Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Snap ik,maar ik vind dat dubbel geld uitgeven, ik heb 2 regendekens voor appie.
Vind het dan onzin om ook nog een liner er bij te halen
Sanniie schreef:Sorry dat ik hier zo kom binnen vallen maar ik heb een vraagje, aangezien hier denk ik de meeste kennis is van de eczeemdekens etcik rij sinds enige tijd een arabo fries die last heeft van zomereczeem.. nu staat ze netjes onder een deken alleen had ze geen bescherming voor haar hoofd, waar ze nu dus heeft geschuurd net bij het begin van de manen kam..
ik heb nu ook een eczeem hals/hoofd deken gehaald bij ej, de bruine, alleen er zitten allerlei dingetjes aan vast waarvan ik echt niet weet waar ik ze aan moet bevestigen..
Ook bij ej zelf weten ze het niet dus vandaar hier mijn vraag.
ik hoop dat iemand het antwoord hier op weet
Fidolein schreef:Graag jullie hulp gevraagd!
Gisteren een friesje aangetroffen op stal met hele erge zomerexceem, wat ik graag wil gaan behandelen. Mijn idee was nu om eerst betadineshampoo te gebruiken om manen en wonden schoon te maken en daarna de plekken in te smeren met een zalf of olie. Nu is de vraag, welke olie of zalf raden jullie mij aan? Ik heb al verschillende namen voorbij zien komen maar aangezien dit (voor mijn idee) eczeem al in een ver gevorderd stadium is (open huidplooien en wonden) vraag ik me nu af wat het beste is om het te behandelen aangezien ik hier nul ervaring mee heb. Het enige wat ze nu krijgt is lijnzaadolie. Overdag staan ze in de (open) binnen bak (zou ze hiervoor ook een deken nodig hebben?) en 's nachts op stal zonder buitenluik. De wei gaat ze helaas niet meer op i.v.m. het zomereczeem.
Linkje naar foto hoe het er nu uit ziet:
http://nl.tinypic.com/r/2i1h47a/9
ellepel schreef:Woon jij in hetzelfde drenthe als mij?
Hier zijn de berichten voor morgen juist veel droger en daarna ook![]()
Nou ja, we zien het wel ,hopelijk blijft het wel,wat droger