Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
probabeest schreef:kom ook even binnen vallen![]()
gebruiken er hier nog meer mensen TWM horsemix?
is een poeder wat je 2x daags over het voer kan geven, zou helpen tegen exceem en mok.
mijn sophietje krijgt het nu een week of 3 en merk zeker verandering.
in de zomer schuurt zij enorm als ze buiten staat zonder deken![]()
heb haar nu overdag een aantal uren buiten maar tijdens de schemering staat ze altijd binnen, ook het overgewicht wat ze had, had een nadelige invloed, nu ze beter in conditie is lijkt het jeuken iets minder.
ook in de winter heeft ze onder haar winterdeken nog steeds last van een erg schilferende en jeukende huid, vooral onder haar buik, rond de schoft en op haar lendenen.
nu geef ik haar een dikke 3 wkn TWM horsemix door het beetje muesli wat ze krijgt en de schilfers worden beduidend minder!
ben dus erg benieuwd of meer mensen hier het voeren en ook verbetering zien?
hoop dat zodra het warmer word het ook nog afdoende helpt.......
_CS_ schreef:Als de lever niet tot weinig functioneert, gaan ze inderdaad veel klachten krijgen, waaronder evt. eczeem.
In de lever vindt ook een groot deel van de stofwisseling plaats, hier worden veel stoffen afgebroken.
Indien deze dan slecht functioneert vind je dat terug in allerlei symptomen.
Ik hoop voor je dat de behandeling aanslaat en dat de waardes weer gezakt zijn!
petra85 schreef:Ik heb vrijdag een fries gekocht, deze blijkt dus ZE te hebben, dit is mij helaas niet verteld.
Wat kan ik het beste doen?
wat betreft, middeltjes/deken/voeding
heb meerdere paarde maar nog nooit ZE gehad
yvonnedv schreef:petra85 schreef:Ik heb vrijdag een fries gekocht, deze blijkt dus ZE te hebben, dit is mij helaas niet verteld.
Wat kan ik het beste doen?
wat betreft, middeltjes/deken/voeding
heb meerdere paarde maar nog nooit ZE gehad
Daar ze toch zwart is zou ik beginnen met derfen http://www.vidoma.nl en van daar uit verder zien.
petra85 schreef:Van zo'n bericht gaan mijn nekharen overeind staan... Ik neem aan dat je het niet zo bedoeld, maar het klinkt zo net of het paard je weinig kan schelen, toch maar een goedkoop ding was en nog recreatiepaard ook. Tja... Misschien kun je het voor tere pennyzieltjes als die van mij, de volgende keer wat voorzichtiger inkleden?Maar t is een goedkoop recreatie paard dus daar kan ik ook niet alles van verwachten

Ik zit eraan te denken om toch weer te wachten tot hij gaat schuren, vorig jaar heeft het namelijk helemaal geen verschil gemaakt dat ik zo snel de deken op had. Annetje schreef:petra85 schreef:Van zo'n bericht gaan mijn nekharen overeind staan... Ik neem aan dat je het niet zo bedoeld, maar het klinkt zo net of het paard je weinig kan schelen, toch maar een goedkoop ding was en nog recreatiepaard ook. Tja... Misschien kun je het voor tere pennyzieltjes als die van mij, de volgende keer wat voorzichtiger inkleden?Maar t is een goedkoop recreatie paard dus daar kan ik ook niet alles van verwachten
.
Annetje schreef:petra85 schreef:Van zo'n bericht gaan mijn nekharen overeind staan... Ik neem aan dat je het niet zo bedoeld, maar het klinkt zo net of het paard je weinig kan schelen, toch maar een goedkoop ding was en nog recreatiepaard ook. Tja... Misschien kun je het voor tere pennyzieltjes als die van mij, de volgende keer wat voorzichtiger inkleden?Maar t is een goedkoop recreatie paard dus daar kan ik ook niet alles van verwachten
Muzefee schreef:Stal_Fiore schreef:Ik wil deze week gaan overstappen op Marstall voer.
Iemand hier er ervaring mee?
Welke zal ik nemen? Eczem of Naturall of Phaser?
Twijfel!
Ik heb gisteren een zak Exzem Muesli besteld.Als het goed is kan ik die loop v/d week ophalen.