Ongewenste DA rekening

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 06:08

lieveli schreef:
BHMP ben jij de stalgenoot? Je bent zo vijandig naar ts en blijkbaar weet je meer dan wij.

Dat vroeg ik me ook al af.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 09:44

PinkPrincess schreef:
Thioro schreef:
En waarom geen voorstel met de stalgenoot die gebeld heeft?

Linksom of rechtsom, de DA heeft wel gewoon z'n werk gedaan.
Over de penicilline kan gediscussieerd worden, maar dat zal ook niet de grootste kostenpost zijn.

Dit is dus 1 van de redenen dat vele (meeste) DA's geen paard aanraken zonder een eigenaar erbij (of gelegimiteerde houder, trainer of stalhouder bvb).
Paardenvolk behoort tot de slechtste betalers en staan er ook om bekend.

Krijg je uiteindelijk situaties dat er geen DA wil komen opdraven voor een gewond paard waarvan niet duidelijk is wie de eigenaar is.
Zal deze DA nu in het vervolg ook doen, die denkt dan ook 2x na of het wel de moeite waard is om zich te verplaatsen.

Kunnen we topics schrijven over hoe schandalig het is dat er een verwaarloosd/gewond paard staat en geen DA die ervoor wil komen.

Succes iig.

Dat is een goeie! Ik heb deze weg gekozen omdat zij kosten horen te halen bij de persoon wie gebeld heeft en mijn gegevens heeft doorgegeven. Maar nogmaals ik heb een voorstel neergelegd zoals al gezegd wordt heeft de DA verder zn werk gedaan. Ik kan eventueel nog in diepere discussie gaan treden over de stalgenoot. Maar ik denk dat wanneer een DA gewoon oprecht is en netjes kosten verhaald bij stalgenoot of deels omdat er zonder eigenaar gehandeld is. dan is het opgelost voor zowel mij als een DA. want ik wil niks liever dan op een goede voet met de DA verder... echter is dit gewoon niet netjes want zoals ik al eerder zei, ik vind het te commercieel dat een DA ''zonder'' mijn weten gewoon een rekening op de mat gooit.

Wat mij betreft ben jij de enige in dit verhaal die hier niet netjes is. Het zal je stalgenoot zijn....bedankt voor je goede zorgen om mijn paard: wil je even de rekening betalen??? :n

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:16

PinkPrincess schreef:
Ik woon in Arnhem GLD en werk fulltime en mijn paardje is mijn grote hobby/passie :D
Mijn allereerste pony was een schimmel deze werd vervangen door een vos, de vos weer door een schimmel welke ik met heel veel pijn in mijn hart nog iedere dag mis en inmiddels alweer 5 jaar zit opgescheept met een vos O:) Hij is echt kei leuk maar ivm tijdgebrek nog niet zoveel meegedaan.
[b]Sinds drie weken staat hij tegenover mijn huis[/b] (hoe geniaal dichtbij) en ben ik dus fanatiek aan het rijden met hem wat mega goed gaat! Ik ben best wel een beetje een tuttebel en neem alles lekker met een korreltje zout :D

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:36

En is het voorval dan daar op die stal gebeurd of ervoor op een andere stal?
En als het op de stal tegenover haar huis was, was de TS dan thuis en bereikbaar die bewuste avond?

Citaat:
Nee joh! Is heerlijk (mee)lezen! Ik heb de popcorn bijna op!

Je hebt gelijk, wordt zelfs een spannend detective verhaal.
Stuur je wat popcorn door?

Loreke2

Re: Ongewenste DA rekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:45

Jammer dat TS niet meer reageert om ons op de hoogte te houden.

Natuurlijk zijn er altijd 2 kanten aan het verhaal. Ik vermoed dat bmhp ts kent of de stalgenoot.

Hopelijk krijgen we een vervolg.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:32

Ik denk dat ts, als ze echt juridische stappen neemt heel slim is om hier niks meer neer te zetten. Jammer wel, maar ze heeft wel groot gelijk.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:36

xSogno schreef:
Ik denk dat ts, als ze echt juridische stappen neemt heel slim is om hier niks meer neer te zetten. Jammer wel, maar ze heeft wel groot gelijk.

De rechtspraak gaat geen rekening houden met wat er op een forum verteld wordt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:40

meggiemeg schreef:
De ene persoon is nuchterder dan de andere, dat is wel heel duidelijk. De een denkt bij een paard wat vast ligt eerst maar eens kijken of hij zelfstandig los kan komen en daarna overeind, zo nee dan moeten we mee helpen en kijken of deze dan zelfstandig kan staan voordat er direct naar een telefoon wordt gegrepen. De ander raakt in paniek en begint direct te bellen naar een dierenarts.
Ik denk toch in welk geval ook dat eerst geprobeerd moet worden om een eigenaar te pakken te krijgen om daar mee te overleggen, is deze niet te pakken te krijgen dan inderdaad een staleigenaar. Maar niet eerst een dierenarts en pas de eigenaar bellen als de dierenarts ter plekke is.

Stalgenoot kan perfect een nuchter mens geweest zijn, maar zag na het lostrekken dat het paard gigantisch op drie benen stond.

Een nuchter mens zal na een fout misschien ook eerst een serieus gesprek aangaan met de betrokken persoon in plaats van meteen de juridische weg te bewandelen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:09

BMHP schreef:
PinkPrincess schreef:
Ik woon in Arnhem GLD en werk fulltime en mijn paardje is mijn grote hobby/passie :D
Mijn allereerste pony was een schimmel deze werd vervangen door een vos, de vos weer door een schimmel welke ik met heel veel pijn in mijn hart nog iedere dag mis en inmiddels alweer 5 jaar zit opgescheept met een vos O:) Hij is echt kei leuk maar ivm tijdgebrek nog niet zoveel meegedaan.
[b]Sinds drie weken staat hij tegenover mijn huis[/b] (hoe geniaal dichtbij) en ben ik dus fanatiek aan het rijden met hem wat mega goed gaat! Ik ben best wel een beetje een tuttebel en neem alles lekker met een korreltje zout :D

Zet je er ook bij dat ze een kind van 2,5 heeft.
En zoals jij al eerder speculeerde de TS niet dr huis uit wilde toen ze gebeld werd, misschien lag dat kind dan wel alleen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:22

Er mag niet uit ander topics gequote worden, en het is ook niet netjes om persoonlijke dingen over TS er bij te halen. Het onderwerp is een dierenarts rekening, niet TS zelf.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:29

Gini schreef:
Stalgenoot kan perfect een nuchter mens geweest zijn, maar zag na het lostrekken dat het paard gigantisch op drie benen stond.

Oh jij was erbij?
Ik lees uit de berichten van TS dat haar paard op 4 benen stond.

Topic is leuk om te lezen, wat een figuren zitten er hier op bokt, echt hilarisch :')

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:31

Thioro schreef:
En is het voorval dan daar op die stal gebeurd of ervoor op een andere stal?
En als het op de stal tegenover haar huis was, was de TS dan thuis en bereikbaar die bewuste avond?

Dit topic is op dezelfde dag gestart en begint met:
PinkPrincess schreef:
Citaat:
Enkele weken geleden is er door een oud(mede) pensionklant de DA gebeld voor mijn paard.
Ik kan je vragen niet beantwoorden:
Ik weet alleen op welke stal ex-stalgenoten rondlopen.

PinkPrincess schreef:
Thioro schreef:
En waarom geen voorstel met de stalgenoot die gebeld heeft?

Linksom of rechtsom, de DA heeft wel gewoon z'n werk gedaan.
Over de penicilline kan gediscussieerd worden, maar dat zal ook niet de grootste kostenpost zijn.

Dit is dus 1 van de redenen dat vele (meeste) DA's geen paard aanraken zonder een eigenaar erbij (of gelegimiteerde houder, trainer of stalhouder bvb).
Paardenvolk behoort tot de slechtste betalers en staan er ook om bekend.

Krijg je uiteindelijk situaties dat er geen DA wil komen opdraven voor een gewond paard waarvan niet duidelijk is wie de eigenaar is.
Zal deze DA nu in het vervolg ook doen, die denkt dan ook 2x na of het wel de moeite waard is om zich te verplaatsen.

Kunnen we topics schrijven over hoe schandalig het is dat er een verwaarloosd/gewond paard staat en geen DA die ervoor wil komen.

Succes iig.

Dat is een goeie! Ik heb deze weg gekozen omdat zij kosten horen te halen bij de persoon wie gebeld heeft en mijn gegevens heeft doorgegeven. Maar nogmaals ik heb een voorstel neergelegd zoals al gezegd wordt heeft de DA verder zn werk gedaan. Ik kan eventueel nog in diepere discussie gaan treden over de stalgenoot. Maar ik denk dat wanneer een DA gewoon oprecht is en netjes kosten verhaald bij stalgenoot of deels omdat er zonder eigenaar gehandeld is. dan is het opgelost voor zowel mij als een DA. want ik wil niks liever dan op een goede voet met de DA verder... echter is dit gewoon niet netjes want zoals ik al eerder zei, ik vind het te commercieel dat een DA ''zonder'' mijn weten gewoon een rekening op de mat gooit.

Dit Topic gaat niet over het paard, de DA maar over twee ex-stalgenoten.
Dit Topic gaat niet over recht, maar over hoe naai ik mijn ex-stalgenoot.

TS heeft blijkbaar redenen om informatie achter te houden, zaken te kleuren en om een rekening bij een stalgenoot (nu ex stalgenoot) te bezorgen.
Wat TS schrijft komt niet overeen, De rekening hoeft alleen naar de stalgenoot dan is alles opgelost. verder vervolgt ze dat de DA te commercieel is, en dat het niet netjes is een rekening zonder TS haar medeweten te sturen. We hebben het verhaal van de medicatie zonder toestemming. allemaal heel erg.

Vermoedelijk heeft TS het paard verzekerd, dus wat is het grote probleem?
Mijn mening is dat de ex-stalgenoot het grote probleem is.

TS zadelt de DA op met extra kosten (want was niet haar eigen DA, bla, bla, bla.)
TS gebruikt woorden als oprecht en netjes.
Ik kan uit de OP en antwoorden van TS geen oprecht en net verhaal vinden.
Het is leuk om om popcorn te vragen en er een detective in te zien.
Ik heb net zoveel vragen als ieder ander, maar als netjes oplossen met de DA, gevolgt wordt door verwijten lijkt het er meer op dat er helemaal geen oplossing mogelijk is, want TS weet precies wat ze wil en misbruikt de DA daarvoor.

PinkPrincess schreef:
Citaat:
Ik heb deze weg gekozen omdat zij kosten horen te halen bij de persoon wie gebeld heeft en mijn gegevens heeft doorgegeven
Citaat:
Ik kan eventueel nog in diepere discussie gaan treden over de stalgenoot.

Ik ben er niet bij geweest, ben van de stalgenoot noch de TS een bekende, maar ben heel verbaasd in de wijze waarop TS met de DA en stalgenoot omgaat.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:34

Idd ik vind het ronduit schokkend dat er mensen zijn die vinden dat ts in haar recht staat. Als ik haar stalgenoot zou zijn, zou ik nevernooit ook maar iets durven doen als er iets aan de hand is. Stank voor dank noemt men dat.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:35

Snooki schreef:
Gini schreef:

Oh jij was erbij?

Haha, nee, TS ook niet.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:40

Citaat:
Ik ben er niet bij geweest, ben van de stalgenoot noch de TS een bekende, maar ben heel verbaasd in de wijze waarop TS met de DA en stalgenoot omgaat.

Daarin ben je niet de enige. Het is imo ook gewoon heel vreemd om gelijk proberen te halen daar waar je het niet hebt.

Als dit topic op dezelfde dag gestart is als daar waar ze zegt 3 weken geleden verhuisd te zijn dan lijkt het mij logisch dat het voorval op de vorige stal gebeurd is en het hele verhaal van tegenover stal wonen niet van toepassing is.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:03

DatBenIkNou schreef:
Idd ik vind het ronduit schokkend dat er mensen zijn die vinden dat ts in haar recht staat. Als ik haar stalgenoot zou zijn, zou ik nevernooit ook maar iets durven doen als er iets aan de hand is. Stank voor dank noemt men dat.

Het hangt geheel van de situatie af, waar nu juist veel onduidelijkheden over zijn.
Over het algemeen is het de stalhouder die hoort te bellen.
Er zijn nu eenmaal mensen die zonder eerst na te denken, gelijk een d.a bellen of in het andere geval niks doen, wanneer het wel nodig is.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:14

Gini schreef:
Haha, nee, TS ook niet.

TS heeft de DA aan de telefoon gehad, jij ook?

Ik bedoel maar te zeggen wat een aannames hier staan op alle pagina's van dit topic, is absurd! Het is echt een vreemd wereldje op bokt!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:22

Wat heeft het al dan niet aan de telefoon gehad hebben van de DA, nu te maken met het feit dat ik zeg dat het paard mogelijk wel op 3 benen stond en dat dus niet meteen gezegd kan worden dat de stalgenoot een niet-nuchter persoon is die meteen panikeert.
Mensen beschrijven gewoon mogelijke situaties, wat er kan gebeurd zijn en wat zij in die hypothetische situatie zouden doen. Dat is waar een discussieforum om draait. Als iemand vraagt: waarom kan ik mijn paard niet uit de wei halen? Dan geven Bokkers ook mogelijke oplossingen naar aanleiding van een situatie die zij zich voor de geest proberen te halen. De meeste Bokkers staan dan ook niet met TS in het weiland zelf. Niets geen vreemd wereldje hoor.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:12

Gini schreef:
Wat heeft het al dan niet aan de telefoon gehad hebben van de DA, nu te maken met het feit dat ik zeg dat het paard mogelijk wel op 3 benen stond en dat dus niet meteen gezegd kan worden dat de stalgenoot een niet-nuchter persoon is die meteen panikeert.
Mensen beschrijven gewoon mogelijke situaties, wat er kan gebeurd zijn en wat zij in die hypothetische situatie zouden doen. Dat is waar een discussieforum om draait. Als iemand vraagt: waarom kan ik mijn paard niet uit de wei halen? Dan geven Bokkers ook mogelijke oplossingen naar aanleiding van een situatie die zij zich voor de geest proberen te halen. De meeste Bokkers staan dan ook niet met TS in het weiland zelf. Niets geen vreemd wereldje hoor.

Dan geef je tips vanuit jou ervaring

Dit topic is een stel dat, als, mogelijk topic geworden op een vraag die gesteld wordt over haar rechten ivm een ongewenste da rekening.

Niet om door te drammen over wie je vind dat gelijk heeft en daarbij hele verhalen er zelf bijv gaan verzinnen.
Vind het niet gek dat sommige de popcorn gaan pakken. Ik doe het ook maar denk ik :j

Trouwens om terug te komen op jou vraag. TS heeft de da gesproken en heeft in haar reacties gezegd dat het paard op 4 benen stond. Sorry moest het ff kwijt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:55

Snooki schreef:
Niet om door te drammen over wie je vind dat gelijk heeft en daarbij hele verhalen er zelf bijv gaan verzinnen.
Vind het niet gek dat sommige de popcorn gaan pakken. Ik doe het ook maar denk ik :j

Waarom niet? Als ik er nou een heel sprookje rond wil verzinnen dat het paard in hoge nood tot de stalgenoot gesproken had: 'help mij' en dat ik het daarom gerechtvaardigd vind dat er een DA gebeld is, dan mag ik dat vinden en dan mag ik dat hier zeggen. Aan anderen om dit te weerleggen of bevestigen of er helemaal niks mee te doen, dat kan ook.
Het feit dat je de popcorn erbij pakt, wilt zeggen dat je het een heel amusant en interessant topic vindt, waarschijnlijk het eerste dat je aanklikt in je 'eigen berichten' (oei oei aannames en speculatie :D ), dus zo slecht is het hier allemaal dan toch niet. :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:53

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een flink aantal of topic berichten en sneren over en weer uit dit topic verwijderd.

Uit het topic blijkt dat iedereen in zo’n situatie ander reageert, iedereen heeft daar ook het recht toe. Het is alleen nergens voor nodig elkaar in dit topic belachelijk te maken of oneliners te plaatsen met alleen smileys of soortgelijke berichten.

Het verzoek is dan ook dit vanaf nu achterwege te laten, ontopic te blijven en een ander in in of haar waarde te laten.

Alvast bedankt !

bonbon1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 02:15

Dit topic is wel een goede eye opener dat ik nooit een DA voor een ander zou bellen als ik denk dat de situatie daarom vraagt.

(want ja het zou achteraf maar eens minder ernstig zijn dan gedacht)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 09:13

bonbon1983 schreef:
Dit topic is wel een goede eye opener dat ik nooit een DA voor een ander zou bellen als ik denk dat de situatie daarom vraagt.

(want ja het zou achteraf maar eens minder ernstig zijn dan gedacht)

Ik heb ooit inderdaad een veearts gebeld voor een stalgenoot. Haar paard vond ik kreunend in z'n stal met ernstige koliek. Heb 10 tallen keren geprobeerd te bellen maar haar telefoon stond op voicemail. Uiteindelijk de veearts gebeld voor advies omdat staleigenaar niets wilde beslissen en ik was zelf bekend met deze arts. Zij zei toen zelf dat ze afging op mijn verhaal en dat dat ernstig genoeg voor haar klonk om direct te komen, ook zonder toestemming eigenaar. Gelukkig was de stalgenoot mij later ontzettend dankbaar, paard was dusdanig slecht dat hij geopereerd moest worden en het maar net gered heeft.

Serieus nooit over nagedacht dat er paardeneigenaren zijn die jouw goede bedoelingen in twijfel zouden kunnen trekken. Maar toch zou ik nog steeds een paard niet aan z'n lot over kunnen laten in een noodgeval. Zou wat moois zijn...paard ligt vast en je loopt als stalgenoot gewoon maar door want stel je voor dat ze jou de rekening gaan presenteren??!!! |(

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 10:32

Onali schreef:
Jij bent niet de opdrachtgever geweest en kan de DA dus niet de rekening naar jou sturen (hoe komen ze aan je adresgegevens?)

Avg... nog iets wat tegenwoordig niet mag.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 11:02

Bij een paard dat in pension staat zijn gewoon eigenaars gegevens van genoteerd bij de pensionbaas.
Daarbij neem ik aan dat het ook in zijn paspoort staat? Dat hoort ook altijd bij het paard te zijn.

Je bent als eigenaar net zo verantwoordelijk voor je huisdieren als voor je kinderen.
Alleen in een geval van een aankoopskeuring gaat de rekening naar de opdrachtgever. Dit is nl geen behandeling en ook geen consult voor de eigenaar, maar juist voor de opdrachtgever.

Ik ben trouwens ook van eerst handelen om het dier te redden en daarna zien we wel, DatBenIkNou.