laten inslapen nu ze nog goed is?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: laten inslapen nu ze nog goed is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:21

Lovely: als ik het zo vanavond zag terwijl we de paarden voerden: er zijn weinig donkere plekjes meer over. :(

Maar Pepper kan dan nog altijd de felste ster uit gaan hangen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:23

Nemurin, bij ons zie je de sterren minder goed omdat het in de omgeving te licht is. Het is dus niet zoals op het platteland dat je echt miljoenen sterren ziet, helaas zijn er donkere plekjes genoeg. Uiteraard mag Pepper ook de helderste ster zijn :j.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 23:53

Ook hier nog een stille meelezer.
Ik wil even zeggen dat ik heel veel respect voor je heb dat je deze keuze hebt gemaakt.
Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende dagen en geniet er nog van! Weet dat jij de goede keuze hebt gemaakt! (ik heb het helaas ook mee gemaakt :(:) )
Vergeet idd niet om iets van de manen/staart af te halen als je een mooi aandenken van haar wilt hebben. Ook ik heb hier een adresje voor, als je hem wilt zal ik het je pben.

Nogmaals, heel veel sterkte, en ik duim met je mee dat het allemaal goed gaat verlopen! :(:)
Laat Pepper de helderste ster zijn, het was (wat ik zo lees) echt een top pony!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 00:49

Muiszje Heel veel sterkte woensdag. Knuffel dr nog maar helemaal plat de komende dagen en doe dr nog maar een lekker banaantje van ons allemaal :(:) (Truselientje ook jij heel veel sterkte :(:) ik ben bang dat ik binnenkort ook weer eens die beslissing moet gaan nemen |( )

Ik heb ook nog een gedichtje voor je. Deze heb ik vorig jaar gevonden toen ik mijn paint in moest laten slapen.

LAST GOODBYE

I could cry a million tears for you
Wish you didnt break my heart
But all i have left are lonely dreams
Now that we've had to part

I hold your heart inside of me
With all that was left unsaid
Im reading the unfinished story of our lives
Quietly in my head

All that I have left of you
Is a photo on my wall
But I guess thats better than having
No memories of you at all

I know that I must move on now
And look to the future, not the past
your life just went too quickly
You were gone much too fast.

Hoe oud/jong ze ook zijn het is altijd te vroeg.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 16:46

thnx allemaal voor deze onwijs lieve berichtjes en steun betuigingen!
Ook erg mooie text weer hierboven.

Ik probeer zoveel mogelijk van pep te genieten, helaas wordt dat een beetje bemoeilijkt nu. (en daar baal ik FLINK van!)
Zo flink dat ik zelfs erover zit te denken om het nog even uit te stellen totdat ik eindelijk écht rust heb en fulltime van pep kan genieten nog een paar dagen, maar dit voelt ook een beetje als uitstel.. is weer een lekkere warboel in mn hoofd op het moment. Argh.
ze was vandaag weer lekker frisjes met die wind..

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:49

Pfff, das verrot! :(:) vond het overigens heel lief dat je dat mailtje nog had gestuurd maar heb besloten er vanaf te zien

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 16:49

Moet zeggen dat ik het fijn vind om te lezen dat iemand op tijd de juiste beslissigng voor zn paardje durft te nemen.....
Je voelt zelf wat het beste is...

m_Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 19:21

Heel veel sterkte!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 20:12

Tja, net dan zul je zien dat je het druk hebt... Maar goed dat je er niet over denkt het uit te stellen, want dat is het natuurlijk in feite ook. Probeer er dit weekend zo veel mogelijk nog van te genieten! We duimen voor je.

En Lovely: dat is zo, maar ik woon nou ook niet bepaald op het platteland. De manege staat echter in het bos bij Leusden. ;)

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:10

Mijn merrie is vanmiddag ingeslapen. De man van de verzekering was het er niet mee eens, die vond haar nog te goed. De dierenarts vond haar nog redelijk lopen, maar omdat ze met verdoving beslagen moest worden, was ze het wel met mij eens dat het geen zin heeft om haar nog langer door te laten lopen.
De pony was binnen een paar minuten weg, ze heeft helemaal niet gevochten, voor mij een teken dat ik er goed aangedaan heb om haar te laten gaan.

Edit: TS veel sterkte gewenst volgende week. Geniet van de laatste dagen.
Laatst bijgewerkt door truselientje op 16-10-09 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 21:13

Truselientje: oh wat naar! De verzekering heeft vaak hun eigen belang (en uitbetaling) in de gaten, en zullen ze vaak veel langer laten doorlopen dan fijn voor ze is. Blijkt ook weer uit de reactie van de dierenarts en je merrie zelf - heel verstandig wat je gedaan hebt.

Veel sterkte met het verwerken hiervan!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 00:36

och meid, dat komt al heel erg dichtbij. Over het uitstellen, dat is een beslissing die je zelf moet nemen.
in ieder geval heel erg veel sterkte!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:40

pff ik keek vandaag naar mijn pony en ik moest gelijk aan dit topic denken. Mijn paard heb ik vorig jaar laten inslapen toen hij helemaal op was, ik vond de keuze maken zooo moeilijk en ik voel me nu nog schuldig omdat ik zolang heb gewacht.

Nou is mijn shetje 23 heeft artrose ( winter is altijd moeilijk voor hem) en is nu voor de 5e x in 3 maanden hoefbevangen, hij heeft ZE en nu dus nog steeds jeuk. Ik wil hem alle leed besparen maar is het niet te vroeg?

Ik vind dat ik niet egoistisch mag zijn dus ik kijk naar hem en op dit moment kijkt hij glazig terug. Ik weet dat HB te 'genezen'is maar dan is het wachten op de volgende x dat hij HB krijgt.

ikenpaardjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 11:55

Aah bah, wat vervelend! :(
Héél veel sterkte met alles iniedergeval! :(:)

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 13:16

muiszje, heel veel sterkte! Alle andere die met zo'n beslissing te maken hebben ook trouwens...

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 14:17

Muiszje, heel veel sterkte deze dagen en woensdag.

Ik kreeg net te horen dat mijn vader de afspraak heeft gemaakt met de DA (ben bewust ff uit dit proces gebleven), ook hier is woensdag de dag dat wij afscheid nemen van twee geweldige oude paarden.
Vandaag lekkere slobber opgehaald zodat ik ze nog een paar dagen lekker in de watten kan leggen.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 17:09

ja, mn (ex) vriend die morgen meekomt heeft een pot appelmoes gekocht voor pep! heel lief van hem, want had er zelf niet aangedacht om dat eens te proberen, nu ze geen appels meer op kan. Gisteren had ik het in hele kleine stukjes gesneden voor pep, maar madame vertikt het te proberen zelfs. Denk, dat als ze appelmoes lekker vind, ik haar laatste prutje uit appelmoes en geprakte banaan maak.. hmm,, zal ze heerlijk vinden!

Zahlina: 2 zelfs! wat verschrikkelijk moeilijk! heel erg veel sterkte!

Pelryo: Hoe is hij zonder Hb dan? Hoe erg is zn artrose? Hoelang kampt ie al met Hb?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 20:20

Pelryo: Dat klinkt inderdaad ook niet best. Weet je nog hoe hij was voor hij HB werd, en hoe de prognose is wat betreft hoe lang het gaat duren voor hij van die HB zal genezen (en of het inderdaad nog makkelijk terugkeert)? Klinkt in ieder geval als een tobberig Shetje zo. :( Arm ding.

Muisz: Oooh wat slim van je ex! Soms denk je aan de simpelste dingen niet inderdaad. En als ze het lekker vindt doe je haar er zeker een plezier mee.

Zahlina: Ai, 2 tegelijk is wel heel hard. Veel sterkte!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:54

pfff wat een hoop mensen met dezelfde dilemma´s.. iedereen die deze week afscheid moet nemen heel veel sterkte... Voor mij is het nu alweer 3weken geleden, mis haar nog steeds maar heb er vrede mee en ben blij dat ik de keuze optijd heb gemaakt.. Hoop dat jullie het ook zo voelen.. heel veel sterkte..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:07

(Ik niet hoor, ik heb nooit vrijwillig afscheid moeten nemen van een huisdier en ook nooit paarden gehad zelf. Maar dat neemt niet weg dat ik graag mensen een hart onder de riem steek en met ze meeleef.)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:13

Ik heb weer helemaal bijgelezen. Ik wil je heel veel sterkte wensen en vind het nog steeds zo knap van je dat je deze beslissing gemaakt hebt. Ik hoop dat het vredig zal gaan. Ook bij de andere mensen die hun paard laten inslapen uit dit topic!
Ik zal er woensdag extra bij stil staan.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 18:48

Muiszje, ik weet niet of je nog een ander besluit hebt genomen. Mocht dat niet zo zijn, dan wens ik je heel veel sterkte voor morgen toe!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 19:08

pff,, het is wel heel moeilijk allemaal. Ben je op stal denk je "nu moet ik leuke dingetjes met dr doen, laatste volledige dag" maar ik wist niet wat. Heb pep dr staartje gewassen en ben wezen wandelen (nu ze op pijnstillers staat is ze weer in voor een flinke wandeling) maar verder wist ik het niet meer. Heb dr meer bananen gegeven vandaag dan normaal in een hele week maar het is zo moeilijk omdat ik telkens het gevoel heb dat ik pep een "leuke speciale laatste dag" moet bezorgen, maar hoe dan? Uiteindelijk staat ze het liefst grasjes te eten, dus heb haar ff in de kleinere wei gezet die nog vol met gras staat.. maar het voelt zo stom. Kon alleenmaar naar haar kijken, wat heel fijn was, maar het voelt zó hulpeloos.
Nu pepper alweer 2,5 week op de pijnstillers staat merk ik hoe ze écht is, in de zin van, nu kan ze doen en laten wat ze wilt.. nu ze weer fanatiek meewandeld en me af en toe de bosjes in sleurt merk ik dat ik de juiste beslissing heb gemaakt, want zonder pijnstillers wil ze het erf niet af. De verleiding is groot om te denken: waarom niet altijd op pijnstillers dan?

Nu ze kan rennen naar hartelust merk ik dat ik echt niet te vroeg ben geweest met mn keuze.. ook zie ik dat, omdat ze niet geremd wordt door pijn en haar botjes niet zeggen: HO! dit doen we niet, want nu wordt het pijnlijk en dus erger, haar beentjes écht op zijn. Aan haar "goede" springgewricht komt nu ook een zwelling en zodra ze even meer dan een kwartiertje op stal staat lopen haar beentjes vol. Kogels zijn continu dik en warm. Dus er is voor mij geen weg terug, zeker omdat ze nu nog "stukker" is dan eerst.

Hoe cru is het om zelf vandaag alvast een zeiltje neer te leggen bij de plek waar pep straks ligt, terwijl pep in de wei naar me kijkt alsof ik met eten loop. Ook continu "dit is de laatste keer dat ik haar voer klaarzet" "dit is de laatste keer dat ik haar mest uit stal haal" "dit is onze een na laatste wandelingen samen". ik voelde me heel erg groot toen ik vandaag met pep ons oude rondje door de polder liep. Even helemaal de trotste paardenbezitter in de hele wereld, en dan komt het besef opeens weer naar boven. Mijn bolliewollie liep te snurken naast me, want wat was het koud en spannend allemaal.
Het liefst zou ik vannacht in haar stal slapen, maar wat help ik pep daarmee? Ik ben aan het twijfelen of ik vanavond later nog langsga of niet.. ik kan toch niets meer doen. stal en voer zijn al gedaan en pep heeft toch geen besef wat er komen gaat, het voelt echt zo naar..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 19:10

M3lisss schreef:
Muiszje, ik weet niet of je nog een ander besluit hebt genomen. Mocht dat niet zo zijn, dan wens ik je heel veel sterkte voor morgen toe!

En waar is dit voor nodig? Om TS nog eens te doen twijfelen?

Muis, heel veel sterkte gewenst, ik hoop dat er een troostende schouder voor je klaar wordt gehouden.
Ik weet wat het is, helaas ;( Ook bij mij was mijn laatste dag zo' n anticlimax: je moet ervan genieten, zeggen ze, maar het enige wat je uiteindelijk doet is met je duimen draaien en je ellendig voelen.
Neem 1 goede raad van me aan: praat erover, huil maar uit. Ik ben zelf denk ik al mijn stalgenoten afgegaan, heb iedereen zeiknat gesnotterd en ben nu alweer toe aan een tweede rondje. Ik schrijf erover op bokt en jammer tegen mijn paardenleek familie.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 20-10-09 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-09 19:13

foxy80 schreef:
Ik weet wat het is, helaas ;(

Hoe voel jij je er nu onder?