[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:42

Ik zou het ook een kans geven thuis

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:43

Jullie mogen mijn reactie walgelijk vinden. Maar Utrecht heeft dit paard al opgegeven. En mijn mening is dat je dan ook eerlijk tegenover je dier moet zijn. En dat is in dit geval binnen nu en een paar dagen in laten slapen. Utrecht wil haar toch voor autopsie. Waarom dan weer met een dood dier naar Utrecht zeulen?
En net wat al eerder vermeld wordt. Een dier leeft in het nu niet in het verleden of toekomst. En ja, ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om zo'n beslissing te nemen.

Malle1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:44

BigBen schreef:
Hou nu toch eens allemaal op met dat emotioneel gedoe.
Alleen de feiten zijn belangrijk, en de feiten zijn heel duidelijk.

Kya is terminaal.
Dat is verschrikkelijk jammer, maar het is niet anders.

Zolang ze nog een kans had, stond de merrie beter in Utrecht.
In het stadium waar we nu zijn maakt het geen enkel verschil meer.

Met andere woorden, als Mirjam de merrie naar huis wil halen,
is daar niets concreets op tegen.
Haar paard, haar beslissing.
Maak het niet moeilijker dan het al is.

Niets aan toe te voegen, en het argument, het paard leeft bij de dag, dat klopt, en daarmee kan ie ook prima thuis met de dag leven.

De beslissing is al vreselijk, doe dan tenminste iets waarbij jezelf vrede hebt. En een dood dier naar Utrecht zeulen? Alsof ie daar nog wat van mee krijgt.........

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:46

Volgens mij kun je alleen als zeer betrokken eigenaar beslissen wat het beste is voor je paard. Als Utecht dit niet verantwoord vindt geven ze haar echt niet mee.

Ik hoop dat haar nog een paar fijne dagen zijn gegund.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:50

tienus63 schreef:
@babootje, wat nu als ze niet weer verstopt raakt?
Kans is klein, maar niet uit te sluiten.

Ik begrijp uit de post van Mirjam dat er geen hoop is dat het nog goed komt en het wachten is tot ze weer verstopt raakt.

@Hannanas, het is niet zo dat paarden geen tijd kennen. Paarden kunnen niet nadenken over hun toekomst. Die beseffen niet dat ze nog een "weekje paard kunnen zijn". Die leven gewoon in het nu.
Ik begrijp best dat Mirjam haar mee naar huis wil nemen; maar daarin volgt ze haar eigen gevoel. In die zin doe je het dan eigenlijk ook wel voor jezelf. Dus ik snap de reacties wel. Maar ze heeft er wel recht op zelf die keuze te maken.

Mirjam, heel veel sterkte, wat je ook beslist. Ik hoop dat je het haar nog even comfortabel kunt maken.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:59

Malle1970 schreef:
Niets aan toe te voegen, en het argument, het paard leeft bij de dag, dat klopt, en daarmee kan ie ook prima thuis met de dag leven.

De beslissing is al vreselijk, doe dan tenminste iets waarbij jezelf vrede hebt. En een dood dier naar Utrecht zeulen? Alsof ie daar nog wat van mee krijgt.........

Ik denk dat je de essentie even mist. Het dier is terminaal inderdaad. En het paard bij de dag leeft onderschrijven we ook. Maar het paard zal thuis ook weer verstopt raken en dat is echt niet pijnvrij ook al heb je pijnmedicatie mee. Dat is voor het dier niet fijn maar voor Mirjam zelf ook niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:01

Ts wat een verschrikkelijk nieuws, heel veel sterkte.

Hoop dat ze morgen ver genoeg is opgeknapt om mee naar huis te kunnen, en haar laatste gegeven tijd lekke4 thuis met vriendjes op de weide mag rondscharrelen.

En voor iedereen met hun ongezouten mening
spreken is zilver, zwijgen is goud

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:05

VanHuisUit schreef:
Als Utecht dit niet verantwoord vindt geven ze haar echt niet mee.

Hier heeft Utrecht helemaal niets over te zeggen. Utrecht kan en mag een behandeling of inslapen weigeren, ze kunnen je nooit dwingen jouw paard daar te laten blijven, daar te laten behandelen of daar te laten inslapen.

Als het kansloos is zou het niet mijn keuze zijn om haar nog te vervoeren, maar dat is ieder zijn eigen keuze. Ik snap ook dat het voor Mirjam veel fijner is om haar nog een paar dagen om zich heen te hebben en dat het voor haar misschien allemaal makkelijker te verwerken is als het inslapen gebeurt in haar vertrouwde omgeving is. Mirjam moet ook door hierna, moet er ook allemaal maar verwerken. Het is allemaal al moeilijk en verdrietig genoeg! Het was niet de bedoeling met mijn vraag een hele discussie los te laten barsten.

Heel veel sterkte Mirjam in deze verschrikkelijke tijd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:12

Babootje schreef:
tienus63 schreef:
@babootje, wat nu als ze niet weer verstopt raakt?
Kans is klein, maar niet uit te sluiten.

Ik begrijp uit de post van Mirjam dat er geen hoop is dat het nog goed komt en het wachten is tot ze weer verstopt raakt.

@Hannanas, het is niet zo dat paarden geen tijd kennen. Paarden kunnen niet nadenken over hun toekomst. Die beseffen niet dat ze nog een "weekje paard kunnen zijn". Die leven gewoon in het nu.
Ik begrijp best dat Mirjam haar mee naar huis wil nemen; maar daarin volgt ze haar eigen gevoel. In die zin doe je het dan eigenlijk ook wel voor jezelf. Dus ik snap de reacties wel. Maar ze heeft er wel recht op zelf die keuze te maken.

Mirjam, heel veel sterkte, wat je ook beslist. Ik hoop dat je het haar nog even comfortabel kunt maken.

Dat bedoel ik nou babootje, jij kunt geen enkele zekerheid geven over of paarden alleen in het nu leven. Beetje jammer om onbevestigde aannames als leidraad te nemen.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:15

Ik wil je heel veel sterkte wensen en doe wat je hart je ingeeft :(:).

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:16

Laat TS zélf de keuze maken. Zij kent Kya beter dan wie dan ook. De artsen kunnen haar hierin eventueel nog adviseren.

Als ze in Utrecht niets meer kunnen doen, waarom dan niet voor een paar fijne dagen mee naar huis? Zodra ze tekenen geeft van verstopping of pijn (pijnstillers eventueel mee) kan je altijd nog zsm de knoop doorhakken.

En ik kan me ook nog eens voorstellen dat ze misschien! voor haar gevoel nog niet alles eraan heeft gedaan en dit als ultieme laatste middel ziet.
Lees: Ik vind het bewonderenswaardig wat ze allemaal voor Kya gedaan heeft!! Maar ik ken helaas dat gevoel.

En dan kun je l*llen over emotioneel of niet, maar mijn paarden daar heb ik een band mee. Dat speelt nu eenmaal in op emoties.

Heel veel sterkte voor je beslissing en alles wat komen gaat!

N4N4

Re: Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:46

Ook hier een stille meelezer .,

Heb dit topic vanaf het begin gevolgd , heb geen advies in het hoe , wat , waar , maar wil je wel graag heel veel sterkte toewensen voor de komende tijd Y;(

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:55

Doe wat jij denkt wat het beste is!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 16:59

Poeh, ik volg het topic al een tijdje. En ondanks dat ik je zorgen en stress ken, was ik best een beetje jaloers. Mijn paard stierf in mijn armen in een paar uur tijd aan koliek, dus wij hadden niets te vechten of te hopen... Maar nogmaals, dit is ook vreselijk hoor. Helemaal nu de kans op een goede afloop eigenlijk nihil is. :(:)

Ik snap je wens om haar mee naar huis te nemen. Helemaal als ze verder toch niets meer voor haar kunnen doen en het afwachten is... Maar ik heb mijn paard zien sterven (de dierenarts was voor de tweede keer onderweg, maar kwam te laat) en dat is echt een afschuwelijke dood geweest. Dat beeld staat op mijn netvlies, voor altijd. Ik zou je dat heel graag besparen, dus laat je goed voorlichten. En hak, als je de kans nog hebt, de knoop op tijd door.

Heel veel sterkte. Hoop voor je op een wondertje. Y;(

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:15

Jeetje TS... topic stilletjes gevolgd en zo gehoopt dat ze met goed nieuws mee naar huis mocht. En dan het nieuws van vandaag.. Potverdorie zeg ;(

Heel, heel veel sterkte gewenst. Als ze de reis goed naar huis goed kan doorstaan en ze is daar meer op haar gemak dan in Utrecht... Ik ken het gevoel van Jessix. Ik ben in juli met een doodziek paard naar de kliniek gereden, met anderhalf uur was hij ingeslapen. Wat had ik graag nog de tijd gehad om echt afscheid te nemen. Maar inderdaad, wees er wel heel scherp op dat je haar verder lijden bespaart.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:29

Sterkte, heftig allemaal :(:)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:53

Mijn reactie en ik denk die van een paar anderen ook was helemaal niet verkeerd bedoelt. Ik snap heel goed dat zij haar paardje naar huis wil halen.

Ik ga er ook vanuit dat Utrecht het dier niet met koliek verschijnselen zal stimuleren om te vervoeren maar soms zit je er zo diep in dat je denkt vanuit emotie en dan kan het heel verhelderend zijn als iemand je wijst dat het ook anders kan. Juist om een goede beslissing te nemen.

De beslissing ligt niet bij ons en het is TS haar keuze en die respecteer ik. Zijn keuzes waarvan wij hopen ze nooit te hoeven maken.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:56

jobamara schreef:
Waarom kunnen we gewoon niiet TS steunen, het is al moeilijk genoeg.

Ook zij zal heus wel een afweging gemaakt hebben, haar paard, haar geld haar beslissing. Ze heeft dit besluit genomen in overleg met Utrecht dus respect!!!

Helemaal mee eens! Denk eens aan andermans gevoelens, het is al moeilijk genoeg.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-19 17:59

Zo terug van een vrolijke Kyara. Ze waren met haar aan het stappen toen ik kwam, leuk dat koppie als ze je dan herkent haha. Zoeffff hoiiiiii baas. Hahahaha

Hoop reacties ondertussen, waar ik even niet op reageer, ben doodmoe. :o

Ze gaan haar het weekend stabiliseren en dan maandag even verder kijken. We hebben nog denk stof meegekregen om iets geheel anders te proberen. Maar hier ga ik online niet verder op in. :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:00

mirjamalvaro schreef:
Zo terug van een vrolijke Kyara. Ze waren met haar aan het stappen toen ik kwam, leuk dat koppie als ze je dan herkent haha. Zoeffff hoiiiiii baas. Hahahaha

Hoop reacties ondertussen, waar ik even niet op reageer, ben doodmoe. :o

Ze gaan haar het weekend stabiliseren en dan maandag even verder kijken. We hebben nog denk stof meegekregen om iets geheel anders te proberen. Maar hier ga ik online niet verder op in. :)

Je hebt gelijk :)
Sterkte :*

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:02

Wat reageer je ontzettend beheerst en positief TS, dat siert je. Maak je inderdaad maar druk om Kya en niet om het topic, al vind ik het mooi om te zien dat zoveel mensen meeleven. Ik duim voor een stabiel weekend en een heldere blik voor jullie!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:05

Ik duim ook mee voor een stabiel weekend en duim nog harder dat Utrecht iets moois uit de hoge hoed tovert!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:12

Goed bericht!
En ik ben heel benieuwd als je dat ene geheel andere gaat proberen, wat dat dan uiteindelijk is! Leren we van :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:14

Wat fijn dat Kyara er ondanks alles vrolijk onder blijft! Geniet daar van!
Misschien dus toch nog een kansje? Dat zou fijn zijn.

Sterkte!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:15

Hier ook stille mee lezer. Mirjam, blijf bij jezelf. Jij moet verder met of zonder je topper. Doe wat je nodig hebt voor jezelf en breng je knappe meid daar waar het goed voelt. Probeer de opties die goed voelen. Niemand kent z'n paard zo goed als de eigenaar zelf en het dier zal je vertellen wanneer het genoeg is geweest.
Luister naar je hart en luister naar je knappe vriendin! Sterkte met alle keuzes!