze me de stal opgegeven moment uitsloeg, dus, gestopt..
lies schreef:Heb jij er geen twijfels bij gehad, bij die aantekening?
Ik heb geen idee waarom, maar vind het heftig op een of andere manier. Ben niet van plan haar te slachtenMaar stel, ik moet haar verkopen om 1 of andere reden, zou dat tegen me gaan werken? En is het iets dat je moet vermelden bij verkoop, of is het totaal niet noemenswaardig?
Misschien maak ik me veel te druk hoor
GaelleS schreef:Volgens mij is er misschien gewoon te weinig onderzoek naar wachttijd bij paarden en dan wordt het automatisch 'niet voor slacht'. Terwijl bij rundvee en andere boerderijdieren wel gewoon veel onderzoek is en het 'veilig' kan worden verklaard na x tijd?
ApplePapple schreef:Ik heb een paar weken geleden Z-itch gehaald bij de dierenarts en niet eens paspoort van m'n paard laten zien hoor... dus denk niet dat er een aantekening van niet slachten in het paspoort komt
GaelleS schreef:wendy1987 schreef:T is beide gewoon prijzig. Lastig, want tectonik werkt wel fijn, maar 20 ml per 4 weken, ja, dan doe je er zo lang mee... Moet nog eens iemand vinden die dit ok gebruikt, als je het met een persoon of 3 kan delen, is dat veel fijner![]()
Immonutherapie nav huidtesten deed bij mijne ook niet voldoende helaas. Bij honden wel echt hele mooie resultaten gezien na bloedtesten. Maar bij mijn paard is het combi van vanalles en dat deed gewoon niet genoeg, daarbij werd ze echt letterlijk zo hels van die spuit onder de huid, dat ze me de stal opgegeven moment uitsloeg, dus, gestopt..
Volgende keer ga ik wel kijken of ik aan Tectonik geraak. Mijn paard mag wel 40ml :p Die is ruim 700 kg.
Honden zou er 66% goed op de behandeling reageren![]()
Mijn paard vind de spuiten helemaal niet erg. Vliegenspray ook niet. Nattigheid in de vorm van Z itch vind hij dan minder leuk![]()
Misschien start ik het deze winter wel weer op.
Heb ooit mee gedaan aan een proef met orale desensibilisatie en daar had ik wel het idee dat het werkte.
Ik denk dat ik dat gewoon ga proberen ook.
Volgens mij is er misschien gewoon te weinig onderzoek naar wachttijd bij paarden en dan wordt het automatisch 'niet voor slacht'. Terwijl bij rundvee en andere boerderijdieren wel gewoon veel onderzoek is en het 'veilig' kan worden verklaard na x tijd?
@Lies lijkt mij niet iets dat je moet vermelden bij de verkoop. Tenzij iemand haar wil opeten![]()
esc schreef:hebben jullie paarden ook last van een dikke koker en opgezwollen buiknaad? Heb sinds gisteren de snuggyhood op. Ziet er comfortabel uit! Maar bedenkt uiteraard niet zijn edele delen. Iemand ervaring met dat extra deel wat ze bij snuggy hood hebben? Lijkt me zo snel vies worden...
ApplePapple schreef:Ik heb een paar weken geleden Z-itch gehaald bij de dierenarts en niet eens paspoort van m'n paard laten zien hoor... dus denk niet dat er een aantekening van niet slachten in het paspoort komt
ual_95 schreef:Ik heb vandaag Deltanil gekregen van de dierenarts. Klinkt een beetje als Tectonik, als ik het zo lees. Iemand hier ervaring mee?
ual_95 schreef:Ik heb vandaag Deltanil gekregen van de dierenarts. Klinkt een beetje als Tectonik, als ik het zo lees. Iemand hier ervaring mee?
Horseloverl schreef:Patt schreef:
Jammer dat ik het nu pas lees want ik had eventueel een Snuggy Hoods deken voor je in het turquoise. Mijn paard vindt het over het hoofd aantrekken niet fijn en het lukt mijn dochter ook niet dus vandaar dat we de deken toch maar wegdoen en het op de Rambo Sweetitch houden.
Welke maat heb je liggen? Alsie nog niet verkocht is heb ik interesse
ual_95 schreef:[ [url=m/puAIqZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Iemand nog tips voor een fijne deken voor een rondgeribt paard van 1,54?Probleem is vaak dat hij goed ligt, maar dat de buiksingels/klittenband niet goed dichtgaan. Deze deken was een tussenoplossing en heeft het 2 dagen volgehouden.
esc schreef:hebben jullie paarden ook last van een dikke koker en opgezwollen buiknaad? Heb sinds gisteren de snuggyhood op. Ziet er comfortabel uit! Maar bedenkt uiteraard niet zijn edele delen. Iemand ervaring met dat extra deel wat ze bij snuggy hood hebben? Lijkt me zo snel vies worden...
ApplePapple schreef:Ik ben er niet heel tevreden over, ondanks dat mijn paard een merrie is en dus niet direct erop plast.
Het zit net niet lekker en als ze hengstig is en dus wat plast, druppelt het erin...
ual_95 schreef:[ [url=m/puAIqZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Iemand nog tips voor een fijne deken voor een rondgeribt paard van 1,54?Probleem is vaak dat hij goed ligt, maar dat de buiksingels/klittenband niet goed dichtgaan. Deze deken was een tussenoplossing en heeft het 2 dagen volgehouden.