Wat nu? Iemand hier ervaring mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

switt

Re: Wat nu? Iemand hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 14:37

Jullie hebben het over het eerste filmpje? Ik dénk dat hij daar last had van zijn voeten en omdat hij neurologisch niet helemaal lekker was zo extreem ging lopen. Dit heeft hij namelijk echt maar één dag gedaan...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:39

Op het eerste filmpje vind ik hem erg slecht, maar op het tweede filmpje en de andere filmpjes van de afgelopen maanden vind ik hem toch wel aanzienlijk beter lopen dan voorheen. :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 14:41

Toevallig dacht ik gisteren nog: Hoe zou het toch met Muis gaan, al even niks van gehoord.

Gelukkig is er niets ergs gebeurd, en is Muis er nog steeds.

Bijzonder vreemd, dat eerste filmpje, dat lijkt inderdaad op een hakende knie of een vreemd soort hanetred achtig is (maar dat is het hoogstwaarschijnlijk niet).
Kan me voorstellen dat je je lens schrikt als je dit opeens ziet. Het ziet er ook zorgwekkend uit daar.

Gelukkig was het mar eenmalig, laten we hopen dat dit niet vaker optreedt. Blijven updaten over Muis hoor!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 19:26

Ja vreemd he! Ik was echt heel erg geschrokken.. Heel raar, maar wel fijn, dat het ook zo weer verdwenen was...

Hij is het helaas een beetje voor zichzelf aan het verpesten... Hij staat op een heel fijn plekje bij de ponies van de eigenaar maar hij wil de hele dag met ze spelen (lees: ze slopen). Hij is zo groot dan hij ze van boven bij de manenkam pakt en door elkaar schud. De shetlander is op deze manier al omgevallen ;( Het is echt spelen en geen rottigheid maar gaat eindeloos door en de paarden waarmee hij bijten helaas niet echt van zich af.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... cd054ccfdb
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=5562BC41

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:23

Kijk maar uit met die Shet... dat deed mijn paard Bonte Jaopie ook: bij de manenkam aangrijpen en neerhalen, en er daarna met z'n knieen op gaan staan stompen..., en dat was wel degelijk kwaad bedoeld... die heb ik om de Shet te redden uit mekaar moeten halen. Shet heb ik nog, maar nu achter m'n huis staande, met Shettenvriendinnetje.

Aan de foto's kan ik in elk geval wel zien dat Muis niet aarzelt om zijn beenwerk achter te gebruiken.
Zo lang hij dat vanuit zichzelf en met overgave doet, gaat er nog niets drastisch mis met Muis. Hij heeft er nog zin in !

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:56

Hoe is het nu met Muis ???

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 11:04

Mwahh wel goed denk ik! Hij werd wel erg fanatiek in het pony-pesten en hij had het duidelijk helemaal gehad met het longeren (liet zich niet meer pakken etc.). Ik moet eerlijk zeggen dat ik er na 1,5 jaar ookwel klaar mee was... Ik heb hem op het land gezet. Misschien niet heel verstandig want ik weet dat longeren hem goed doet maar we werden er allebei echt helemaal gek van. Hij heeft nu vrienden van zijn eigen formaat waar hij mee kan rennen en spelen en staat lekker 24/7 op het gras.
Belachelijk natuurlijk om hem nu weer op een duur land te zetten maar zolang hij blij is kan ik het echt nog niet aan om afscheid te nemen..

Ik kon het niet laten voor één keertje.... https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55A8E218 <3

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 570769fadd
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55B8857E

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:44

Nou Muis is nu inderdaad Muis. Maar hoe loopt hij nu dan?? En hoe oud is hij nu?? Ach dan nog maar even het land op. Daar zal hij toch niet minder van worden??

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 13:47

Ik vind hier niets belachelijks aan. Denk eigenlijk dat het heel goed is voor hem om met maatjes van zijn formaat te staan. Beweging krijgt hij zo in elk geval :)

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 21:35

Hij is nu 3 jaar. Qua lopen nog hetzelfde als het laatste filmpje. Verwacht dat hij slechter gaat worden nu hij op het land staat; met zijn hoofd naar beneden lopen is moeilijker voor hem en gecontroleerde beweging aan de longe is iets heel anders dan wat hij zelf doet. Maar hem nog een half jaar elke keer longeren was gewoon geen optie meer. Het was óf het land óf euthanasie. Ik vind mezelf wel een beetje egoïstisch dat ik hem het land op heb gegooid maar hij komt daar echt niets te kort.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:31

Gut,ze zit er maar zo op, los langs de weg. :D Hij lijkt zichzelf erg belangrijk en knap te vinden als rijpaard.

Fijn dat Muis stabiel blijft. Ik hoop echt dat hij het ook goed blijft doen op het land.

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 17:10

Denk niet dat het egoïstisch van je is. Vooral niet als hij niets tekort komt. Duim ook dat hij het ondanks je verwachtingen goed blijft doen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 11:25

Hoe doet MUIS het nu inmiddels op het land, TS?!?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:52

Switt is momenteel door Azië aan het reizen en zit, as we speak, op een onbewoond eiland tussen de reuzeschildpadden, dus ze kan even niet reageren.

Ik geef Muis iedere dag een aai over zijn bol (of een brul als hij weer in de billen van mijn merrie hangt :Y) ). Hij is lekker opdringerig en speels; precies zoals een drie-jarige hoort te zijn.

In het begin viel hij een beetje in, maar inmiddels doet Muis het super op het land!

Afbeelding

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 00:05

Fijn om te zien en te horen! Dank!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:54

Thanks! Ik heb een zwak voor Muis, dus wil altijd graag over hem horen hoe het gaat!

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 10:59

Ben helaas weer terug in Nederland.... ;( Zoals Plukje al zei doet hij het goed op het land! Hij ziet er goed uit en is erg actief (lees: vervelend naar de andere). Ik zal kijken of ik een filmpje van uploaden, daarop zie je wel duidelijk dat hij niet helemaal goed is. Maar ach, hij is nu zoveel blijer dan toen hij veel moest werken en in de paddock stond. Ik ben in elk geval heel erg trots op hem, hij is toch maar mooi 3 jaar geworden :D Ik vraag me wel af of hij nog wel wit gaat worden :Y)

Afbeelding
ter vergelijking: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=560D0A93

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=56003AA6
Stoer paard <3

Ja, hij loopt raar en vooral in de bochten heeft hij het moeilijk.. Maar ik zie geen reden om ermee te stoppen nu.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:51

Leuke update! Hij is inderdaad heel donker. En groot!!! Maar ik zie een blij paard en het valt me niet eens tegen hoe hij nu loopt (zonder oefening). :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 12:24

Vind ik ook. Hij loopt vrij goed vind ik. Volgens mij blijft hij zwart. Mijn merrie was op haar 3 ook nog mooi zwart op een streepje grijs na op haar hoofd. Nu (7) is ze een prachtige appelschimmel, maar op haar 3de zag je dus wel al dat grijze streepje.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 14:51

Muis blijft hoogstwaarschijnlijk echt wel zwart. maar die is toch even heel aardig uitgegroeid en opgeknapt, het land doet hem duidelijk goed! En, niet het minst belangrijk: je ziet een HAPPY, gezond ogend paard dat plezier in zijn leven heeft!

Dank zij al jouw goede zorgen en bemoeienissen, Switt, vergeet dat niet!

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:28

Wat goed om te zien dat die er nog is.
En volgens mij heeft hij het echt naar zijn zin daar zo in de kudde op het land.

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 11:14

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:38

Hoi! Ik heb half het topic door gelezen, en wat heb ik een bewondering voor jou zeg! Fijn dat hij bij jou een kans heeft gekregen en het nu goed met hem gaat! Ik heb nooit gelezen wat de uitslag was van de foto's (als je die nog hebt laten maken natuurlijk) en wat er nou eigenlijk precies aan de hand was/is met hem. Ga je later nog met hem rijden of mag hij lekker op het land blijven?

Iniedergeval heeel veel succes en plezier met Muis :)

switt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 13:29

xxSaschaa schreef:
Hoi! Ik heb half het topic door gelezen, en wat heb ik een bewondering voor jou zeg! Fijn dat hij bij jou een kans heeft gekregen en het nu goed met hem gaat! Ik heb nooit gelezen wat de uitslag was van de foto's (als je die nog hebt laten maken natuurlijk) en wat er nou eigenlijk precies aan de hand was/is met hem. Ga je later nog met hem rijden of mag hij lekker op het land blijven?

Iniedergeval heeel veel succes en plezier met Muis :)

Dankje :D
Het gaat niet "goed", helaas. Het gaat wel beter!
Dit is een heel recent filmpje, de eerste keer buiten het land sinds maanden:

En dit was precies een jaar geleden:

Er zijn 5 keer foto's van hem gemaakt (zovaak omdat hij nog zo groeide en alles veranderde). Eigenlijk is hier nooit echt iets uit uitgekomen. Groeischijven die er wat afwijkend uitzagen maar niet verschrikkelijk, zou goed moeten komen zodra ze geheel gesloten zijn.

Ik denk eigenlijk niet dat hij ooit goed genoeg gaat worden om een rijpaard te kunnen zijn. Eigenlijk weet ik dat wel zeker. Ik weet niet zo goed wat dan .... Eerst had ik nog het idee het gewoon te gaan proberen onder het zadel, maarja...voor wie doe je dat? Hij is duidelijk niet goed en op een kreupel paard moet je niet willen rijden. Ik kan het echt niet over mijn hart verkrijgen om hem, zoals hij nu is, in te laten slapen. Dat had ik dan 2 jaar geleden moeten doen. Maar ik ben veel te gek op dat malle dier. Dus ja, grote kans dat hij dan gewoon de rest van zijn leven een veel te dure grasmaaier gaat zijn en ik nooit meer kan rijden :Y)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 13:59

Misschien is dit wel eens gebeurt maar is zijn bekken ook op de foto gezet, het lijkt op het eerste filmpje net als of het uit zijn heupen komt. Hoe is hij met het hoeven uitkrabben achter?