Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ZusJacobs schreef:Ik zou het dol graag willen proberen hoor ardernhout, maar helaas kan pony hier niet weg.. Paard en pony staan nu ruim 8 jaar samen en zijn eind vorig jaar voor het eerst gescheiden geweest, na een kleine week viel mijn moeder haar paard ernstig af en mijn pony ging alleen maar erger luchtzuigen..
[***] schreef:Kan ZE eigenlijk ook nog op heel late leeftijd ontstaan? Ja toch denk ik? (zeg maar 20+ ).
En kan jeuk ook komen door bv. brood?
Paardje van de pensioneigenaresse is sinds een paar dagen aan het schuren, enige wat in haar voeding verandert is is dat ze een tijdje geleden brood is gaan bijgeven (goed gedroogd uiteraard). Maar de plaatsen waar het paard schuurt zijn echt de ZE-plaatsen ... dus ik heb het idee dat het ZE is, maar paardje is 23 jaar en heeft nooit jeuk gehad.
Iemand ervaring of een idee?
Die van mij verder nog helemaal geen problemen .. toch alweer een maandje gewonnen
ellepel schreef:[***] schreef:Kan ZE eigenlijk ook nog op heel late leeftijd ontstaan? Ja toch denk ik? (zeg maar 20+ ).
En kan jeuk ook komen door bv. brood?
Paardje van de pensioneigenaresse is sinds een paar dagen aan het schuren, enige wat in haar voeding verandert is is dat ze een tijdje geleden brood is gaan bijgeven (goed gedroogd uiteraard). Maar de plaatsen waar het paard schuurt zijn echt de ZE-plaatsen ... dus ik heb het idee dat het ZE is, maar paardje is 23 jaar en heeft nooit jeuk gehad.
Iemand ervaring of een idee?
Die van mij verder nog helemaal geen problemen .. toch alweer een maandje gewonnen
ik zou toch eerst gaan kijken naar andere oorzaken.
brood bevat tanuurlijk granen en als een pony daar niet goed tegen kan dan gaat het schuren, en er zit misschien wel meer in waar het dier niet tegen kan.
er kan schimmel,mijt of luis zijn,kan hormonaal zijn.
zou dus alles na ga lopen naar eventuele mogelijkheden.
Kimbeerly schreef:Hier nog geen jeuk, maar vanaf vandaag wel de deken op.
Heb hem achter korter gemaakt en twijfel nog of ik het voor ook zou doen.
wat doen jullie trouwens tegen vette manen, door de deken zijn ze altijd zo vet.
Biies schreef:http://users.telenet.be/oostmalle/neder ... arden1.htm
kent iemand deze meneer? mijn hoefsmid kwam ermee en hij zei dat het bij mijn eczemer heeft geholpen,
heb hem een email gestuurd voor meer info.
santos schreef:Biies schreef:http://users.telenet.be/oostmalle/neder ... arden1.htm
kent iemand deze meneer? mijn hoefsmid kwam ermee en hij zei dat het bij mijn eczemer heeft geholpen,
heb hem een email gestuurd voor meer info.
Ik ken hem niet, maar wel een interresant artikel..