Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:25

Sassieja schreef:
Ukkiepuk; las ik nou dat jij 6mg/kg eerst geeft en daarna afbouwt naar 4mg en daarna 2mg?

Nee hoor. Hij krijgt 6 weken lang 4mg/kg en a.s. woensdag ga ik over op 3mg/kg

Sassieja

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:44

Aha, ik vroeg me al af of ik het verkeerd gelezen had.

Gaat ie nog steeds goed?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 22:48

Ja nog steeds! Ik ga er morgen voor het eerst een zadel op leggen en de singel vastmaken. Ben benieuwd wat hij daarop gaat doen. Als het goed gaat wil ik dit weekend mijn nichtje een stukje in de bak laten rijden.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 08:57

ukkiepuk schreef:
Ja nog steeds! Ik ga er morgen voor het eerst een zadel op leggen en de singel vastmaken. Ben benieuwd wat hij daarop gaat doen. Als het goed gaat wil ik dit weekend mijn nichtje een stukje in de bak laten rijden.

Ik ben ook benieuwd hoe hij reageert!

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 18:17

Mocht er iemand interesse in hebben ik heb momenteel nog een hoop abler pillen liggen(dus niet de korrels maar de tabletten).

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:22

Lijkt me zo onhandig werken Manny, of valt dat mee?

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:23

Iemand van jullie ervaring met Mastic Horse?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 21:36

Sassieja schreef:

Is al eerder gevraagd en erg weinig met ervaring hier geloof ik

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:33

Mijn inmiddels overleden paard had chronisch maagzweren en darmzweren en daar deed Mastic Horse niets bij

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:03

Sassieja schreef:

Vul even “Mastic” in bij de zoekfunctie, dan krijg je best nog wat recensies.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:43

Sassieja schreef:
Lijkt me zo onhandig werken Manny, of valt dat mee?

Die van mij liet de korrels juist liggen. Ik snij een appel in vier partjes, snij dan een kruisje in het stukje appel en duw hem daarin(heb je hem nog?). Ze eet de appel dan zo op.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 12:33

Sassieja schreef:

Ik heb een potje gevoerd voor ik de Abler ging voeren. Merkte geen verschil helaas.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:03

Dank jullie!

Ah manny; dat is best een goede idd. Die pillenschieter vind ik er rigoureus uit zien...

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:45

Ik geef de mastic horse nu een week en mijn paard is minder boos met aansingelen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 01:24

ukkiepuk schreef:

Ik geef de maagcompositum van Groene Os aan Treux, merkte van de maagsupport ook te weinig tot niets. Voer ook geen lucerne omdat ik het idee heeft dat hij daar ook meer last van krijg, geef hem nu grasmix van Hartog en dat gaat goed..blijft zoeken en uitvissen..

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:34

judithh schreef:
ukkiepuk schreef:

Ik geef de maagcompositum van Groene Os aan Treux, merkte van de maagsupport ook te weinig tot niets. Voer ook geen lucerne omdat ik het idee heeft dat hij daar ook meer last van krijg, geef hem nu grasmix van Hartog en dat gaat goed..blijft zoeken en uitvissen..

Het blijft idd een gedoe :( op een gegeven moment weet je niet meer waar je goed aan doet.

Don gaat woensdag voor scopie. Hij steigerde maandag een aantal keer flink toen ik zijn singel vastmaakte. Toen ik de singel los had stond hij er weer bij alsof er niets gebeurd was.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:51

ukkiepuk schreef:
Het blijft idd een gedoe :( op een gegeven moment weet je niet meer waar je goed aan doet.

Don gaat woensdag voor scopie. Hij steigerde maandag een aantal keer flink toen ik zijn singel vastmaakte. Toen ik de singel los had stond hij er weer bij alsof er niets gebeurd was.

Jeetje..succes, ben benieuwd!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:48

Jeetje wat waardeloos ukkiepuk. Hoop dat het meer duidelijkheid geeft!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:06

Wat balen ukkiepuk!

Mastic heb ik nooit geprobeerd, andere dingen geen effect, behalve de maagsupport, dat deed wel wat. Ik vind Speedibeet (of andere bietenpulp) wel ook echt fijn werken bij dit soort paarden.

Het blijft altijd puzzelen.. Bij die van ons ga ik binnenkort voorzichtig Pavo Ease&Excel proberen ipv Fiber Force. Ik heb het geprobeerd met extra olie en speedibeet en dat lukt wel net, maar ik geef nu zoveel verschillende dingen dat ik er een beetje gek van word.

Met de E&E hoop ik de vitaminebrok en olie te kunnen laten staan en dan zeker voldoende energie te hebben. Gaat verder onwijs goed met haar dus ik vind het wel spannend!

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 22:53

Hoipiepeloii schreef:
Met de E&E hoop ik de vitaminebrok en olie te kunnen laten staan en dan zeker voldoende energie te hebben. Gaat verder onwijs goed met haar dus ik vind het wel spannend!

Stille meelezer hier.. Ik ben ook een paar weken geleden overgestapt op E&E. Mijn merrie kreeg er genoeg energie van, beetje te :') het geeft echt genoeg energie dus heb de hoeveelheid verminderd en daar gaat ze prima op. Moet wel zeggen dat het hier niks uitmaakt qua gevoeligheid op de maag. Ze had nogsteeds dezelfde erge symptomen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 23:56

Thanks voor je reactie! Balen dat die van jou nog steeds dezelfde symptomen heeft. Ik hoef het daar gelukkig niet voor te doen, dat gaat nu wel goed.
Ben inderdaad wel voorzichtig met de hoeveelheid, want in FF zit qua energie 0,69 EWPa per kg en in E&E 0,95 := Maar dan kan ik de Topsport een beetje minderen, want daar geef ik juist meer van voor de energie! Ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken :)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:26

Hoe is het gegaan ukkiepuk?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:27

Sassieja schreef:

Ik ga zo naar stal, moet om 9 uur in de kliniek zijn.

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:16

Hoipiepeloii schreef:
Thanks voor je reactie! Balen dat die van jou nog steeds dezelfde symptomen heeft. Ik hoef het daar gelukkig niet voor te doen, dat gaat nu wel goed.
Ben inderdaad wel voorzichtig met de hoeveelheid, want in FF zit qua energie 0,69 EWPa per kg en in E&E 0,95 := Maar dan kan ik de Topsport een beetje minderen, want daar geef ik juist meer van voor de energie! Ben erg benieuwd hoe het gaat uitpakken :)

Ze is nu aan de Abler dankzij SteffiiY :)

Ik gaf voor E&E de Topsport. Hier kreeg ze minder energie van Topsport dan van E&E. Ze kreeg evenveel E&E als Topsport en van de E&E werd ze juist een enorme stuiterbal :') Dus als je iets wil voeren voor extra energie gaat E&E je wss zeker helpen

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:07

ukkiepuk schreef:
Sassieja schreef:

Ik ga zo naar stal, moet om 9 uur in de kliniek zijn.

Spannend!