[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:41

Je ziet inderdaad bij Reiki mensen die echt het aangeleerde patroon aanhouden en niet los durven laten.
Bij mij stroomden me handen al voordat er nog maar een aanwijzingen gedaan was. Er werd alleen nog maar gesproken over waar het vandaan kwam. Die Reiki master zei ook dat ze eigenlijk niet wist wat ik kwam doen, want ik kon het al en zij zou juist van mij kunnen leren. Ik moest toen wel lachen omdat ik haar niet geloofde. Later bij de Trance Helling leerde ik dat ik inderdaad de Reiki niet nodig had omdat ik zelf al kon healen maar daar was ik me toen nog niet van bewust. Ik voel/weet ook eigen vanzelf waar ik mijn handen heen moet brengen om te beginnen. Dus in zoverre zie ik eigenlijk geen verschil met het verhaal van het magnetiseren.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar of je bij magnetiseren werkt met je persoonlijke energie en na afloop dan ook eerst zelf even bij moet tanken zeg maar. Wanneer ik iemand een behandeling heb gegeven, ben ik zelf niet moe omdat ik niet met mijn persoonlijke energie werk zeg maar. Ik fungeert als het ware als doorgeefluik. Krijg je bij een magnetiseer behandeling ook informatie over het karakter of de ziel van het paard?
Of is het puur lichamelijk wat je merkt? Voel je in je eigen lijf de eventuele pijn van het paard?

overigens ben ik erg blij met dit topic want mede door dit topic heb ik de juiste behandeling voor mijn merrie kunnen vinden waardoor ii nu echt een heel verschil ervaar met rijden. ;)
Soms denk ik wel eens iets, maar is dat lastig uitleggen aan een dierenarts wat ik nu precies merk. omdat het vaak een gevoel is, dan is het fijn als je iemand treft die wel iets kan met je info :-)

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:45

Wat betreft het toestemming vragen, dat is inderdaad ook iets interessants om over na te denken.
Bij mensen doe ik dat altijd wel. Bij kinderen vanaf een bepaalde leeftijd, wil ik ook dat ze zelf toestemming geven en niet alleen hun ouders.
Bij dieren zou ik nu ik er zo over nadenken het ook netjes zijn als je bij het eerste contact, zowel via foto als in het echt even kennismaakt en vraagt of het dier ook geholpen of gehoord wil worden.

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:17

het wel of niet willen hangt af van een paar factoren:
Als ik 's-ochtends kom en het dier is al opgezadeld om te rijden, het wil de wei op met de rest van de kudde of het moet nog voer. Nou dan kan ik het mooi vergeten.. Daar leer je van en nu kies je dus een ander moment.

Er zijn echter talloze momenten geweest dat ik eerst de ruiter moest behandelen alvorens het paard mij uberhaupt toe liet. Tot slaan, bijten of proberen tegen de wand duwen toe. Kwestie van luisteren naar het paard maar niet opgeven. Gewoon even dat eerst oppakken en later terug komen.

Een paard spiegelt nl. enorm en dus zijn niet zelden de oorzaken van paard bij de ruiter terug te vinden. Of ik moet de balans herstellen.

Verder is het zo net als bij mensen dat paarden zoiets hebben van wat gebeurt er nu...? Kwestie van geduld nemen en langzaam doorwerken.
Dan nog is er zoals gezegd een klein percentage dat niet mee wil werken of niet op dat moment. Dat is dan helaas een kwestie van accepteren. Als je echter het patroon van het paard volgt wordt het aantal weigeraars minder.

Ik werk zoals ik eerder uitlegde niet met eigen energie. Dat was in mijn begintijd wel zo en dan moest ik idd ff bijkomen na een behandeling. Kwestie van leren met de gave omgaan was dat.

Ja ik krijg ook bijkomende info over karakter, als de ruiter niet goed rijdt, het zadel niet goed is, de tanden gedaan moeten worden, de relatie met buurman of buurvrouw niet lekker zit, wordt mij dat ook verteld.
Daarom behandel ik liefst op stal dan heb ik het hele plaatje.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:25

geerke schreef:
die begrijp ik niet...een paard wat niet genezen wil?Weet hij uberhaupt dat hij ziek is?
Kun je dat uitleggen?

Mijn ervaring is dat ze dat heel goed weten.
Emotioneel kunnen ze eerst een proces door moeten wat hun fysieke genezing ten goede komt en niet in de weg staat.
Hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:28

ja...maar kan een paard echt denken...goh,vorige week voelde ik mij toch een stuk beter?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 08:36

singasong schreef:
V.w.b. problemen met de anaalklieren: wat voor ontlasting heeft deze hond? en dit dan weer in relatie met het voer.

Gisteren ben ik geweest, die vraag vroeg de homeopaat mij ook al.
Meestal is het vrij zacht, wat dan weer verklaart dat de anaalklieren niet goed leeg gedrukt kunnen worden.
Haar advies was over te gaan op vers vlees, maar dat zie ik niet zitten omdat de hond met van alles en nog wat mee eet.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:03

Knakker schreef:
Haar advies was over te gaan op vers vlees, maar dat zie ik niet zitten omdat de hond met van alles en nog wat mee eet.

.. wat bedoel je daar precies mee ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 09:51

geerke schreef:
ja...maar kan een paard echt denken...goh,vorige week voelde ik mij toch een stuk beter?

Een paard denkt niet in 'ziektes' maar kan wel vertellen waar het probleem zit in het lichaam en wat het veroorzaakt (heeft).
Een paard weet ook of het vanzelf overgaat of dat het geholpen wil worden.

Knakker, mag ik vragen wat voor hond je hebt en hoe oud en wat voor brok hij nu krijgt. Er zijn nog genoeg andere opties qua voer voor je hond als je gewoon op brok wilt blijven.
Wat heeft de homeopaat voorgeschreven?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:47

Jannepauli schreef:
Knakker schreef:

.. wat bedoel je daar precies mee ?

hij eet vaak met de gewone pot mee.
En ja, ik weet dat dat niet goed is....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 13:57

singasong schreef:
geerke schreef:

Een paard denkt niet in 'ziektes' maar kan wel vertellen waar het probleem zit in het lichaam en wat het veroorzaakt (heeft).

Knakker, mag ik vragen wat voor hond je hebt en hoe oud en wat voor brok hij nu krijgt. Er zijn nog genoeg andere opties qua voer voor je hond als je gewoon op brok wilt blijven.
Wat heeft de homeopaat voorgeschreven?

dat is er knap van een paard...aangezien ik dat als mens bij mijzelf niet kan

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:00

Knakker schreef:

.. wat bedoel je daar precies mee ?[/quote]

hij eet vaak met de gewone pot mee.
En ja, ik weet dat dat niet goed is....[/quote]

als je weet dat dat niet goed is en je weet wat de oplossing is...vers vlees, denk ik dat je je er bij neer moet leggen.
Ik heb niet tegen de ''gewone'' pot....de honden van de boeren op het platte land hier werden over het algemeen stokoud met de gewone pot.
Maar als je wat aan dat anaalklierprobleem wilt doen zal je toch iets moeten.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:55

Ligt er natuurlijk aan wat je verstaat onder mee-eten met de gewone pot..Aardappels groente en vlees zonder al teveel zout zal niet slecht zijn,maar andere dingen zoals pasta met sausjes erdoor is bepaald niet goed voor een hond..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:27

geerke schreef:
dat is er knap van een paard...aangezien ik dat als mens bij mijzelf niet kan

Dat klopt :j

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:45

Knakker schreef:
singasong schreef:
V.w.b. problemen met de anaalklieren: wat voor ontlasting heeft deze hond? en dit dan weer in relatie met het voer.

Meestal is het vrij zacht, wat dan weer verklaart dat de anaalklieren niet goed leeg gedrukt kunnen worden.

Wij hebben hier hetzelfde probleem en DA vertelde idd dat vers vlees een goed alternatief zou zijn om de darmflora weer op te bouwen. Nou voeren wij brok en willen wij nog niet op vers vlees over. Ook omdat de hond dan eerst schoonmaak gaat houden en dus 1-2 weken dunne ontlasting te verwachten is.
Anaalklieren is volgens DA en homeophaat een gevolg van het meel in de brok.

Wij hebben nu probiotica erbij om en voeren dit eens in de zoveel tijd bij als ze weer aan de d.... is. dat helpt wel. Je zou ook kunnen overwegen om over te gaan op lam/rijst of zalm/ rijst is lichter verteerbaar.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:48

ja onze hond krijgt nu ook een detox kuur.

dat lam/rijst is inderdaad ook wel het overwegen waard, bedankt voor de tip!

pmagnetiseur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 16:50

[/quote]

dat is er knap van een paard...aangezien ik dat als mens bij mijzelf niet kan[/quote]

dit gaat mijn bolletje ook te boven sorry...
Ik kan dit enkel afleiden uit het gedrag van het paard en of ie weer lekker loopt.

En dat paarden zelf vinden dat het genoeg is geweest, kan ik mij wel in vinden qua gedachtengang maar dat ie zelf bepaalt of ie geholpen wil, kan, moet worden is voor mij net een brug te ver.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:18

PM, bij een healing kan er heel veel los komen. Dit kan net te veel voor ze zijn om aan te kunnen (emotioneel). Vandaar dat ik altijd vraag of ze geholpen willen worden. Ze weten namelijk heel goed wat er gaat gebeuren bij zo'n healing.

Het is eigenlijk net zo als je vraagt aan het paard bij een reading of je ze vragen mag stellen.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:01

pmagnetiseur schreef:
Knakker schreef:

Wij hebben hier hetzelfde probleem en DA vertelde idd dat vers vlees een goed alternatief zou zijn om de darmflora weer op te bouwen. Nou voeren wij brok en willen wij nog niet op vers vlees over. Ook omdat de hond dan eerst schoonmaak gaat houden en dus 1-2 weken dunne ontlasting te verwachten is.
Anaalklieren is volgens DA en homeophaat een gevolg van het meel in de brok.

Wij hebben nu probiotica erbij om en voeren dit eens in de zoveel tijd bij als ze weer aan de d.... is. dat helpt wel. Je zou ook kunnen overwegen om over te gaan op lam/rijst of zalm/ rijst is lichter verteerbaar.

Met de pot mee eten is zoals eerder aangegeven niet per definitief slecht. Afhankelijk wat er gegeven wordt en het percentage vlees. Geen granen (geen brood!) en geen pasta's. Rijst of aardappels kan wel.
Vaak bij problemen reageren honden op granen, met name de tarwe. Als je die skipt kan het al beter gaan. En veel/ groot gedeelte vlees.

Wat betreft het wel of geen vers vlees. Vers vlees is gewoon het beste en meest natuurlijke. Echter sommige honden kunnen dat echt niet verteren en bij andere wil de eigenaar het (nog) niet.
Er zijn prima brokken op de markt tegenwoordig die graanvrij zijn, met een heel hoog vlees percentage bv orijen, acana, taste of the wild, canagan etc. lam/rijst etc is ook goed, maar het is wel afhankelijk van het vleespercentage. Sommige van die brokken bestaan nog uit een hoog percentage plantaardige materiaal. Terwijl een hond een vleeseter is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 09:07

Site van pmagnetiseur doorgenomen en begrepen via PB contact dat er een nieuwe site komt. Een filmpje over het astraal opereren is er (nog) niet. Dus ik hou me aanbevolen want vind dat toch wel spectaculair en heel moeilijk om te begrijpen hoe en wat er gebeurd zo via het geschreven woord.

Als het gaat om toestemming vragen om te behandelen deel ik de opvatting van pmagnetiseur.

Als het paard al kan aangeven wat hem mankeert dan moet dit gaan via het onderbewuste. Wellicht dat ons onderbewuste ook weet wat er aan scheelt als informatie via die weg verkregen wordt. Anders kan het volgens mij niet.

Wat betreft de Kurkuma die ik paar weken slik kan ik alleen maar melden dat me het heel goed bevalt. Mijn man die vroeger regelmatig mijn voetzolen masseerde en altijd harde plekjes voelde bij dat deel van de voet dat correspondeert met de maag, gaf onlangs verbaasd aan dat mijn voetzolen nog nooit zo goed gevoeld hadden. Hij weet nog steeds niet dat ik elke dag Kurkuma slik dit i.v.m. de objectiviteit van voetzolen voelen, heb ik hem dat nog niet verteld. Dus voorlopig blijf ik in de ochtend en avond een theelepel Kurkuma slikken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 09:28

Wat goed zeg dat dat zo goed werkt!

Ik heb de laatste tijd erg veel last van maag en darmen. Vreselijk. Helaas ben ik allergisch voor kurkuma. Als het na de vakantie niet over is ga ik verder op onderzoek uit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:29

Fijn dat de Kurkuma werkt Pien@!

Mijn fries krijgt het ook,tegen zijn atrose.Maar ik heb de indruk dat zijn CPL rustiger is.Ik durf de tip niet te geven op het CPL topic...daar zijn ze voornamelijk bezig de benen wekelijks te wassen.En dat is nu iets wat je niet moet doen :7

Over vers vlees....honden hebben(andere dieren en mensen ook)enzymen nodig om optimaal te verteren(pancreas speelt daarin een grote rol)In brokken zijn de enzymen doodgekookt.
In vlees niet,rauw vlees.Het beste is ingevroren.Dan zitten er meer enzymen in.

Die van mij krijgen s'ochtends een beetje brokken en s'avonds rijst,rauwe gemalen kippenkarkassen(uit de vriezer....laatst 300 kilo gebracht)en sperciebonen.Biergistpil,kurkuma,en twee een supplement van gluco/chro/msm/harpo.
Dat gaat prima.Mooie drollen en niet veel drollen ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 11:43

Wat is CPL topic Geerke? Cushing?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 11:46

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:01

Dank je Geerke, voor je duidelijke uitleg betreffende het hondevoer.
Meestal gewoon het restantje aardappels, groente en vlees.
Brood en pasta, ja, dat krijgt hij wel eens heel soms, kleine moeite om dat inderdaad te skippen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:03

pien_2010 schreef:
Site van pmagnetiseur doorgenomen en begrepen via PB contact dat er een nieuwe site komt. Een filmpje over het astraal opereren is er (nog) niet. Dus ik hou me aanbevolen want vind dat toch wel spectaculair en heel moeilijk om te begrijpen hoe en wat er gebeurd zo via het geschreven woord.

Als het gaat om toestemming vragen om te behandelen deel ik de opvatting van pmagnetiseur.

Als het paard al kan aangeven wat hem mankeert dan moet dit gaan via het onderbewuste. Wellicht dat ons onderbewuste ook weet wat er aan scheelt als informatie via die weg verkregen wordt. Anders kan het volgens mij niet.

Wat betreft de Kurkuma die ik paar weken slik kan ik alleen maar melden dat me het heel goed bevalt. Mijn man die vroeger regelmatig mijn voetzolen masseerde en altijd harde plekjes voelde bij dat deel van de voet dat correspondeert met de maag, gaf onlangs verbaasd aan dat mijn voetzolen nog nooit zo goed gevoeld hadden. Hij weet nog steeds niet dat ik elke dag Kurkuma slik dit i.v.m. de objectiviteit van voetzolen voelen, heb ik hem dat nog niet verteld. Dus voorlopig blijf ik in de ochtend en avond een theelepel Kurkuma slikken.

kurkuma? eerlijk gezegd nooit van gehoord. Klinkt zeker interessant, ik ga eens googlen!