Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
L_briljant schreef:Hoi hoi,
Ik meld mij ook even hier, gisteren te horen gekregen dat mijn paard voor 1/3 een gescheurd check ligament heeft. De plek is ook nog warm en gezwollen. Heeft iemand in deze situatie de Ice Vibes gebruikt om te koelen en te trillen? Ik lees dat sommige dat wel mochten doen en andere niet.. ? De blessure is zichtbaar vanaf zaterdag, paard loopt amper kreupel.
Alle tips zijn welkom!
L_briljant schreef:Hoi hoi,
Ik meld mij ook even hier, gisteren te horen gekregen dat mijn paard voor 1/3 een gescheurd check ligament heeft. De plek is ook nog warm en gezwollen. Heeft iemand in deze situatie de Ice Vibes gebruikt om te koelen en te trillen? Ik lees dat sommige dat wel mochten doen en andere niet.. ? De blessure is zichtbaar vanaf zaterdag, paard loopt amper kreupel.
Alle tips zijn welkom!
Tierania_ schreef:Ik heb ze zelf niet gebruikt.
Ik heb 2 maanden de minipulse gebruikt van Magnacare. Na 6 weken was hier het gat al heel mooi opgevuld. Zelf heb ik alleen de eerste 2 weken gekoeld met water. En ik gebruikte een koelbeschemer van QHP die deed ik elke avond even 15 minuten om uit de vriezer.
oji schreef:Ik deed wel altijd bij de ice-vibes de benen eerst nat maken met een spons voor betere geleiding en ik deed er een extra koelelement (een kleinere zonder klitteband, ook van ice-vibe) onder omdat ik vond dat ze anders te snel hun koelfunctie verloren. Achteraf denk ik dat voor pure koelfunctie er wel betere coldpacks te krijgen zijn.
Tierania_ schreef:Ik heb ze zelf niet gebruikt.
Ik heb 2 maanden de minipulse gebruikt van Magnacare. Na 6 weken was hier het gat al heel mooi opgevuld. Zelf heb ik alleen de eerste 2 weken gekoeld met water. En ik gebruikte een koelbeschemer van QHP die deed ik elke avond even 15 minuten om uit de vriezer.
HarmanyL schreef:Iemand ooit gehoord van het gebruik van een 'gewone huis-tuin-keuken' laserpointer bij blessures? Die tip kreeg ik vandaag toen ik een reading heb laten doen bij mijn merrie. Moest wel een rode zijn. En dan 1 a 2 minuten per keer gebruiken. Zij gaf aan dat ze geen pijn neer had, maar dat er links voor nog een klein oneffenheid zat.