[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:00

Ik wou bij je nog zo'n eigen merk eczeem deken kopen. Die staat er dus helaas niet bij :(

Madje1992

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 21:19

Ik heb nu de eczeemdeken van ej besteld. Mijn vader vind dat belachelijk, want ze heeft geen zomereczeem, en dus zo'n deken ook niet nodig.
We hadden er eerst een bucas vliegendeken op liggen, maar iedere keer als er een vlieg of een ander iets haar stook, hoorde ik haar piepen en zag ik haar weg rennen en schuren deed ze ook graag. Maar ik had vooral het idee dat last van de vliegen bij haar uiers was, kijk of het met deze deken in ieder geval iets minder wordt. Helaas heb ik nu momenteel helemaal geen deken op haar liggen en hoop ik dat ze het morgen dus niet al te zwaar heeft. Het wordt afwachten dus.
Maar smeer wel MTG in de manen en staart, dus misschien helpt het iets.
Kun je trouwens MTG ook op de uiers smeren?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:22

Bestaan er ook eczeemdekens met losse hals?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 08:52

Madje: ik heb een belly guard besteld omdat mijn merrie ook vreselijk last heeft bij haar uiers, misschien is dat ook nog iets voor jouw merrie? Ik heb geen mtg maar ik smeer derfen er wel altijd op!

Jotoma, volgens mij niet, denk dat je dan bij de vliegendekens uit komt maar zelfs dat weet ik niet zeker.. Naar de rsih heeft wel een hals die niet over het hoofd hoeft.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:48

Ja, de rsih heb ik. Ik wil dus kijken of er iets is zonder hals en dst ik de manenkam behandel met derfen.. Maar ik heb idd alleen vliegendekens opzonder hals gevonden. Ben benieuwd of anderen meer weten..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:01

Waarom wil je een deken zonder hals dan, wat is de meerwaarde van behandelen met derfen tegenover een halsdeken? En als je echt graag een deken zonder hals wil, kan je ook netjes de hals van de rsih eraf knippen en iets van klitteband erop zetten zodat je hem er ook weer aan kan maken ofzo?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:08

Ik wil kijken of ik mijn paard bloot kan zetten door alleen derfen te gebruiken. Ik durf het niet aan om hem ineens bloot te zetten, dus de tussenstap van een eczeemdeken zonder hals wil ik eerst proberen. Werkt het niet, dan zal ik gewoon weer de rsih op doen. Daarin knip ik liever niet.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 10:41

Ik denk eerlijk gezegd dat je geen 1 eczeemdeken vindt zonder hals... aangezien over het algemeen 99% van de eczeempaarden jeukt aan hals/manen!
Enige optie imo is inderdaad van een eczeemdeken de hals eraf halen en dan de randen netjes wegwerken.. Maar ik zou nooit het risico lopen om de hals eraf te laten ook al gebruik je derfen, maar da's mijn mening :).. een deken is 1e prioriteit imo bij een eczemer, en de rest is fijn als het helpt maar toch bijzaak.. Een deken is normaal echt het enige waarvan je het beste op aan kunt, zou zelf toch niet durven om te proberen zonder deken.. Heb het 1 seizoen geprobeerd en heb ik enorme spijt van gehad pff.. hier dus fijn weer de deken en dan ook heel consequent het hele seizoen.. Dan maar niet bloot in de zomer, helaas..

Als je niet in de RSIH wilt knippen zou je de deken van EJ kunnen proberen.. Die is praktisch hetzelfde als de RSIH en kost normaal €70 en EJ heeft nu 20% korting nog eens online!
Ik ben in ieder geval tevreden over de EJ deken, heb deze sinds eind vorig seizoen op mijn fries liggen en heb ook ervaring met de RSIH

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:26

De EJ deken is ook gewoon dicht of is die fijnmazig?
Van lichte ZE'ers heb ik wel eerder ervaringen gehoord dat Derfen + vliegendeken voldoende was. Ik gun mijn paard dat ook en ik kom er maar op 1 manier achter of dat kan of niet..
Op de dagen dat het in de zomer bloedheet is, staat die van mij te blazen onder zijn rsih.. Hij kan de hitte nergens kwijt, zou prettig zijn als dat opgelost kon worden door het halsstuk los te maken..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:41

Die van EJ is te vergelijken met de RSIH ook qua 'ademen' van de deken enzo..
Hij voelt iets anders aan, maar voor mij is hij echt zo goed als de RSIH.. Heb de RSIH vorig seizoen gehad totdat die kapot gegaan is en heb toen die van EJ geprobeerd omdat die de helft goedkoper was, en qua pasvorm en alles bij mijn fries prima en ook kwalitatief gezien vind ik hem goed..
Mijn fries heeft het onder de deken koeler als zonder omdat hij zonder gewoon veel meer zon aantrekt.. De eczeemdekens zijn nog een beetje UV werend tenminste.
Deed je de deken wel regelmatig wassen? Want anders slipt ie inderdaad dicht voor het vet enz wat van de huid af komt.. Ik had er geen problemen mee bij mijn fries op de hete dagen. Hij had het niet warmer als paarden zonder deken.

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:43

Je kan dan denk ik beter een losse hals kopen van exceem stof en dat je eerst het lichaam bloot zet ?

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:44

@helmerG die deken van EJ staat helaas niet meer op de site :(

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:46

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:56

Jotoma schreef:
De EJ deken is ook gewoon dicht of is die fijnmazig?
Van lichte ZE'ers heb ik wel eerder ervaringen gehoord dat Derfen + vliegendeken voldoende was. Ik gun mijn paard dat ook en ik kom er maar op 1 manier achter of dat kan of niet..
Op de dagen dat het in de zomer bloedheet is, staat die van mij te blazen onder zijn rsih.. Hij kan de hitte nergens kwijt, zou prettig zijn als dat opgelost kon worden door het halsstuk los te maken..

Als je nou een stukje band aan de deken naait en aan de buitenkant dubbel D ringetje . Dan zou je je hals terug kunnen rollwn en zo vast maken . En heb je de hals wel nodig rol je hem omhoog .
Zo hoef je geen eczeem deken blijvend te slopen ... zijn ze beetje duur voor .
Ik zweer bij rambo sih helaas heeft mijn paard besloten zo van bouw te veranderen dat en de buiksingels te kort zijn en de hals gaat maar amper dicht ...
Jammer , maar ga afscheid nemen van de rsih

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 12:57

@helmer: nee, ik was hem tussendoor niet. Pas wanneer de regendeken weer opging. Dank voor je tip!

@meert: bij de amigo staat dat het eem vliegendeken, is die dan niet fijnmazig? De Snuggyhood ziet er wel goed uit! Ik ga even bekijken of ik dat wat vind, dank voor je tips!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:21

Er staat bij dat het deken paarden droog houdt bij lichte regen, dus denk niet dat die fijnmazig is. Het is meer een zomerdeken. Of een wat goedkopere uitvoering van de RSIH.
Die Snuggyhoods lijken me erg mooie dekens. Ik wil eigenlijk al een tijdje zo'n hoofdkap van Snuggy Hoods hebben. Misschien dat ik die toch maar is ga bestellen.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:25

Hier is het gelukkig even stabiel, Gurbe staat nu met vliegendeken met buikflap en ruime staartflap. Smeer derfen erbij op de manenkam en dat gaat tot nu toe goed. Hij blijft hier stabiel mee, dus mag / kan zo blijven staan. Mocht het erger worden gaat de exceemdeken op, deze hebben we:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater

jennCarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:17

Ik vind het lastig wanneer ik de deken op moet doen. pony heeft nu nog nergens last van maar ligt nu winterdeken op waar ze onder begint te zweten. Dus ik wil eigeblijk eczeemdeke opdoen of zomerdeken? Is dit verstandig of is het ng te koud om wintetdeken eraf te halen en zomer of eczeemdeken erop?? En welke van de twee kies je dan??

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:41

Voor de geïntereseerde, hierbij de link van de Epplejeck eczeemdeken:
http://www.ej.nl/products/10000028/3320 ... +EPPLEJECK

Kun je trouwens ook de eczeemdekens op de hand wassen? Mijn moeder is er namelijk geen voorstander van om zo'n deken uberhaupt 1 keer per jaar te wassen.
Maar dat zal toch vaker moeten gebeuren. Iemand hiermee ervaring?

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:45

jennCarin schreef:
Ik vind het lastig wanneer ik de deken op moet doen. pony heeft nu nog nergens last van maar ligt nu winterdeken op waar ze onder begint te zweten. Dus ik wil eigeblijk eczeemdeke opdoen of zomerdeken? Is dit verstandig of is het ng te koud om wintetdeken eraf te halen en zomer of eczeemdeken erop?? En welke van de twee kies je dan??

Winterdeken er meteen vanaf halen, zodra een paard eronder begint te zweten is het gewoon te warm weer voor een winterdeken.
Had je paard vorig jaar veel last van zomereczeem? dan zou ik er voor kiezen als je zomerdeken 0 grams is, die boven op je eczeemdeken te doen.
Maar daar heb ik niet zoveel verstand van

jennCarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 18:49

Vorig jaar wel last gehad van eczeem maar nietverg. echter heb ik r pas 4maanden dus hoe of wat durf ik niet te zeggen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:07

Madje1992 schreef:
Voor de geïntereseerde, hierbij de link van de Epplejeck eczeemdeken:
http://www.ej.nl/products/10000028/3320 ... +EPPLEJECK

Kun je trouwens ook de eczeemdekens op de hand wassen? Mijn moeder is er namelijk geen voorstander van om zo'n deken uberhaupt 1 keer per jaar te wassen.
Maar dat zal toch vaker moeten gebeuren. Iemand hiermee ervaring?

Eczeemdeken is toch echt Verstandig om meermaals per seizoen te wassen!
In mijn ervaring slibt de binnenkant dicht ivm huidvet e.d. (bij de RSIH en de EJ variant, die dekens bedoel ik dan, met die andere gladdere stof is dat niet echt vind ik)
Je kunt ze op de hand wassen, is geen probleem :).. Als ik de deken niet af en toe was, slibt ie dicht en 'ademt' ie niet goed, waardoor hij wel gaat zweten onder de deken in de zomer.
Als hij regelmatig gewassen wordt valt het echt reuze mee. Hij zweet niet meer als n paard zonder deken, misschien zelfs minder.. Hij is zwart en de eczeem is UVwerend dus daar heeft hij het eigenlijk juist wat koeler onder :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:11

Bij EJ verkopen ze de eczeemdeken niet meer die op RSIH lijkt.. dat lijkt me een redelijke stomme actie van ze :)

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:15

Jotoma schreef:
Bij EJ verkopen ze de eczeemdeken niet meer die op RSIH lijkt.. dat lijkt me een redelijke stomme actie van ze :)

Hij is uitverkocht :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 19:19

Dan nóg dommer! Het seizoen komt eraan of is al gearriveerd... Missen ze toch wat omzet denk ik :)