Huidontstekingen, wie herkent dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienKiss

Re: Huidontstekingen, wie herkent dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 18:46

Heeft één van jullie ervaring met de op maat gemaakte steunkousen van Equicrown? Zijn ze voldoende UV werend?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:34

Ik zou erg oppassen met compressie geven in zo'n kwetsbaar gebied. Volgens mij zijn ze ook net te kort.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 01:10

Ik zou het je afraden. Ze werden gebruikt bij een paard met vasculitis dat ik later behandeld heb. Het been werd er veel slechter van (nog geïrriteerder)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 02:09

Die van equicrown werken mooi,mits op de juisteanier ingezet. Haal er altijd een lymfedrainage therapeut bij, minimaal niveau 2 in mldregister.nl zodat je mensen hebt die weten wanneer wel en wanneer niet in te zetten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 08:17

EvelienKiss schreef:
Heeft één van jullie ervaring met de op maat gemaakte steunkousen van Equicrown? Zijn ze voldoende UV werend?

Ze werden mij afgeraden vanwege de druk

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:08

Suzan_bobar schreef:
Die van equicrown werken mooi,mits op de juisteanier ingezet. Haal er altijd een lymfedrainage therapeut bij, minimaal niveau 2 in mldregister.nl zodat je mensen hebt die weten wanneer wel en wanneer niet in te zetten.

Heb je ervaring met vasculitis?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:18

Ja en het is afhankelijk van de status waarin het verkeerd. Ik raad het niet heel snel aan om deze te pakken. Er zijn andere beschermers op de markt welke beter UV weekend zijn zonder druk. Wel MLD toepassen, zodat het lymfesysteem goed geactiveerd is en blijft.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:47

Suzan_bobar schreef:
Ja en het is afhankelijk van de status waarin het verkeerd. Ik raad het niet heel snel aan om deze te pakken. Er zijn andere beschermers op de markt welke beter UV weekend zijn zonder druk.

Net raadde je Equicrown nog wel aan toch? Even ingelezen in de ziekte? :)

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:35

Nee ik raadde het niet aan, ik zei dat je bij equicrown een goeie moed therapeut erbij moet halen en dan moet kijken of je compressie evt in kun zetten. Ik heb er eentje welke we na een heel traject wel in de compressie hebben gezet, maar drie niet. Het is echt per paard verschillend.

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:17

Vorige week mijn paard voor de tweede keer behandeld en momenteel ziet het er heel positief uit! DA en ik hopen dat dit voorlopig ook even de laatste is, nu nog steeds inpakken inpakken en inpakken.

Horseware, volgens mij hebben wij elkaar ook bijna tegen het lijf gelopen afgelopen dinsdag! Ik was op de kliniek in Wapenveld, wanneer ik met mijn paard naar binnen liep, kwamen er twee vrouwen met een haflinger naar buiten gelopen. Mark vertelde daarna, dat een van die vrouwen diegene is die ervoor gezorgd heeft dat de wasmanier van Knottenbelt naar Nederland is gekomen en toen ging er bij mij natuurlijk meteen een lichtje branden!

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:55

Wat fijn Eva, dat het zo goed gaat!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 14:05

EvaaxGucci schreef:
Vorige week mijn paard voor de tweede keer behandeld en momenteel ziet het er heel positief uit! DA en ik hopen dat dit voorlopig ook even de laatste is, nu nog steeds inpakken inpakken en inpakken.

Horseware, volgens mij hebben wij elkaar ook bijna tegen het lijf gelopen afgelopen dinsdag! Ik was op de kliniek in Wapenveld, wanneer ik met mijn paard naar binnen liep, kwamen er twee vrouwen met een haflinger naar buiten gelopen. Mark vertelde daarna, dat een van die vrouwen diegene is die ervoor gezorgd heeft dat de wasmanier van Knottenbelt naar Nederland is gekomen en toen ging er bij mij natuurlijk meteen een lichtje branden!

Hey wat leuk! Ja dat klopt!

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 19:00

Oh ik wilde ze vanavond ook gaan bestellen. Hoe zo lukt het niet?

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:32

Ik heb gisteravond Whinnys kunnen bestellen. Via de dealer uit Sweden die in heel Europa levert. Nu maar hopen dat ze inderdaad arriveren.

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:48

Vraagje. Vandaag ga ik de Whinnys omdoen. Kan ik gewoon één omdoen in plaats van een paar? Mijn paard heeft namelijk maar één been wat aangedaan is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-19 09:15

Ja hoor, zou niet weten waarom niet. Ik heb altijd maar 1 beschermer gebruikt.

Ik heb nog nog steeds cashels, equilibrium en rambo beschermers liggen die ik weg doe

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:28

Dank! Ik twijfelde, omdat het misschien voor het paard raarder voelt met één sok. Maar dat is inderdaad niet zo, het zit prima zo. Maar jeetje, wel een gedoe om ze om te krijgen zeg. Nog een vraag: hoe warm moet ik ze wassen? Staat er niet bij namelijk. Ze zijn wel na één keer dragen vies als je ze uit doet, zo te zien. Klopt he?

SabinaRoset

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:17

Goedenavond! Ik kom even binnen vallen (helaas...) Ik twijfelde er al langer aan maar aangezien het elke keer weg ging of alleen dikke inactieve kortjes bleven dacht ik dat het wel mee zou vallen en gewoon gesmeerd met vettig iets zoals levertraanzalf. Dierenarts zei toen zonnebrand en vooral niet teveel aan doen en korstjes zelf eraf laten vallen. Zo gezegd zo gedaan maar helaas is het been ‘ontploft’... baal als een stekker en zit nu ook overal op het been en zelfs op het been die helemaal niks had :n

Eerste keer stond mijn paardje met een dik been doordat ze naar schrikdraad had getrapt en dus draad kort om haar been had gehad. Toen dacht ik al er is meer maar DA zei geen zorgen maken en even 3-4 dagen Metacam geven. Been dunner na 2 dagen al dus prima.
Tweede keer werd in ene andere been dik (ergste been nu) zonder verklaarbare reden. DA gebeld en die zei ach je hebt nog Metacam over dus geef dat weer een paar dagen en als het over gaat is het goed anders kom ik langs. Naja dat dan maar doen?!?

Nu is het been dik, enorm warm en lief dier wilt liever niet dat ik er aan zit. Blijft zo vreselijk lief nogsteeds als ik er wel even aan ‘moet’ zitten dat ik gewoon echt verdrietig word ervan...
Op aanraden van stalgenoot die hetzelfde had (erger zelfs) Hydrocortiderm uit haar kast gehaald en dat vandaag gesmeerd. Zou 2-3x moeten per dag dus meteen begonnen. Inderdaad na twee keer smeren al een rustigere plek maar helaas nog dik en warm. Balen balen balen :n

Ik heb wel wat verhalen doorgelezen maar momenteel met zoveel gedachtes en emoties dat ik het gewoon opnieuw zou willen horen van jullie. Help!

Voor het behandelen met hydrocortiderm
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na twee keer smeren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:48

Oef dat ziet er wel typisch uit als vasculitis. Ik zou het sowieso inpakken van zonsopkomst tot zonsondergang. Met iets zachts en 100% uv werends.
Pas op met smeren en wassen. Hydrocortiderm kan op zich wel maar niet te lang. Beter is cortavance spray

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:49

Maar liever met rust laten. Wil je een dierenarts spreken die er alles van af weet, dan zou ik je Mark van Manen van Paardenkliniek Wapenveld aanraden. Een telefoontje is sowieso gratis

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 23:51

Ook ik heb 1 woord voor je.. Wapenveld. Succes!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 01:25

Ik heb nog een flesje cortavance, mocht je het nodig hebben.

SabinaRoset

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 08:54

Horseware; Ja mijn gevoel zei het meteen maar de DA garandeerde mij dat het wel over zou gaan en ik moest me niet zo druk maken en niet alle doemscenario’s van Bokt overnemen... baal als een stekker dat ik toch niet mijn gevoel ben blijven volgen... Mijn hoefsmid heeft mij afgeraden om de hydrocortiderm lang te gebruiken inderdaad want hij zei dat het de huid dun maakt en dat het dan kapot gaat daardoor en dan ben je nog verder van huis. Dus ik zal na paar dagen even kijken in hoeverre er verbetering optreed.
Ik heb toevallig Rambo beschermers liggen van mijn vorige paard die toen voor blessure opgeschoren is dus die kan ik er gewoon om doen? Wassen werd mij door stalgenoot zwaar afgeraden idd maar die zei ook dat ik het niet moest bedekken ivm zweten en nat kunnen worden en moeten kunnen luchten?!? :?

NinaCharlie; ik zal maandag gelijk contact opnemen met de kliniek..

Tessebess; heel graag! Ik wil er zsm vanaf en alles aan doen om het weg te laten gaan :\

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 09:18

Dat ziet er idd pijnlijk uit... Ik zou idd contact opnemen met Wapenveld. Sterkte ermee. Hou je ons op de hoogte?

SabinaRoset

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:25

Tancreda4 schreef:
Dat ziet er idd pijnlijk uit... Ik zou idd contact opnemen met Wapenveld. Sterkte ermee. Hou je ons op de hoogte?

Enorm... vind het zó vreselijk sneu... ik ga ze maandag gelijk bellen. Krijg nu foto’s door van stalgenoot en een deel is rustiger geworden en een deel juist heftiger pfff.

Afbeelding

Afbeelding

Als iemand beschermers/andere hulpmiddelen ter overname heeft graag :j