Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:26

spatter schreef:
Wat een enorme verbetering!

Waarom smeer je groene klei?

ICE tight is witte klei en werkt veel beter tegen zwelling, mag alleen niet op open wond maar het is inmiddels dicht toch?

Kan dat het witte klei is hoor. Ben klei gaan halen die specifiek dient voor het been te draineren en te koelen :) We smeren wel nog altijd rond de ‘wonde’. Just in case :)

Hannanas: Oh zwijg mij er van. Ook een hele nacht oefenweeën gehad maar niets dat is doorgezet. Ben dan maar met Pippin gaan rondwandelen. :+ Ga straks met mijn benen in een ijsbad denk ik :P

Prugelpiet: Nee, hij heeft maar 4 dagen pijnstilling gehad. Hij krijgt wel nog antibiotica :j

pien_2010

Re: Achterbenen veulen liggen open. Duimen jullie mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:48

Ziet er goed uit. Oefenweeën scheppen veel verwachtingen en je wordt er heel moe van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 19:54

Is al van zondag bezig :j Maar vannacht en deze morgen waren ze pittiger. Maar goed, maakt mij niet uit hoe of wat. Zolang ik nog wat rond kan lopen ga ik naar de weide, weeën of niet :')

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:08

DeMolenhoek schreef:
Is al van zondag bezig :j Maar vannacht en deze morgen waren ze pittiger. Maar goed, maakt mij niet uit hoe of wat. Zolang ik nog wat rond kan lopen ga ik naar de weide, weeën of niet :')

En wij de merries maar ophokken omdat we bang zijn dat ze in de wei bevallen :')

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:11

Keihard ben je! Respect hoor. Maar wat een geruststelling dat het wat beter gaat nu voor jou bijna het momen suprême gaat beginnen. Pippin is er nog niet, maar pfoe wat ziet het er beter uit! Denk ook maar goed aan jezelf. Heb je de hulptroepen al helemaal volleerd paraat staan voor het volledig verzorgen van de paarden en Pippin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:18

Hulptroepen staan klaar maar merk dat ik het heel moeilijk heb om de controle los te laten. Het gaat toch altijd net niet zoals ik het zou willen :) Zal het uiteindelijk wel moeten overlaten hoor. Maar ik gok dat er hoogstens een dag gaat tussen zitten dat ik niet zelf rondloop om alles in goede banen te leiden :)

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:21

Als ik je ergens nog mee kan helpen moet je gewoon een berichtje sturen!
Ookal is het mesteb vind ik niet erg. Ook als jou kleine er is :j dat je even samen kan genieten!

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:30

AbbyBlues schreef:
DeMolenhoek schreef:

En wij de merries maar ophokken omdat we bang zijn dat ze in de wei bevallen :')

Sorry hoor, maar ik krijg een beetje de slappe lach :D
Ik zie het gewoon voor me :D

TS met haar dikke buik in de wei *\o/*

Heel veel sterkte met de laatste loodjes, en heel veel respect voor
jullie allemaal die Pippin zo goed verzorgen _/-\o_

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:44

Sterkte met je laatste loodjes van je zwangerschap.

Respect voor je hoe je het allemaal voor elkaar bokst.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:54

Ik volg je al een tijd mee, ik woon in Maastricht. Maar ik kan in het weekend best een keer komen helpen met mesten/wondverzorging/poetsen etc. Ik snap dat je dit nu nog anders regelt, maar laat het weten als je situatie toch veranderd en je om een paar handen verlegen zit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:19

DeMolenhoek schreef:
Hulptroepen staan klaar maar merk dat ik het heel moeilijk heb om de controle los te laten. Het gaat toch altijd net niet zoals ik het zou willen :) Zal het uiteindelijk wel moeten overlaten hoor. Maar ik gok dat er hoogstens een dag gaat tussen zitten dat ik niet zelf rondloop om alles in goede banen te leiden :)

Dat lijkt me niet verstandig. Want dan ga je toch dingetjes doen. Geef je baarmoeder echt de tijd om rustig weer terug te zakken in je bekken. Een verzakking is geen lolletje! Daarnaast is bevallen echt topsport en je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. Dus maak goed gebruik van je hulptroepen, dat is goed voor jou en je baby. Het 1ste jaar wordt zwaar genoeg.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 21:44

DeMolenhoek schreef:

Ik mag eigenlijk niet zeggen dat je wel voldoende rust moet nemen aangezien ik op de ochtend van dag dat ik ben bevallen met weeën en al nog de hond heb uitgelaten maarrrrrrrr......neem je wel voldoende rust :Y)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:21

ik heb geen verstand van weeën en bevallen, maar als je al vanaf zondag weeën hebt moet je dan niet naar het ziekenhuis, of als je thuis bevalt er een dokter bij halen of zo?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:25

Hmmm, ik ken in jouw buurt helaas niemand, maar als er echt nood aan de man is stuur je me maar een PB-tje; dan rij ik gewoon een keer af en aan. Ervaring met veulens en wondverzorging heb ik weliswaar niet veel, maar ik kan wel wat met baby's. Dus dan kunnen we gewoon samen naar Pippin en zorg ik er voor dat jij je handen even vrij hebt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:27

Monique1963 schreef:
ik heb geen verstand van weeën en bevallen, maar als je al vanaf zondag weeën hebt moet je dan niet naar het ziekenhuis, of als je thuis bevalt er een dokter bij halen of zo?

Nee, zijn oefenweeën. Nog niet het echte werk dus :D

Bedankt iedereen voor de hulp alvast! Indien nodig horen jullie zeker wat van mij :j

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:29

O dat is wel handig dat je dan extra moet lijden om te oefenen :?

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:40

Wat ziet de wond er al goed uit! :D

Sterkte met de oefenweeen! Hoop dat je de rust vindt om zelf ook even te herstellen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:44

Monique1963 schreef:
O dat is wel handig dat je dan extra moet lijden om te oefenen :?

Ik kan alvast zeggen dat ik immens veel respect heb gekregen voor mijn merrie die al voor de 5de keer mama is. Echt waar. Je moet er maar zin in hebben :')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 04:32

Ook wat met je man!
Hou hem maar binnen ba de bevalling moet hij 109% zijn 8-)

De wond ziet er goed uit!
Echt bijzonder hoe alles gelopen is.

Ik kan alleen maar mee gaan echt denk ook om jezelf nu en ook na de bevalling.
Hoe meer je rust hoe sneller en beter je herstel verloopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 06:29

Ik kon niet meer slapen dus ben alvast even de stal komen mesten en eten geven. Kleine man is weer happy. Ondanks zijn wilde sprongen gisteren staat zijn linkerbeen niet dik. Daar kunnen wij alleen maar blij mee zijn. Verbandwissel is voor deze middag :)Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 07:22

Dat zijn alweer goede berichten! Fantastisch. Jonge dieren genezen in principe heel snel. Komt vast helemaal goed.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 08:00

Dat zijn weer goede berichten.

Gelukkig zijn de voorweeën vaak niet voor niets, dus dat scheelt.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:44

Top!!!!!

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 21:22

fantastisch om deze updates te lezen! super nieuws!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:50

Wonde vandaag. Het enigste dat ik wat gek vind is dat de bovenkant al een paar dagen donkerrood/blauw is. Precies een bloeduitstorting? Iemand die enig idee heeft of dit kwaad kan? Vind het wat gek om daarvoor de dierenarts weer te laten komen :)

Afbeelding

Afbeelding