Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:mindin:
mooie deken,maar wat zit die buikflap ver naar achter joh!
heb je een ruin?
kon nog wel es leuk worden met plassen
Citaat:Robust nylon material. The rug against blackfly and eczema. With extra long neck section, extra wide belly bib and tail protection with Velcro fastening. Itching tends to make the horse chafe. Even the best material cannot guarantee against wear due to chafing and wearing through. Dries very quickly after a rainstorm and prevents sweating due to its good air circulation. Washable up to 30°C.
opisop_shop schreef:Die deken hebben wij ook in het assortiment.
Weet niet wat er bij staat als omschrijving, maar die deken is dus een vliegendeken in eczeemmodel he, geen eczeemdeken!
Hij is gewoon fijnmazig zoals een normale vliegendeken, maar dan met vaste hals en een buikflap.
Pasvorm vind ik wel mooi, ze vallen ook wel ruim.
Die eczeemdeken die ik heb geplaatst is verkrijgbaar vanaf ondermaat 105 cm en de vliegendeken vanaf 125 cm
Lusitana schreef:wel zo slim om te kijken of hygiëne (poetsen) geen rol speelde, omdat ik twee weken weg was geweest en in die twee weken was hij niet geborsteld en was het erg toegenomen ("het"= jeuk, toen met name op schouder, schoft en zij, dus niet in de manen en staart, wat dat betreft is het duidelijk ook geen zomereczeem).
.
ikdoemaarwat schreef:appelazijn.....moet je dat dagelijks geven?
als hij straks op het land staat komt ik maar 3 x per week
voor de rest wordt hij in de gaten gehouden
en hij komt er maar 1 x per week vanaf....
mondriaan schreef:Hebben jullie de dekens alweer op?
ellepel schreef:lusitana:
wat apart dat bij veel poetsen het beter gaat?
heb je al eens je paard helemaal gewassen?
en weet je zeker dat er geen luis of mijt zit.
Citaat:nou tis alsof je mijn paardje beschrijft!!
en de DA heeft het bij mij ook op dagelijks poetsen gegooid, en nu met de prik jeukremmer erbij gaat het echt vele malen beter
ik poetste ook weinig omdat ik vind dat je een 2 jarige niet zoveel hoeft te poetsen enz...
maar blijkt dus toch dat hij het nodig heeft ....
Alleen mijn paard heeft op bepaalde stukken wel jeuk in de manen...
Citaat:Trouwens, elke dag wassen met zeep, droogt dat niet uit?
Citaat:Elke dag wassen met zeep lijkt mij ook niet zo best maar ik denk dat elke dag afspoelen met gewoon water niet erg is. En daar haal je toch ook een boel stof, kriebel en zweet mee weg.
Citaat:Lusitana: Wat apart zeg! Elke dag met zeep wassen lijkt me op lange duur niet echt optimaal. Maar zolang het helpt, gewoon doen! Wel raad ik je aan om de huidconditie goed in de gaten te houden hierdoor.