Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anya schreef:Ik heb een paard met volkomen normale mest. Ik zie ook geen verschil. Vroeger had ze erg dunne poep. Nu al jaren niet meer.
 ).
 ). Dus misschien is het wel een heftige reactie op de lucerne....
                                                         Anya schreef:Mestvocht kan ook gewoon van het rare weer komen. Mijn Wiz staat dag en nacht op de wei en die heeft op het moment ook dunne poep. Is niet raar. Dan weer warm, dan weer niet. Dan weer heel nat, dan weer niet.
.
 . En zelfs nog de mogelijkheid overwogen dat het zou kunnen komen van zijn deken (dat hij zijn warmte niet kwijt zou kunnen......).
                                                         Tieme schreef:...de dierenarts heeft me toen uitgelegd dat dat mestvocht komt door een slechte maag/darm werking. bij paarden met maagproblemen is vaak de vertering en opname van voeding niet optimaal. dat is vaak een reden dat er bij sommige paarden veel mestvocht meekomt of ook dat ze bijv. sneller last hebben van (gas)koliek en zo. en dit komt dan niet OMDAT ze een luchtzuiger zijn maar door de onderliggende maagproblemen.
lkaw schreef:Men zegt dat bij hommeopathische middel vaak de kwaal eerst veregert voordat het verbetert dus dat zou ook nog kunnen misschien?Ik heb het idee dat Velaz juist veel meer gaat zuigen de laatste tijd (maar dat kan ook gewoon mijn frustratie zijn.... ).
  Met maagcompositum ging dit niet echt over (net als het zuigen 
  ) maar wel met een probiotica. Dit is een natuurlijk darmbacterie, een soort van Yakult voor paarden dus 

).

. Heb al geprobeerd het in appelmoes te mengen, maar zelfs dat laat ze glashard staan ... ja ja, ik heb een dame van stand, die eet niet zomaar alles ...  

Sarahmeave schreef:Twissy, ik denk dat je het beste kan zorgen dat zij veel buiten loopt en veel kuilgras krijgt.

Maar vraag me af of dat ook niet te zuur is. Ik ben nl zelf ook maagpatient (zo baas zo beest  
 ) en kan dus niet tegen appelmoes!!  

Ik verga ook bij tijd en wijlen van het maagzuur maar met een flesje Yakult (probiotica) is het behoorlijk onder controle  
  En als de nood heel hoog is er altijd nog dat pilletje dat prima helpt: Ranitidine of wel Zantac 
 Misschien moet ik m'n meissie ook maar eens zo'n pilletje geven 

En ondertussen wordt ik steeds blijer met m'n meissie 

Je krijgt ook zoveel vervelende reactie`s van zgn paardenmensen en je moet je vaak verdedigen, heel vervelend!  
  Daarom is dit topic ook zo leuk! Iedereen is blij met zijn/haar paard ondanks het luchtzuigen. En ik ook!! 

Heb een neurotische wever gehad, m'n huidige paard had een giga beenwond toen ik haar kocht en daarnaast een 1001-delige gebruiksaanwijzing en de laatste aanwinst is een zuigertje. En het zijn stuk voor stuk super paarden (geweest) waar ik nooit geen moment spijt van gehad heb dat ze op mijn pad kwamen.                                                         Anoniem schreef:En schamen?!?!? Ben je gek joh nergens voor nodig. Dat jou paard een luchtzuiger is en bij jou terecht gekomen is zal met reden zijn. Welke zul je ws nooit weten maar noem het maar "Het Lot".
 En idd, ik heb een hoop van dit paard geleerd en nu heb ik een fijn/goed sportpaardje die ik altijd wou hebben!