Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flamejessy schreef:er waren gister middag idd al geruchten over stal ten bosche. ik hoop dat het zich niet veder over driel verspreid aangezien er nog 2 maneges zijn.
Angela schreef:Ik heb ook even wat mensen in DL op de hoogte gesteld, maar die wisten ook van niets (dus ook niet dat het in omgeving Nijmegen heerst)
Angela schreef:Ik heb ook even wat mensen in DL op de hoogte gesteld, maar die wisten ook van niets (dus ook niet dat het in omgeving Nijmegen heerst)
liempje schreef:Ik begrijp niet dat er nog mensen over les geven nadenken. Mijn mening is dat iedere stal op dit moment “gesloten” zou moeten zijn. Geen instructeurs, zadelmakers, hoefsmeden op het erf. Okay hoefsmeden kun je niet eeuwig van het erf houden. Alleen eigenaren op het erf en verder niemand. Ik denk dat wij met z’n allen moeten zorgen dat deze kl*te ziekte zich niet verder uitbreidt. Hier zou helemaal geen discussie over moeten bestaan.
liempje schreef:Ik begrijp niet dat er nog mensen over les geven nadenken. Mijn mening is dat iedere stal op dit moment “gesloten” zou moeten zijn. Geen instructeurs, zadelmakers, hoefsmeden op het erf. Okay hoefsmeden kun je niet eeuwig van het erf houden. Alleen eigenaren op het erf en verder niemand. Ik denk dat wij met z’n allen moeten zorgen dat deze kl*te ziekte zich niet verder uitbreidt. Hier zou helemaal geen discussie over moeten bestaan.
Delphi2 schreef:Angela schreef:Ik heb ook even wat mensen in DL op de hoogte gesteld, maar die wisten ook van niets (dus ook niet dat het in omgeving Nijmegen heerst)
In duitsland was door iemand bij het veterinairambt geinformeerd en in kreis Kleve zijn nog geen gevallen bekend. Er zijn in Kleve en omgeving best al mensen op de hoogte maar ook heel veel niet heb ik gemerkt.
liempje schreef:Chaos schreef:Telefoon blijft gaan en mailtjes blijven binnenkomen. Op Nijgraaf is 4 weken geleden bronchitis vastgesteld. Er zijn nu veel vermoedens door verhoging en dikke benen dat dit toch geen bronchitis is.
quote]
Is er al meer bekend over de Nijgraaf?
_Natasja_ schreef:Nu ook de derde besmetting bevestigd is zijn ook wij op uit voorzorg op slot.
PhiaBink schreef:ALs iedereen nu eens thuis blijft met de paarden in Zuid-Oost Nederland, dan is de kans dat het virus van stal naar stal overgaat een stuk minder. Nu kan er niks aan de hand zijn op je stal en morgen kan het virus toch ergens op een stal opduiken. Blijf thuis en ga ook niet naar andere stallen toe. Besmetting kan ook via je handen en kleding worden verspreid.
Door verplaatsing van dieren worden virussen heel makkelijk verspreid. Voor 99% van de bokkers zijn de paarden een hobby. Dan maar geen buitenrit en wedstrijd. De gezondheid van je paard en paarden op je stal is toch belangrijker dan een winstpunt of een uurtje uitwaaien in de bossen. Neem geen risico!!!!!! Blijf thuis!