[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 08:48

Ik zou hem ook in het hoefbevangenheid topic zetten, want ook daar heeft het vaak mee te maken.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 09:25

probabeest schreef:
kom ook even binnen vallen :D

gebruiken er hier nog meer mensen TWM horsemix?
is een poeder wat je 2x daags over het voer kan geven, zou helpen tegen exceem en mok.
mijn sophietje krijgt het nu een week of 3 en merk zeker verandering.
in de zomer schuurt zij enorm als ze buiten staat zonder deken ;(
heb haar nu overdag een aantal uren buiten maar tijdens de schemering staat ze altijd binnen, ook het overgewicht wat ze had, had een nadelige invloed, nu ze beter in conditie is lijkt het jeuken iets minder.
ook in de winter heeft ze onder haar winterdeken nog steeds last van een erg schilferende en jeukende huid, vooral onder haar buik, rond de schoft en op haar lendenen.

nu geef ik haar een dikke 3 wkn TWM horsemix door het beetje muesli wat ze krijgt en de schilfers worden beduidend minder!
ben dus erg benieuwd of meer mensen hier het voeren en ook verbetering zien?
hoop dat zodra het warmer word het ook nog afdoende helpt.......

Ik val even zomaar binnen haha ik heb ook een eczeem merrie (al hoewel we nu twijfelen leg ik zo even uit)

Ik geef mijn paard dit nu 2 maand, echt een verschil. Dit is echt wereld spul mensen! Ze glimd nu enorm en haar nek is veel rustiger geworden
Mijn paard heb ik gekocht (ongeveer 6 maand terug) als eczemer (al schuurde ze vroeger nooit maar is het ineens gaan doen, deze mensen hebben nooit onderzoek laten doen) ze moest een goed plekje krijgen aan de kust en ik dacht laat ik die nu net voor haar hebben dus heb haar gekocht. De zomer was een ramp ze stond onder een eczeemdeken maar die sloopte ze gewoon. Gelukkig zag ze er niet meer zo erg uit als toen ik haar kocht (kaal echt overal kaal op haar kont, staart, manen) het beperkte zich tot de helft van haar manenkam en staart.

in de winter hield het op (mugjes waren weg)manen groeiden als kool het zag er mooi uit. Ongeveer 1 maand terug viel ineens haar manen uit, ze werd mager haar manenkam stond stijf en pusbulten stonden er op maar had wel werklust. Ik heb de DA gebeld en we hebben bloed afgenomen, mestonderzoek, manenafkrabsel en huidafkrabsel. Haar Gamma GT bleek te hoog bij een gemiddeld paard hoord deze onder de 56 te zijn bij mijn paard was deze 215! veel en veel te hoog, Volgens DA zou het leverbot kunnen zijn en daar word ze op dit moment voor behandeld. De Da was erg gecharmeerd van TWM horsemix dat ik al een paar weken gaf ivm haar dikke manenkam. Haar uitvallende manen kan gebrek aan vitaminen zijn al was dit voldoende volgens bloedonderzoek.

De leverbot kan problemen geven aan de lever sterker nog het zorgt voor enorme schade aan de lever, als de lever problemen heeft kan het veel jeuk bij paarden veroorzaken dat sterk lijkt op zomereczeem.
Wij hopen dat het inderdaat leverbot was dan is ze daar nu vanaf (over een kleine maand moeten we weer bloed onderzoek doen om te kijken of de leverbot behandeling is aangeslagen) oh ik hoop het zo dan zal ze misschien geen zomereczeem hebben.

Op dit moment krijgt ze:
1kg sportbrok per dag,
1x per dag een middeltje om de lever te ondersteunen (van de DA gekregen),
1x per dag een schepje myoplast om de spieropbouw te ondersteunen (Advies van DA en mijn lesinstructeur)
1/2 pavo vitaminenkoek ( op advies van de DA voor extra vitaminen)
150 gram TWM horsemix (wereld spul echt mensen dit werkt! google voor info)
en ruimschoots arm hooi.
Toen ik de horsemix ben gaan geven is haar manen kam binnen 14dgn geslonken op dit moment heeft ze een hele slanke manenkam geen schilfers meer en zit lekker in haar vel dit natuurlijk ook in combinatie met het andere wat ze krijgt. Maar de horsemix kreeg ze al een aantal weken kreeg voordat de DA kwam. Het schijnt dus dat de eczeem paarden geen last meer hebben als je dit ruim van te voren gaat voeren (het moet zich opbouwen in het lichaam)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:37

Als de lever niet tot weinig functioneert, gaan ze inderdaad veel klachten krijgen, waaronder evt. eczeem.
In de lever vindt ook een groot deel van de stofwisseling plaats, hier worden veel stoffen afgebroken.
Indien deze dan slecht functioneert vind je dat terug in allerlei symptomen.

Ik hoop voor je dat de behandeling aanslaat en dat de waardes weer gezakt zijn!

atorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:20

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:35

_CS_ schreef:
Als de lever niet tot weinig functioneert, gaan ze inderdaad veel klachten krijgen, waaronder evt. eczeem.
In de lever vindt ook een groot deel van de stofwisseling plaats, hier worden veel stoffen afgebroken.
Indien deze dan slecht functioneert vind je dat terug in allerlei symptomen.

Ik hoop voor je dat de behandeling aanslaat en dat de waardes weer gezakt zijn!

de waarde van de afbraak van haar stofwisseling was licht verhoogd geen rede tot paniek volgens DA maar wel weer duidelijk gekoppeld aan de jeuk en lever

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:07

Dat TWM lijkt verdacht veel op MSM, een supplement tegen huidproblemen, mok en nog vele andere dingen, schijnt wel goed spul te zijn!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:41

Ik ben idd ook erg tevreden over de TWM horsemix, vandaag sophietje weer uitgebreid gepoetst en alle korstjes en schilfers die ze had rond de schoft en lendenen zijn helemaal weg!
Nog een heel klein beetje onder haar buik richting het uier maar dat is ook al heel erg verminderd, ben er super blij mee en ook erg benieuwd hoe dit straks ontwikkeld als de temperatuur weer omhoog gaat.
Prop voer ik het ook aangezien die weer wat last had van mok en dat is ook al sterk verminderd, als de emmer hier leeg is komt er zeker weer een volle!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:16

Ik wil deze week gaan overstappen op Marstall voer.
Iemand hier er ervaring mee?
Welke zal ik nemen? Eczem of Naturall of Phaser?
Twijfel!

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:58

Ik heb vrijdag een fries gekocht, deze blijkt dus ZE te hebben, dit is mij helaas niet verteld.
Wat kan ik het beste doen?
wat betreft, middeltjes/deken/voeding
heb meerdere paarde maar nog nooit ZE gehad

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:31

petra85 schreef:
Ik heb vrijdag een fries gekocht, deze blijkt dus ZE te hebben, dit is mij helaas niet verteld.

Hoe weet je dan dat ze ZE heeft?

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 22:53

via de vorge verzogsters en google levert veel op.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 00:00

Stal_Fiore schreef:
Twijfel!

Ik heb gisteren een zak Exzem Muesli besteld. :) Als het goed is kan ik die loop v/d week ophalen. :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 05:52

ga via www.voervergelijk.nl
kijken wat het verschil is tussen de voeders.
welke heeft de meeste vitamines en welke zit het hoogst in suiker?

ik zou die nemen waar de meeste vitamines in zitten :j

petra kijk op de site van atorka,daar staat alles op wat je wilt weten
www.zomereczeem.info

probabeest: wat kost dat TWM horsemix?

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 08:54

ellepel: Thanks
k ga me dr maar eens in verdiepen

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 08:59

petra85 schreef:

Daar ze toch zwart is zou ik beginnen met derfen www.vidoma.nl en van daar uit verder zien.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:08

yvonnedv schreef:
petra85 schreef:

Daar ze toch zwart is zou ik beginnen met derfen http://www.vidoma.nl en van daar uit verder zien.

Weet je zeker dat je hem/haar wil houden?
Want je kan je paard wel terug brengen want dat is een verborgen gebrek, bovendien zou ik zeker minder betalen voor een eczeempaard!
Het klinkt hard maar het is niet niks hoor, het kan heel lastig zijn, niet alleen met de extra verzorging en de extra kosten, maar ook met rijden!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:33

Ik wou net zeggen, weet niet hoe lang je haar al hebt?
Is inderdaad zoals miranda het zegt een verborgen gebrek, en als het kon, zou ik het dier terug brengen.
Tenzij je al die ellende, geld, tijd en extra energie het over hebt.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:26

Ze is vrijdag bij mij gekomen
Morgen komt m'n dierenarts klinisch keuren en woensdag komt de hoefsmid.
Woensdagavond ga ik de oude eigenaar bellen.
Ik baal dr erg van! Maar t is een goedkoop recreatie paard dus daar kan ik ook niet alles van verwachten.
Maar van de ZE had hij me wel eerlijk moeten vertellen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:46

petra85 schreef:
Ik baal dr erg van! Maar t is een goedkoop recreatie paard dus daar kan ik ook niet alles van verwachten.

Dan nog is het een verborgen gebrek

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:47

yvonnedv schreef:
petra85 schreef:

Dan nog is het een verborgen gebrek

Ja wel dat snap ik , maar ik bedoel meer de prijs

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:51

petra85 schreef:
Maar t is een goedkoop recreatie paard dus daar kan ik ook niet alles van verwachten
Van zo'n bericht gaan mijn nekharen overeind staan... Ik neem aan dat je het niet zo bedoeld, maar het klinkt zo net of het paard je weinig kan schelen, toch maar een goedkoop ding was en nog recreatiepaard ook. Tja... Misschien kun je het voor tere pennyzieltjes als die van mij, de volgende keer wat voorzichtiger inkleden?

Ikzelf zou een dier niet laten staan als hij toevallig eczeem had. Vies had ook geen eczeem en thuis gekomen had hij toch wel erg veel jeuk. Aan zijn manen te zien heeft hij dat bij de vorige eigenaar ook écht niet gehad.
Gewoon dekentje kopen dus. Als hij zo goedkoop geweest is, kan een eczeemdeken er ook nog wel vanaf lijkt me :)

Vies heeft nog steeds geen jeuk. Vorig jaar heb ik hem 27 februari de deken op gedaan, maar dat ben ik nu eigenlijk niet van plan. Ik heb de deken ook nog steeds niet gemaakt :o Ik zit eraan te denken om toch weer te wachten tot hij gaat schuren, vorig jaar heeft het namelijk helemaal geen verschil gemaakt dat ik zo snel de deken op had.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:51

Annetje schreef:
petra85 schreef:
Maar t is een goedkoop recreatie paard dus daar kan ik ook niet alles van verwachten
Van zo'n bericht gaan mijn nekharen overeind staan... Ik neem aan dat je het niet zo bedoeld, maar het klinkt zo net of het paard je weinig kan schelen, toch maar een goedkoop ding was en nog recreatiepaard ook. Tja... Misschien kun je het voor tere pennyzieltjes als die van mij, de volgende keer wat voorzichtiger inkleden?

.

:wow:
Pardon ?
ik bedoel alleen dat ik van de prijs niks af kan krijgen omdat ze al niet duur was.
en nee ik zie een paard niet als een ding, k heb dr niet voor niets 3 op stal staan, waarvan 2 ongeschikt als rijpaard

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:54

Annetje schreef:
petra85 schreef:

Ik denk dat Petra bedoelt dat ze van de verkoper niets hoeft te verwachten omdat het paard al goedkoop was. Pennyzieltje weer gerust gesteld :D

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:55

Muzefee schreef:
Stal_Fiore schreef:
Twijfel!

Ik heb gisteren een zak Exzem Muesli besteld. :) Als het goed is kan ik die loop v/d week ophalen. :j

Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Mij is de naturell in combinatie met de faser light aangeraden. Heb nu deze twee in huis. In combinatie met lijn distel olie voor de nodige vitamines.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 18:56

yvonnedv :

Ja idd :j