Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kimmie25501 schreef:Ik zal jullie waarschijnlijk later updaten. Ik twijfel alleen een beetje, omdat ik sommige reacties niet helemaal lekker zijn voor mijn mentale gezondheid. Aan de andere kant zijn er gelukkig ook heel veel lieve reacties en mensen die heel geïnteresseerd zijn. Ik denk er nog even over na!
Kimmie25501 schreef:Ik zal jullie waarschijnlijk later updaten. Ik twijfel alleen een beetje, omdat ik sommige reacties niet helemaal lekker zijn voor mijn mentale gezondheid. Aan de andere kant zijn er gelukkig ook heel veel lieve reacties en mensen die heel geïnteresseerd zijn. Ik denk er nog even over na!
Wat moet het mentaal ook een klappen geven om je dier zo te zien steeds.

Jolliegirl schreef:BigOne schreef:
Vindt je? Zomaar op een andere plek een bult die naar buiten piept?
Wilde hier net op reageren... Ik vind dit zelfs niet een tusen haakjes normaal beeld.
Dit is abnormaal..hier is iets aan de hand
Het had ook echt de kleur van hengstige merrie urine haha). Het liep helemaal leeg. De da heeft het ook gestimuleerd om extra leeg te gaan door haar vinger erin te steken. Daarna heeft ze weer een echo gemaakt. Nu was er wel duidelijk een ontsteking zichtbaar. Het kan zijn dat er de vorige keer een biofilm was. Dat betekent dat bacteriën zichzelf verstoppen onder een laagje. Ook kan het zijn dat dit is gekomen door bv het steekkanaal van een vlieg. Het hoeft maar heel klein te zijn. Daarna heeft ze bij het andere stukje ver onderaan een drain gelegd. Zo blijft het open, want we willen niet weer bacteriën erin. Zo laag mogelijk, zodat hopelijk alles daardoor eruit komt. Ook heeft ze een swab genomen van het vocht dat uit het abces kwam, zodat we kunnen bepalen welke bacterie het is om de juiste antibiotica te geven. Het plan is om nu een aantal dagen zo breed mogelijk antibiotica te geven. De dierenarts zal dan ook buut spuiten, zodat ik niet drie keer per dag naar stal hoef. Verder gaan we het weer behandelen als een abces met spoelen enzo. Dat wil de dierenarts ook wel voor mij doen als ze er dan toch is.

Hopelijk helpt de drain en kunnen de bacteriën straks gericht aangepakt worden als de kweek terug komt. Sterkte ermee!