lieveli schreef:BHMP ben jij de stalgenoot? Je bent zo vijandig naar ts en blijkbaar weet je meer dan wij.
Dat vroeg ik me ook al af.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PinkPrincess schreef:Thioro schreef:En waarom geen voorstel met de stalgenoot die gebeld heeft?
Linksom of rechtsom, de DA heeft wel gewoon z'n werk gedaan.
Over de penicilline kan gediscussieerd worden, maar dat zal ook niet de grootste kostenpost zijn.
Dit is dus 1 van de redenen dat vele (meeste) DA's geen paard aanraken zonder een eigenaar erbij (of gelegimiteerde houder, trainer of stalhouder bvb).
Paardenvolk behoort tot de slechtste betalers en staan er ook om bekend.
Krijg je uiteindelijk situaties dat er geen DA wil komen opdraven voor een gewond paard waarvan niet duidelijk is wie de eigenaar is.
Zal deze DA nu in het vervolg ook doen, die denkt dan ook 2x na of het wel de moeite waard is om zich te verplaatsen.
Kunnen we topics schrijven over hoe schandalig het is dat er een verwaarloosd/gewond paard staat en geen DA die ervoor wil komen.
Succes iig.
Dat is een goeie! Ik heb deze weg gekozen omdat zij kosten horen te halen bij de persoon wie gebeld heeft en mijn gegevens heeft doorgegeven. Maar nogmaals ik heb een voorstel neergelegd zoals al gezegd wordt heeft de DA verder zn werk gedaan. Ik kan eventueel nog in diepere discussie gaan treden over de stalgenoot. Maar ik denk dat wanneer een DA gewoon oprecht is en netjes kosten verhaald bij stalgenoot of deels omdat er zonder eigenaar gehandeld is. dan is het opgelost voor zowel mij als een DA. want ik wil niks liever dan op een goede voet met de DA verder... echter is dit gewoon niet netjes want zoals ik al eerder zei, ik vind het te commercieel dat een DA ''zonder'' mijn weten gewoon een rekening op de mat gooit.
PinkPrincess schreef:Ik woon in Arnhem GLD en werk fulltime en mijn paardje is mijn grote hobby/passie![]()
Mijn allereerste pony was een schimmel deze werd vervangen door een vos, de vos weer door een schimmel welke ik met heel veel pijn in mijn hart nog iedere dag mis en inmiddels alweer 5 jaar zit opgescheept met een vosHij is echt kei leuk maar ivm tijdgebrek nog niet zoveel meegedaan.
[b]Sinds drie weken staat hij tegenover mijn huis[/b] (hoe geniaal dichtbij) en ben ik dus fanatiek aan het rijden met hem wat mega goed gaat! Ik ben best wel een beetje een tuttebel en neem alles lekker met een korreltje zout
Citaat:Nee joh! Is heerlijk (mee)lezen! Ik heb de popcorn bijna op!
meggiemeg schreef:De ene persoon is nuchterder dan de andere, dat is wel heel duidelijk. De een denkt bij een paard wat vast ligt eerst maar eens kijken of hij zelfstandig los kan komen en daarna overeind, zo nee dan moeten we mee helpen en kijken of deze dan zelfstandig kan staan voordat er direct naar een telefoon wordt gegrepen. De ander raakt in paniek en begint direct te bellen naar een dierenarts.
Ik denk toch in welk geval ook dat eerst geprobeerd moet worden om een eigenaar te pakken te krijgen om daar mee te overleggen, is deze niet te pakken te krijgen dan inderdaad een staleigenaar. Maar niet eerst een dierenarts en pas de eigenaar bellen als de dierenarts ter plekke is.
BMHP schreef:PinkPrincess schreef:Ik woon in Arnhem GLD en werk fulltime en mijn paardje is mijn grote hobby/passie![]()
Mijn allereerste pony was een schimmel deze werd vervangen door een vos, de vos weer door een schimmel welke ik met heel veel pijn in mijn hart nog iedere dag mis en inmiddels alweer 5 jaar zit opgescheept met een vosHij is echt kei leuk maar ivm tijdgebrek nog niet zoveel meegedaan.
[b]Sinds drie weken staat hij tegenover mijn huis[/b] (hoe geniaal dichtbij) en ben ik dus fanatiek aan het rijden met hem wat mega goed gaat! Ik ben best wel een beetje een tuttebel en neem alles lekker met een korreltje zout
Gini schreef:Stalgenoot kan perfect een nuchter mens geweest zijn, maar zag na het lostrekken dat het paard gigantisch op drie benen stond.
Thioro schreef:En is het voorval dan daar op die stal gebeurd of ervoor op een andere stal?
En als het op de stal tegenover haar huis was, was de TS dan thuis en bereikbaar die bewuste avond?
Ik kan je vragen niet beantwoorden:Citaat:Enkele weken geleden is er door een oud(mede) pensionklant de DA gebeld voor mijn paard.
PinkPrincess schreef:Thioro schreef:En waarom geen voorstel met de stalgenoot die gebeld heeft?
Linksom of rechtsom, de DA heeft wel gewoon z'n werk gedaan.
Over de penicilline kan gediscussieerd worden, maar dat zal ook niet de grootste kostenpost zijn.
Dit is dus 1 van de redenen dat vele (meeste) DA's geen paard aanraken zonder een eigenaar erbij (of gelegimiteerde houder, trainer of stalhouder bvb).
Paardenvolk behoort tot de slechtste betalers en staan er ook om bekend.
Krijg je uiteindelijk situaties dat er geen DA wil komen opdraven voor een gewond paard waarvan niet duidelijk is wie de eigenaar is.
Zal deze DA nu in het vervolg ook doen, die denkt dan ook 2x na of het wel de moeite waard is om zich te verplaatsen.
Kunnen we topics schrijven over hoe schandalig het is dat er een verwaarloosd/gewond paard staat en geen DA die ervoor wil komen.
Succes iig.
Dat is een goeie! Ik heb deze weg gekozen omdat zij kosten horen te halen bij de persoon wie gebeld heeft en mijn gegevens heeft doorgegeven. Maar nogmaals ik heb een voorstel neergelegd zoals al gezegd wordt heeft de DA verder zn werk gedaan. Ik kan eventueel nog in diepere discussie gaan treden over de stalgenoot. Maar ik denk dat wanneer een DA gewoon oprecht is en netjes kosten verhaald bij stalgenoot of deels omdat er zonder eigenaar gehandeld is. dan is het opgelost voor zowel mij als een DA. want ik wil niks liever dan op een goede voet met de DA verder... echter is dit gewoon niet netjes want zoals ik al eerder zei, ik vind het te commercieel dat een DA ''zonder'' mijn weten gewoon een rekening op de mat gooit.
Citaat:Ik heb deze weg gekozen omdat zij kosten horen te halen bij de persoon wie gebeld heeft en mijn gegevens heeft doorgegeven
Citaat:Ik kan eventueel nog in diepere discussie gaan treden over de stalgenoot.
Citaat:Ik ben er niet bij geweest, ben van de stalgenoot noch de TS een bekende, maar ben heel verbaasd in de wijze waarop TS met de DA en stalgenoot omgaat.
DatBenIkNou schreef:Idd ik vind het ronduit schokkend dat er mensen zijn die vinden dat ts in haar recht staat. Als ik haar stalgenoot zou zijn, zou ik nevernooit ook maar iets durven doen als er iets aan de hand is. Stank voor dank noemt men dat.
Gini schreef:Wat heeft het al dan niet aan de telefoon gehad hebben van de DA, nu te maken met het feit dat ik zeg dat het paard mogelijk wel op 3 benen stond en dat dus niet meteen gezegd kan worden dat de stalgenoot een niet-nuchter persoon is die meteen panikeert.
Mensen beschrijven gewoon mogelijke situaties, wat er kan gebeurd zijn en wat zij in die hypothetische situatie zouden doen. Dat is waar een discussieforum om draait. Als iemand vraagt: waarom kan ik mijn paard niet uit de wei halen? Dan geven Bokkers ook mogelijke oplossingen naar aanleiding van een situatie die zij zich voor de geest proberen te halen. De meeste Bokkers staan dan ook niet met TS in het weiland zelf. Niets geen vreemd wereldje hoor.
Snooki schreef:Niet om door te drammen over wie je vind dat gelijk heeft en daarbij hele verhalen er zelf bijv gaan verzinnen.
Vind het niet gek dat sommige de popcorn gaan pakken. Ik doe het ook maar denk ik
bonbon1983 schreef:Dit topic is wel een goede eye opener dat ik nooit een DA voor een ander zou bellen als ik denk dat de situatie daarom vraagt.
(want ja het zou achteraf maar eens minder ernstig zijn dan gedacht)