Cpl .. Wat brengt de toekomst ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Cpl .. Wat brengt de toekomst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 16:45

Super tip, dank je! Ik ga er meteen eens een kijkje nemen :)

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:05

ik heb samen met een natuurgeneeskundige een mix samengesteld voor mijn belg met cpl, ik verkoop deze mix tegenwoordig ook (200gr voor 15,95). Voor meer info kan je altijd pben

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 18:01

Heel mooi allemaal. Maar kijk je/jullie ook naar de kruiden in verhouding? en bv of ze we samen kunnen en waar baseer je dat op als ik vragen mag? Kruidenleer is niet zo maar googelen met wat plantjes namelijk. Sommige versterken de werking van andere en sommige kunnen niet samen met.. Net zo als grammen .. de ene is 20 gram op 1 liter, de ander 4 gram op 1 .. Het heeft nogal wat kennis nodig om iets samen te stellen. Als je het gaat samenstellen, komt er dan ook een lijst met de verhoudingen en ingrediënten?? Wees er wel van bewust dat als jij iets verkoopt en (als voorbeeld) mijn paard krijgt de dag erna koliek, dat je aansprakelijk gesteld kan worden?? Allemaal heel verraderlijke addertjes onder het gras.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 19:42

horse1984 schreef:
ik heb samen met een natuurgeneeskundige een mix samengesteld voor mijn belg met cpl, ik verkoop deze mix tegenwoordig ook (200gr voor 15,95). Voor meer info kan je altijd pben

Ik ben wel benieuwd naar de mix! Zou me een hoop werk schelen als de kruidenmix die ik zoek gewoon al bestaat.
Ik ben benieuwd welke kruiden er in zitten.

Pipo, de verhoudingen en combinaties van kruiden schijnen inderdaad belangrijk te zijn. Ik heb daar ook een hoop info over opgezocht. Zo wordt kurkuma beter opgenomen icm gember (en zwarte peper, maar gember is dan weer goed als vochtafdrijver, ondersteunt de lever en werkt ontstekingsremmend). Erg interessant vind ik het :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 05:21

Nou, van horse1984 krijg ik helaas geen reactie via pb, dus terug naar plan A, ik ga vandaag nog eens mijn lijstjes doorpluizen en een goede kruidenthee samenstellen, en dan zo snel mogelijk alle losse kruiden bestellen :)
Het wordt wel tijd nu. Gisteren weer het eerste wondje ontdekt. Logisch ook met dit weer.. zo veel suiker in het gras, en die hoge temperaturen..

Nog een vraagje aan de bokkers die cydectin gebruiken: hoe zien de flessen er tegenwoordig uit? Gebruiken wij nu die voor koeien of voor schapen, en is die fles pas geleden veranderd toevallig? Ik zat namelijk op engelse sites te kijken, en daar hebben ze een veel goedkopere cydectin staan, maar ik weet niet of dat dezelfde is en of je die zonder problemen op paarden kan gebruiken..

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:46

Ik heb cydectin voor rundvee :j

Deze: *klik*

horse1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:31

Je hebt PB Annemiek, Ik was een paar dagen weg dus geen beschikking over internet..

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:20

Wij hebben ook de cydectin gehaald en willen dit een dezer dagen gaan proberen. Iemand nog do's en don'ts? De benen van ons ene trekpaard zijn wel wat geïrriteerd op dit moment met een paar open plekjes, andere paard heeft eigenlijk nog geen open plekjes nu. We wilden niet op de plekjes spuiten, maar rondom de knie en aan de voorkant van het been om overmatige reactie te voorkomen. Zou dat voldoende werken?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:43

Sowieso niet over de rug gieten zoals vaak in de gebruiksaanwijzing staat.
Ik doe het vooral in de kootholte, waar mijn paard het meeste last heeft. Soms is dat ook over wondjes heen, maar die zijn dan gelukkig met 2 dagen wel dicht. Ze lijkt nooit pijn te hebben van het spul, maar ze gaat wel altijd direct heel heftig stampen en schrapen.

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:33

Hallo allen

Ik ben opzoek naar foto's van CPL benen voor op onze website 
Nu weet ik dat er op bokt helaas genoeg bokkers zijn waarvan hun paard CPL hebben, vandaar dit oproepje

De foto's worden gebruikt om te laten zien wat CPL inhoud. Via google kwam ik een heleboel foto's tegen maar dit zijn allemaal bokkers, ivm copyright kan ik die niet zonder toestemming gebruiken.

Indien jullie goede foto's hebben die ik mag gebruiken zouden jullie die dan willen mailen in orgineel formaat naar gezondpaard@gmail.com

Ik hoop dat jullie bereid zijn te helpen!

Voor verdere vragen hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet
Pamela

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:54

Hoe komen jullie aan recepten voor cydectin pour-on?
Onze eigen dierenarts schrijft geen recepten (is ook geen goede da) en ik heb een andere gevraagd maar die schrijft geen cydectin voor..
Zijn er dierenartsen die online recepten schrijven?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:07

de mijne brengt het mee voor me...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:26

Ik kon het altijd gewoon afhalen zonder problemen. Nu hebben we ook koeien, dus ist helemaal makkelijk

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:41

Die van mij heeft het ook een keer langs gebracht. Ik had het voor 110 euro op een website besteld, en hij heeft het toen zo geregeld dat het bij hem werd afgeleverd en betaald, en hij vroeg ons toen bijna 160 euro :x echt een afzetter, daarom schrijft hij waarschijnlijk ook geen recepten uit, daar verdient ie te weinig aan.. Nu heb ik online een fles van 500 ml gevonden voor 45 pond zoies, en een halve liter is voor onze paarden meer dan genoeg.. Maar moet ik wel nog ergens een recept uit weten te halen..

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:33

Heb er gewoon om gevraagd bij mijn DA en aangegeven waarvoor we het wilden gebruiken.
DA wilde eerst Sebacil bestellen, maar toen aangegeven echt Cydectin te willen ivm de betere resultaten en goede ervaringen van kennissen.
Was geen probleem, binnen een paar dagen kon ik het op de praktijk ophalen.

Trekpaard zijn benen zijn er wel van opgeknapt! 2x om de 4 weekjes gedaan en nu eens per half jaar om bij te houden. Benen zijn mooi droog en hij staat nooit meer te stampen nu.
Wil het bij mijn haf ook een keer doen, die staat af en toe ook wat te stampen achter.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:00

En dan doe je het ook gewoon op de benen, of over de rug?
Ik heb nu da nummer 3 gemaild, benieuwd of die wel een recept wil uitschrijven!

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:29

Voornamelijk benen gedaan en wat restje gedruppeld over de manenkam en rug.

Mail je nu naar DA waarbij je geen klant (patiënt) bent? Kan me wel enigszins voorstellen dat die niet zomaar een recept uitschrijven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 14:33

Ik heb er eerst twee gevraagd waar we wel klant zijn, maar ik wil al langer naar een andere DA overstappen en deze derde staat ook op mijn lijstje, maar ik ken hem verder nog niet nee.
Helaas ken ik verder geen andere DA.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 18:58

Waarom vraag je niet of je het bij de derde niet gewoon kan halen?

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:15

Zou zelf gewoon bellen, dat is altijd sneller. DA, hoefsmeden, fysio's, trainers e.d krijgen zo ontzettend veel mails met vragen binnen.

Snap eerlijk gezegd wel dat DA niet zomaar alles meegeven. Een huisarts (zelfs een eigen huisarts) schrijft ook niet zonder je 'gezien' te hebben een recept voor medicatie uit meestal.

Dus of telefonisch uitleggen of DA langs laten komen. Dan zul je 't daarna ook vast makkelijk meekrijgen zonder afspraak. ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 05:37

De eerste twee hebben we inderdaad gewoon telefonisch gevraagd. De derde heb ik alleen even gevraagd of hij uberhaupt recepten schrijft.
DA langs laten komen vind ik eigenlijk zo nutteloos, geldverspilling eigenlijk, want zonder schraapsel is er niks te zien van die mijten. En CPL dat zegt 99% van de dierenartsen helemaal niks..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:04

Nou, het lukt me maar niet om een DA te vinden die cydectin verkoopt of recepten voorschrijft.. Dus ik heb de online bestelling ook maar geannuleerd.

Zijn er hier toevallig geen mensen die nog veel over hebben wat ze niet binnen 6 maand op krijgen, en die bv 100 of 200ml willen doorverkopen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:40

Helemaal niemand die 100 ml over heeft?
Ik bied 20 euro :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:33

Nou, bij dierenarts nummer 5 toch eindelijk een fles kunnen vinden.
Ze hadden alleen literflessen, dus als iemand anders nog 100 of 200 ml kan gebruiken dan stuur je maar een pb :) een liter is veel te veel voor onze paarden.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:08

Ik had altijd literfles voor twee trekpaarden. 10ml per 100kg lichaamsgewicht, dus met 1 behandeling toch al ongeveer 160ml kwijt. Dus kon meestal jaar vooruit ermee.