Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
rakni schreef:Juist paarden die veel ruwvoer eten hebben inderdaad minder verstopping bij een goede darmwerking. Als de darmen problemen hebben kan dit heel anders uitpakken.
je kunt wel degelijk je paard prima voeren met grasmix, seniores preniores etc. Het is wel een dure aangelegenheid weet ik uit ervaring. (maar je kunt bij hartog dat gehakselde gras uit de grasmix kopen per baal van 400 kg, past precies in een paardentrailer. kost 150 euro per baal. (ophalen in lambertschaag of laten brengen bij je fouragehandel)
Maargoed, t is eerst maar even afwachten wat het paard van TO mankeert denk ik... sterkte nog met afwachten, de uitslagen kwamen morgen?
fargo schreef:rakni schreef:je kunt wel degelijk je paard prima voeren met grasmix, seniores preniores etc. Het is wel een dure aangelegenheid weet ik uit ervaring. (maar je kunt bij hartog dat gehakselde gras uit de grasmix kopen per baal van 400 kg, past precies in een paardentrailer. kost 150 euro per baal. (ophalen in lambertschaag of laten brengen bij je fouragehandel)
Maargoed, t is eerst maar even afwachten wat het paard van TO mankeert denk ik... sterkte nog met afwachten, de uitslagen kwamen morgen?
Dit lijkt me als blijkt dat hij het goed eten en verwerken kan, een goede en handige tip! Maar dan moet je eerst wel weten dat het goed gaat. Maar een grasmix komt natuurlijk het dichtste bij gras in de buurt qua lengte en structuur, al is er wat toegevoegd dacht ik?
Zou dat ook voor Compactgras van Hartogs werken?
Misschien hier ook voor de geinteresseerden een interessante link - verschil tussen grasmix, luzerne en compactgras van hartogs:
http://www.hartog-lucerne.nl/paardenvoe ... ruwvoeders
Rchell schreef:niet direct.. ik ga proberen hem met een dieet goed te krijgen.. mocht dat niet werken, dan is dat altijd nog een optie.. eerst vechten en proberen voor mijn ventje..