[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:51

ja is dat echt zo?
ik wil sowieso iets geven tegen zand in de darmen,want heb het idee dat dat er wel zit.
vroeger gaf ik altijd zo'n lekker lijnzaadprutje,maar om een of andere reden heb ik dat al een paar jaar niet gedaan.
ik weet van het lijnzaad dat ze het lusten en waar ik het kan kopen,maar dat psyllium weet ik niet.
zag wel die psylliumslobber bij de welkoop staan,maar die vond ik echt veel te duur

Marjo89

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:17

Gewoon psyllium zaad zoeken. Ook wel vlo zaad genoemd.
Handje over het voer. Werkt als een trein.
Lijnzaad deed bij mijn paard helemaal niets. Helaas leefd zij niet meer. Maar zij had heel veel zand in de darmen. Lijnzaad deed niks. Of iig veel te weinig. Ze kreeg structureel 3 x pw psyllium.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:32

Er staat alleen dat je een kuurtje gaat geven, maar niet waarmee ;-) Dat had dus even zo goed een ander product kunnen zijn namelijk...vandaar de verkeerde interpretatie mijnerzijds.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:40

Sodeletuut schreef:
Ik breek even weer in hoor, sorry dat ik nooit zo actief bijdraag! Maar ik heb weer eens een vraag.. :o

Ik wil nu toch echt voor komend zomer graag een uier/navel/achterbeen bescherming, en ik ben er nog niet uit hoe of wat! Ik heb nog veel stof van kapotte EJ/Divoza/RSHI/Boett dekens, dus ik zou wel graag iets zelf willen maken/knutselen, maar ik heb geen idee hoe!

Hoe kan ik het beste een patroon maken, en hoe kan ik het het beste vastmaken (met vastmaken bedoel ik hoe ik hem het beste dicht kan doen als Misty het aan heeft, zodat de kans het kleinst is dat er beestjes tussendoor kruipen). Het liefst wil ik iets wat helemaal dicht is, aan de buikflap vast ofzo?

Snappen jullie het nog? :')

Zie dit nu pas.
Ik zou met enkele stof en spelden ea vast zetten. Dan aftekenen.
Ik zou dit ook wel willen ben benieuwd wat je ervan gaat maken

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:45

Marjo89 schreef:
Sodeletuut schreef:
Ik breek even weer in hoor, sorry dat ik nooit zo actief bijdraag! Maar ik heb weer eens een vraag.. :o

Ik wil nu toch echt voor komend zomer graag een uier/navel/achterbeen bescherming, en ik ben er nog niet uit hoe of wat! Ik heb nog veel stof van kapotte EJ/Divoza/RSHI/Boett dekens, dus ik zou wel graag iets zelf willen maken/knutselen, maar ik heb geen idee hoe!

Hoe kan ik het beste een patroon maken, en hoe kan ik het het beste vastmaken (met vastmaken bedoel ik hoe ik hem het beste dicht kan doen als Misty het aan heeft, zodat de kans het kleinst is dat er beestjes tussendoor kruipen). Het liefst wil ik iets wat helemaal dicht is, aan de buikflap vast ofzo?

Snappen jullie het nog? :')

Zie dit nu pas.
Ik zou met enkele stof en spelden ea vast zetten. Dan aftekenen.
Ik zou dit ook wel willen ben benieuwd wat je ervan gaat maken

Dankjewel! Ik ben ook benieuwd wat ik ga maken hahah!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 01:12

ellepel schreef:
ja is dat echt zo?
ik wil sowieso iets geven tegen zand in de darmen,want heb het idee dat dat er wel zit.
vroeger gaf ik altijd zo'n lekker lijnzaadprutje,maar om een of andere reden heb ik dat al een paar jaar niet gedaan.
ik weet van het lijnzaad dat ze het lusten en waar ik het kan kopen,maar dat psyllium weet ik niet.
zag wel die psylliumslobber bij de welkoop staan,maar die vond ik echt veel te duur

Bij proeven is aangetoond,dat voldoende ruwvoer,een zelfde ,of soms zelfs beter effect op zand heeft als vlo zaad,en diverse olien....in tegenstelling tot wat je zou verwachten heeft lijnzaad weinig of geen effect.
Mocht je wel lijnzaad gebruiken,,,want kan wel degelijk helpen bij zomereczeem,bevat magnesium,en omega3,,,kook het dan wel eerst want door enzymatische werking kan blauwzuur ontstaan.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:36

Dat van blauwzuur is ook wel aardig achterhaalt, dan hadden mijn pony;s allang op hun rug gelegen, ik voer elke dag lijnzaad, rauw, zonder koken.
En dat al bijna 2 jaar lang. En eens in zoveel tijd gaat er een handje psyllium bij door.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:53

Kan iemand mij een pb-tje sturen met de belangrijkste spullen (Qua voeding) voor zomereczeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:10

Hier iemand ervaring met Bucas maskers hoe die vallen kwa maat? Ik twijfel tussen een M of L te bestellen.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:44

Zou de Buzz off van Bucas geschikt zijn als eczeemdeken? Of toch te grote mazen hebben..?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:33

zou ik niet doen, heb ik als vliegendeken voor mijn niet-eczemer en de mazen zijn toch echt groter.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:05

Ok thnx!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:29

ECZEEMDEKEN SHIRES SWEET ITCH COMBO
wie weet waar je deze deken kan kopen?Bij EJ hebben ze alleen 170
En de maten?Van winterdeken heeft hij 190 maar ik had een horseware exceemdeken 190 die was veel tegroot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:30

Equimatch verkoopt ze. Ik begreep dat de maat gelijk is aan de RSIH maar ander model.

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:34

die heb ik gemaild maar geven geen reactie
die hebben rugmaten maar als ik die opmeet en 50 cm erbij kom ik op een andere maat dan dat hij nu heeft groter dan 190 :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 20:39

Werkt heel simpel.. Welke dekenmaat heeft je paard?

Bij ondermaat 185 hoort bovenmaat 135 , bij ondermaat 190 hoort bovenmaat 140 en bij ondermaat 195 hoort bovenmaat 145.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 16:49

Ik kreeg gisteren het idee dat hier toch al een beetje geschuurd wordt.. Hopen dat het maar 'gewoon' jeuk was van verharen oid!
Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar hebben jullie de dekens al op? Of wanneer zijn jullie dit van plan?

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:06

Ik heb hem nog niet op, dit weekend word het warmer dus dan ga ik even kijken wat ik doe.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:26

Hier gaat hij vrijdag op. Zaterdag wordt het hier 14° en zondag 17°, té hoog naar mijn zin :(

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:40

Die van mij is geschoren en staat onder een gewone deken dus wacht nog even. Wel een eczeemdeken en masker besteld bij de horestopshop. Ben benieuwd of de hoofdkap goed past. Is maat shet dus iedereen even hopen.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:08

Die van mij krijgt vanaf morgen zijn deken ook weer op. Zodra de temperatuur in de dubbele cijfers gaat haal ik de deken weer te voorschijn.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 16:41

Ik wacht af. Hij staat onder een gewone deken en op tijd binnen

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:13

Die van mij staat voor de schemer weer binnen, maar ook in wil eigenlijk dit weekend weer zijn deken op gaan doen.. Ben liever een week te vroeg dan te laat. Ik denk dat ik hem dit jaar ook een masker op ga doen, aangezien hij de voorgaande jaren heel erg aan zijn hoofd had geschuurd...

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:16

Ik heb hem hier vanavond opgedaan, hij had toch al wat geschuurd helaas en ben ook inderdaad liever te vroeg. Zag ook al weer wat beestjes vliegen :( En ach, als het weer slechter wordt kan hij altijd weer af :) Masker doe ik nu nog niet op, komt wel. Hopen dat het dit jaar een beetje meevalt met de knutten!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:21

ik wacht bij appie nog even.
de nachten zijn nog fris.dus hij heeft niet meteen jeuk.
kan hij nog lekker bloot rondlopen!