Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
felineepino schreef:llora: Hooi onbeperkt is iig een hele goede. Misschien knapt ze van de zomer weer op, gaat ze dan op gras? Mocht je over willen stappen van voer;ik heb er eentje van over de 30, en die doet het al een aantal jaar erg goed op de senioren slobber van Masters, de andere 2 oudjes op stal krijgen die ook wanneer ze invallen. Ik begon toen hij ernstig vermagerd was op heel wat kilo's over de dag verdeeld, dit jaar krijgt hij maar 1 kilo en valt niet in! Wel gebrek aan bespiering ook, maar dat vind ik niet zo gek met de leeftijd.
llora schreef:felineepino schreef:llora: Hooi onbeperkt is iig een hele goede. Misschien knapt ze van de zomer weer op, gaat ze dan op gras? Mocht je over willen stappen van voer;ik heb er eentje van over de 30, en die doet het al een aantal jaar erg goed op de senioren slobber van Masters, de andere 2 oudjes op stal krijgen die ook wanneer ze invallen. Ik begon toen hij ernstig vermagerd was op heel wat kilo's over de dag verdeeld, dit jaar krijgt hij maar 1 kilo en valt niet in! Wel gebrek aan bespiering ook, maar dat vind ik niet zo gek met de leeftijd.
Vanaf april gaan ze terug op de wei. Ben echt aan het aftellen naar de lente. Eten van masters is hier redelijk moeilijk aan te geraken. Ik heb ook de All in One soup van aveve staan. Zou dit ook helpen?
Hier gaat het cushing paard ook gewoon op gras en met kleigrond. Nog geen,problemen mee gehad. Hout vast houden.
ohjajoh6 schreef:Dikke kans , dat je nu je oude paard weer terug aan het krijgen bent Indra. Cushing sluimert vaak al jaren, voordat het uiteindelijk geconstateerd word, dus het slome is er waarschijnlijk ook al jaren geleden ingeslopen en steeds wat meer verergerd.
indra2001 schreef:Mijn haf krijgt sinds we cushing hebben geconstateerd sinds september 2015 Prascend, halve pil per dag, we hadden geen last behalve (bij een anders zeer actieve haf) ineens sloomheid vorige zomer en niet verharen. Nu ze dik een half jaar op Prascend staat gaat het compleet de andere kant op, op het onhandelbare af, druk, idioot doen, niet te hanteren met rijden (wel met grondwerk en zo) en dat erger dan ze ooit was. De DA zegt dat je de pillen niet mag afbouwen of verminderne, wat ik snap, maar komt het iemand bekend voor? hebben jullie dat ook? ze is nooit sloom geworden van de prascend, in tegendeel, steeds levendiger. Verder supergezond, actief, krijgt nauwelijks krachtvoer, alleen hooi, staat buiten en wordt dagelijks gereden/gelongeerd enz.
indra2001 schreef:Kun je die halve pillen nog enigszins verantwoord in tweeën delen dan? of geef je ze dan om de dag? ik wil even met de DA overleggen, snap dat ik niet kan stoppen (en wil dat ook niet) maar zo gaat het ook niet!
Bedankt voor alle advies!!!
indra2001 schreef:Mijn haf krijgt sinds we cushing hebben geconstateerd sinds september 2015 Prascend, halve pil per dag, we hadden geen last behalve (bij een anders zeer actieve haf) ineens sloomheid vorige zomer en niet verharen. Nu ze dik een half jaar op Prascend staat gaat het compleet de andere kant op, op het onhandelbare af, druk, idioot doen, niet te hanteren met rijden (wel met grondwerk en zo) en dat erger dan ze ooit was. De DA zegt dat je de pillen niet mag afbouwen of verminderne, wat ik snap, maar komt het iemand bekend voor? hebben jullie dat ook? ze is nooit sloom geworden van de prascend, in tegendeel, steeds levendiger. Verder supergezond, actief, krijgt nauwelijks krachtvoer, alleen hooi, staat buiten en wordt dagelijks gereden/gelongeerd enz.
indra2001 schreef:ohjajoh6 schreef:Dikke kans , dat je nu je oude paard weer terug aan het krijgen bent Indra. Cushing sluimert vaak al jaren, voordat het uiteindelijk geconstateerd word, dus het slome is er waarschijnlijk ook al jaren geleden ingeslopen en steeds wat meer verergerd.
Bedankt voor je reactie maar zo erg is ze nooit geweest zelfs niet toen ze jong was! Kan dat????