Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YazhiSien

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:39

Super nieuws!!! Dikke knuffel!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 22:01

Dank jullie wel lieve mensen hier in dit topic :*

Weet je wat ik me ineens realiseer nu?
Ik ben dus nog lang niet uitgepuzzeld met haar,nu is het zaak waardes spierbevangenheid onder controle te krijgen :+ ....en ook dat gaat me lukken :j

Het was vandaag zo waardeloos weer,alleen maar hozen met regen,dus alles stond voor de verandering binnen,heb ik heerlijk met Desert in stal gelegen en gepraat en we komen er wel,al is het niet links,dan rechtsom....

Jaja ik ben echt heel even positief,vrees niet,ik blijf realistisch hoor en per dag naar haar zelf kijken,dat zegt me eigenlijk meer dat 10.000 uitslagen _/-\o_
duurde even om dat eindelijk door te hebben :o

Dus ja ik ga voor mijn gevoel en mijn uiterste best doen om daar op te blijven vertrouwen,wat een ander ook roept.....

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 01:00

sandra3235 @ [FZ] Bedank een bokker!

ik heb jullie allemaal hier bedankt en doe het ook even hier nog een keer,ik blijf het bijzonder vinden,zeker na een pb vanavond( :(:) ) waar het heel anders gaat in haar topic en zij ook zo haar best doet voor haar paard...

Dank jullie wel voor al jullie positieve reacties hier en jullie support,jullie zijn kanjers!!!!!!

crazy4horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 01:03

lees nu voor het eerst mee, wat knap dat je ondanks alles positief blijft!! Alle succes toegewenst iig!! liefs

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 11:20

voor de spierbevangenheid: wat voer je haar nu?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 12:35

merrieveulen ik zal vanavond even antwoorden,maar ze stond te hoog in voer iig.
Nu weer terug op sanequi colon.
Maar t kwartje is weer gevallen hier,denk ik ;) al doende leert men he,ook mede door de prednisolon natuurlijk,maar in t ijzermix die ik erbij gaf,zit heel veel energie en als ze die niet kwijt kan....dus af en toe even onderhoud kuur en niet te lang,want haar bloedwaardes reageerden er dus wel goed op met de aanmaak van rode bloedcellen.....
Dus het wordt van alles even minderen en vooral naar Desert zelf blijven kijken. ;)
We komen er wel..... :j

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:05

Dus je mag voorzichtig zeggen dat Desert na de uitslag dan toch in de goede richting gaat: *\o/* *\o/*

Spierbevangenheid is dat zoiets als hoefbevangenheid?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 17:46

dat dacht ik meteen, oeps de ijzermix, dat had ik natuurlijk ff moeten zeggen.

Meid geen dank, wat ik juist zo fijn vindt in dit topic dat we met gelijk gestemden zijn allen met hun eigen kijk en tik, toch :+
heerlijk zonder enig verwijt met een grapje en een serieus geluid. Het is hier gewoon gezellig!

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:39

Puzzelen, puzzelen, puzzelen. Hoop dat ze zich snel wat beter voelt en dat jullie saampjes het nieuwe jaar goed kunnen gaan beginnen.

Hier gister weer eens lang naar Sylke kunnen gaan(haar met vriendinnetje lang naar buiten gegooid, maar zat niet veel leven in stonden bij het hek te miepen om weer naar binnen te mogen) vandaag maar eens de bak in gegaan, voel het nu nog aan me arm, wat een energie, werd zo wat de bak rond gesleept. Maar op einden weer alles onder controle en weer onder het duimpje. Gelukkig nu twee weken vakantie, dus combineren ziekenhuis en pown gaat dan wat beter

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:22

He gelukkig, goed nieuws! Ik duim dat je de spierbevangenheid ook zo weer onder controle hebt. Ik snap dat je heel erg kan juichen. Zullen we dan maar zachtjes juichen? Wat een opluchting is dit. En het advies van de DA: gewoon je gevoel volgen. Dus dat dan ook maar doen he.

Tijdje geleden had mijn paard door wat woeste dingen te hebben gedaan in de trailer een dikke knie. Lang verhaal, boel gedoe, veel DA, maar uiteindelijk bleef de knie dik en moesten er foto's gemaakt worden. Het kon een breukje zijn en dan? Op weg naar stal op de dag dat de DA kwam heb ik heel wat tranen weggeslikt. Foto's waren gemaakt, maar ze konden er niet zoveel over zeggen. En ik moest een aantal dagen wachten op de uitslag. Wat een verschrikkelijke dagen. Uiteindelijk belde de DA op maandagmorgen: de foto's waren goed! Er was niks te zien! *\o/* Daarna heb ik wel even een potje staan te huilen, puur van blijdschap. Dus ik snap je gevoel van de goede uitslag.
Hele fijne dagen gewenst samen met al die je lief hebt.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-12 23:58

Misty12,ja zachtjes juichen,want we zijn er nog niet,al is het alleen maar die k*t niersteen die op kan gaan spelen...
maar voor nu ben ik voorzichtig blij....
Heerlijk dat er niets te zien was op de foto's,nu inmiddels helemaal hersteld de knie?

cobelens ja puzzelen en eigenlijk houd ik helemaal niet van puzzels _O- _O-
Ik kan niet anders zeggen dat ik ook met jou meeleef,ook al heb je vakantie,je wordt van her naar der getrokken... :(:) :(:)

esje01,ja dat dacht ik ook ineens oeps de ijzermix,het zal een combi zijn van alles bij elkaar... :j
Ja gezellig zijn wij he,stelletje eensgezinde gestoorde(prettig :)) ) bij elkaar...

Dorien,hai :wave: ja heel voorzichtig,maar ze hebben nog geen voorzichtige juichpoppetjes als smiley :D
vergelijkbaar maar dan anders..ik dacht ook eerst hoefbevangen...

merrieveulen,het meeste had ik al geantwoord, Desert kreeg weer 2 x per dag cavalor muesli en iets sanequi colon erbij,en s middags slobber met medicijn,verder snoepjes,vazuintjes en wat wortels en vrijwel onbeperkt hooi,nu had ik het al paar dagen geleden veranderd voor ik de uitslag had.
Heb je nog tips qua voeding?
Hoe zit het met wortels?

Ik heb weer reading aangevraagd,waar ik al eerder 1 van had gehad tijd geleden over Desert en dat was zo kloppend,gewoon bizar,wat niemand kon weten over haar tijd in Amerika oa,nu wil ik graag meer weten over het hoe ze zich nu voelt....ik ben benieuwd.....
Mocht iemand daar meer over willen weten,wil ik dat(na de kerst) wel per pb doorsturen en uitleggen ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:24

Ja en nee of de knie helemaal hersteld is. Na de foto's bleef de knie dik. Toen maar een DA laten komen met een echo. Uit de echo bleek dat het bindweefsel is (litteken dus). Het dikke zit iets onder en boven het gewricht. Uiteindelijk heeft ze er geen last van, maar het is nog steeds dik. Niet meer zo heel erg, als je het niet weet zie je het niet. nadat bij de echo bleek dat het littekenweefsel was, kreeg ik groen licht om weer te gaan rijden. Ik hoefde de knie niet te ontzien, maar moest alleen rekening houden met het feit dat mijn paard een maand rust had gehad. En dus wat minder conditie had. Dat hebben we die middag gelijk gevierd met een ritje door het bos. :D Verder heeft ze er geen moment kreupel meegelopen, dus mijn angst dat het een breukje was en misschien einde verhaal was wel heel erg zwart gedacht. Maar de blijdschap die ik voelde bij de uitslag van de foto's was erg groot. Vandaar de tranen van opluchting. Ik was zo bang dat ik mijn lieve brave merrie op moest geven. Het is een paard dat erg graag wil werken en het is zeker geen paard dat je een plezier doet met gras maaien de rest van haar leven. Dus een weidepaard was het niet geworden. Maar gelukkig mag ik nog elke dag van haar genieten.

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 13:06

Ik wil wel weten of de nieuwe reading bij Desert klopt. Heb daar zelf ook positieve ervaringen bij dus ben benieuwd!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 15:11

Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe reading van Desert :)

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:20

Fijn dat de waardes in haar bloed ( positief) veranderen.

Heerlijk om lekker bij je paard in de stal te liggen en er tegenaan kletsen.

Ik doe het vaak in de wei, de mijne gaat helemaal plat liggen en dan ga ik tegen hem aan zitten en tegen hem kletsen.

Fijne dagen.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 20:26

Als de nieuwe reading binnen is zal ik jullie zeker op de hoogte brengen,ik heb wa specifieke dingen met gevraagd en met Desert wat afgesproken ;)

Iig heeft ze al 2 heeeeele goede dagen,gister was ze zelfs erg vrolijk,heerlijk om weer eens te zien <3 ze loopt weer vrij normaal ,voer was al eerder aangepast en ijzer even gestopt en warm houden,ze staat tot knieen in stro en mag alles zelf bepalen of ze wel of niet naar buiten wilt en zo ja heeft ze dek op en t kost nog moeite om die weer af te krijgen,ze vindt het niet erg zo te zien :=
We komen er wel :j

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:23

Knap hoor hoe je iedere keer haar er weer bovenop helpt jullie zijn supersterk en een superkoppel.
Hele fijne dagen samen.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 23:39

vuurtoren,dank je voor je lieve woorden:o

Ik moet zeggen dat ze echt weer stuk beter oogt,ook Rene viel het op,die had vandaag de meeste verzorging,ik stond in de keuken kerstdiner in elkaar te flansen -O-
Maar ik ben zelf zo aan het proberen en kijk hoe ze erop reageer,dat het bijna niet voor een ander te doen is :')
Maar ze loopt weer soepel en oogt stuk vrolijker,ze neemt haar dagelijkse rust,nu ook relaxed,zonder stress voor de kudde...ik praat heel veel met haar,maar dring geen gedachte op en heb ook weer een stapje terug gezet om aandacht aan de rest e geven,daar had ze even moeite mee,heel merkbaar,maar ook dat uitgelegd en nu schijnt zehet geaccepteerd te hebben,want ze zit goed in haar vel :j
Ik krijg toch stiekum steeds een beter gevoel.......voor hoe lang het duurt,maar dit hebben we mee en koesteren het _/-\o_

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 17:28

Zeker koesteren! Toch weer fijn dat je eerder bloed hebt laten prikken nu weer een tweedubbele bevestiging..... stijgende lijn en spierbevangen. Heerlijk om te lezen hoor! Geniet maar lekker met z'n allen van elkaar.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 14:19

Ik kreeg vanmorgen mail dat de reading klaar is,ik ben erg benieuwd :):) :):) :):)

Desert gaat nog steeds goed,het is even genieten met en van haar.
Het mooiste moment is als ze naar buiten gaat en gelijk naar Keyemsi hinnikt,die dan aan komt rennen,als ze hem in haar armen kon nemen zou ze het doen... moederliefde <3

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:12

Nou San, ben ook benieuwd naar de reading. Ik hoop dat je deze reading een plaatsje kunt geven in je gepuzzel...... ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :o vind 't moeilijk te omschrijven.
Het is gek, maar als jij geniet van jouw Desert en dat zo mooi schrijft kan ik er echt van meegenieten!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:39

ik ben ook benieuwd naar de reading :j

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-12 01:14

Ik heb de reading binnen en laat alles bezinken,jullie lezen het morgen..
Voor mij was er niet veel meer nieuws, ik heb toch de irritante wetenschap dat ik alles zelf al weet :P
Maar wel interessant hoor :j
Ik heb vandaag besloten dat Desert het gewoon gaat halen en ik mijn gevoel ga volgen :=

Ik zit me hier op te vreten,ik ben zo blij dat hier in het topic niet dit soort mensen zitten,mocht Desert het niet halen en ik krijg deze reacties,zoek ik ze persoonlijk op -:(-
sandra3235 @ [MD] Welke kliniek is de beste?

Wat ben ik blij met jullie posters hier,....weer bij deze bedankt!!!!! :*

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 01:35

Even dat Topic doorgelezen, mocht Desert het niet halen en je zo'n reacties krijgt en ze ook nog gaat opzoeken, bel me dan even op, dan ga ik met je mee!

LokiDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 02:06

Zo net het hele topic gelezen!
Respect!

Knap dat je alles zo uitpluist! Denk niet dat veel mensen je dit zouden nadoen!