Peeswond, paard overleden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sharmila

Re: Peeswond, paard overleden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:26

Jeetje wat schrok ik van de week toen ik het hoorde van Jack! Een van de mooiste merries van het stamboek is er niet meer.

Esmee en Patrick superveel sterkte de komende tijd.....

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:53

Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verdriet.

Karin.

loulou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:41

jezus esmeralda wat en verhaal ik ben er stil van .
hoop dat je het een plekje kunt geven en ook de rust kunt vinden dat het goed is wat je hebt gedaan en dat ze over groene weiden aan de andere kant rent .
veel sterkte .

gipsycobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:41

.......Jeetje...(slik)...Wat een verhaal Esmeralda ! Met tranen in mijn ogen heb ik het Verschrikkelijke Verhaal van Nuala gelezen.
Allereerst alle medeleven en bewondering voor jou en die strijdlustige Nuala. Geweldig in een woord wat jij voor je Topper gedaan hebt.
Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies en koester en geniet van de prachtige nakomelingen die ze jou heeft nagelaten, in ieder van hen schuilt een klein stukje van jouw Nuala.....

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:14

heel veel sterkte, ik zit hier gewoon te janken om je verhaal ;( zo tragisch en oneerlijk om zo je paard te verliezen :(:)

je hebt de juiste keuze genomen, maar wel de moeilijkste keuze die je als paardeneigenaar moet maken :(:)

saartje6jr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:11

hier ook een stille mee lezer. maar nu met tranen uit mijn ogen. meid wat heb jij een boel mee gemaakt zeg, je hebt alles gegeven voor je paard , meer als dit kan je niet doen. hoop dat je paardje nu rust heeft. ik vond je foto's erg indrukwekkend eigenlijk is de natuur wel mooi ( in hoe verre het mooie is nu) dat ze zelf heeft aangegeven het is genoeg.
sterkte hoor en ik hoop dat je heel veel plezier mag beleven met je na-komelingen van haar.
groetjes linda

Kwendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 01:00

Ik kwam je topic nu net pas tegen en heb alle pagina's gelezen en was ook vol goede moed. Maar het heeft helaas niet zo mogen zijn. De foto's zeggen idd meer dan 1000 woorden kunnen zeggen. Ondanks dat ik jou en Nuala niet heb gekend liepen hier de tranen over mijn wangen bij het zien van de foto's |(

Maar je hebt een goede beslissing gemaakt en Nuala is nu op de eeuwige groene weide waar ze nu zonder pijn is. Ik wens jullie in ieder geval heel veel sterkte met het grote verlies van deze schitterende mooie dame. Ik was zeer onder de indruk van haar foto's.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:19

Woorden schieten me tekort, ben aan de ene kant blij voor haar dat het voorbij is, maar blijf met een heel wrange smaak zitten....

Wil jou en P. heel veel sterkte wensen, steun elkaar en natuurlijk mag je mij ook altijd bellen he mop.

Heb met tranen je verhaal gelezen en voel me ook echt verdrietig, dat had NOOIT zo mogen eindigen. We gingen voor een heel ander einde, heeft dan niemand het script gelezen..... Lieverd voel heel erg met je mee en ergens voel ik me ook een beetje schuldig, als ik niet had......, gaat steeds door mijn hoofd. Ik weet het, het heeft geen enkele zin, maar ik raak het gevoel nu nog niet echt kwijt.

Tis een verschrikkelijke aderlating en een groot gemis. Zal haar nooit vergeten.

X je nichtje

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 11:37

Ben terug van vakantie en met bijlezen en lees dit.

Ik ben er sprakeloos van, tranen stromen over mijn wangen. Kan niet veel zeggen wat het beter maakt, maar wil jullie heel veel sterkte wensen met dit gigantische verlies. ;( :(:)

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 09:58

*stille meelezer*

Een verschrikkelijk verhaal en nachtmerrie.... Je hebt gedaan wat je kon.

Ik kan je alleen nog maar erg veel sterkte wensen.

vlaatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:08

Ben ongeveer een uur bezig gweest dit hele topic door te lezen en oh oh oh wat een ellende! Vind t heel rot voor je om op deze manier je beste maatje te verliezen..
Heel veel sterkte!!!

gewoonkarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:47

ook ik heb net het verhaal pas gelezen,en ook ik zit met tranen in mijn ogen.wat een prachtig dier was ze.
heel erg veel sterkte in deze zware tijd. |(

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:48

Och jeetje.... Ik zie dit topic veel te laat... Wat hebben jullie gestreden met alle kracht die in jullie zat. Wees daar trots op! Heel veel sterkte gewenst met het verlies dat helaas toch is gekomen... Wat moeilijk :(:)

Nuala1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:35

Hoi Esmeralda,

Voor het eerst hier op bokt, (heb er niet zoveel tijd voor) maar wilde toch even iets kwijt.
Even een korte introtuctie, Ik ben de vorige eigenaar van Nuala, eigenlijk was ik niet echt van plan haar te verkopen maar omdat zij net een shireveulen had gekregen wat heel veel van haar vroeg, lichamelijk, (ze zat op minimaal 12kg krachtvoer per dag) hebben we in overleg met de veearts besloten haar bij het veulen weg te halen (tragisch), dit was nogal lastig bij ons op stal want ze stonden naast elkaar... en aangezien het veulen dag en nacht aandacht en voeding nodig had besloten we om een nieuw plekje voor Nuala te zoeken. Voor mij was dit erg moeilijk, totdat Esmeralda op de stoep stond, een ongeloofelijke vrolijke en lieve meid waar Nuala zo fijn op reageerde, ze was de eerste van de Potentiele kopers die Nuala bij zich in de buurt dulde en toen was het voor mij goed. Die twee hadden dezelfde klink als Nuala en ik destijds hadden.. Ik ben nooit meer gaan kijken omdat ik bang was dat verdriet wat ik had toen ze met haar van het erf afreden weer te voelen. Wel hebben we contact gehouden en heb ik altijd haar mooie veulens mogen bewonderen via de foto's, Dank hiervoor! Totdat ik 28-06-2009 een berichtje van Esmeralda kreeg, met daarin dat Nuala het niet zou halen en een spuitje zou krijgen. M'n wereld viel storte volledig in, ik wist niet zo goed wat ik voelde, zat te trillen en te huilen in de auto en heb nadat ik mezelf weer bijelkaar had geraapt Esmeralda gebeld en hebben er toen over gesproken. Wat een klap, Onze mooie dame met de prachtige witte manen en haar doordringende blauwe oog zou er dan niet meer zijn....Vreselijk!
Maar Esmeralda, weet wel dat jij het beste baasje voor haar bent geweest dat ze maar kon wensen en zij jou heeft uitgezocht toen die dag bij ons op stal en daar heb ik altijd vrede mee gehad. Ik vindt het heel fijn dat jij al die jaren zo goed voor haar bent geweest en daar ben ik best een beetje trots op!
Ik hoop dat je het over een tijdje een plekje kunt geven en dat je dan weer verder kan met haar prachtige nakomelingen.
We houden contact.
Liefs Joke

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:42

Nuala1
Ook voor jou veel verdriet dus.
Ik wil ook jou sterkte wensen met dit grote verlies.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:43

Mooi geschreven Joke..
Voor jou ook veel sterkte gewenst...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:44

Ik wil jullie bij deze ook heel, heel veel sterkte toewensen bij dit enorme verlies.... :(:)
Wat een verhaal, wat een verdriet...... ;(

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 16:46

Dankjewel voor je mooie bericht Joke. Dikke knuffel voor jou van mij!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:19

|(
Heel veel sterkte! Een ongelofelijk verhaal.
Je vechtlust voor je paard is bewonderingswaardig. En toch ineens weten dat het niet meer verder kan. Je voelt vanzelf dat het moment daar zal zijn. Helaas heeft Nuala niet oud mogen worden.
Fijn dat je nog nakomelingen hebt. Dan kun je hopelijk in de toekomst met plezier naar ze kijken en Nuala herkennen.
Want ze zal bij je blijven. Zij is een blijvertje! Alleen nu op een andere manier.
Nogmaals sterkte. Je verhaal heeft mij geraakt.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:01

Ik zat gewoon te lezen, zag dit topic en heb het in een keer uitgelezen..

Nu zit ik hard te janken, ik voel je pijn verdriet en verlies...

Heel veel sterkte!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:35

Lieve Esmee, ik ken je niet en ik ken je paard niet, maar toch heb ik met tranen in mijn ogen jouw verhaal gelezen over een prachtige merrie die samen met jouw gestreden heeft tot haar laatste adem! Ze heeft nu geen pijn meer en als is ze er niet meer, de herinneringen zullen altijd blijven.

Haar trouwe ogen keken je aan
Jij snapte haar verdriet
Eigenlijk wilde ze nog 1 ding zeggen
Lieve baas, ik vergeet jou van mijn leven niet........

Heel veel sterkte met het verlies :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:40

ik wil je ook nog heel veel sterkte toewensen met dit verlies...

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:39

Heel veel sterkte ,ik heb mee gemaakt met het beste paard van stal, kreeg koliek waar ook niks meer aan te doen was moest ook inslapen.Ik heb er echt nachtmerries van gehad zo erg was dit om mee te maken.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:06

Ik heb het hele topic gelezen.
en kreeg en kippevel van.
ik kon mijn tranen ook haast niet bij me houden.
wat een verschrikkelijke ervaring om zo'n mooi paardje te moeten verliezen.
echt heel erg veel sterkte! en ik vind het echt super dapper wat je allemaal voor haar hebt gedaan!
:(:)

gewoonkarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 19:27

joke,jij ook heel veel sterkte.na jouw verhaal zit ik weer te janken.