Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 14:42

Klopt ik ken het wel de ophopingen en dat is eigenlijk altijd op een dag nadat mn verzorgster is geweest en niet goed uit elkaar haalt.
Maar heb er hier 2 staan en komt zelden voor dat er nog teveel in zit maar goed ik heb 2 behendige koudbloedjes die dik worden van de lucht.

MariekeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 19:07

Ik reageer normaal gesproken nooit inderdaad maar ik vond mij ervaring wel de moeite waard om ook te delen

Ik heb hm aangeschaft op advies van de da. Mijn paard had destijds langdurig mestwater en volgens haar theorie zou het beter zijn dat hij minder binnen zou krijgen. Omdat hij gevoelig is voor maagzweren en ik dus niet wil dat hij te lang zonder staat de FM. Mestwater was overigens over toen hij van de wei afging en voordat ik aan de FM begon maar apparaat was toen al besteld en dus wel geïnstalleerd.

Ik snap dat opmerkingen van het goed losmaken van het hooi maar dat heb ik uiteraard tot in de treure gedaan. Het zou kunnen dat het komt door door het type hooi dat wij voeren, veel kleine stukjes. onverpakt afkomstig uit een natuurgebied geen idee of dat invloed heeft op de structuur

Ik heb hm uiteindelijk verkocht aan iemand die er al 1 had, zij had ook dit probleem ook niet.

Ik raad hm niet aan maar ook zeker niet af, ik werd er iig niet blij van het ging vaker niet goed dan wel. En als m’n paard in de nacht uren zonder staat dan schiet ik natuurlijk aan m’n doel voorbij

MariekeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 19:08

Ik reageer normaal gesproken nooit inderdaad maar ik vond mij ervaring wel de moeite waard om ook te delen

Ik heb hm aangeschaft op advies van de da. Mijn paard had destijds langdurig mestwater en volgens haar theorie zou het beter zijn dat hij minder binnen zou krijgen. Omdat hij gevoelig is voor maagzweren en ik dus niet wil dat hij te lang zonder staat de FM. Mestwater was overigens over toen hij van de wei afging en voordat ik aan de FM begon maar apparaat was toen al besteld en dus wel geïnstalleerd.

Ik snap dat opmerkingen van het goed losmaken van het hooi maar dat heb ik uiteraard tot in de treure gedaan. Het zou kunnen dat het komt door door het type hooi dat wij voeren, veel kleine stukjes. onverpakt afkomstig uit een natuurgebied geen idee of dat invloed heeft op de structuur

Ik heb hm uiteindelijk verkocht aan iemand die er al 1 had, zij had ook dit probleem ook niet.

Ik raad hm niet aan maar ook zeker niet af, ik werd er iig niet blij van het ging vaker niet goed dan wel. En als m’n paard in de nacht uren zonder staat dan schiet ik natuurlijk aan m’n doel voorbij

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-25 19:46

MariekeJ schreef:

Vervelend dat het niet goed heeft uitgepakt....
Dat kan gebeuren.

Ik herken het ook niet. Ik heb zelfs een merrie zonder tanden die er probleemloos uit eet. Ik heb de bakken nu al een heel aantal jaren.

Paarden moeten er wel plukjes/ plukken uit kunnen trekken, kort hooi zal dus inderdaad minder goed werken. Kort hooi is ook lastiger in hooinetten.

Enfin, fijn dat jij nu tevreden bent met je eigen oplossing en iemand anders blij met jouw FM :-D

MariekeJ

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-25 22:03

Precies . Hooinetten kan hij zich goed mee redden dat geeft mee en een rooster niet ‍♀️

cinniz123

Re: Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-25 14:01

Ik koop mijn hooi zelf in in kleine partijen en er zit zeker veel verschil in het ene en het andere hooi.
Ik ontkom er niet aan om bij een nieuwe partij weer te zoeken naar de juiste instellingen maar bij mij hangt er een camera bij dus aan de hand daarvan kan ik precies zien of ze te snel of te langzaam krijgen.
Toen ik hooi had waar veel gedroogd klei in zat had ik ook meer bulten maar goed dat hooi was sws niet iets om blij mee te zijn.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:25

[Heeft iemand van de FM de synchronisatie set in gebruik?

Voor nu lijkt het erop dat mn grote te weinig eet dus voertijd langer gezet maar ik vraag me dus af als shet met lagere voerbehoefte een FM krijgt en synchroniseer dan krijgt hij wellicht te veel of werkt het niet zo?
[/quote]
Beetje late reactie, maar ik had de synchronisatie set in gebruik Beide FM lopen dan precies hetzelfde. Dus als de voertijd voor de ene langer gemaakt wordt geldt dat automatisch ook voor de andere. Je moet het handmatig ingeven want autotune werkt niet bij synchronisatie.