Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hoogendroog schreef:Hier hebben wij onze merrie al enige weken geleden behandeld met Tectonik. Paard is er erg blij mee: schuurt niet meer! Staat wel onder deken (Rambo Protector). Heel soms nog iets kriebels aan de buiknaad (wordt iedere dag ingesmeerd met Bogena uierzalf). Paard krijgt verder al vanaf februari Puur Apis en Culico, alsmede 4 eetlepels appelazijn. In februari nog een detoxkuur gegeven van Vitalstyle en dat heeft -volgens ons paard- ook veel goeds gedaan. De neem-olie staat al klaar om te gaan gebruiken, mocht het onverhoopt toch weer mis gaan.
wendy1987 schreef:Het heeft beide dezelfde werkzame stof. Ik heb nog niet verder gekeken maar kan zijn dat de 1 hoger zit dan de ander.
Maar beide permitrhin.
esc schreef:Hallo, mijn jonge paard had eind vorige zomer en van het voorjaar flink last van de muggen. Hij staat nu op een wei met minder slootjes en bosjes en ik voer hem nu de Happy belly. Tot nu toe staat hij zonder deken en gaat het goed. Maar ze gaan vanaf deze week 24/7 naar buiten dus met zonsopgang en zonsondergang dus ik wil hem denk ik toch een deken op gaan doen. Zeker omdat ik straks 3 weken op vakantie ga en hem dan niet zelf in de gaten kan houden. Mijn oog was gevallen op de comfortabel uitziende Snuggy Hood. Ik las hier al wat goede ervaringen! Hebben jullie deze in Engeland besteld of zijn ze op nog meer plekken te koop? Snuggy Hood heeft ze zelf niet op voorraad en dat duurt ook nog een paar weken. Mocht er iemand nog 1 hebben liggen in 6"3 dan neem ik die graag over.
Of raden jullie een andere deken aan?
esc schreef:ik heb vanmorgen een snuggyhood bij atorka opgehaald ze hadden hem helaas alleen nog in het bruin. Hebben jullie er ervaring mee of een bruine deken heel veel warmer is dan een lichte?
esc schreef:ik heb vanmorgen een snuggyhood bij atorka opgehaald ze hadden hem helaas alleen nog in het bruin. Hebben jullie er ervaring mee of een bruine deken heel veel warmer is dan een lichte?
GaelleS schreef:Tectonik is wel een pak goedkoper dan Z-itch. Waarschijnlijk omdat het net niet geregistreerd is voor paarden![]()
Mijn ruin kan helaas geen deken aan. Hij maakt het zo snel kapot. Vliegenmasker probeer ik soms maar dat houdt het ook niet lang vol. Terwijl mijn merrie echt maanden en langer met de Cashel vliegenmaskers doet.
Zijn er hier mensen die immunotherapie gestart/geprobeerd hebben?
Bij mijn paard werkte het niet. Ik ben dierenarts en ben sceptisch tov de manier van testen in het bloed maar heb het wel gedaan om een kuur te kunnen laten opstellen.
Maar bij mijn paard deed het helaas niks.
Mensen met andere ervaringen hiermee?
Patt schreef:esc schreef:ik heb vanmorgen een snuggyhood bij atorka opgehaald ze hadden hem helaas alleen nog in het bruin. Hebben jullie er ervaring mee of een bruine deken heel veel warmer is dan een lichte?
Jammer dat ik het nu pas lees want ik had eventueel een Snuggy Hoods deken voor je in het turquoise. Mijn paard vindt het over het hoofd aantrekken niet fijn en het lukt mijn dochter ook niet dus vandaar dat we de deken toch maar wegdoen en het op de Rambo Sweetitch houden.
Patt schreef:esc schreef:ik heb vanmorgen een snuggyhood bij atorka opgehaald ze hadden hem helaas alleen nog in het bruin. Hebben jullie er ervaring mee of een bruine deken heel veel warmer is dan een lichte?
Jammer dat ik het nu pas lees want ik had eventueel een Snuggy Hoods deken voor je in het turquoise. Mijn paard vindt het over het hoofd aantrekken niet fijn en het lukt mijn dochter ook niet dus vandaar dat we de deken toch maar wegdoen en het op de Rambo Sweetitch houden.