[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

funnypony11

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 10:01

Ik heb die van mij gisteren voor het eerst maar een deken op gedaan. Ze begon haar staart wat te schuren.
Tot gisteren stond ze gewoon lekker bloot :D
Ik mag echt niet klagen dus!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:15

Wat fijn dat het zo goed gaat!

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:34

Helaas helpt de wietolie en de cbd olie niet bij Dama. Eerst ging het erg goed maar ze kreeg toch plekjes op haar hoofd en oren. Overgestapt op de cbd olie maar ook daarmee geen resultaat. Was toch mooi geweest als het geholpen had maar helaas. Zou toch mooi zijn als er iets op de markt komt dat je ze kunt inenten tegen eczeem. Ik weet dat er een onderzoek gaande is en dat dit jaar paarden worden getest. Geeft dit de gewenste resultaten dan kan het misschien volgend jaar op de markt komen. Ik hoop het!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:09

Iemand enig idee of er een eczeemdeken is met een hals opening voor ongeveer een neck-o-saurus?

Afbeelding

Wil het liefst die rambo sweet itch hoody (mede omdat ik niet iets over zijn hoofd kan trekken wat die bekende bruine dekens hebben..) maar geen idee of die geschikt zijn voor zijn mega hals :=

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:37

De rambo sweet itch hoody is kiele kiele bij mijn merrie. Dus dan zul je echt al maten te groot moeten kopen of bv de sluiten langer naaien met een tussenstuk. Wat een speknekkie, leuk!

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 23:27

Hmm balen, hoopte dat hij ruim viel -O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 07:29

neck o saurus :')

maar dat is hij wel he. denk dat je dan toch op een pyama uit komt?
Die hebben vaak wel een ruime hals :j

hier gaat het beter dan ooit
maar is ook logisch als je ziet waar ze op staan.
Afbeelding

het is veel te droog, er groeit niks.
wat er staat is inmiddels hooi geworden.
ik smeer niks, Appie kriigt alleen wat dieetmix met pavo vital, lijnzaadolie

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:49

Je zou een heel handige naaister kunnen vragen om een stuk tussen de hals te zetten bij de RSIH.

Ik zou dan een regendekendeel kapot knippen en dat er tussen zetten. Heb je gelijk een mooi waterdicht stuk op de hals bij slecht weer.

De dame van de dekenwasserij hier, die levert dat soort werk, en heel keurig ook!

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:56

Ik vind de Rambo echt niet ruim. Mijn paard heeft altijd maat 175. De rambo maat 183 die ik paste van mijn stalgenoot zat hem keurig. En dat terwijl 175 bij sommige merken (vooral op de borst) nog te ruim is :+

Gaat om een pony van 153

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:37

Zo'n pyjama zou idd qua maat de beste optie zijn, alleen ik krijg die never nooit over zijn hoofd heen -O-
Juist de rsih leek mij handig omdat de hals zo vast te maken is aan de onderkant..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:45

Ziva, hoe groot is jouw neckosaurus?

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:51

De Rambo is hier echt te krap voor paard met brede borst/nekaanzet. En een stukje te kort in de nek vind ik. Hier heel tevreden over de Shires

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:10

Shires ga ik ook eens naar kijken :))

@klinke ongeveer 1,38/1,40 :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:49

je zou eigenlijk even vanaf de helft van de borst rondom naar het uiteinde van de bil moeten meten. Ik heb voor mijn neckosaurus Ierse dame een deken bij thebighorseshop besteld. Maar zij is rond de 1.50

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 11:32

Mijn eczemer staat altijd op de paddock met hooi. Nu geven we elke dag brandnetels. We hebben daar zat van, hele strook langs de sloot staat vol. Kleefkruid moeten we wat beter voor zoeken, maar wil ik ook gaan geven. Staleigenaar heeft nu een wilg waar we dagelijks een tak vanaf mogen halen. Mijn fjord vindt vooral de blaadjes lekker, het pssm 1 paard van mijn vriendin vindt de schors ook lekker.

Nu ben ik benieuwd wat voor planten/bloemen/kruiden ik zonder zorgen aan ze kan geven en welke het liefst ook tegen zomereczeem goed zijn. Ik merk dat het voor hun steeds echt een feestmaal is. Snap ik wel aangezien ze alleen hooi krijgen op de paddock en nooit gras.

Ik las iets over cichorei, zie dat het in verschillende voeders verwerkt zit en als ik in de auto zit kom ik het heeeel veel tegen in bermen. Iemand ervaring?

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 19:10

Jets, ook weegbree is goed bij jeuk, vooral de smalle weegbree en paardenbloem is voor heel veel ook prima.
Je kunt ook eens zoeken op fytotherapie voor dieren.
Er zijn heel veel kruiden die je kunt gebruiken bij dieren (en mensen).
Grote klis, ook een goeie :j

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 22:28

Heeft er toevallig iemand ervaring met vitamine c extra bijgeven? Of de effecten daarvan bij zomereczeem.

Ik voer dit sinds 3 weken bij en zie echt niks meer van jeuk. Het ging al heel goed bij staart en manen. Maar hij jeukte nog wel bij zn buik navel en liezen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 07:09

xZiva_ schreef:
Zo'n pyjama zou idd qua maat de beste optie zijn, alleen ik krijg die never nooit over zijn hoofd heen -O-
Juist de rsih leek mij handig omdat de hals zo vast te maken is aan de onderkant..

Bij mijn paard lukte dat ook niet goed in eerste instantie. Ik heb hem toen via clicker training geleerd zelf zijn hoofd door het gat te steken waardoor ik alleen maar het laatste stukje hoef te trekken. Misschien werkt dat ook bij die van jou?

Edit: hij steekt dus eerst zijn hoofd erdoor en dan zijn hoofd omhoog waardoor de deken naar beneden zakt. Vroeger had ik een deken die iets te groot was waardoor hij dan in één keer goed zat. Nu duw ik het laatste stukje over zijn kaak.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 08:56

Bij mijn Fries deed ik altijd het halsgedeelte helemaal bij elkaar frommelen zodat ze maar heel kort haar hoofd erdoor hoefde te steken. Ze had al snel door dat die deken heel fijn was dus de enkele keer dat hij af was wilde ze zelf haar hoofd er alweer door doen.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:21

Die van mij weet ook dat het fijner is mét dan zonder, plus standaard een snoepje nadat hij over het hoofd is gegaan werkt natuurlijk ook mee ;-)

@_KaWi_ ik! Ik merk ook verschil met extra vitamine c, daarnaast geef ik ook zink bij. Maar het scheelt zeker!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:01

_KaWi_ schreef:
Heeft er toevallig iemand ervaring met vitamine c extra bijgeven? Of de effecten daarvan bij zomereczeem.

Ik voer dit sinds 3 weken bij en zie echt niks meer van jeuk. Het ging al heel goed bij staart en manen. Maar hij jeukte nog wel bij zn buik navel en liezen.

Hij staat wel op mijn lijstje. Wat voer jij precies?

dimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:03

Slmt9 schreef:
_KaWi_ schreef:

Hij staat wel op mijn lijstje. Wat voer jij precies?

Ik ben ook nieuwsgierig!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:19

Ikzelf gebruik deze:

Citaat:
ik voer zelf sinds eind februari/begin maart deze:
https://www.deonlinedrogist.nl/bonusan- ... -9312.html
Deze is basegebonden en trekt niet de pH van het spijsverteringsstelsel verder scheef zoals een zuur gebonden supplement dat wel doet. Het is belangrijk te kijken om dit rustig op te bouwen, het trekt namelijk het vocht uit de weefsels en kan daardoor diarree veroorzaken. Ik moet zeggen dat dat bij mijn paard gelukkig nooit gebeurd is, ik merk niks aan de mest terwijl ik de dosis nu in 1x, 1x per dag geef. Mij is geadviseerd te beginnen in de eerste week met een halve dosis en dat op te bouwen naar de volledige dosis.

Het is voor een haflingermerrie van ongeveer 450 kg en zij krijgt 4 schepjes per dag (in 1x) dat staat gelijk aan 4 gram. Advies is eigenlijk om dit over 2 voerbeurten te verdelen maar het werkt bij bij prima in 1 beurt.

_KaWi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:29

Ik heb gewoon bij Holland&Barrett vitamine c pillen gehaald en hij krijgt er nu 3 en moet zeggen dat ik er echt van sta te kijken. Hij staat gewoon onder een vliegendeken nu. Voorheen ging die dan nog wel eens schuren en ging hij toch weer onder zijn eczeemdeken. Dus ben erg benieuwd als t straks weer warmer wordt.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:33

_KaWi_ schreef:

Yep, ik geef het ook bij. Voor paarden met leverproblemen is het zelfs aan te raden omdat ze zelf dan de vit. C niet goed kunnen aanmaken wat in de lever gebeurd.

http://www.voervergelijk.nl/informatie/ ... or-paarden

Ik geef gewoon de vit. C/ascorbinezuur bij. Ik heb van die urine teststripjes die ik van tijd tot tijd bij de paarden gebruik om ze te testen. Hun PH waarde is prima dus ik neem aan dat de zure vorm van vit. C geen probleem is.

KaWi, hoeveel vit. C geef jij bij per dag ? Zijn die pillen 1000 mg. per stuk?