Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Larissajulia schreef:In het kort zijn de symptomen:
- moeilijk voeten omhoog houden bij de hoefsmid
- boos bij aansingelen
- pijnlijke spieren achter het zadelgebied na het rijden
- gevoelig bij borstelen
- soms boos bij aanraking
- op de voorhand lopen en struikelen
- gebrek aan in impuls, oogt vaak lui terwijl ze vroeger echt een heethoofd was
- moeilijk aanspringen in galop
- moeilijk een bovenlijf ontwikkelen
- hoekige, harde ‘bult’ boven het SI gewricht
...

Larissajulia schreef:Sorry voor alle vragen hoor

. Mijn n/P2 merrie heeft vanaf heel jong al last van haar lijf (maar test ook positief op Lyme) maar ondanks dat heeft ze toch geprobeerd alles te doen wat ik van haar vroeg, zij het wel altijd met een waarschuwende blik erbij (die zelfs door medici werden afgedaan als karaktertrek). Mijn n/P2 ruin krijgt van mij een dikke vette
  . Mijn n/P2 merrie heeft vanaf heel jong al last van haar lijf (maar test ook positief op Lyme) maar ondanks dat heeft ze toch geprobeerd alles te doen wat ik van haar vroeg, zij het wel altijd met een waarschuwende blik erbij (die zelfs door medici werden afgedaan als karaktertrek). Mijn n/P2 ruin krijgt van mij een dikke vette  . Wat een respect heb ik voor hem gekregen! We hebben van alles met hem gedaan: training, buitenritten, clinics, wedstrijden - en ja, ook ver weg. We hebben hem gebruikt om jonge paarden mee trailermak en bosmak te maken. En altijd was hij er voor ons. We hebben wel van jongs af aan het gevoel gehad dat er "iets" niet klopte en hij moest veel vaker dan gemiddeld bv naar de chiropractor, maar er is medisch nooit iets doorslaggevends gevonden. Toen de uitslag n/P2 kwam viel alles op zijn plek. Hij was toen bijna 14. Als ik terugdenk en wat we allemaal met hem hebben gedaan door de jaren heen, dan is dat echt die
  . Wat een respect heb ik voor hem gekregen! We hebben van alles met hem gedaan: training, buitenritten, clinics, wedstrijden - en ja, ook ver weg. We hebben hem gebruikt om jonge paarden mee trailermak en bosmak te maken. En altijd was hij er voor ons. We hebben wel van jongs af aan het gevoel gehad dat er "iets" niet klopte en hij moest veel vaker dan gemiddeld bv naar de chiropractor, maar er is medisch nooit iets doorslaggevends gevonden. Toen de uitslag n/P2 kwam viel alles op zijn plek. Hij was toen bijna 14. Als ik terugdenk en wat we allemaal met hem hebben gedaan door de jaren heen, dan is dat echt die   waard hoor! Beide paarden blijven bij ons tot het niet meer gaat.
 waard hoor! Beide paarden blijven bij ons tot het niet meer gaat. . Daar delen mensen ook hun ervaringen met de verschillende vormen van PSSM en boekt Yoyitha geweldige resultaten met haar adviezen over het managen van PSSM paarden
  . Daar delen mensen ook hun ervaringen met de verschillende vormen van PSSM en boekt Yoyitha geweldige resultaten met haar adviezen over het managen van PSSM paarden   . Zelf run ik nu samen met Jessica hier op bokt http://www.pssm.eu . Daar kun je uitgebreide informatie vinden over welke vormen van PSSM er zijn, waar en hoe je test en hoe je een PSSM paard managet.
  . Zelf run ik nu samen met Jessica hier op bokt http://www.pssm.eu . Daar kun je uitgebreide informatie vinden over welke vormen van PSSM er zijn, waar en hoe je test en hoe je een PSSM paard managet.                                                         

Gloa schreef:Volledig deken is geen optie. Dan kan ze de warmte niet kwijt. Dan zou ik haar borst en hals moeten gaan scheren en ben ik bang dat met een 100gr deken daar de kou weer op slaat of ze te snel afkoelt als ze het warm krijgt.
Vandaar dat ik dus op zoek ben naar alternatieven.

Mac schreef:*even snel tussendoor*
Laboklin.nl kan ook. Die zijn sneller.
Ik ken iemand met een Shetlander (weliswaar zonder papieren) die n/P1 is dus ik zou sowieso ook op P1 testen.
Is een schuilstal een optie Gloa? Waar je haar bij slecht weer kunt voeren?
Anders een 0 grams regendeken waar je verschillende diktes deken onder kan doen. Zo heb ik het lang met mijn n/P1 merrie gedaan.