Van wratje naar sarcoïde naar genezing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: Van wratje naar sarcoïde naar genezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:36

@Geerke, ja dat is het hem juist, er staat alleen bij milde vormen en in combinatie met chirurgie. Dat is wat anders dan denken oh sarcoid, laat ik als leek eens een potje virex (of iets anders) kopen en eens wat proberen.

Ik ben erg blij met de Knottenbeltzalf. Het was in een paar weken weg en nooit meer terug gekomen (nu ca 10 jaar geleden).

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 17:41

Alleen de Knottenbelt zalf bestellen kost al 600-700 euro hier. Bovendien is het vrij pijnlijk. (En hoeft ook niet altijd te helpen, wat ik hier gelezen heb). Omdat Virex creme bij veel paarden van verschillende Bokkers op dit forum een positief resultaat heeft geboekt, ben ik ook hiermee begonnen. Ik ben het er wel mee eens dat je niet elke (agressieve) sarcoid-vorm hiermee kan aanpakken en dit goed moet bekijken alvorens je een plan trekt. Maar alle andere behandelingen, waaronder ook de injecties, hoeven ook geen positieve uitwerking te hebben en kan het paard erg ziek van worden, zoals ik gelezen heb.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 18:39

Hoe kom je daar nou bij Nath? Die prijzen ken ik niet!

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:54

Ik hoorde het deze week van stalgenoot die geïnformeerd heeft bij Bodegraven. Maar daar moet je paard ook op de kliniek staan.

Maar goed, als de Virex dit jaar niet 100% aanslaat word het toch knottenbelt, duur of niet duur (en pijnlijk).

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 20:27

Die bedragen lijken mij niet te kloppen voor Knottenbelt zalf. Ik was in totaal minder dan de helft kwijt. Probeer je gewonen DA eens te laten informeren in Liverpool.
Qua pijn moet je ook niet overdrijven. Mijn merrie is zeer gevoelig en stopt accuut met eten als ze pijn heeft. Is in de behandelperiode geen sprake van geweest.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:58

Hier ook proberen aan de zalf te komen, of via wolvega, of via eigen dap. Heb nog niet naar prijzen gevraagd. Maar als virex na 8 maanden niet alles weg heeft gehaald, dan aan de zalf.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:42

Nath010 schreef:
Ik hoorde het deze week van stalgenoot die geïnformeerd heeft bij Bodegraven. Maar daar moet je paard ook op de kliniek staan.

Maar goed, als de Virex dit jaar niet 100% aanslaat word het toch knottenbelt, duur of niet duur (en pijnlijk).

Heb ik al eerder gepost, alleen de zalf 800 euro. Komt stalling bij. Ze smeren om de dag en dan 5x meestal moet je 3x terug komen.
En geen garanties. Dat je in 5 jaar tijd met beetje pech 3000-5000 euro kwijt ben is mogelijk.

Mijn eigen da heeft contact gehad, foto's opgestuurd.
En nu moet je via formulier van hun alles invullen en gradaties van de sacroid invullen.
Dus zo makkelijk is het niet om Liverpool-zalf te krijgen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 22:57

Dan zou ik Bodegraven links laten liggen en een normale Dap benaderen. Paard hoeft écht niet op de kliniek te staan!
En die formulieren vallen ook behoorlijk mee.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:30

Omdat de zalf niet gesmeerd mag worden door particulier.

Utrecht doet sowieso geen Liverpool meer alleen BCG injecties

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 23:37

Dat zeg ik toch ook niet?! Mijn DA is uiteindelijk 9 keer geweest bij mij op stal. Dat was vier x meer dan gepland, omdat we bij de laatste keer een vergeten bultje zagen en hij die opnieuw moest behandelen.

Zoals eerder gezegd had ik een afspraak voor speciaal tarief kunnen maken. Totale kosten net iets meer dan €200,-

Plus de zalf. Die ook écht geen honderden euro's heeft gekost. En dat is hoe het in mijn geval was ik spreek dus uit ervaring en roep niet zomaar dingen die op 'verhalen van kennissen' zijn 'gebaseerd'.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:40

Visite kost hier al minimaal 40 euro per keer, dan de zalf nog, mijn vrije uren.
Geloof niet dat ik dan klaar zou zijn voor 200 euro

En komt vaak terug.
Het zit in de bloedbaan. Ik kies er nu nog niet voor.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 00:44

Wat doe jij nu met sarcoid Tita? Door wat je zegt raak ik wel wat aan t twijfelen. Wat zegt het in de bloedbaan zitten over de kans dat het terugkomt?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 00:47

Kijk dat filmpje op Epona tv maar even. Dan krijg je antwoorden.

Mijne is al vier jaar sarcoide vrij.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:03

Zowel volgens Utrecht als Bodegraven zeggen beide dat het in de bloedbaan zit.
In feite moet dat eerst weg maar hoe zijn geen exacte medicijnen voor.

Sarcoide komt altijd terug ik denk dat je naar je paard moet kijken.
De Sarcoide bij de anus van Prince waar ik niks aan doe, is ene jaar leeg en ander jaar hard, als ie leeg is dan hangt er soort lege omhulsel. Prince kreeg het op zijn 28e en is stekelvos.

Ander paard op stal heeft er meerdere tot bloedens toe, 3op het hoofd 2 te grote van grote straat knikkers en eentje die uit het oor hangt ten grote van een tennisbal.
Dat paard is eerst de weerstand opgebouwd via laarakkers en nu heeft het groen licht om het te laten verwijderen in Utrecht.
Maar de voedingskanalen liggen in oor dus bal gaat eraf en stuk oor maar ze weten nu al dat de tumor terug komt.

Zelf heb ik er een operatief verwijdert maar op een hele andere plaatsen is het terug gekomen. (Op haar oogrand)
Ik doe er niks meer aan, ik ga in voorjaar naar laarakkers.... Smeer virex en geeft nog iets inwendigs wat helpt met virex.
Zowel Utrecht als Bodegraven hebben mij verteld dat het duizenden euro's gaat kosten. Ik heb het er niet voor over ze is blij, loopt geweldig.
Mochten die bulten groot of te groot worden vooral van oog ben ik huiverig gaat ze hemelen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 10:50

Jeetje, dat zijn ook geen kleine sarcoiden. Heftig zeg.
Ben je al begonnen met virex?

Hier denk 3/4 maanden verder, maar laatste maanden niet consequent kunnen smeren of winterfit kunnen geven. Sinds ik minder consequent smeer/voer, is er ook geen ontwikkeling meer. Bij frequent behandelen was er wekelijks verschil. Dus ik geef t nog niet op.
Maar mn paard heeft er overigens geen last van. Merk t iig niet als ik smeer.

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 11:41

@jotoma. Bij mijn paard heeft de ontwikkeling ook maanden stil gestaan. Nu sinds kort weer veel veranderingen in de sarcoid. Ik heb 2 andere verhalen van bokkers gehoord dat de ontwikkeling ook stil stond, maar dat ze toch door zijn gaan smeren met als resultaat dat de sarcoid verdwenen is. Ik denk wel dat hoe meer je smeert beter is, maar ik kan dat ook niet elke dag (maar zo'n 5 x per week)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:03

Denk 't ook Nath. Ik ben er normaal ook 5 a 6 keer per week. Nu door drukte prive en werk en de koud (waardoor de bak niet altijd goed is), is t maar 2 of 3 keer per week gelukt.
Hoe lang ben jij aan het smeren? Voer jij ook nog bij om het van binnenuit te helpen?

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:26

Ja denk dat 2 of 3 keer inderdaad te weinig is. Soms smeer ik 2 dagen niet, zoals afgelopen week, en lijkt wel alsof de sarcoid dan krimpt en verdroogt (klinkt raar). Smeer ik weer, zie ik meteen de volgende dag reactie op de zalf. Dus de zalf helpt écht wel.

Ik geef nog steeds de kruiden en wil eind februari weer een weerstand kuurtje geven (denk weer NAF). Wat Tita ook beschrijft, is de weerstand erg belangrijk.

Geef jij nog wat voor binnenuit?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:34

Ik ben sinds 2 maanden van de gewone brok afgestapt en op marstal force over gegaan, dat heeft mijn paard al enorm doen opknappen.
Verder geef ik Winterfit bij van de paardendrogist, kreeg ik getipt van een bokker. Wat geef jij nu voor kruiden?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 12:43

Ik geef immune gold das vloeibaar, ook via Hilton herbs

Nath010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:20

Ik geef de wintermix kruiden van de paardendrogist. Volgensmij hetzelfde?

Ik heb ook naar de Immune Gold gekeke n Tita. Hoe bevalt deze?
Ik dacht dat NAF imunne liquid van de paardendrogist erg op deze zou lijken, dit is ook een krachtige echina drank, en heb mijn paard hier een kuur/fles van gegeven eind vorig jaar. Sinsdien meer verandering in de sarcoid. Zit eraan te denken om nog een fles te kopen of een NAF Opkikker te geven..

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:39

Mijn paard heeft ook heel erg vee sarcoiden gehad, op het moment voor de behandeling wel 8/9 waarvan 1 op haar oor heel erg groot was!

Wij zijn in Utrecht geweest voor 4 BCG behandelingen. Ze hebben ons goed geholpen daar, alleen wat een troep is de BCG, ze is er steeds zo ziek van geweest!
Na 4 benahdelingen en 3 maanden (dacht ik) wachten waren de sarcoiden op 1 na allemaal verdwenen, behalve de grootste lelijkste op haar oor. Wat een tegenvaller was het op dat moment!
We gaven de moed niet op, en hebben die op haar oor toch weg laten snijden i.c.m bevriezen.
Tot op heden is de sacoid nog steeds weg! *\o/*

Ik weet niet hoe ik foto's plaats via mijn telefoon, maar bij interesse pb-tje!

Ook succes voor al jullie paarden, want het is een lastig iets!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 19:37

Klopt BCG is super pijnlijk ik durf dat niet te geven, mijn merrie is zo vaak ziek.

Ik geef het pas sinds paar weken dus nog geen mening maar ik ben van mening dat je zowel inwendig als uitwendig iets moet doen.

Al heerst er bij ons op stal een virus meer dan 15 paarden ziek en aantal ruim 40 graden koorts.
In mijn paard der rij zijn er van de 10 ruim 5 zeer ziek geweest.
Mijn paard had enkel 38,5 en daarna gezakt terwijl haar buurman al 2 weken ziek is.

Ik weet zeker dat immune gold daar wel aan bijgedragen heeft...aangezien ze vroeger altijd als eerste een virusje had...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 09:39

Ik heb de zalf via mijn DA gekregen, hij kwam het gratis opsmeren, vond het interesant. Maar je kunt daar ook een deal over maken. Je paard naar Bodegraven of een andere kliniek brengen, zal de prijs inderdaad stevig opschroeven.

Verder had Lan meer last van de wond van de cryochirurgie (waarna de sarcoid terugkwam) dan van de aw4ludens. Daar had ze eigenlijk weinig last van. En het was in een paar weken gepiept. Prachtig geheeld plekje, nooit meer iets terug gekomen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 09:41

Mijn paard heeft ook BCG gehad, de eerste twee behandelingen vallen reuze mee hoor, de derde was hij even ziek van en pas bij de vierde werd hij naar. Maar, je wilt toch ook dat die dingen gewoon helemaal weg gaan?

Ik zou zo weer BCG doen hoor.