is mijn paard gewoon overbouwd of blijft dit zo??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: is mijn paard gewoon overbouwd of blijft dit zo??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 10:39

Nou spookje, een second opinion kan geen kwaad maar om de prognose van de DA nou belachelijk te noemen?? Alleen omdat het niet is wat je horen wil... Niks kortzichtig, ik vind het raar dat iedereen TS aanmoedigt om naar een DA te gaan, en vervolgens de DA afkraken.. Die heeft er voor geleerd, maar nee bokt weet het beter hoor!

Ts veel succes met je paard en ik hoop dan maar dat je er niet op zal gaan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 11:14

Heb het topic doorgelezen, althans de berichten van TS, en ik wens je heel veel sterkte, ziet er somber uit.......

Mss dat de kliniek in Duitsland iets zal kunnen doen. Ik hoop het voor je.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:23

ik vraag mij nu wel af paard heeft een vergroeiing,niet goed dus.er op rijden zal het hem nooit gaan worden,ga ik van uit.
maar omdat het paard geen pijn heeft zou hij dan ook nooit in de koets kunnen lopen????

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:30

Y;( vreselijk meid! Ik hoop dat een chiropracter nog iets voor je kan doen!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:35

Ik ben het met VivaLaVida eens. Mijn ervaring is dat wanneer een dierenarts zegt dat het einde verhaal is, verder dokteren geen zin heeft. Het paard is nog jong en heeft met zo'n rug een behoorlijke achterstand. Sterkte met je beslissing.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 13:39

VivaLaVida schreef:
Nou spookje, een second opinion kan geen kwaad maar om de prognose van de DA nou belachelijk te noemen?? Alleen omdat het niet is wat je horen wil... Niks kortzichtig, ik vind het raar dat iedereen TS aanmoedigt om naar een DA te gaan, en vervolgens de DA afkraken.. Die heeft er voor geleerd, maar nee bokt weet het beter hoor!

Ts veel succes met je paard en ik hoop dan maar dat je er niet op zal gaan zitten.

Tja van da naar da gaan dan naar een chiropractor enz.. maar wat wil je verbeterren?. De rug is slechty en beter zal het niet worden. Het is maar net idd wat je wil horen.
is een da eerlijk en direct is het een banketstaaf is hij meegaand en praat met je mee en trekt je een poot uit is hij goed maar dan een paar maanden later toch weer een banketstaaf.

Ze doen het nooit goed.

Succes TS denk aan het dier die moet ermee leven.
Heb je trouwens een aankoop keuring gedaan?.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 16:54

Vind het trouwens wel heel sneu voor je TS, t is zo'n jong dier nog.. Had ik er even bij moeten zetten want nu komt mijn post misschien erg hard over.
Mijn vorige haflinger was hoefbevangen en de DA zei dat het einde verhaal was (ze was er verder lichamelijk ook vreselijk aan toe door de bijkomstigheden van HBH) en toch bleven andere mensen maar door zeiken over wat we allemaal nog hadden kunnen proberen.
Heb nooit spijt gehad van dat we haar hebben laten gaan. Je kan een paard volproppen met pijnstilling en wachten tot het nog erger word, maar dat wilden we niet.
Dat mensen dan koste wat kost toch door willen gaan met behandelingen om er ooit nog maar wat mee te kunnen doen tja daar kan ik niet bij.. Tenzij je een hele reeele kans hebt op genezing.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:11

kan iemand mijn vraag beantwoorden?
is het paard van ts met zo'n rug dus ook afgeschreven om voor de koets te lopen of kan dit wel met zo'n rug.dit vraag ik omdat paard geen pijn heeft en rijden ik met zo'n rug dus ook echt geen mogelijkheid vind.misschien kan ts zo er nog plezier aan beleven en heeft het paard ook nog een leuke tijd

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:15

keona schreef:
is het paard van ts met zo'n rug dus ook afgeschreven om voor de koets te lopen of kan dit wel met zo'n rug.dit vraag ik omdat paard geen pijn heeft en rijden ik met zo'n rug dus ook echt geen mogelijkheid vind.misschien kan ts zo er nog plezier aan beleven en heeft het paard ook nog een leuke tijd

Ik denk dat het wel moet kunnen. Mist goed getraind en in de bespiering blijft.

Denk dat de TS goed moet nadenken wat de mogelijkheden blijven voor dit dier. Er idd mee rommelen leuk maar vaak ook erg paard onwaardig. Wat als hij in verkeerde handen komt en toch iemand opklimt.

Ik denk dat ik voor de meest veilige weg zou kiezen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:31

Prisca schreef:
keona schreef:

Ik denk dat het wel moet kunnen. Mist goed getraind en in de bespiering blijft.

Denk dat de TS goed moet nadenken wat de mogelijkheden blijven voor dit dier. Er idd mee rommelen leuk maar vaak ook erg paard onwaardig. Wat als hij in verkeerde handen komt en toch iemand opklimt.

Ik denk dat ik voor de meest veilige weg zou kiezen.

oke ja als ts dus niet zelf wilt gaan mennen of hem als gezelschap wilt houden dan zou ik ook kiezen voor .....slapen.dus ben benieuwd wat ts gaat doen en wat ze hoopt te berijken met een second opinion,want een paard voor te berijden zit er denk ik nooit in en dat moet je eigenlijk ook niet willen.als ze nu pijn vrij is moet je dat zo houden en of kiezen om voor dit paard te gaan en jou wensen aan te passen dus niet rijden maar bv mennen en lange teugelwerk.of niet er voor te gaan omdat je de sport in wilt maar dan zou ik er ook geen geld meer in gaan steken want dat word dit paard niet meer.verder wens ik ts sterkte met de keuzes beslissingen die ze moet gaan nemen.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 17:50

TS, wat ontzettend sneu!
Misschien is het nu eerst zaak om uit te zoeken of je paard wel of geen pijn heeft.
Mijn dierenarts (super goede trouwens, ben ik zeer tevreden over) zei bij een paard van mij ook dat ze geen pijn had, maar ondertussen had ze ontzettend veel pijn naar mijn idee (en achteraf gezien heel logisch, want ze bleek een aandoening te hebben die veel pijn deed).
Als je paard geen pijn heeft is dat super mooi, maar ik zou voordat ik verder zou gaan, eerst willen weten of dat echt zo is. Een dierenarts kan niet zeker weten dat ze geen pijn heeft.

Verder is misschien thermografie ook een idee? Kun je vaak ook pijn op zien en kun je ook zien of het gebied actief is of niet. Daarbij kun je ook zien of er verder nog dingen zijn (bijvoorbeeld door beknelling of compensatie). Enige nadeel van thermografie is dat je het echt bij een goed iemand moet doen, anders heb je er niks aan. Hier kun je in ieder geval info vinden (en een (naar mijn idee) goede veterinair thermograaf) : http://www.thermografie-paard.nl/.
Van daaruit zou je verder een 'plan' kunnen bedenken voor je paard.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 21:44

mijn paard heeft geen pijn
maar weet je waarom ik naar een andere DA wil en een second opinion wil doen
omdat de verhalen niet klopten wat die artsen zeiden
de ene zei dit en de andere zei dat
en heel veel onduidelijkheid

fokkertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 21:51

140509 schreef:
dat hoop ik ook
dat een DA haar kan helpen
maar ik kan niet vinden waar in duitsland een paarden kliniek is

Bij paardenkliniek Den Heyberg (Twisteden bij Kevelaer). Zit een nederlandse veearts Dr. Riemersma

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 22:21

ik heb de DA via de mail gesproken die haar woensdag onderzocht had
hij ging de rontgenfoto's op een cd rom zetten en dan naar me opsturen

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 22:35

fokkertje @ waar ligt Twisteden bij Kevelaer is dat ver van nederland vandaag?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 08:56

Dan mijn vraag ook maar herhalen: is er een foto gemaakt van de bolle lendenpartij? Want juist die combinatie vond ik zorgwekkend.
Wat was er onduidelijk aan de verhalen van de artsen in Utrecht?
Wat voor verschillende dingen vertelden zij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:03

Wat ik lees (corrigeer mij als ik het fout heb) is het verhaal van de artsen niet zozeer onduidelijk, er zijn foto's gemaakt van de rug (mij idd ook niet duidelijk of de héle rug op de foto's staat of alleen het deel achter de schoft, maar ik begrijp dat er niets aan te doen is, en het alleen erger zal worden.
Ik heb er begrip voor dat TS wil weten of ze in Duitsland wel kunnen opereren, maar ik denk dat je ook moet bedenken dat als ze in Utrecht al niet kunnen opereren, dat de kans heel klein is dat het ergens anders wel kan. Ik snap dat je het probeert hoor.
Een belangrijke vraag is wel: als het niet kan, wat doe je dan? Hoe ver wil je doorgaan? Ik denk dat het wijs is om daar vooraf een besluit over te nemen, en daar ook niet van af te wijken.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 13:33

Met zo'n rug moet je gewoon eerst langs een kliniek; de één kan en mag nog alles en deze wordt dus afgekeurd. Het is dus niet te zeggen of ze met zo'n rug nog wel of niet voor de kar kunnen, wel of niet bereden kunnen worden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 14:08

Yamcha schreef:
Wat ik lees (corrigeer mij als ik het fout heb) is het verhaal van de artsen niet zozeer onduidelijk, er zijn foto's gemaakt van de rug (mij idd ook niet duidelijk of de héle rug op de foto's staat of alleen het deel achter de schoft, maar ik begrijp dat er niets aan te doen is, en het alleen erger zal worden.
Ik heb er begrip voor dat TS wil weten of ze in Duitsland wel kunnen opereren, maar ik denk dat je ook moet bedenken dat als ze in Utrecht al niet kunnen opereren, dat de kans heel klein is dat het ergens anders wel kan. Ik snap dat je het probeert hoor.
Een belangrijke vraag is wel: als het niet kan, wat doe je dan? Hoe ver wil je doorgaan? Ik denk dat het wijs is om daar vooraf een besluit over te nemen, en daar ook niet van af te wijken.

Precies. Het probleem is wel duidelijk. Alleen over de prognose verschillen de artsen dus blijkbaar van mening. TS je moet wel beseffen dat als het al operabel is zo'n operatie ook heel erg veel geld kost. Zou je dat kunnen betalen of ervoor over hebben dan weet je nog niet of het diertje ergens anders ook nog wat mankeert. En dan moet je ook nog maar hopen dat het goed komt.
Ik vind het heel sneu voor jou en je paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 15:22

Dat ligt er aan of je een goede ziektekostenverzekering hebt, en voor hoeveel (en wat) je paard verzekerd is. Denk dat je echt wel op een paar duizend kunt rekenen.......
Dan is het idd de vraag of het effect blijvend is, of er überhaupt effect is, en of je daarna wel kunt rijden. Die kans lijkt me heel klein, als ik lees wat ze in utrecht zeggen. Dit is niet om je de put in te praten, wel denk ik dat je echt heel goed na moet denken wat wijsheid is. Het lijkt me heel erg moeilijk, en ik wens je heel veel wijsheid en kracht toe.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 17:05

Opereren heeft natuurlijk ook veel risico's, en zeker daar deze rug een vergroeing heeft na een val.
Hoe denk je dat ze opstaan uit de narcose?
Ik hecht zelf veel waarde aan het oordeel van Utrecht, heb meerdere "verhalen" meegemaakt waar men ten einde raad waren, waar elke andere veearts eigenlijk niet wisten wat het nu werkelijk was(waaronder mijn eigen "verhaal" met Special), en waar Utrecht wél de vinger op de zere plek konden leggen.
Ook ik vind het verhaal van Utrecht in dit geval duidelijk, maar ik vraag me dus af wàt er voor TS onduidelijk aan is geweest?
Ook ik had gehoopt dat er een positievere uitslag was geweest, maar dit had ik enigszins wel verwacht, helaas.
Heel veel sterkte TS.

140509

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 18:50

@svdijk : bij de lenden is het niet meer bol de foto's waren best moeilijk te zien en bij mij storte alles al in me kaar dus ik heb wel geluisterd maar van de foto's kon ik het moeilijk zien
ik kan moeilijk vertellen waarom ik het onduidelijk vond en dat er allemaal verschillende dingen werd gezegt
maar daar had je bij moeten zijn dan had je het gesnapt ik kan heel moeilijk uitleggen waarom ik dat vond en de besluit

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 20:46

De kliniek waar ik heen ga stuurt altijd een verslag op nadat je bent geweest. Misschien kan je vragen
of ze dat willen doen, dan kan je het nog eens nalezen en wordt het misschien duidelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:23

Wat dit paard nog wel en niet kan en de prognose lijkt mij ook niet eenvoudig vast te stellen. Aangezien dit wel erg extreem is, Het is geen alledaagse afwijking, Dus daar een eenduidig antwoord over geven lijkt me niet makkelijk.

Ik zou dit paard op de wei zetten of naar de eeuwige weides sturen.. Wat DA ook zeggen, Mijn gezonde verstand én mijn gevoel zou ik tegen spreken als ik op dit dier zou gaan zitten of belasten in welke vorm dan ook.

TS laat je eigen geluk niet belangrijker worden dan het welzijn van je paard.

essie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-12 22:40

CM_ schreef:
Een holle rug zit inderdaad overigens erg makkelijk, omdat paard weinig de rug gebruikt en dus ook weinig opgooit/veert

zitten heerlijk,mijn vriendin had een fjordje met ook een weke rug ,maar wat zat dit paardje fijn ,ze is 28 jaar geworden!sterkte met je paardje !