Breatje schreef:Ik begrijp werkelijk niet dat er echt nog mensen op deze wereld zijn die hun paard in de achtertuin of op stal laten casteren!
Weten zij wel dat je hier te maken hebt met een open wond???
Als je paard zo'n wond aan zijn been zou hebben was iedereen allang naar de DA gerend en als het dan om een castratie gaat is het heel normaal om een paard met TWEE van die wonden op stal of in de wei te zetten..... En dan vervolgens ook nog lekker afspuiten met gewoon water....
Ik ben echt van mening van een paard gewoon in een kliniek gecastreerd moet worden onder algehele narcose en over de lies. Wonden netjes sluiten en een paard dagen boxrust om vuiligheid te vermijden.
ik begrijp werkelijk niet dat er mensen zijn die paarden dagen boxrust geven

beweging is goed, zelf na een (zware) operatie..
daarbij komt ook nog dat een box ook niet echt de schoonste omgeving is die je kunt hebben, helemaal niet als je je paard er bijna 24 uur per dag in heb staan.. zélfs niet als je het iedere dag uitmest!
als het castreren in de open lucht echt zo slecht zou zijn, was het allang verboden.. ook operaties in klinieken gaan niet altijd goed!
ennuh.. paard op een vreemde omgeving geeft ook lekkere stress.. niet echt bevordelijk voor de rust die ze moeten hebben om netjes onder narcose/verdoving te gaan...