Wel dierenarts, geen dierenarts?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Wel dierenarts, geen dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:10

Sterkte morgen, rot situatie weer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:25

Sterkte morgen.

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:57

Sterkte en succes morgen! Ik hoop dat je iets 'hebt' aan de uitslagen.
En goed van je dat je eigen vermoedens ook bespreekt, alles wat je te beginnen schiet zou ik gewoon zeggen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:02

Ik kan helaas ook niets anders dan je wederom veel sterkte wensen!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:01

Jeetje het houdt niet op :( nogmaals veel sterkte :(:)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:38

Heeeeel goed dat je dit opmerkt, zeker met DA bespreken! Het beste is om op je gevoel af te gaan, jij kent je paardje het beste! Veel sterkte vandaag, ik hoop dat er in die mate iets uitkomt dat je er iets mee kunt gaan doen zodat zowel paardlief als jij weer de goeie kant opgaan!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:41

rakni schreef:
Juist paarden die veel ruwvoer eten hebben inderdaad minder verstopping bij een goede darmwerking. Als de darmen problemen hebben kan dit heel anders uitpakken.

je kunt wel degelijk je paard prima voeren met grasmix, seniores preniores etc. Het is wel een dure aangelegenheid weet ik uit ervaring. (maar je kunt bij hartog dat gehakselde gras uit de grasmix kopen per baal van 400 kg, past precies in een paardentrailer. kost 150 euro per baal. (ophalen in lambertschaag of laten brengen bij je fouragehandel)

Maargoed, t is eerst maar even afwachten wat het paard van TO mankeert denk ik... sterkte nog met afwachten, de uitslagen kwamen morgen?

Dit lijkt me als blijkt dat hij het goed eten en verwerken kan, een goede en handige tip! Maar dan moet je eerst wel weten dat het goed gaat. Maar een grasmix komt natuurlijk het dichtste bij gras in de buurt qua lengte en structuur, al is er wat toegevoegd dacht ik?

Zou dat ook voor Compactgras van Hartogs werken?

Misschien hier ook voor de geinteresseerden een interessante link - verschil tussen grasmix, luzerne en compactgras van hartogs:
http://www.hartog-lucerne.nl/paardenvoe ... ruwvoeders

Floemii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 11:35

ik lees het hele topic al mee, en wat naar dat je paardje maar ziek blijft!
heel veel sterkte voor jou en je paard!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 12:50

En, is er al nieuws? Zijn de uitslagen van Lyme al binnen? Ik lees nog steeds mee en hoop op goed nieuws voor je!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:37

fargo schreef:
rakni schreef:
je kunt wel degelijk je paard prima voeren met grasmix, seniores preniores etc. Het is wel een dure aangelegenheid weet ik uit ervaring. (maar je kunt bij hartog dat gehakselde gras uit de grasmix kopen per baal van 400 kg, past precies in een paardentrailer. kost 150 euro per baal. (ophalen in lambertschaag of laten brengen bij je fouragehandel)

Maargoed, t is eerst maar even afwachten wat het paard van TO mankeert denk ik... sterkte nog met afwachten, de uitslagen kwamen morgen?

Dit lijkt me als blijkt dat hij het goed eten en verwerken kan, een goede en handige tip! Maar dan moet je eerst wel weten dat het goed gaat. Maar een grasmix komt natuurlijk het dichtste bij gras in de buurt qua lengte en structuur, al is er wat toegevoegd dacht ik?

Zou dat ook voor Compactgras van Hartogs werken?

Misschien hier ook voor de geinteresseerden een interessante link - verschil tussen grasmix, luzerne en compactgras van hartogs:
http://www.hartog-lucerne.nl/paardenvoe ... ruwvoeders

Ja die baal van 400 kg is eigenlijk meer compact grass, sorry daar kwam ik even niet op. Er zit geen melasse of brokjes in.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:37

maar TS, verder hoop ik dat het meevalt met de prognose vandaag

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:46

Ik lees ook al een hele tijd mee, en wat balen zeg!!! Ik hoop voor je dat hij zich straks weer beter voelt, zodat jij je ook weer wat beter voelt! Dit is maar niks.. Heel veel succes en sterkte vandaag, en maar hopen op een "goede" uitslag.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 15:58

ik ben ook erg nieuwsgierig of je al iets weet!

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 17:05

*duimt mee dat je nu wat kunt met de uitslag*

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:07

Hoe is het met je paard vandaag?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 20:54

bloeduitslagen waren allemaal negatief, dus ook negatief op lyme.. betekend dat de eerdere verdenking van verlamming van een deelvan de dikke darm het grootste is. En dat betekend dat ik morgen mijn half zieke en hongerige paard op kan halen, want artsen kunnen niets meer voor hem doen.. :(

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 20:56

Oh jeetje, Ts! Begrijp ik goed dat je hem dan in moet laten slapen?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 20:59

niet direct.. ik ga proberen hem met een dieet goed te krijgen.. mocht dat niet werken, dan is dat altijd nog een optie.. eerst vechten en proberen voor mijn ventje..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:02

Ohh meid wat erg! Ga je nu het "alternatieve circuit" in? Gewoon om te kijken of het stiekum toch te verhelpen valt?
Je gaat t nog zwaar krijgen meis.. paardje weer op stal maar wanneer is het weer raak? kan me voorstellen dat je geen oog dichtdoet. Wat een K situatie! Knuf van hier

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:04

Pfff... zo niet leuk! Misschien inderdaad het alternatieve circuit proberen. Laarakker?

Aslien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:07

Wat een vervelend bericht! Misschien inderdaad het alternatieve circuit proberen. Ik duim voor je, heel veel sterkte en succes!

Salou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:13

Pfff lieve TS,

Het is misschien nog wel zwaarder om zonder diagnose naar huis gestuurd te worden in plaats van met een dergelijke diagnose als lyme.
Al die onzekerheid continu breekt je helemaal, omdat je steeds tussen hoop en wanhoop wordt gedreven.

Wat betreft de medische wereld kan ik je weinig tips geven, het enige wat ik kan doen is stevig duimen voor jou en je ventje.

Houd hoop en moed! Ik wens je heel veel sterkte in deze slopende situatie.
Laatst bijgewerkt door Salou op 17-01-13 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:17

Verdikkeme, hier hadden we natuurlijk niet op gehoopt. Een naar bericht maar ik persoonlijk denk dat je met voeding en alternatieve geneeswijze nog een heel eind kunt komen. Ik spreek uit ervaring, je kunt nog veel voor je paard betekenen. :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:21

Rchell schreef:
niet direct.. ik ga proberen hem met een dieet goed te krijgen.. mocht dat niet werken, dan is dat altijd nog een optie.. eerst vechten en proberen voor mijn ventje..

heb je weleens zemelen geprobeert?
Wel wat vochtig.Dat raadt de 'alternatieve hoek' aan in dit soort gevallen las ik gisteren.
(ik voer zelf al 30 jaar zemelen)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:30

Sterkte!!