Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:54

Ik heb ook foto’s foto’s gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

10 januari

Afbeelding

Afbeelding

2 februari

Afbeelding

Vandaag
Afbeelding
Afbeelding

En de patiënt

Afbeelding

Afbeelding
Ongeduldig en hongerig vind ie zelf

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:51

Jet, nog bedankt voor de tip. Gelukkig kwam de kliniek zelf nu ook met het voorstel om een swap te nemen :j

Risette, uiteraard besef ik dat ik een DA voor spoed bezoeken nodig heb ;) daarom zei ik ook dat voor nu de kliniek zelf was ingeschakeld en voor spoed zal ik iets anders moeten. Ik heb een nr in mijn telefoon staan, maar ik zoek liever nog verder.

Chess, bedankt voor het delen van de foto’s. Mooi om zo de vorderingen bij andere te kunnen volgen.

Soma, bedankt voor het delen van je verhaal. We geven de moed niet zomaar op :)

Kaitlyn, ah zo schattig! Daar zou ik ook even tijd voor maken hoor <3

Vandaag is er een arts van de kliniek geweest. Ze heeft een swap afgenomen, heeft de wond even helemaal grondig schoongemaakt, gevoeld en bekeken. Ze was helemaal niet ontevreden, het zag er erger uit dan het was. We hebben wel AB gekregen. Ik was overigens wel ontevreden dat mijn paard dus nu wéér verdoofd moest worden omdat die andere praktijk hier maandag niets over heeft gezegd of mee heeft gedaan :( maar oke niets meer aan te doen... we mogen gewoon weer 3x per dag 5 tot 10 minuten stappen (zo lang ze zich maar gedeisd houdt uiteraard). Ik kan weer ietsje beter slapen vanavond denk ik :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:25

Dat is een goed bericht, ja slapen gaat dan gelijk veel beter he.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 22:08

Chess dat ziet er toch super uit! :j

Ik hoop dat mensen die in dezelfde situatie komen als ons (jij, Linda en ik) ook veel hebben aan de foto’s en verhalen (van ons en meerdere mensen). Ik haal in ieder geval veel steun uit de verhalen van lotgenoten!

Linda wat fijn dat de dierenarts er zo over dacht! Ik snap dat je baalt dat ze weer verdoofd moest worden, maar helaas soms een noodzakelijk kwaad om het goed schoon te kunnen maken.
Ik hoop dat je inderdaad beter kunt slapen vannacht, en dat de uitslag van de swap meevalt!

We proberen toch een paar keer per week tijd te maken om ze even te laten kriebelen met elkaar. We kunnen ze ook voor elkaar stal zetten om met elkaar te snuffelen. Ze zijn echt zo gek van elkaar! <3
Dit was de eerste keer dat ik een stukje kon filmen, want meestal stoppen ze dan. :+

Mijn vrolijke dame vanavond tijdens het stappen:
Afbeelding

En lichamelijk:
Afbeelding
Beetje banketstaaf foto, maar het is best lastig om een goede foto te maken tussen het stappen door. Meestal komt ze naar me toe gelopen in de hoop dat ze een snoepje krijgt. :=
Ze begint nu wel bij te trekken, maar je ziet ook heel goed dat de bespiering echt weg is.

Anoniem

Re: Mijn meisje ligt op de OK, duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:36

Ik vind dat ze al heel goed aankomt hoor!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-20 11:13

bobje26 schreef:
Ik vind dat ze al heel goed aankomt hoor!

Ze komt inderdaad goed aan nu, en die bespiering komt in de komende maanden er wel weer op. :j

Ik begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden voor de echo. Ik verwacht niks raars, omdat dat buik herstel zo mooi is gegaan allemaal, vocht ook allemaal weer weg, niet gevoelig op het litteken etc. Maar wel een beetje spanning dat het misschien toch niet goed genoeg is.
En als het niet goed is, in welke mate is het dan niet goed?

Kunnen we niet meer springen, of helemaal niet meer onder het zadel, en kan er dan nog wel een veulen mee worden gefokt, en heeft ze er dan niet toch last van? Ik kan mezelf daar helemaal gek om maken. :')

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:31

Jet schreef:
Linda, ik zou met de kliniek overleggen of het verstandig is om jouw paard op MRSA te testen. Lou kreeg ook van die pusplekken, dan wel naast het litteken, maar toch... Die bleek wel een MRSA-bacterie te hebben, waardoor ze niet reageerde op de AB die ze kreeg.

Bij Raika is ook MRSA gevonden...
Ik kan straks andere AB halen, enige probleem is dat het zalf vorm is... ik ga langs de bouwmarkt om een kwast te halen (tip van kliniek) ze kan beter de kwast in twee schoppen dan mijn hand :=

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 12:54

"mooi" dat er gevonden is waar het door komt. Kwasten kun je ook bij de Action halen. Veel goedkoper.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 13:01

Wat "fijn" dat er iets uit het onderzoek is gekomen! Dan kun je daar gericht op gaan behandelen. :j
Wel een goed idee van die kwast inderdaad, daar was ik nooit op gekomen! :=

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 19:42

Oei Linda, ik was er al een beetje bang voor toen ik je foto's zag. Ik zou dan voor een bokkepoot gaan qua kwast, die gaat het laatste stuk om een hoek en heeft ene behoorlijk lange steel. En dan denk ik dat een platte fijner werkt dan een ronde: https://www.google.nl/search?sxsrf=ALeK ... yg2krP_csU .

Sterkte hoor, het geneest wel, maar het duurt waarschijnlijk wel langer en bij Lou heelde het allemaal met behoorlijk wat meer littekenweefsel ( inwendig, te zien door een middenlijn onder de buik die dikker was dan normaal. Wel fijn dat jij toch nog weer AB kan halen, in de tijd van Lou ( 2008) kon dat nog niet en moest het lichaam het zonder AB stellen en het zelf oplossen. Wie weet kan je dat littekenweefsel zo goed voorkomen!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:39

Ach het littekenweefsel is bijzaak denk ik dan maar... als het maar geneest. DA geeft de voorkeur aan smeren met de hand zodat de zalf secuurder kan worden aangebracht, gister is dat gelukt dus de radiatorkwast blijft nog even ongebruikt ;) :P
Wat ik wel jammer vind is dat je een pot AB poeder van 40 euro koopt, en na 2 dagen hoort dat je iets anders nodig hebt... alsof het allemaal nog niet duur genoeg is. Maarja als ze er nu maar bovenop komt dan is het allemaal bijzaak...

Ik merk wel dat haar weerstand echt een flinke klap heeft gehad. Ze was steeds niet fit, nu is ze fitter maar weer een snotneus, het kwakkelt nogal... Hebben andere ook weerstand issues gehad na de operatie?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:00

Lou had het midden in de zomer, die had niet zo'n last van weerstandproblemen. Wat wel lastiger was met veel littekenweefsel, dat ze haar buikspieren minder goed kon gebruiken, waardoor ze meer op de voorhand ging lopen. Daardoor kreeg ze sneller last van peesblessures in haar voorbenen. Lou was 14 toen ze geopereerd werd en 19 toen ik haar heb laten gaan vanwege een peesblessure die niet meer te genezen was, dit was de derde peesblessure in anderhalf jaar tijd.

Wel super dat je het toch met de hand kon insmeren, dan voel je ook beter wat je doet dan met een kwast!

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:01

Herkenbaar weerstand issues. Ik geef Pavo vital brokjes helpt goed.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 17:46

Gibbie heeft gelukkig (nog) nergens last van!

ZE IS HELEMAAL GOEDGEKEURD!!! Geen verklevingen bij de darm, mooie darmbeweging los van het buikvlies, peesplaat keurig gesloten. Borstspier, buikspieren zien er ook goed uit. *\%/* *\%/* *\%/*

En vandaag weer even erop gezeten, want dat mocht. En ze was super braaf. :):)
Voelt wel weer als een 3 jarige. :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:18

Blij ei :')

Gefeliciteerd!!!!

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:23

Ik kom onder de mee leessteen vandaan.. wat een superupdate!! *\o/* Gefeliciteerd!!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 19:01

Wat super! Gefeliciteerd!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:49

Kaitlyn, wauw wat een goed nieuws *\o/*
Wat zal het geweldig hebben gevoeld om er weer op te mogen zitten *D ik ben wel erg benieuwd hoe jij nu verder mag gaan opbouwen? Heb je een bepaald schema gekregen? Mag ze nu ook weer los?

Jet, hmm ja dat klinkt logisch dat ze dan de buikspieren iets minder goed kunnen gebruiken. Zeker iets om rekening mee te houden... Maar dat zien we dan wel weer, eerst maar eens herstellen :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:09

Wat een super nieuws!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:50

Kaitlyn, wat een topbericht! Heerlijk om er weer op te zitten en dan nog zo braaf ook, op naar verder herstel!

Linda, je hebt gelijk hoor, eerst herstellen en wie weet, ben jij er snel genoeg bij en doet de andere AB en het smeren van de plekken wat het moet doen, Lou kreeg dat destijds niet.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 23:53

Geweldig nieuws!!

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 01:01

Super fijn!!!!!! Ben ook wel erg benieuwd naar je opbouwschema.
Wij moeten nog kleine drie weken

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 11:44

Ik zal ook iets meer foto’s plaatsen. Hoewel onze foto’s iets minder smakelijk zijn, maar wellicht wel fijn voor andere die in deze situatie zitten of komen. En voor mijzelf is het ook handiger om het zo terug te zoeken ;)

Patiënt, elke week maak ik deze foto om haar buikomvang in de gaten te houden. Ze zit nu (ruim 3 weken na operatie) op 4 x 2kg hooi. Wat bijna weer haar normale hoeveelheid is (alleen hoop ik ooit terug te kunnen naar 3 voerbeurten hooi....)
En er zit nog best wel veel vocht...
Afbeelding

En de wond, donderdag:
Spoiler:
Afbeelding

En zaterdag, met zalf (vrijdags mee gestart):
Spoiler:
Afbeelding

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 16:17

Onali schreef:
Blij ei :')

Gefeliciteerd!!!!

Wie? Gibbie of ik? :')

Pindabear schreef:
Ik kom onder de mee leessteen vandaan.. wat een superupdate!! *\o/* Gefeliciteerd!!

Zooooo opgelucht dat alles goed was, en zo blij dat ik er weer op mag! *\o/*

C_arola schreef:
Wat super! Gefeliciteerd!

Dankjewel meis! :*

linda2008 schreef:
Kaitlyn, wauw wat een goed nieuws *\o/*
Wat zal het geweldig hebben gevoeld om er weer op te mogen zitten *D ik ben wel erg benieuwd hoe jij nu verder mag gaan opbouwen? Heb je een bepaald schema gekregen? Mag ze nu ook weer los?

Jet, hmm ja dat klinkt logisch dat ze dan de buikspieren iets minder goed kunnen gebruiken. Zeker iets om rekening mee te houden... Maar dat zien we dan wel weer, eerst maar eens herstellen :=

Het was echt fantastisch! Het voelde net zo trots als de allereerste keer dat ik erop ging zitten toen ze 3 was! :')

Zal het schema zo even erbij zetten! Los nu nog voorzichtig, heb haar vandaag na het stappen onder het zadel even in een afgezet stukje gezet. Super braaf, totdat ze per ongeluk met haar neus tegen het schrikdraad kwam. %)
Daar schrok ze heel erg van, en toen werd ze onrustig, en om te voorkomen dat er stomme dingen gingen gebeuren heb ik haar naar stal gebracht. De komende tijd zet ik haar op een afgezet stukje als ik op stal ben met haar vriendinnetje, en dat wil ik dan gaan uitbreiden.
We moeten echt nog wel voorzichtig zijn. :j

kiki1976 schreef:
Wat een super nieuws!

:))

Jet schreef:
Kaitlyn, wat een topbericht! Heerlijk om er weer op te zitten en dan nog zo braaf ook, op naar verder herstel!

Linda, je hebt gelijk hoor, eerst herstellen en wie weet, ben jij er snel genoeg bij en doet de andere AB en het smeren van de plekken wat het moet doen, Lou kreeg dat destijds niet.

Echt fantastisch! Er liep voor de zekerheid wel iemand mee. Vandaag ook weer, maar heb het laatste rondje los gedaan en super braaf!

Tieneke schreef:
Geweldig nieuws!!

Yes!!

Chesss schreef:
Super fijn!!!!!! Ben ook wel erg benieuwd naar je opbouwschema.
Wij moeten nog kleine drie weken

Dat schiet ook op nu!

linda2008 schreef:
Ik zal ook iets meer foto’s plaatsen. Hoewel onze foto’s iets minder smakelijk zijn, maar wellicht wel fijn voor andere die in deze situatie zitten of komen. En voor mijzelf is het ook handiger om het zo terug te zoeken ;)

Patiënt, elke week maak ik deze foto om haar buikomvang in de gaten te houden. Ze zit nu (ruim 3 weken na operatie) op 4 x 2kg hooi. Wat bijna weer haar normale hoeveelheid is (alleen hoop ik ooit terug te kunnen naar 3 voerbeurten hooi....)
En er zit nog best wel veel vocht...
[ [url=m/MuLW6A.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de wond, donderdag:
Spoiler:
[ [url=m/5bwMhT.jpg]Afbeelding[/url] ]

En zaterdag, met zalf (vrijdags mee gestart):
Spoiler:
[ [url=m/DhK2fv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gewoon foto’s blijven plaatsen! Ben heel erg benieuwd hoe het er over een paar dagen uit ziet!

Week 1: 5-7 minuten stappen onder het zadel, veel rechtuit

Week 2: 8-10 minuten stappen met voltes, schakelen in stap en af en toe achterwaarts

Week 3: 12-15 minuten stap met zijgangen

Week 4: 15-20 minuten stappen met stukjes draf. Beginnend met draf op de lange zijdes en als dat goed gaat doorgaan met hoeken draven

Week 5: 20-25 minuten stappen en draf uitbreiden met zijgangen

Week 6: uitbreiden wat we doen met galop op de lange zijde (aanspringen in laatste hoek korte zijde en volgende korte zijde terug naar draf) de eerste dagen, als dat goed gaat ook voltes gaan galopperen

Week 7: normaal dressuur, afwisselen met drafbalkjes er tussendoor

Dit is het eerste grove schema wat we hebben. Uiteraard ook vrije dagen erbij, en dan stappen aan de hand en ook stappen aan de hand met pessoa tuig eraan zodat ze haar spieren wel gebruikt

Nu wel al in contact rijden en over de rug rijden zodat ze haar rugspieren enzo gaat gebruiken. Dat doet ze al heel braaf! Iets inbuigen naar links en rechts mag erbij, maar oppassen dat het niet per ongeluk schouderbinnenwaarts wordt, enkel iets schoudervoor

Over 2 weken wordt ze behandeld door de osteopaat. Dat zou nu teveel zijn voor haar, en voorkeur is nu om eerst 2 weken onder het zadel te stappen en daarna behandelen.

Afbeelding
Mijn favoriete uitzicht weer terug <3

Afbeelding
Kijken of echt geen gras kon vinden. Helaas!

Afbeelding
Even neuzen op de grond

Heb er nu de hele tijd bij gestaan, zodra ik haar alleen laat op de paddock krijgt ze wel een grasmasker op, want ben er niet gerust op dat ze geen zand gaat zoeken en eten. :j

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:27

Goh wat fijn! Dat is genieten!! <3