Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anya schreef:Ik heb een paard met volkomen normale mest. Ik zie ook geen verschil. Vroeger had ze erg dunne poep. Nu al jaren niet meer.
Anya schreef:Mestvocht kan ook gewoon van het rare weer komen. Mijn Wiz staat dag en nacht op de wei en die heeft op het moment ook dunne poep. Is niet raar. Dan weer warm, dan weer niet. Dan weer heel nat, dan weer niet.
.
Tieme schreef:...de dierenarts heeft me toen uitgelegd dat dat mestvocht komt door een slechte maag/darm werking. bij paarden met maagproblemen is vaak de vertering en opname van voeding niet optimaal. dat is vaak een reden dat er bij sommige paarden veel mestvocht meekomt of ook dat ze bijv. sneller last hebben van (gas)koliek en zo. en dit komt dan niet OMDAT ze een luchtzuiger zijn maar door de onderliggende maagproblemen.
lkaw schreef:Men zegt dat bij hommeopathische middel vaak de kwaal eerst veregert voordat het verbetert dus dat zou ook nog kunnen misschien?Ik heb het idee dat Velaz juist veel meer gaat zuigen de laatste tijd (maar dat kan ook gewoon mijn frustratie zijn.... ).
Sarahmeave schreef:Twissy, ik denk dat je het beste kan zorgen dat zij veel buiten loopt en veel kuilgras krijgt.
Anoniem schreef:En schamen?!?!? Ben je gek joh nergens voor nodig. Dat jou paard een luchtzuiger is en bij jou terecht gekomen is zal met reden zijn. Welke zul je ws nooit weten maar noem het maar "Het Lot".