De meeste paarden zijn sociale wezens. Moeten wat horen even kijken. Het genezingsproces wordt gunstig beïnvloed als een paard zich goed voelt, daar ben ik van overtuigd.
GUSTIxBILL
Geplaatst door de TopicStarter: 19-10-23 19:35
Staat nu weer in een andere stal (na hele dag in een paddock te staan), ribben weer zichtbaar, rug ingezakt. Een stal waar hij minder andere paarden ziet, net zoals de eerste stal. Wel nog steeds allert in zijn ogen, hoeven pulseerde ook weer meer. Verband zat los, direct vervangen. Dus zelf de wonde van dichtbij gezien.
Spoiler:
Moët wel zeggen dat hij na het veranderen van verband wel stuk actiever was terug. Maar verband plakte ook in de wond zelf doordat hij hele dag buiten heeft zitten rollen
Laatst bijgewerkt door GUSTIxBILL op 19-10-23 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik weet wel dat er afwisselend suprasorb x-phmb en mepilex ag gebruikt word. Voornamelijk de x-phmb, maar de mepilex is toch nodig voor de hyperganulatie terug te drijven. Als hij zo blijft zonder terugval mag hij naar huis dit weekend. Op stuk wei van 10x20 en ‘S nachts stal. Nu 1 ding scheelt, volgende week nog werken en dan week vrij
Als de wond onder (medicinaal) verband zit blijft het wondbed daardoor schoon en vochtig en zal van buiten naar binnen rustig dichtgroeien. Pas als het verband eraf mag zal er voor het laatste stukje mss een korstje komen.
Ben je wat gerustgesteld hoe het nu gaat met hem mentaal?
Jet
Geplaatst: 19-10-23 21:44
Oh, spannend! Hopelijk kan hij inderdaad dit weekend naar huis en knapt hij daar geestelijk goed van op! Het zal jou wel weer extra tijd etc. kosten, maar nu rijdt je steeds heen en weer en ook daar ben je tijd ( en extra geld) mee kwijt. Ik duim heel erg hard voor jullie!
lies
Geplaatst: 19-10-23 21:47
Ik vind de wond er ook goed uitzien! Jammer dat ie steeds versleept wordt van stal naar stal op de kliniek, zal zijn gemoedsrust geen goed doen. Ik denk dat ie blij is als ie weer thuis is.
Ik wacht de foto’s af Mijn smid en tevens klaag en huil paal in deze situatie heeft mijn merrie waarbij de vraag was wanneer de zool zou loslaten ipv of de zool zou loslaten terug op rechte pad gekregen. Zelfs in die mate dat ze terug onder het zadel presteert volledig pijnvrij.
Beslissing rond zijn hoeven liggen volledig in zijn hand aangezien hij de enige is die zonder verdoving eraan kan komen
Medicatie, maar vooral ontlasting van dat achterbeen. Ik ben elk lijntje wat ik heb asn gebruiken om te zien welke opties ik heb. Planner heeft me naar huis gehaald, rest rit geanuleerd, zodat ik veilig kan regelen wat geregeld moet worden, zonder dat mijn rijbewijs kost
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 20-10-23 14:14
Bah bah en nog eens bah. Fijn dat je nu veilig thuis eea kan gaan regelen. Je moet ook een beetje voorzichtig zijn met jezelf.