Wat is nou eigenlijk kwakzalverij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:31

EstherHegt schreef:
Balada schreef:
Duss....... Wat voor antwoorden ga ik nu weer krijgen?? :)

Het enige antwoord dat ik je mee kan geven is dat je oorzaak en gevolg niet overziet. Jij schrijft bijvoorbeeld ergens in het begin van dit topic dat jij je paarden wormvrij houdt door ze regelmatig een kuur te geven met wortel en veel look. Dan trek je de conclusie dus het werkt.

Mijn paarden zijn ook wormvrij, alleen ze krijgen beslist geen look, wel af en toe eens een wortel in de periode dat ze niet op gras staan voor het B caroteen. Toch hebben ook mijn paarden geen wormen. Nu zou ik dus ook kunnen zeggen, gras en hooi zijn voldoende om ze wormvrij te houden, zie je wel het werkt.
Mestonderzoek is een betere graadmeter. Als het nodig is ontworm ik ze met werkzame stoffen.

mest onderzoek is ook niet altijd betrouwbaar . :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:33

@shadowflower, dat is waar, maar vaak hebben de paarden waarbij het mestonderzoek niet betrouwbaar bleek op zwaar besmette weides gestaan en heeft de eigenaar verzuimd om binnen redelijke termijn een nieuw onderzoek te laten doen.

Esperanza
Blogger

Re: Wat is nou eigenlijk kwakzalverij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:45

Nou daar zeg je wel iets, onze DA geeft geen wormenkuren meer mee, tenzij uit het mestonderzoek blijkt dat je paard wormen heeft. Maar ik lees steeds meer over onbetrouwbare mestonderzoeken....

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 09:55

russel schreef:
Hoe wil jij dat zichtbaar hebben? Kan jij energie zien? Dus als jij draadloos internet zie jij de energiebaan lopen, dus dan is het er?

je wifi lijntje is meetbaar en detecteerbaar,bewijsbaar aanwezig dus.......meridianen zijn nog nimmer aantoonbaar gemeten of zichtbaar gemaakt....daar mee zeg ik niet dat ze niet bestaan,maar aantoonbaar zijn ze niet,en eerst dan geloof ik dat ze ook daadwerkelijk bestaan.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:57

shadowflower schreef:
mest onderzoek is ook niet altijd betrouwbaar . :o

Dat klopt, maar het is wel een stuk betrouwbaarder dan wortels en look. Goed weide management kan al heel veel schelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:59

Maar als je je verdiept in deze materie die al eeuwen oud is, dan zul je gaan lezen dat er daadwerkelijk aantoonbare veranderingen ten gunste van patienten zijn ontstaan door behandelingen waar meridianen in zijn behandeld....energie om ons heen, ons eigen energieveld is te meyen met kirlian maar ook dat wordt in twijfel genomen, maar iedereen weet dat wij een energieveld hebben.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:07

en zelfs en kleurenaura die niet iedereen kan waarnemen.
Niet iedereen ziet dus nog , wat er allemaal is

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 10:10

ja,,,en dat die verstoord worden door andere energie velden etc,etc,
Onzin dus want dan zou iedere zeeman dood en dood ziek moeten zijn.....elk schip is immers een drijvende energie centrale,die bovendien ook nog eens continu allerlij signalen via radar,radio,sateliet etc de ether instuurd.
in tegen stelling tot meridianen,zijn al deze signalen wel meetbaar.....zelfs de geringe lading van een lichaams cel is meetbaar,en toch is het bestaan van een meridiaan nog nimmer aannemelijk gemaakt.
Echt hoor......als meridianen aantoonbaar aanwezig blijken te zijn ben ik de eerste die er in gelooft.
Dat die ouwe chinezen er al in geloofden zegt mii niets ,,,,die geloofden in wel meer,,,tot aan draken aan toe......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:14

Jij maakt er weer iets van, zodat het oor jouw plausibel is, ga je verdiepen ,lees je in en dan verder praten....

Ik ben heel erg tegen kwakzalvers die er te veel zijn, maar discussieren met mensen die maar wat roepen maar niet verdiepen vind ik moeizaam

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 10:22

russel schreef:
Jij maakt er weer iets van, zodat het oor jouw plausibel is, ga je verdiepen ,lees je in en dan verder praten....

Ik ben heel erg tegen kwakzalvers die er te veel zijn, maar discussieren met mensen die maar wat roepen maar niet verdiepen vind ik moeizaam

Misschien weet ik meer dan jij denkt russel..........ik maak dingen graag beeldend......nog maals alles wat niet aantoonbaar gemaakt kan worden bestaat in mijn ogen niet......al staat in honderd boekjes iets anders.....ik heb nog nimmer een wetenscappelijk schrijven gezien wat het bestaan van merideanen bevestigd,en zoals gezegd,,,,zo dra je met eentje op de proppen komt ben ik de eerste die er ingelooft.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:31

Het is nog niet bewezen, en of dat het ooit zal worden?
Neemt niet weg dat alles wat er bij mij gebeurd is, te verklaren is op basis van de meridianen qua lichamelijke klachten. :)

Voor mij is het dus gewoon bewezen, wat een ander er van vindt zal mij een worst wezen. :o

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 10:37

moonfish13 schreef:
Neemt niet weg dat alles wat er bij mij gebeurd is, te verklaren is op basis van de meridianen qua lichamelijke klachten. :)

Voor mij is het dus gewoon bewezen, wat een ander er van vindt zal mij een worst wezen. :o

En zo moet het zijn.........zie het als religie........onbewijsbaar voor mij,maar geeft anderen een rotsvast vertrouwen.......en ergens in het midden vind je de waarheid,maar waar is het midden?dat is en blijft de vraag.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:42

nog leuker : alles wat je ziet is een illusie ;-)
Laatst bijgewerkt door nombrado op 21-04-12 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:42

Ik heb ook gewoon niet de behoefte om alles en iedereen te bekeren.
Wat ik gewoon ervaar, is dat ik heel veel niet te verklaren klachten had waar ik nu mooi van af ben.
Alles heeft geklopt met de theorie achter acupunctuur/bach.
Het begon met één flesje voor mijn nek, wat tot mijn zeer grote verbazing gewoon hielp!
Fysio was nl een week op vakantie, en ik zat met pijn in mijn nek waar ik beroerd van werd.
Na dat ene potje kwam er meer bij.. En nu heb ik alle 38 bloesems en een teveel boeken.
Van acupressuur, tot bach, tot aromatherapie, homeopathie, bach bloesem klassiek, nieuwe methode..

Mijn fysio is ook acupuncturist, hij zegt min of meer hetzelfde.
Een acupunctuurnaald is trouwens ook een raar fenomeen.

Het is bij 4 naalden gebleven omdat ik er zeven kleuren voor schijt, maar qua werking is het ontzettend boeiend. :Y)

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:49

moonfisch , goed voor jou!
Ik snap het volledig dat je nu teveel boeken hebt :). Zo is het bij mij ook begonnen LOL.

En meridianen bestaan wel, ik wou dat ik over internet even bij jullie ongelovigen een paar punten mag drukken: je zou nogal verschieten hoor!

Dit is een topic zonder einde.....
De zon schijnt, ik ga met de paardjes spelen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:56

Wel eens geprobeerd Balada?
Een paar druppels Water violet op de achterkant van je nek?
Je voelt de pijn letterlijk wegtrekken, en niet alleen ik maar ook mijn moeder, en mijn vreselijk niet in bach bloesem gelovende vader. :')

Mijn vader, na dat ik zijn nek ingesmeerd had, na 10 min draaiend met zijn hoofd...
... Maar het is wel een stuk beter! _O-

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:07

nee, maar ik ga je erover PB'en later. :)

@ Esther: blijkbaar heb je toch moeite om te lezen :
JA, ik geef mijn dieren die onderhoudskuur een paar x per jaar (dit is al van de beginpagina's) .
JA, na bloedtest zijn ze goedgekeurd door DA, jaarlijks , anders mag ik geen competitie rijden.
NEEN, geen mesttest maar een Bloedtest. Is wel accuraat.
NEEN, mijn paarden zijn geen magere vol-wormen-zijnde scharminkels.
JA, paardjes zijn gezond. vrolijk, goede werkers, barefoothoeven zonder problemen, goede vacht (dat nu al een zomervachtje hier wordt). Altijd propere ogen en nooit een snottebel of hoest.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:10

papagroom schreef:
moonfish13 schreef:

En zo moet het zijn.........zie het als religie........onbewijsbaar voor mij,maar geeft anderen een rotsvast vertrouwen.......en ergens in het midden vind je de waarheid,maar waar is het midden?dat is en blijft de vraag.

Waarom vergelijk je het steeds met religie ?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 12:03

Balada schreef:
papagroom schreef:

Waarom vergelijk je het steeds met religie ?[/quote]
Om dat religie heel goed laat zien waar geloof toe instaat is.....als je ergens heel vast in gelooft, wordt het al snel een absolute waarheid....overigens heeft geloof een zalvende werking......neem het voorbeeld van de gebeds genezer ,die veel mensen geholpen heeft in de overtuiging dat onze lieve heer daar de hand in heeft....overigens haal ik niet steeds de religie er bij....bij mijn weten was dit de eerste keer.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:19

papagroom schreef:

Om dat religie heel goed laat zien waar geloof toe instaat is.....als je ergens heel vast in gelooft, wordt het al snel een absolute waarheid....overigens heeft geloof een zalvende werking......neem het voorbeeld van de gebeds genezer ,die veel mensen geholpen heeft in de overtuiging dat onze lieve heer daar de hand in heeft....overigens haal ik niet steeds de religie er bij....bij mijn weten was dit de eerste keer.

mooi hé :D
dus als je sterk gelooft in je eigen kracht en jezelf, kan je jezelf dus een zalvende werking geven.
geen medicijnen meer nodig ;) en ook geen anderen.
de kracht zit ook in jezelf...zelf ben je veel krachtiger dan je denkt.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 12:38

nombrado schreef:
papagroom schreef:

mooi hé :D
dus als je sterk gelooft in je eigen kracht en jezelf, kan je jezelf dus een zalvende werking geven.
geen medicijnen meer nodig ;) en ook geen anderen.
de kracht zit ook in jezelf...zelf ben je veel krachtiger dan je denkt.
Nombrado....je zult het niet geloven(om het maar binnen de kretologie te houden)maar in grote lijnen is dat wel wat ik bedoel.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 14:24

russel schreef:
Hoe wil jij dat zichtbaar hebben? Kan jij energie zien? Dus als jij draadloos internet zie jij de energiebaan lopen, dus dan is het er?

Draadloos internet is meetbaar en prima te visualiseren hoor.
http://www.cityofsound.com/photos/uncat ... aphies.jpg
http://wificamera.propositions.org.uk/v ... edirects=0

Energie is meetbaar, en dus visualiseerbaar. Dus als er ernergie door meridianen loopt, of zich in aura's rond een hoofd vormt, dan moet je dat kunnen meten. Dat is het geval niet. De energie waarvan sprake kan dus alleen maar een hersenspinsel zijn, en PG ziet het goed, dat valt dus onder geloof.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 15:44

Bandida schreef:
russel schreef:

Draadloos internet is meetbaar en prima te visualiseren hoor.
http://www.cityofsound.com/photos/uncat ... aphies.jpg
http://wificamera.propositions.org.uk/v ... edirects=0

Energie is meetbaar, en dus visualiseerbaar. Dus als er ernergie door meridianen loopt, of zich in aura's rond een hoofd vormt, dan moet je dat kunnen meten. Dat is het geval niet. De energie waarvan sprake kan dus alleen maar een hersenspinsel zijn, en PG ziet het goed, dat valt dus onder geloof.

En aangezien paarden niet geloven kan een merideaan op een paard dus nooit bestaan.
Zijn we gelijk weer on topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:50

Esperanza schreef:
Nou daar zeg je wel iets, onze DA geeft geen wormenkuren meer mee, tenzij uit het mestonderzoek blijkt dat je paard wormen heeft. Maar ik lees steeds meer over onbetrouwbare mestonderzoeken....

Ik heb daar ook over gelezen. Laat onze mest altijd onderzoeken bij VPL 't Woud en daar heb ik ook de vraag wel eens gesteld hoe het kan dat mestonderzoek niet altijd betrouwbaar is en dat uit bloedonderzoek soms wel blijkt dat er een wormbesmetting is.

Daar kreeg ik het volgende antwoord:
Ik weet alleen dat een bloedonderzoek aspecifiek is en de verhogingen gemeten in het bloed velerlei oorzaken kunnen hebben. inderdaad wormen is één van de oorzaken.
De problemen worden niet veroorzaakt doordat het mestonderzoek niet gevoelig is maar komt om dat de paarden in zwaar besmette weides hebben gelopen
.

Verder staat er ontzettend veel info op de site van 't Woud. Moet eerlijk zeggen dat ik al jaren (± 15 jaar) ontworm op basis van mestonderzoek en dat gaat perfect. Heb de laatste 5 jaar al geen besmetting gehad en alleen uit voorzorg 1x p. 2 jr. rond nov/dec tegen lintwormen ontwormd. Dit ook op advies van VPL 't Woud. Uiteraard is het als eigenaar natuurlijk ook zaak om ervoor te zorgen dat de besmettingsdruk zo laag mogelijk is. Maar om even ontopic te blijven, ontwormen met look en nog iets (weet niet meer wat het is) daar ga ik niet aan beginnen :n

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:21

Citaat:
En aangezien paarden niet geloven kan een merideaan op een paard dus nooit bestaan.
Zijn we gelijk weer on topic.

Maar een meridiaan is voelbaar, dus een paard voelt het ook. Mijn merrie heeft vorige week per toeval een sessie gehad van een acupuncturiste die hier op vakantie verbleef. Ik heb een leuk dier maar kwq karakter niet de liefste naar anderen (lees onbekenden).
In deze mevrouw haar handen veranderde ze in 5min. naar een kalm relax dier, nog 5min. viel ze in slaap tot Gaby aan een drukpunt kwam dat een blokkage gehad (heb ik ook gevoeld) en dan kwam haar vechtlust terug boven. Mocht ze niet aankomen, 3cm eronder-boven en naast wel maar niet daar. Heel bizar, ik had het verloop van een sessie nog nooit bij een paard gezien... En ik ken mijn eigen kreng! :Y)

Heb je zelf al eens een sessie gehad of geprobeerd alvorens je een mening vormt? Want meningen hebben zonder iets uit te proberen is maar banketstaaf. :j