Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:14

Leedebee schreef:
Hier in het topic vind je verschillende ideeën en foto's, maar de meest gebruikte oplossing is toch de middelste horizontale strook er tussenuit te knippen en zelfs ook de 2 verticale rubber stroken aan weerskanten van de middelste. Zo komen de neusgaten mooi vrij.
Wat betreft het eet gat; Deze lijkt klein, maar de meeste worden er erg snel handig mee. Die van mij kan er zelfs hooi mee eten :D

merrieveulen schreef:
ik zal even foto's maken van mijn verbouwde bloempot, ik heb 'm lekker luchtig gemaakt nu. op zich hebben onze paarden geen problemen met dat de korf vrij dicht is, alleen had Faram steeds een geïrriteerde neusvleugel. daarom heb ik die van hem opengewerkt. Mone staat gewoon met een dichte.

ben het wel met je eens dat zo'n dichte een erg paardonvriendelijke uitstraling heeft. Mone heeft er echtere geen problemen mee, en de andere paarden hier die er één dragen ook niet. voor de meeste paarden dus prima.

Thanks! Dat was het idd wat ik zocht, ik had jullie plaatjes gezien maar niet echt gelezen (solly :o ) maar jullie hebben ze dus gewoon verbouwd. Mooi! Merrieveulen heel erg graag wbt de foto, ook graag het merk erbij en de maat, want daar zie ik zo ongeveer het bos niet meer staan. Ik heb een Fries, met bitmaat 14.5 dus een behoorlijke mondbreedte...De GG past haar wel al kan ze niet voluit gapen heb ik het idee. Bedankt voor de hulp alvast meiden!

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:09

De korven van IR lopen naar mijn idee wat wijder uit dan de andere merken. Dit is wel fijner, omdat de korf juist vaak bij de kaak te strak zit en ze dus niet kunnen gapen o.i.d.
Voor mijn c pony met maat cob / 12,5 bitje heb ik een maar L en dit zit gewoon lekker ruim.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:28

IR heeft inderdaad mooie grote.

de foto's zijn helaas niet gelukt, Flicka was niet lekker dus ik had geen tijd om naar de achterste wei te lopen en foto's te maken. ik zal proberen het morgen alsnog in orde te maken, en anders heb ik zaterdag sowieso ruim de tijd.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:09

Ik ben wel benieuwd naar jullie omgebouwde muilkorf.
Wellicht is het wat voor als het niet gaat als andere optie ;)

Ik heb vandaag mijn GG binnen gekregen en omgedaan.
Straks weer even kijken of ze daar al mee kan eten.
Omdat daar wat meer ruimte in zit hoop ik dat het daarmee wel lukt.
Wel heb ik de scherpe randen meteen bedekt met bontjes :)
Laatst bijgewerkt door Zamero op 07-06-12 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

merrieveulen

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:40

hou ook even de tanden in de gaten, er zijn enkele paarden waarvan de tanden beschadigen door het harde materiaal van de GG.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:48

merrieveulen schreef:
hou ook even de tanden in de gaten, er zijn enkele paarden waarvan de tanden beschadigen door het harde materiaal van de GG.

Volgende week zaterdag komt de ta bij Bregh, kan ik dus even navragen of dat slijten idd van de GG is. Vermoed van wel uiteraard, en zal dan ook proberen een foto te maken voor de duidelijkheid.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 16:52

als ze 24/7 buiten lopen helpt dit volgens mij niet veel. Ze eten dan gewoon langer door

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:09

Binoche schreef:
als ze 24/7 buiten lopen helpt dit volgens mij niet veel. Ze eten dan gewoon langer door

graag even het topic in ieder geval een béétje lezen aub... dan had je geweten dat het dus juist níét zo werkt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:04

mmm plastic deksel GEEN succes paard heeft mond kapot. toch te hard. nu even wachten tot het genezen is en dan ga ik met de deurmat aan de gang heb een goed gevonden.

de andere doet het er nog steeds super op maar ga deze toch wel versterken met de vloermat.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:13

merrieveulen schreef:
Binoche schreef:

graag even het topic in ieder geval een béétje lezen aub... dan had je geweten dat het dus juist níét zo werkt.

Ik heb idd niet alle 25 pagina's gelezen, maar in de eerste pagina's kom ik toch wel mensen tegen die het 24/7 gebruiken hoor. Voor mijn merrie werkt dit duidelijk niet omdat ze dan te lang door eet en op die manier evenveel binnen krijgt als zonder masker (en meer dan als ik haar op een weide met heel weinig gras zet, wat voor haar beter werkt)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 20:42

StalNollie schreef:
mmm plastic deksel GEEN succes paard heeft mond kapot. toch te hard. nu even wachten tot het genezen is en dan ga ik met de deurmat aan de gang heb een goed gevonden.

de andere doet het er nog steeds super op maar ga deze toch wel versterken met de vloermat.

Oké, ik ben beelddenker en ik lig nu gestrekt van het lachen. Heb niet eerder deze term voorbij horen komen, mag ik weten of het echt een deurmat is en hoe die gebruikt gaat worden? :D

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:06

haha hoe noemen jullie het dan...

heb hem er nu bij mijn pony erin liggen ben benieuwd of hij doorweekt raakt of niet.
heb zo n goedkope bij de action met half stof en die weinig opnemen ronde figuren erin beetje moeilijk uit te leggen maar niet volledig met stof dus (ben op zoek naar foto maar kan nog niet vinden)
rondje van geknipt, gat erin geknipt en erin gelegt voor stevigheid.

de andere pony die nu zijn lip en kin kapot heeft ga ik het ook nog bij doen als dit werkt maar laat eest even de wondjes genezen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:15

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!! Ik denk dat mijn kwartje valt! Jij gebruikt een stuk stof/vloerbedekking op de bodem van de graaskorf om te voorkomen dat de mond van je paard beschadigd. :)* Zit ik goed?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:22

niet voor de beschadiging maar als je stukje terug leest sloopt het ene paard alles, om te willen eten dus maak er nu een extra bodem in, die stevig is maar wel flexibel.

geen vloerbedekking of stof. want dat zuigt vol met water maar een deurmat half bekleed en weinig dichtheid.beetje raar uit te leggen maar dus geen volledige dichte droogloop mat.

heb geen foto kunnen vinden en heb de mijne nu op stal liggen dus helaas geen foto

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:26

Ik heb idd even jou berichten terug gelezen. Ik zal eens meedenken, maar ik zou zo snel ook niks weten. Dik rubber idd, dat slijt niet snel maar waar je dat nou kan halen...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:29

heb nu dus de mat dus weet morgen of het iets is bij me pony., die andere weten we pas volgende week ergens, zodra de wondjes wat rustiger zijn gaat de korf toch weer om, ben benieuwd

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 21:55

Ik heb vandaag mijn mandje korf binnengekregen voor mijn spekje.
Vanavond omgedaan voor 2 uurtjes. Toen ik terug kwam had meneer hem nog keurig om,
maar hij had de achterkant in zijn mond.
Zijn onderkaak er over gewipt zeg maar.
Ook vond ik dat het ding best strak zat. Rekt dat nog wat op, net als bij nieuwe schoenen?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:15

ja rekt zeker nog wat door het vele bewegen, maar ik zou hem een keer in de ochtend om doen en hem er gewoon de gehele dag mee laten staan, maar dat ben ik

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:01

als hij strak om de snuit zit heb je wss een maatje te klein, de 'neusriem' moet zeker zo ruim zitten als die van een stalhalster. onderkaak erlangs wippen doen ze ook vaker, inderdaad. meestal hangt ie dan een beetje te laag.

@ StalNollie, ik ben benieuwd hoe de mat gaat bevallen!

@ Breghje, wij kopen 4 mm dik rubber bij de botenwinkel. hebben het nu in de testfase, om te kijken hoe hard het slijt etc.

ik heb gisteravond nog foto's gemaakt van Faram's opengewerkte korf, zal kijken of ik ze vandaag nog kan plaatsen.

@ Binoche, ik snap wat je bedoelt. als een paard met 24/7 de korf aan nog steeds teveel binnenkrijgt, moet het gat kleiner gemaakt of iets dergelijks. voor Mone hebben wij er nu dus een rubbermatje in liggen met een kleiner gat. Mone is er zo handig mee dat een gewone korf niet voldoende is.

ellend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 09:03

Ik gebruik het graasmasker voor een heel ander "doel". Ik doe hem bij mijn paard aan als hij lang in de buitenbak staat. Die "eet" hij nl. op! Zodra hij al zijn hooi op heeft (en dat is veeeel) dan begint meneer aan de bak. Masker op.....opgelost! Gaat hij gewoon lekker ontspannen chillen.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:02

Die van mij heeft nu een nacht met GG gestaan.
Gister avond nog extra wezen kijken en ze stond er lekker mee te eten.
Nu was ze al wel aardig afgevallen en trok haar buik wat op.
DUs nu heb ik hem even een paar uur afgedaan zodat ze even normaal kan eten.
En straks gaat hij weer op.
Ik denk dat ik hem maar om de dag op de, dat lijkt mij wel het beste voor haar.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:13

Ik kom even binnen vallen,
Heb een hoop gelezen maar wil toch even een vraag stellen :-)

Ik heb sinds kort ook een greenguard voor m'n paard. Hij heeft hem nu 2 keer een uur om gehad, maar hij begrijpt er geen snars van. Hij wordt voornamelijk erg gefrustreerd.
Ik heb hem op een stukje gezet waar kort, half lang en lang gras staat maar het lukt hem niet!

Moeten ze er gewoon een tijd aan wennen of is mijn paard niet zo slim?
Hij probeert wel te eten, maar krijgt denk ik 3 sprietjes per kwartier binnen, ik hoor hem veel happen (en kreunen van frustratie) maar er komt geen gras bij.
Wat kan de oorzaak zijn of ben ik te ongeduldig en moet hij er gewoon even aan wennen?

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:42

vesceron: ik denk dat hij hem veel langer om moet krijgen om het te snappen

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:55

mijn shetlander heeft al twee jaar een greenguard werkt super ze komt geen gram aan. ze staat nu 24 uur buiten en nog komt ze niks aan. ze vind hem niet eens vervelend ze steekt zelf haar hoofd er in. ze drinkt er makkelijk mee en eten ook !! ben der dus te vrede mee. en anderen stal genoten hebben hem ook voor hun paarden en die gaan der net zo makkelijk mee om !

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:16

Mijn vreetbak was vrij vlot aan haar GG gewend, ze moeten alleen meer moeite mee doen én idd ze moeten de tijd krijgen om er handig mee te worden. Ik denk dat 2x een uur te kort is, ik heb hem gewoon omgedaan. Punt. :D