Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
fargo schreef:Latruda: hoe gaat het met het wandelen?
Bojangles schreef:Ik zou het nietje er gewoon zelf uit trekken
Latruda schreef:ik heb al geprobeert om m los te peuteren. maar het probleem is dat ie al gedeeltijk is ingegroeid.. daarom zal marco hem wel over het hoofd hebben gezien..
Ik zal de volgende week de kliniek even bellen.

Vervolgens eindelijk met haar hoofd uit de brok, woesjjjj andere kant op, ik denk VASTHOUDEN! Crash ik keihard tegen de staldeur aan, maar boontje kwam om loontje deur klapte daardoor terug dicht waardoor Indy ook crashte op de deur toen ze erin wou, BOINK 
Ik was rondjes in het weiland aan het stappen om hem af te leiden maar hij steigerde dus ook gewoon om me heen af en toe. Toen keek ik hoe de wei daarvan werd
ben toch maar snel weer op het pad gaan lopen voordat ik problemen krijg door mijn "kleine" stampertje. Pffff wat was ie druk zeg. Black Beauty was er niets bij, zag de hele tijd zijn buik langskomen
Bojangles schreef:Mijne heeft mij vandaag aan d'r bos manen meegesleurd naar het voerhok, zo op de kop de ponybrok in![]()
Ik zag haar denkwolkje E=MC² net iets te laat omdat ik met mijn gedachten bij een ander paard was en ze zou hem zo smeren uit de paddock, woeiiiii!! Ik erachter aan skiën op mijn crocsVervolgens eindelijk met haar hoofd uit de brok, woesjjjj andere kant op, ik denk VASTHOUDEN! Crash ik keihard tegen de staldeur aan, maar boontje kwam om loontje deur klapte daardoor terug dicht waardoor Indy ook crashte op de deur toen ze erin wou, BOINK
Echt ik lag helemaal dubbel "Indy NEEEEE *KRIJS* " daarom had ik haar ook niet meer onder controle
) Die neus ging de lucht in en de staart ging omhoog en ik stond er bij te kijken zoals deze smily
en dacht 'nu komt het'... geeft ze 1 harde snurk en gaat vervolgens rollen..
Ik heb super goed nieuws! Whizz is gecontroleerd en zijn darmen liggen netjes los van de geheelde wond. De wand is helemaal dicht zonder onderbrekingen/doorbraken. Nu wel nog zijn buik/peesplaat sterker maken, die is daar nog wel zachter dan op de plekken voor en naast de wond. Dusssss; rijden of bijgezet longeren een kwartier per dag! Bij voorkeur rijden - YIHAAAAAAA, ik mag er weer op! En 5 minuutjes draven en per week 5 minuten erbij. Deze maand dus toebouwen naar 20 min draf. 2e maand toebouwen naar 40 minuten draf en in 3e maand gallop. HURRAY! Voorlopig mag hij los in onze loopstal als het uitkomt en daar zit geen tijdslimiet op (maar wel zonder de andere paarden). Nog niet los longeren of losgooien in grote bak. Voorlopig eerst bijgezet longeren en rijden om hem sterker te maken en rare acties te voorkomen. Over maand dan waarschijnlijk wel los gooien etc mogelijk.
Wat spannend is dat zeg! En wat gaaf om er weer op te zitten, vertrouwd maar ook toch even anders. Hij was zeer voorwaarts en vond het wel leuk, volgens mij wilde hij echt wel een stukje harder dan stap! Nog wel een beetje slap, maar vlot zat. Zijn ogen glansden helemaal na de tijd.
De laatste 5 minuten alleen gereden maar toen ook snel nog even ander paard in de bak opgezocht want hij zag ineens dat Willy verdwenen was
Joechee, weer een stap gemaakt, had niet gedacht dat ik zo snel al weer mocht en moest eigenlijk!!
en moest met spoed onder het mes. De breuk is hersteld en hij is eenzijdig gecastreerd.
. Hij kreeg nog 30% van de artsen daar. Elke dag ben ik naar Emmeloord gereden om mijn lieve vriendje moed in te spreken, te knuffelen en te borstelen. Het was een wonder dat hij weer opkrabbelde. Toen zijn hechtingen eruit mochten (zowel zak- als buikhechtingen maar ook knie van de verwondingen bij het bijkomen uit de narcose) en hij weer een beetje ruwvoer at, mocht hij mee naar huis. Midden in de 2e nacht dat hij thuis was hoorde ik vanuit mijn bed (paarden staan bij ons thuis) een hinnik. Toen ik ging kijken, lag hij met ernstige koliek op de grond
. We hebben meteen Emmeloord gebeld dat we er weer aan kwamen. We moesten hem met een zweep in de benen jagen en reden (veel te hard) met de trailer naar de kliniek. Daar ging hij meteen aan het infuus gelukkig sloeg de medicatie aan. Het was geen optie voor ons om hem wéér onder narcose te brengen. Daar begon het hele stress gedoe weer van voren af aan. De buikwond was door het rollen van de koliek gedeeltelijk open gegaan. Hier kreeg hij een infectie
. Hij heeft diverse pockets overgehouden onder zijn buik, maar dit houden we goed in de gaten. Om een heel lang verhaal kort te maken: onze lieve schat mocht uiteindelijk weer mee naar huis, nu rijd ik weer op Z-niveau met hem
. Toch is het allemaal geen rozegeur en maneschijn. Omdat hij steeds slechter ruwvoer ging eten de laatste maanden, zijn er foto's van zijn kaakgewricht gemaakt. Mijn nog maar 13 jarige stoere vent blijkt aan een kant een beschadigd kaakgewricht te hebben. Dit is waarschijnlijk verbrijzeld geweest door het ruw bijkomen uit de narcoses. Nu staat hij op seniores priores en is hij ingespoten met cortisonen in de kaak. Mijn dierbare kereltje zal hier niet heel oud mee kunnen worden. Toch genieten we van elke dag en hebben we plannen om in de toekomst een eigen veulentje van hem te fokken, zodat hij vereeuwigd kan worden. Want hij is gewoon mega bijzonder
!