Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

heino2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:15

Ik heb gisteren de fedimax rugwarmers binnen gekregen. Ik dacht bij fleece gewoon een dun dekentje met die nopjes erop maar het is echt een dik stevig ding. Ik hoop maar dat ze voor mijn pony's niet t zwaar zijn. Van de week maar eens kijken of ik ze met klittenband aan mijn staldekens vast krijg.

Marvel

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:24

Heb ze gelijk gekocht, samen met de waterdichte uitrijddeken :D
Die onderlappen zijn net zo groot als het kleinste kussentje van bot, maar kost dan 38,- per stuk en heb er twee nodig. En deze kosten 30,- voor twee. Word ik wel heel blij van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:25

Het jammere aan honden is dat ze zo stil zijn; de poes ligt continu in haar eentje op het kleedje te spinnen. :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:27

Wat fijn voor de poes he. Ben heel benieuwd of de poezenlijm hier ook werkt.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:35

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:39

50x60 per lap inderdaad, dus aan elkaar zijn ze 1 meter lang. Wel is het randje rondom de lappen wat bol dus die randjes zou ik persoonlijk niet zoals ze nu zijn op elkaar stikken maar even het randje loshalen zodat de twee lappen wat gladder op elkaar aansluiten.
Poes ligt inmiddels 3,5 uur op het kleedje, minus twee keer naar de voerbakjes lopen om te eten/drinken. En dat inclusief dorpsgenoten die nog wat vuurwerk over hadden... :D

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:45

Ik heb ze ook gelijk besteld, heb er twee ipv 1 van de bot. Hier zijn beide bullen en de laat fan, nu maken ze soms nog ruzie, is nu niet meer nodig

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:49

xyzutu2 schreef:
Die van mij zijn trouwens 50x60 cm, de bovenste hier: https://www.fedimax.de/infrarot-textili ... gamaschen/

Oh dat zou ook nog eens een optie zijn voor de teckel. Twee aan elkaar naaien en je hebt 60 x 100, dat is best groot. Daar past mijn Weim ook op :P.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:04

sjeize, ik was vergeten dat ik nog een tweede paar nodig heb.
Zal ze morgen even bellen of ik nog een paar kan toevoegen aan mn bestelling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:05

Ik heb net het kleedje verplaatst en de poes verplaatste zichzelf mee. 8-)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:08

xyzutu, wat fijn zeg! Zou poes rustiger zijn, vanwege de stof zelf, of omdat ze geen ''pijn'' voelt momenteel??

Ik zat te kijken naar de 3 in 1 beenbeschermers van BOT, maar die van fedimax zijn echt veel goedkoper. Ik geloof meteen dat fedimax goed is of evt beter etc. Maar hoe kan het zoveel goedkoper zijn?

De rugwarmer vind ik interessant, maar wil hem dan alleen voor en na het rijden gebruiken, is dat interessant? Zoals vandaag was mn 17jr ruin niet nat van zweet, maar heb toch even zijn teddy op gelegd. Zijn deken was koud van in de stal hangen en ik bouw hem nu op na ong 2 jaar niks doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:23

Bij [***] deed de BOT rugdeken al wat toen hij maar 1-2 uur per dag op hem lag, dus ook bij kortdurend gebruik zou hij al wat kunnen betekenen.
Ik denk dat het prijsverschil niet alleen in het wel/niet reclame maken zit, maar ook in de stof zelf; ik kan me voorstellen dat het onzichtbaar versmelten van keramiekvezels een duurdere techniek is dan gewoon keramische stippen op een stuk stof printen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 23:49

Ik had ernaar zitten kijken voor mn 24jr merrie, maar zoals vanmiddag toen ik had gereden op mn 18jr ruin, had ik hem best na het rijden even op willen leggen. De gewonde deken is zo koud. Normaal denk ik daar niet over na en het neemt snel weer de warmte van het paard aan, maar toch. Hij is nu dan officieel 18 en in opbouw om recreatief weer te rijden etc.

Het is jammer dat ze hier allemaal al veel dekens hebben. Anders zou mn voorkeur gaan naar kant en klare dekens.

Die techniek die je noemt, zit wat in natuurlijk. Maar als ik naar de gebruikservaringen van jou kijk, zou die duurdere techniek niet eens zoveel meerwaarde hebben.
De fedimax beenbeschermers zijn sowieso al erg goedkoop. Heb nu bijv Professional's Choice Elite en dan betaal je voor een setje voor ook al 120 euro.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 00:31

Nou wel nette service bij fedimax. Ik heb vanavond gemaild en kreeg binnen een uur reactie (jawel, ook in Duitsland is het nu zondag en nieuwjaarsdag). Heb nog 29,99 extra kunnen overmaken en ontvang dan in een keer de uitrijddeken en 2 paar onderlappen. Mooie service!
Voor 4 botjes was ik 156 euro kwijt geweest en nu was ik 59,- kwijt.
Katjes zijn er vast heel blij mee :D

En t paardje krijgt de waterdichte uitrijddeken op bij t opzadelen, voor t rijden en bij t uitstappen. Ben erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 01:32

Het enige nadeel van Fedimax is dat als het niet past je toch behoorlijke retourkosten hebt, dus dat is wel een wat groter risico. En zelf vind ik het binnenstofje van de onderlappen wat te makkelijk rimpelen. BOT heeft speciale no bow onderlappen, die zouden dat niet hebben, maar ik weet verder niets van bandages/onderlappen/beenbescherming en weet dus ook niet hoe dat hoort te zitten.

Als je bij Fedimax trouwens een deken bestelt dan kun je vantevoren alle maten plus een paard foto's van je paard aan ze sturen zodat zij alvast een inschatting kunnen maken van welke deken qua hals/breedte/lengte bij je paard past. Ik heb dat toen niet gebruikt omdat er nog maar 1 outdoor deken in ongeveer [***]'s maat was en ik wilde niet het risico lopen dat iemand anders die bestelde terwijl ik nog foto's aan het verzamelen was - en die deken heb ik dus weer voor veel geld kunnen retourneren. 8-)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:10

Zou je de poes niet laten wennen? Net als het advies bij de coltrui en paardendekens de eerste paar dagen max 3uur. Ik weet trouwens niet wat er gebeurt als ze er de hele dag op ligt en of het echt per se moet, maar ik vroeg het me af vanwege het advies van de fabrikant.

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:34

Vandaag mijn fedimax rugberwarmer binnengekregen. Inderdaad een groot en stevig ding!
Heb hem op mn vriend gegooit die een uurtje is gaan slapen :p kwestie van het eens temtesten.

Ivm met de peesbeschermers, ik vroeg het mij af, aangezien ik ze ondersteunend wil gebruiken en het paard max 15 minuten mag stappen aan de hand. Hoe langer ze aan zijn hoe meer effect, dacht ik ... nu is ze met oudejaar over de rooie gegaan waardoor we terug bij af zijn en dan vroeg ik me af of die peesbeschermers misschien geholpen hadden indien ik ze aangelaten had

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 12:44

Bedankt voor de reacties over de rugwarmer van BoT. Het is wel waar ik al bang voor was helaas.
Misschien dat iemand hier advies kan geven aan mij, over wat wijsheid is voor mijn merrie?
Ze is namelijk (vooral in de winter) een stuk explosiever als ze bijvoorbeeld een dag vrij heeft gehad. Mijn instructeur heeft aangegeven dat dit voortkomt uit moeite met het lijf. Daar ben ik nu naar gaan rijden en trainen en het is al vele malen verbeterd. Maar het zit natuurlijk wel in mijn achterhoofd, dat blijkbaar haar spieren toch vrij snel vast/stijf worden als we een dagje niet getraind hebben. Daarom overwoog ik de BoT rugwarmer, zodat juist de momenten dat ze rust heeft, haar spieren toch geholpen worden.
Dat is dus ook de reden dat ik de rugwarmer niet specifiek wil gebruiken voor in en uitstappen, omdat ik denk dat dit niet voldoende hulp zal zijn. Ik zoek dus echt iets dat ik onder haar dekens kan opleggen, zonder teveel hinder voor haar. Persoonlijk vind ik een zweetdeken of maasdeken ook niet echt ideaal, om nog onder mijn onderdeken en gewone deken te leggen. Ik heb het idee dat het dan vooral erg veel en krab wordt bij haar borst, maar wie weet vergis ik me? Zijn er nog producten die ik over het hoofd zie? Want echt een onderdeken heb ik nog niet kunnen vinden?

Ik heb gelezen dat bij volledig gebruik, geadviseerd wordt om de dekens 3 weken te gebruiken en dan 1 stopweek. Dit is wat ik wil gaan proberen, ook om te zien wat het effect is. Daarnaast gebruik ik in de zomer het liefst geen dekens, dus het is vooral voor nu mijn paard dekens op heeft. Heeft iemand hier nog advies, welk product ik dan i.p.v. de rugwarmer kan gebruiken? Super jammer dat die zo slecht ligt want het was verder precies wat ik zoek!

@Fauvetje; jij bent ook van plan om de rugwarmer op te laten liggen toch? Zou je willen laten weten wat je ervan vindt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 13:34

Het ligt denk ik ook helemaal aan hoe je je paard houdt? Als ze meerdere uren per dag op stal staat dan zou je de zweetdeken een paar uur per dag op kunnen doen in plaats van de normale deken, of als ze nu bijvoorbeeld een 100 grams deken op heeft die tijdens een rustdag (een paar uur of langer) te vervangen door een 0grams deken met daaronder een fleecedeken. Volgens de paardendrogist is een fleecedeken als onderdeken te vergelijken het een 100grams onderdeken. Op stal bewegen ze minder dan buiten dus dan heb je een grotere kans dat het goed blijft zitten. Buiten kun je het natuurlijk ook zo doen.
Als je twee borstsluitingen op elkaar teveel vindt (vind ik ook) dan kun je de borstriemen van de fleecedeken vervangen door twee stroken klittenband, dan gaat de deken bij de borst 'naadloos' dicht onder de echte deken.

Zoals anderen ook al schreven hoef je een BOT-achtige deken niet urenlang te gebruiken: [***]'s spierbulten verminderden al toen hij nog maar 1-2u/dag een BOT rugdeken op had tijdens het voer eten en grondwerken, gewoon met een longeersingel eromheen. Nu het kouder is heeft hij nog steeds op die momenten de rugdeken om, maar nu laat ik zijn gewone deken eroverheen liggen of ik doe er een fleecedeken met longeersingel omheen zodat de zijkanten van zijn achterhand tegen de wind beschermd zijn. Dat doet de rugdeken namelijk niet. Soms gaat hij ook zo met rugdeken, fleecedeken en longeersingel de wei in. De longeersingel is trouwens wel de Barefoot Save my spine variant zodat zijn ruggengraat dan vrijligt en daar niet urenlang in geknepen wordt door een longeersingel die een te krappe ruggengraatvrijheid heeft.
In de paddock zet ik hem trouwens niet zo, dan is de kans te groot dat de pony's aan elkaar gaan knagen; in de wei knaagt iedereen alleen aan het gras. ;)

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:45

Ik ben ook groot fan van BoT producten, heb 2 dekjes, fleece deken, losse hals voor fleece deken en sinds vorige week de onderlappen van Fedimax.
Ik heb de onderlappen gekocht om te kijken of de (kleine) gallen op de achterbenen van mijn paard minder worden, voor EUR 29,99 wilde ik de gok wel wagen. Kan er nog niks over zeggen, zit nog in de opbouw fase. Die is bij Fedimax wel langer dan BoT. Bij BoT is het 4 dagen opbouwen, en op de Fedimax site zag ik een schema voor 11 dagen opbouwen!!!
Ik heb helaas wel gemerkt dat mijn paard kale plekken krijgt van het BoT dekje, iemand tips? Kreeg hij ook van LeMieux dekjes, maar die was ik met wasverzachter en daarmee dat probleem verholpen. BoT mag je niet wassen met wasverzachter omdat het de werking van Weltex nadelig kan beïnvloeden....

Ohja, heb voor mezelf ook een coltrui! Heerlijk :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 14:57

Dus kunnen we dan concluderen dat de onafhankelijke poezentest besloten heeft dat fedimax gelijk is aan bot? :D Qua werking dan toch. leuk om te weten, kan natuurlijk besparend werken.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 18:12

De onderlappen voor de poezen en de uitrijddeken voor het paard zijn vandaag door fedimax verstuurd. Heerlijk, ik houd van snelle en goede service. Nu hopen dat de deken past, maar anders raak ik die vast via dit topic of mp wel kwijt. Zoveel kan er ook niet misgaan met een iets te grote of te kleine uitrijddeken gelukkig.

@zilly: wat vervelend dat je paard er plekjes van krijgt. Wel fijn dat je het noemt, want ik heb ook een paard met een teer huidje. Koop ik de dekjes misschien wel niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:29

Ik heb vandaag de Fedimax fleecedeken op [***] gehad zonder dat daar de rugdeken nog onder zat en ik denk dat de BOT fleecedeken wel beter geschikt is als onderdeken aangezien die een nylon voering aan de voorkant heeft zodat de borstpartij daar onderdoor kan glijden. Bij Fedimax loopt het materiaal met de stippeltjes gewoon helemaal door tot de borstriemen en dat gaat onder een andere deken denk ik wel schuren.
Ook merkte ik verschil tussen de (ongevoerde) Fedimax fleecedeken en de gevoerde Fedimax rugdeken; onder die laatste wordt hij veel warmer, dus de voering speelt daar ook absoluut een rol in. Onder de Fedimax fleecedeken bleef hij veel koeler, net als bij de BOT fleece. Wel ging hij tijdens het eten met de fedimax op achter in ruststand staan, dat doet hij anders (of bij de BOT) niet.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 19:40

Ik twijfel om die onderlappen te kopen voor de hond. Weet niet waar ik aan twijfel maar denk dat ik niet te lang moet wachten want straks is de actie voorbij.

Stal beschermer is wéér stuk.. zelfde stuk ook. Nu maar zo, morgen zie ik wel hoe het bleef zitten
Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:35